Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE:Mutare importantă la Facebook

Ziarul de Vrancea
13 dec 2017 712 vizualizări

Rețeaua de social media Facebook a anunțat marți că va începe să contabilizeze veniturile din publicitate în țările unde realizează aceste venituri, în loc să le redirecționeze via sediul său internațional din Dublin (Irlanda), informează Reuters.

Taxele pe companii au devenit un subiect fierbinte ca urmare a dezvăluirii practicilor de optimizare fiscală utilizate de multinaționale pentru a plăti taxe mai mici. Aceste practici au generat critici pentru ca aceste companii să plătească taxe mai mari în timp ce Europa a început să analizeze diferite opțiuni pentru a-i taxa pe giganții din industria digitală. Directorul financiar de la Facebook, Dave Wehner, a precizat că firma a decis să facă trecerea la un sistem local de vânzare în țările unde are un birou care intermediază vânzări către advertiseri locali. "Cu alte cuvinte, aceasta înseamnă că veniturile din publicitate intermediate de echipele locale nu vor mai fi contabilizate de sediul internațional de la Dublin ci în schimb vor fi înregistrate de companiile noastre locale din acea țară. Credem că această mutare va oferi mai multă transparență către guverne și decidenții din întreaga lume care au cerut mai multă vizibilitate cu privire la veniturile din vânzările realizate în țările lor", a declarat Wehner.

Marius Pandel (Christian Tour): Nu știm să vindem nimic

“România are mult mai mult de oferit decât Statele Unite, de exemplu. Doar că ei știu să se vândă, noi nu”, susține patronul Christian Tour

Oferta turistică a României este extrem de variată, având mai mult de oferit decât alte țări, însă are nevoie de un marketing mai bun și de o promovare mai eficientă, a declarat pentru News.ro Marius Pandel, directorul executiv al Christian Tour. ”Nu știm să vindem nimic, partea de marketing lipsește. România are mult mai mult de oferit decât Statele Unite, de exemplu. Doar că ei știu să se vândă, noi nu. Turistul nu vine în vacanță în România de la 6.000 km pentru ca la destinație să-i spui că Dracula nu există. Alte state știu să se folosească de legende și mituri pentru a se promova din punct de vedere turistic”, a spus Marius Pandel. Reprezentantul agenției de turism a subliniat că România este o destinație complexă, care oferă vizitatorilor săi munte, mare, Deltă și zone balneare, este o țară cu multe atuuri, însă pentru a deveni relevantă în ochii străinilor și pentru a atrage mai mulți turiști e nevoie de dezvoltarea de produse turistice și de o mai bună promovare, care să depășească granițele Europei. Marius Pandel a vorbit și despre preferințele turiștilor români în ceea ce privește destinațiile de vacanță, România fiind tot mai căutată în ultimii ani. ”De regulă, turiștii care merg în vacanța de vară în afara țării aleg și un sejur în România, mai ales că pot profita de minivacanțele de peste an, de Paște, 1 Mai sau de 1 Decembrie”, mai spune oficialul touroperatorului. În ceea ce privește destinațiile externe, Grecia rămâne de mai mulți ani pe primul lor în preferințele turiștilor români, pentru oferta foarte diversă și pentru accesibilitate. Turcia este la fel de solicitată, pentru serviciile all-inclusive și pentru reducerile oferite. Pentru anul viitor, Christian Tour se focusează pe segmentul din online și vrea să consolideze proiectele începute. ”Extinderea pe alte piețe se va face în online, în vestul Europei și în Asia, în special. Nu cred că ne vom mai extinde în zona touroperatorilor clasici. Cea mai mare provocare pentru anul viitor va fi noua agenție online pe care o vom lansa. Sperăm ca în 2018 să lansăm o agenție virtuală, cu toate produsele integrate din tot ceea ce știm noi să facem, care să poate activa în cât mai multe țări”, adaugă Pandel. Acesta estimează pentru acest an o cifră de afaceri asemănătoare celei de anul trecut, care s-a ridicat la peste 70 de milioane de euro. ”Anul acesta, toate eforturile noastre s-au îndreptat spre consolidarea sediilor din afara țării, din Ungaria, Polonia, Serbia și Republica Moldova. Unele dintre acestea au avut creșteri de până la 70% în vânzări. Afacerile realizate în afara României se ridică în total la 13 milioane euro”, a declarat Marius Pandel. El spune că aceste piețe au realizat vânzări de circa cinci milioane euro, la care se adaugă șase milioane euro vânzările birourilor din Spania și Turcia. Alte două milioane de euro au fost încasările hotelurilor pe care grupul le administrează în Grecia. De asemenea, Christian Tour lansează luna aceasta un nou produs, ”Holiday Box” (”vacanța la cutie”), ce se adresează tuturor turiștilor care vor să cumpere o vacanță în țară, în valoare de 95 euro și respectiv 145 euro. Aceasta are atașată un cod de bare în funcție de care turistul își va alege o ofertă turistică. Cutia nu este nominală și poate fi făcută cadou, iar turistul are timp 12 luni pentru a folosi voucherul.

