Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE:Vânzările de autoturisme ecologice au ajuns la o pondere de 3,7%

Ziarul de Vrancea
19 oct 2019 756 vizualizări

în primele nouă luni ale anului, au fost achiziționate 4.734 de mașini nepoluante față de 2.927, în aceeași perioadă a anului trecut

Ponderea autoturismelor ecologice în totalul vânzărilor înregistrate la nivel național, în primele nouă luni ale anului, s-a situat la 3,7%, superioară celei consemnate în aceeași perioadă din 2018, în timp ce, pe volum, vânzările de mașini ecologice au ajuns la 4.734 de unități, față de 2.927, în 2018, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA), consultate de AGERPRES. Conform analizei de specialitate, din totalul vânzărilor de mașini ecologice, înregistrat în intervalul ianuarie - septembrie, cele mai multe (3.467 de unități) sunt autoturisme hibride, în creștere cu 52,8% față de aceeași perioadă din anul 2018, în timp ce 1.021 de unități se încadrează în categoria electrice (plus 138,6%), iar 246 de unități sunt în categoria plug-in (plus 16,5%). "În acest context, trebuie remarcată și în acest an evoluția foarte bună a Programului "Rabla Plus", numărul persoanelor fizice care au achiziționat o mașină electrică (full sau plug-in) fiind de circa trei ori mai mare decât cel consemnat la sfârșitul lunii septembrie a anului trecut. Un alt aspect important de semnalat este faptul că, în primele 9 luni ale acestui an, au fost achiziționate cu circa 30% mai multe autoturisme cu încărcare electrică decât în întreg anul trecut, respectiv 1.267 de exemplare față de 987", notează reprezentanții APIA. Statistica relevă, totodată, faptul că, doar la nivelul lunii septembrie, au fost comercializate 652 de autoturisme "verzi", în creștere cu 7,23%, în comparație cu luna anterioară, când s-au vândut 608 unități. În topul celor mai comercializate autoturisme electrice 100%, în primele nouă luni ale anului, primul loc a fost ocupat de Renault - cu 287 unități (față de 61 de exemplare înregistrate în anul precedent), urmat de Nissan - cu 278 de unități (plus 929,6%), Volkswagen (166 de exemplare, plus 62,7%), BMW (128 de unități, plus 36,2%), smart (108 unități, plus 13,7%), Jaguar (27 de exemplare în comparație cu niciuna în primele nouă luni din 2018), Audi (15 unități, față de niciuna în anul precedent) și Mercedes Benz (două unități, față de una în anul anterior). În același timp, cele mai multe autoturisme hibride vândute în România, în perioada analizată, au fost înregistrate de: Toyota - cu 3.043 de unități, Lexus (190), Ford (76), Honda (49), Suzuki (41), Kia (38), Hyundai (27) și Land Rover (3). De asemenea, în clasamentul vânzărilor de autoturisme plug-in conduce Mitsubishi - cu 96 de exemplare, urmată de Volvo - cu 59 de unități, Land Rover (34), BMW (25), Porsche (24), Mini (4), Mercedes-Benz (3) și Toyota (1). În 2018, numărul autoturismelor verzi (electrice, hibride și plug-in) comercializate în România a fost de 4.572, în creștere cu 65,7% față de anul 2017. Din acest total, 3.585 de exemplare au fost vehicule hibrid (plus 59,8% față de 2017), 682 erau electrice 100% (plus 102,4%), iar 305 plug-in (plus 72,3%). La finalul anului trecut, ponderea autoturismelor ecologice noi în totalul vânzărilor, la nivel național, a fost de 2,9%, în timp ce, în aceeași perioadă din 2017, procentajul s-a situat la 2,1%.

