Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE:Mai mult de jumătate din tinerii români sunt încrezători într-o carieră digitală

Ziarul de Vrancea
2 apr 2018 180 vizualizări

 27% dintre ei ar prefera sa fie programatori, 23% designeri de jocuri, 22% bloggeri si vloggeri, 17% designeri de aplicații și 14% specialiști în securitate cibernetică

România se clasează pe primul loc într-un sondaj realizat în 15 țări, unde peste jumătate (53%) din tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani sunt încrezători că vor găsi un loc de muncă pe măsura abilităților lor, arată un studiu prezentat luni de Vodafone. Potrivit rezultatelor, dintre participanții celor 15 țări analizate, românii între 18 și 24 de ani par să fie printre cei mai pregătiți să urmeze o carieră specializată în domeniul digital. Astfel, 27% dintre ei ar prefera sa fie programatori, 23% designeri de jocuri, 22% bloggeri si vloggeri, 17% designeri de aplicații și 14% specialiști în securitate cibernetică. Studiul mai arată că tinerii români se numără printre cei mai optimiști în privința viitorului lor în economia digitală, mai mult de 30% dintre respondenți afirmând că economia digitală le va spori oportunitățile de angajare, în timp ce doar 10% cred că nu își vor putea permite niciodată aceeași calitate a vieții ca generația părinților lor. România se situează pe primul loc, cu 51% din respondenți care afirmă că ar prefera să lucreze mai mult pentru ei inșiși sau ca antreprenori decât ca angajați într-o companie, urmată de Egipt și Turcia cu câte 50%. Sondajul a fost aplicat în 15 țări (Africa de Sud, Egipt, Germania, Grecia, India, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Noua Zeelandă, Portugalia, Republica Cehă, România, Spania, Turcia și Ungaria), pe un eșantion de 6.000 de respondenți cu vârstă cuprinsă între 18 și 24 de ani. Rezultatele au fost folosite pentru documentarea programului internațional „Alege-ti viitorul”, conceput pentru a oferi îndrumare în carieră în economia digitală și acces la training pentru 10 milioane de tineri din 18 țări. Programul, lansat recent în România și în alte 17 țări, include platforma Future Jobs Finder - un portal ușor de folosit care le dă tinerilor posibilitatea să-și formeze noi abilități și să găsească oportunități de angajare în domenii ale economiei digitale, au menționat inițiatorii proiectului. Platforma este disponibilă în 10 limbi, inclusiv româna, iar pentru aceasta Vodafone a lucrat cu psihologi, consultanți în domeniul carierei și furnizori de programe de formare profesională. Future Jobs Finder include o serie de teste scurte psihometrice menite să identifice aptitudinile și interesele fiecărui utilizator, apoi să le organizeze pe categorii într-o listă de joburi specifice economiei digitale. Platforma identifică oportunitățile de angajare integrate de platforma globală Indeed, inclusiv poziții locale și internaționale în cadrul Vodafone. Utilizatorii au acces la cursuri online pentru formarea de abilități digitale și primesc un rezumat al propriilor aptitudini și interese, pe care îl pot folosi în CV sau atunci când aplică pentru un loc de muncă.

Piața de publicitate online din România va depăși 50 milioane euro în acest an

Valoarea totală raportată a pieței de publicitate online din România, pentru primul semestru al anului 2017, a fost de aproximativ 20,3 milioane euro (92,56 milioane lei), înregistrând o creștere de 15% față de același semestru al anului 2016 (raportat la valoarea anuală în lei), conform celei mai recente ediții a studiului Romanian Online Advertising Study (ROADS), derulat de Interactive Advertising Bureau România (IAB Romania), asociația industriei de marketing și publicitate interactivă din România, cu sprijinul PwC România. Oficialii PwC România estimază că piața va depăși pragul de 50 milioane de euro în 2018. Publicitatea în regim Programmatic reprezintă 19% din totalul veniturilor din prima jumătate a anului 2017, iar publicitatea pe mobil, 42%. Comparativ, pentru întreg anul 2017 se previzionează o creștere cu aproximativ 10% a industriei europene, ajungând la o valoare aproximativă de 46 miliarde de euro. La nivel european, creșterea pieței de publicitate online este bazată în special pe mobile și Video. ”Formatele Display embedded (încadrate în conținut sau neintruzive) rămân de departe cel mai utilizat mod de a face reclamă, alături de formatele de Display Social Media și Publicitate în motoarele de căutare; aceste trei formate având o pondere de  53% din valoarea totală a pieței de publicitate digitală”, arată studiul. Ponderea formatelor intruzive & video a fost de 17% din totalul volumului de publicitate rulat în prima parte a anului trecut față de 13% în primul semestru din 2016. ”Ca referințe pe industrii se remarcă o creștere semnificativă a bugetelor advertiserilor din industria Food (plus 52%), sectorul Financiar arata o ușoară creștere plus 8%, timp în care Telecomul putem spune că își menține bugetele (plus 1%)”, spun autorii studiului. Segmentele de advertiseri cu o pondere de 25% din totalul veniturilor din publicitate în prima parte a lui 2017 arată o ușoară creștere de bugete în acest semestru fie înregistrează scădere de bugete ca de exemplu: cosmetică (-15%), igienă personală (-24%), retail online (plus 2%) și auto-moto (plus 4%). Alte industrii cu creșteri semnificative de la semestru la semestru ar fi Entertainment&the media (plus 49%), Household appliances (plus 62%) și Retail (plus 84%). Valoarea totală raportată în studiul ROADS este calculată pe baza cifrelor facturate de către participanți, atât site-uri și publisheri locali cât și agenții media (raportând ceea ce facturează atât în rețele internaționale cât și în alte site-uri locale decât cele care participă independent).