VESTE BUNĂ: Indicele Robor la 3 luni a scăzut la nivelul de 2,12%

Indicele Robor la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a scăzut la nivelul de 2,12%, potrivit datelor publicate miercuri de Banca Națională a României (BNR). Robor la 3 luni este indicatorul principal în funcție de care se calculează dobânzile variabile la creditele în lei. Indicatorul a crescut accelerat din data de 18 septembrie, când a atins nivelul de 1%. Marți, acesta a rămas la același nivel atins luni, 2,15%. Indicele Robor la 6 luni a scăzut miercuri la 2,30%, de la 2,31% marți. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii pentru creditele în lei acordate pe piața interbancară, iar creșterea acestui indicator va duce la un avans al ratelor în cazul creditelor în lei. Evoluția dobânzilor pe piața monetară este de obicei corelată cu evoluția randamentelor la titlurile de stat. Dobânzile interbancare au scăzut puternic anul trecut, iar Robor la 3 luni a înregistrat în septembrie și în octombrie 2016 un nivel minim istoric de 0,68% pe an. Dobânzile au reintrat pe o traiectorie ascendentă de la finalul lunii octombrie 2016, chiar dacă s-au oprit, o lungă perioadă, între 0,8% și 0,9%, pentru Robor la 3 luni.

Cea mai mare precomandă pentru camioanele electrice Tesla: 100 de unități

PepsiCo a făcut cea mai mare precomandă pentru noile camioane electrice fabricate de Tesla, 100 de astfel de vehicule, producătorul Mountain Dew și al cipsurilor Doritos intenționând să reducă cheltuielile pentru carburanți și emisiile flotei sale de vehicule, a declarat marți un director al producătorului de băuturi răcoritoare, citat de Reuters. Tesla a încercat să convingă industria de profil că poate produce camioane electrice de capacitate mare cu prețuri competitive cu cele ale camioanelor diesel. Mai multe firme de transporturi au încă rețineri să cumpere camioanele Tesla, din cauza incertitudinilor legate de timpul necesar încărcării bateriilor comparativ cu alimentarea cu motorină, a autonomiei de drum, a capacității de transport și a evoluției pe care o poate avea piața vehiculelor comerciale electrice. Anual, în America de Nord sunt fabricate circa 260.000 de camioane Clasa 8 de tonaj greu, potrivit firmei de cercetare FTR. Navistar International și divizia de camioane și autobuze a Volkswagen vor lansa camioane electrice de tonaj mediu până la sfârșitul anului 2019, în timp ce Daimler a livrat primele camioane electrice de tonaj mai mic clienților din New York. În afară de PepsiCo, peste o duzină de companii, între care Wal-Mart Stores, compania de transporturi J.B. Hunt Transport Services și compania de servicii de distribuție a alimentelor Sysco, au rezervat camioane Semi, Tesla primind în total precomenzi pentru cel puțin 285 de camioane, potrivit calculelor Reuters. PepsiCo intenționează să folosească Tesla Semis pentru livrarea de snack-uri și băuturi între unitățile de producție și cele de distribuție și direct la retaileri, pe o rază de 500 de mile (800 de kilometri). Camioanele Semi vor completa flota de vehicule a PepsiCo din Statele Unite, de aproape 10.000 de camioane de tonaj greu, și reprezintă o parte esențială a planului de reducere a emisiilor cu efect de seră a acestora, cu cel puțin 20% până în 2030, a spus Mike O‘Connell, director al lanțului de aprovizionare din America de Nord al subsidiarei Frito-Lay. Tesla a prezentat camionul Semi în luna noiembrie și anticipează că vehiculul va intra în producție în 2019.