Românii au început să prindă gustul călătoriilor

u numărul călătoriilor turistice efectuate de rezidenți a crescut cu circa 8% în primul semestru, conform datelor INS

Numărul călătoriilor turistice efectuate de rezidenți în primele șase luni din 2019 a fost de peste 9,565 milioane, în creștere cu 7,9% comparativ cu perioada similară a anului trecut, cele mai multe călătorii pentru vacanțe având ca durată 1-3 înnoptări, conform datelor centralizate de Institutul Național de Statistică. În perioada menționată, ponderea călătoriilor pentru vacanțe în total călătorii a fost de 89,5%, în timp ce călătoriile pentru afaceri și motive profesionale au reprezentat 2,8%. Cele mai multe călătorii pentru vacanțe efectuate în semestrul I 2019 au fost cele între 1-3 înnoptări, (68% din totalul călătorii de vacanțe). "Ca și în anii anteriori se menține constantă preferința turiștilor români privind modalitatea de cazare în cadrul călătoriilor pentru vacanțe, 59,9% dintre aceștia preferând cazarea la rude și prieteni. Urmează cazarea în hoteluri și unități similare, în proporție de 19,4% și alte tipuri de cazare (cabane turistice, pensiuni turistice, pensiuni rurale, bungalouri, spații de cazare pe nave) cu 13,2%", precizează INS. În călătoriile de afaceri și motive profesionale, turiștii români s-au cazat în proporție de 45,2% în hoteluri și unități similare. Alte două modalități de cazare au fost utilizate în proporție de 28,6% la rude și prieteni, respectiv 11,2% în alte tipuri de cazare fără plată. Luna de vârf pentru călătoriile de vacanțe în țară a fost luna ianuarie cu o pondere de 25,5% pentru călătoriile interne și luna iunie, cu o pondere de 30,4% pentru cele externe. În proporție de 97,7% călătoriile pentru vacanțe în străinătate realizate în primele șase luni au avut ca destinație țări din Europa, țările Uniunii Europene reprezentând 89,8% din totalul acestor călătorii. Numărul total de înnoptări aferente călătoriilor realizate în semestrul I 2019 a fost de 34.103.700, (86% pentru călătoriile de vacanțe). Din totalul de 29,317 milioane înnoptări înregistrate pentru vacanțe, 84% au fost realizate în România și 16% în străinătate. În perioada ianuarie - iunie 2019, rezidenții români au cheltuit aproximativ 6,748 miliarde lei pentru călătorii de vacanță și afaceri, din care 75% pentru cele care au vizat destinații interne. Din totalul cheltuielilor turistice pentru călătorii de vacanțe în semestrul I 2019, 76,6% au reprezentat cheltuielile pentru călătoriile în țară, iar 23,4% pentru călătorii în străinătate.

Activele fondurilor de pensii facultative învârt 2,4 miliarde de lei

Fondurile de pensii facultative aveau active în valoare de peste 2,4 miliarde de lei, la 30 septembrie 2019, în creștere cu 21,4% comparativ cu nivelul de la 30 septembrie 2018, conform datelor Autorității de Supraveghere Financiară (ASF). Titlurile de stat dețineau cea mai mare pondere în cadrul activelor, de 1,358 miliarde de lei, respectiv 56,32%. Pe locul doi se aflau acțiunile, cu 608,096 milioane de lei (25,2%). Obligațiunile corporative se situau pe locul trei din acest punct de vedere, cu 210,642 milioane de lei, respectiv 8,73% din totalul activelor. Potrivit datelor ASF, valoarea activului total al fondurilor de pensii de la Pilonul III era de 2,413 miliarde de lei, la 30 septembrie 2019, iar valoarea activului net era de 2,409 miliarde de lei. Fondurile de pensii facultative aveau 492.079 de participanți la 30 septembrie 2019. Pe Pilonul III sunt active următoarele fonduri de pensii: Aegon Esential, Azt Moderato, Azt Vivace, BCR Plus, BRD Medio, NN Activ, NN Optim, Pensia Mea, Raiffeisen Acumulare și Stabil. 

Interesul pentru mierea de Manuka a crescut foarte mult în ultimii ani

Mierea de Manuka este în topul celor mai vândute produse din ultimii ani în magazinele de profil, astfel că aproape toți jucătorii din piață au inclus în portofoliu un astfel de brand. S-a ajuns, însă, la o supraofertă și la deteriorarea calității, ceea a dus la o scădere a încrederii clienților în produs, a declarat, pentru News.ro, Mihai Bucuroiu, fondatorul unui magazin de produse bio și naturiste. ”Interesul pentru mierea de Manuka a crescut foarte mult în ultimii ani, ceea ce i-a făcut pe mai toți jucătorii din piață să includă în portofoliu un brand de Manuka. S-a generat, astfel, supraofertă, dar și o scădere a calității, pentru că nu toți jucătorii aduc branduri certificate. Este aproape paradoxal să vezi că un produs de acest tip poate fi contrafăcut. Rămâne o soluție foarte populară pentru prevenție și tratament în sezon, însă încrederea clienților în produs este afectată”, a declarat pentru News.ro Mihai Bucuroiu, fondatorul magazinului online de produse bio și naturiste Vegis.ro. Cele mai vândute cinci produse pe această platformă sunt: uleiul de cocos, mierea de Manuka, bicarbonatul, scorțișoara și lecitina, iar cele mai multe comenzi vin din București, Brașov, Timiș, Cluj și Iași. De asemenea, cea mai căutată categorie de produse o reprezintă suplimentele alimentare, urmate de produsele alimentare naturiste. ”Stimulentele pentru imunitate sunt căutate în sezonul rece, de la Mierea de Manuka, până la produse apicole și suplimentele alimentare pe bază de plante”, adaugă Mihai Bucuroiu. Acesta subliniază că nu a identificat schimbări majore în preferințele clienților, practic se păstrează în liniile identificate anul trecut. Mai mult, 3% din produsele comercializate merg la export, iar românii stabiliți în afara țării caută produse apicole și ceaiuri. ”Am introdus anul trecut opțiunea de livrare în străinătate, tocmai pentru că am observat o creștere a interesului românilor stabiliți în afara țării față de produsele naturiste românești, pe care nu le pot găsi cu ușurință în alte părți ale lumii. Apicolele românești și ceaiurile sunt foarte populare. Ponderea livrărilor în afara țării se menține destul de mică, sub 3% din total din total”, a mai spus Mihai Bucuroiu. Compania estimează pentru acest an afaceri de aproape 3 milioane de euro, de la 2,5 milioane euro anul trecut. ”Ca și 2019, 2020 va fi un an de consolidare, în care obiectivul este să avem o creștere susținută, mai mare decât creșterea naturală a pieței. Ne așteptăm să terminăm în forță anul. Având în vedere că și anul trecut finalul de an a fost foarte bun, ne mulțumim cu o creștere de 15-20% față de lunile similare din 2018”, adaugă el. Compania nu are în plan deschiderea unui magazin fizic, offline. ”Vegis.ro a fost gândit încă de la început ca proiect online, în care ne bazăm foarte mult pe a oferi informație clienților și pe informarea lor înainte de achiziție. Este important ca în cazul acestor produse, clienții să facă demersuri pentru a se informa și a decide în cunoștință de cauză ce produse sunt interesante. Astfel, pentru că dorim să beneficiem de oportunitățile din online, momentan nu luăm în considere extinderea către offline”, a declarat reprezentantul companiei.

Poliția de Frontieră face achiziții de șase milioane de euro

Inspectoratul General al Poliției de Frontieră a lansat o licitație de 28,34 milioane lei (5,96 milioane euro), fără TVA, pentru a achiziționa sisteme electronice militare pentru a moderniza Sistemul Complex de Observare, Supraveghere si Control al Traficului la Marea Neagra (SCOMAR), potrivit unui anunț publicat pe platforma SICAP. Obiectivul principal al SCOMAR este acela de a asigura supravegherea frontierelor maritime românești si a frontierelor Uniunii Europene (UE), fiind o componenta a Sistemului Integrat de Securizare a Frontierelor de Stat (SISF). SCOMAR este un sistem operativ de supraveghere, care permite detectarea timpurie, urmărirea, recunoașterea și identificarea navelor ce desfășoară activități ilegale de trafic la Marea Neagra, potrivit site-ului Poliției de Frontieră. Durata contractului este de 24 luni, iar proiectul este finanțat din Fondul pentru Securitate Internă și de la bugetul de stat, potrivit anunțului publicat pe SICAP. ”Autoritatea contractantă intenționează să încheie un contract de achizitie publica de produse pentru achiziționarea a 7 (șapte) sisteme optoelectronice în vederea înlocuirii celor existente în cadrul SCOMAR. Termenul de livrare este de 8 luni de la data semnării contractului de către ultima parte, dar prin excepție primele 2 (două) sisteme vor fi livrate în termen de 4 luni de la data semnării contractului”, se arată în anunț. Ofertantul va demonstra că, în ultimii 3 ani, a furnizat produse similare în valoare cumulată de 16,5 milioane lei, fără TVA. În cadrul contractului, furnizorul va realiza ”site-survey pentru identificarea detaliată a condițiilor existente”, pentru instalarea și funcționarea echipamentelor care vor fi livrate, ulterior obținerii de către furnizor a avizului de securitate industrială. În plus, furnizorul va configura sistemele pentru afișarea imaginilor video și pentru transmiterea acestora prin rețeaua de date a Poliției de Frontieră, către Centrul de Comandă și Control al SCOMAR, grupurile de nave ale Gărzii de Coastă și Centrul Operațional de Coordonare din Inspectoratul General al Poliției de Frontieră.