Afacerile cu mașini au urcat în primele zece luni cu aproape 14%

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu autovehicule și motociclete a crescut în primele zece luni din 2017, față de perioada similară din 2016, atât ca serie brută cu 11,8%, cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 12,7%, reiese din datele Institutului Național de Statistică (INS), publicate miercuri. Volumul cifrei de afaceri pentru serviciile de piață prestate populației s-a majorat atât ca serie brută cu 14,7% cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 13,6%. Afacerile din comerțul cu ridicata și cu amănuntul, întreținerea și repararea autovehiculelor și a motocicletelor, serie brută, au crescut datorită majorărilor înregistrate la comerțul cu motociclete, piese și accesorii aferente, întreținerea și repararea motocicletelor (plus 47,4%), întreținerea și repararea autovehiculelor (plus 25,6%), comerțul cu autovehicule (plus 10,5%) și la comerțul cu piese și accesorii pentru autovehicule (plus 8,2%). Ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate afacerile în comerțul auto au crescut cu 12,7%. Activitatea de servicii de piață prestate populației, serie brută, în primele 10 luni din 2017, a înregistrat o cifră de afaceri cu 14,7% mai mare comparativ cu perioada similară din 2016, provenită de la activitățile de jocuri de noroc și alte activități recreative (plus 20,5%), activitățile hotelurilor și restaurantelor (plus 14,7%), activitățile de spălare, curățare și vopsire a textilelor și blănurilor (plus 9,6%) și de la activitățile agențiilor turistice și tur-operatorilor (plus 9%). Serviciile de coafură și alte activități de înfrumusețare au scăzut cu 17,3%. Volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu ridicata și cu amănuntul, întreținerea și repararea autovehiculelor și a motocicletelor, serie brută, în luna octombrie 2017, comparativ cu luna precedentă, a înregistrat o creștere cu 5,5% datorată creșterii înregistrate la activitățile de întreținere și repararea autovehiculelor (plus 6,8%), comerțul cu autovehicule (plus 5,9%) și la comerțul cu piese și accesorii pentru autovehicule (plus 4,5%). Comerțul cu motociclete, piese și accesorii aferente, întreținerea și repararea motocicletelor a scăzut cu 6,3%. Volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu ridicata și cu amănuntul, întreținerea și repararea autovehiculelor și a motocicletelor, serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, în luna octombrie 2017, comparativ cu luna precedentă a înregistrat o creștere cu 0,6%. În ceea ce privește serviciile de piață prestate populației, serie brută, în luna octombrie 2017, față de luna precedentă, volumul cifrei de afaceri a înregistrat o scădere cu 3,2% datorată scăderilor înregistrate la activitățile hotelurilor și restaurantelor (-8,2%), activitățile agențiilor turistice și tur-operatorilor (-6,4%), activitățile de spălare, curățare și vopsire a textilelor și blănurilor (-5,6%) și la serviciile de coafură și alte activități de înfrumusețare (-3,9%). Activitățile de jocuri de noroc și alte activități recreative au crescut cu 9,4%.

 

SNFP: Politica salarială din acest moment duce la o destabilizare

Politica salarială din acest moment duce la o destabilizare și o ineficiență instituțională majoră prin migrarea personalului către alte instituții publice a căror politică salarială corespunde pregătirii profesionale a funcționarului public, se arată într-un comunicat al Sindicatului Național al Funcționarilor Publici (SNFP), remis ieri AGERPRES. Conform sursei citate, SNFP susține toate acțiunile angajaților sistemului instituțional al Ministerului Muncii, generate de discriminările salariale existente în momentul de față, ca urmare a aplicării politicii salariale promovate de actualul Guvern, prin legea 153/2017, privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. "Salariile funcționarilor publici și ale personalului contractual din instituțiile aflate în subordinea Ministerului Muncii, precum Inspecția Muncii, ANOFM, ANPIS și instituțiile subordonate acestora precum și ANPDCA sunt considerabil mai mici decât ale acelorași categorii de personal aflate în subordinea altor ministere, diferența salarială pe aceeași funcție publică ajungând până la dublul sumei încasate", conform comunicatului. De asemenea, SNFP precizează că și angajații din subordinea Ministerului Culturii, Tineretului și din cadrul Protecției Consumatorului vor protesta alături de angajații Ministerului Muncii.

Mircea Titus Dobre: În curând vom avea o nouă lege a Turismului

Ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre, s-a întâlnit marți cu operatorii din turism și cu reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) din județul Brașov, ocazie cu care a declarat că ”în curând” vom avea o nouă lege a Turismului. La întâlnirea din stațiunea Poiana Brașov a fost discutată, de asemenea, și posibilitatea de a avea, în viitor, un skipass comun, pe raza județului Brașov. „Îmi pare rău că nu avem reprezentanți ai autorităților locale. Aici, în Poiana Brașov, s-a rezolvat problema skipass-ului unic, dar cred că ar fi mai bine să existe un skipass unic pe toate pârtiile din județ. Este o întâlnire de prevenție, în care noi informăm operatorii economici, astfel încât să nu apară surprize neplăcute pe perioada vacanței. Se câștigă din ce în ce mai bine din turism, pe o perioadă mult mai lungă decât în anii precedenți. S-au înregistrat creșteri semnificative, iar acest trend ascendent vrem să continue. În curând vom avea o nouă lege a Turismului care va rezolva mare parte dintre probleme”, a precizat ministrul Mircea Dobre. Întâlnirea de lucru, prilejuită de comandamentul de iarnă pentru sezonul 2017-2018 a fost organizată de ANPC, la Poiana Brașov, informează un comunicat emis marți de Ministerul Turismului. „Urmează o perioadă dificilă, în ceea ce privește turismul, pentru că unitățile de cazare și de alimentație publică trebuie să respecte niște standarde care nu sunt negociabile”, a precizat prefectul județului Brașov, Marian Rasaliu, în debutul întâlnirii.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.