China își deschide porțile pentru investitorii globali

Vicepremierul chinez Han Zheng s-a angajat să reducă tarifele și să elimine barierele non-tarifare pentru investitorii globali, a relatat sâmbătă agenția de presă Xinhua, transmite Reuters. Han a invitat companiile multinaționale să investească mai mult în China, afirmând că China se va fi deschide tot mai mult. Oficialul chinez a făcut aceste remarci la un summit pentru companii multinaționale în orașul Qingdao din estul Chinei. La un eveniment separat de sâmbătă, vicepremierul Liu He a spus că China va colabora cu Statele Unite pentru a rezolva fiecare dintre îngrijorările celeilalte țări pe bază de egalitate și respect reciproc, iar oprirea războiului comercial ar fi benefică ambelor țări și restului lumii.

Numărul locuințelor asigurate obligatoriu crește în ritm de melc

Numărul polițelor active de asigurare obligatorie a locuinței (PAD) a crescut în septembrie cu 0,69%, ajungând la 1.700.874, comparativ cu 1.689.187 de polițe PAD active la 30 septembrie 2018, conform statisticilor Pool-ului de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID), societatea care emite acest tip de asigurări. La 31 decembrie 2018, erau active 1.704.634 de polițe. Potrivit PAID, la sfârșitul lunii septembrie 75,3% dintre polițele active la nivel național erau încheiate în mediul urban și 24,7% în mediul rural, iar, în funcție de tipul de locuință, 94,4% din polițele PAD vizează locuințele de tip A (cele cu structura de rezistență din beton armat, metal sau lemn, cu pereții exteriori din piatră, cărămidă arsă sau materiale supuse unui tratament termic sau chimic) și 5,6% locuințele de tip B (cele cu pereții exterior din cărămidă nearsă sau material nesupus unui tratament termic sau chimic). Pe regiuni, cele mai multe polițe active sunt în Transilvania (22% din total), București (20%) și Muntenia (18%), iar cele mai puține - în Maramureș (3% din totalul polițelor) și Bucovina (3%).


Johnson & Johnson, probleme majore cu pudra pentru bebeluși

Johnson & Johnson retrage de pe piață peste 30.000 de flacoane de pudră de talc din cauza unei posibile contaminări cu azbest dar, potrivit unui nou raport, acesta nu este singurul motiv de îngrijorare pentru părinți, teste de laborator indicând că 95% din alimentele pentru bebeluși testate în laborator conțineau urme a cel puțin unul din patru metale grele, relatează MarketWatch. Studiul a fost publicat cu o zi înainte ca Johnson & Johnson să anunțe că începe o rechemare voluntară a pudrei pentru bebeluși, ”dintr-un exces de precauție”. Studiul realizat de organizația Healthy Babies Bright Futures a constatat că unul din patru din 168 de alimente pentru bebeluși testate în laborator, de la piureuri de fructe la biscuți pentru dinți, conțineau toate cele patru metale grele, care sunt arsenic, plumb, cadmiu și mercur. Cercetătorii au testat atât branduri de nișă cât și branduri disponibile pe scară largă, cum este Gerber, potrivit căruia raportul ”ar putea să provoace fără motiv îngrijorare în legătură cu siguranța copiilor”. Cercetări anterioare au asociat cele patru metale cu daune aduse creierului, între alte consecințe pentru sănătate, potrivit Healthy Babies Bright Futures.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.