Noi norme UE pentru servicii online folosite de cetățenii din statele membre

MAE anunță introducerea unor noi norme ale UE care garantează cetățenilor europeni care cumpără sau se abonează la servicii digitale online, ca difuzarea de filme, transmisii de evenimente sportive, etc, au acces la ele și când călătoresc sau locuiesc temporar în alte state membre. Ministrul delegat pentru Afaceri Europene, Victor Negrescu, salută intrarea în vigoare a normelor privind asigurarea portabilității transfrontaliere a serviciilor de conținut online în cadrul Uniunii Europene și subliniază că acestea "deschid noi posibilități" pentru cetățenii UE, informează un comunicat al Ministerului Afacerilor Externe (MAE), remis, ieri, presei. "Acest regulament deschide noi posibilități pentru cetățeni și, în același timp, îi protejează pe creatorii de conținut. Salutăm introducerea acestei măsuri care crește potențialul pieței unice digitale europene și asigură mobilitatea necesară abonaților. Spre exemplu, de acum încolo, toți românii care sunt abonați la platformele online ale unor televiziuni românești vor putea să vizioneze conținutul oferit de acestea chiar dacă pleacă pentru o perioadă scurtă peste hotare. De asemenea, turiștii sau românii din diaspora care vin în vacanțe în România vor putea beneficia de platformele online la care erau deja abonați", a explicat măsura ministrul delegat pentru Afaceri Europene, Victor Negrescu, care a contribuit în calitate de raportor al Grupului S&D la realizarea acestei măsuri în perioada în care activa ca deputat în Parlamentul European. În decembrie 2015, Comisia Europeană a propus un regulament pentru a extinde accesul persoanelor care călătoresc în Uniunea Europeană la conținutul online. Aceasta era prima propunere legislativă din cadrul strategiei privind piața unică digitală, care a fost completată, în septembrie 2016, de adoptarea unor norme moderne în materie de drepturi de autor, pentru a spori diversitatea culturală în Europa și conținutul disponibil online, oferind, în același timp, norme mai clare pentru toți actorii din mediul online.

Rezervele valutare ale BNR au scăzut până la 34,7 miliarde euro

Rezervele valutare ale Băncii Naționale a României (BNR) se situau la 31 martie la nivelul de 34,726 miliarde euro, cu 1% mai mici față de data de 28 februarie, când se ridicau la 35,073 miliarde euro. ”În cursul lunii au avut loc următoarele operațiuni: intrări de 485 milioane euro, reprezentând modificarea rezervelor minime în valută constituite de instituțiile de credit, alimentarea conturilor Ministerului Finanțelor Publice, alimentarea contului Comisiei Europene și altele; ieșiri de 832 milioane euro, reprezentând modificarea rezervelor minime în valută constituite de instituțiile de credit, plăți de rate și dobânzi în contul datoriei publice denominate în valută și altele”, a informat BNR. Rezerva de aur s-a menținut la 103,7 tone. În condițiile evoluțiilor prețurilor internaționale, valoarea acesteia s-a situat la 3,583 miliarde euro, se arată în datele BNR. Rezervele internaționale ale României (valute plus aur) la 31 martie 2018 au fost de 38,309 miliarde euro, față de 38,673 miliarde euro la 28 februarie 2018. Plățile scadente în luna aprilie 2018 în contul datoriei publice denominate în valută, directe sau garantate de Ministerul Finanțelor Publice, însumează circa 1,416 miliarde euro.

Cea mai mare bancă din Ucraina cere PwC 3 miliarde de dolari

Cea mai mare bancă din Ucraina, PrivatBank, a dat în judecată subsidiarele din Ucraina și Cipru ale firmei de consultanță PricewaterhouseCoopers (PwC), pentru neregulile care au avut loc în auditurile efectuate de aceasta în perioada 2013-2015, transmite Reuters. Acesta este cel mai recent dintr-o serie de procese intentate în urma naționalizării PrivatBank în 2016, după ce politica de creditare riscantă a provocat băncii un deficit de capital de peste 5,5 miliarde de dolari, potrivit băncii centrale. Autoritățile de la Kiev au retras deja dreptul PwC de a efectua servicii de audit pentru băncile ucrainene, ca penalizare pentru că nu a semnalat neregulile de la PrivatBank. PwC a susținut că interdicția este nejustificată. PrivatBank a anunțat că a dat în judecată subsidiarele PwC Ukraine și PwC Cyprus, la un tribunal din Cipru. “PrivatBank susține că a avut de suferit ca urmare a încălcării grave a atribuțiilor și responsabilităților de către PwC în verificarea rapoartelor financiare ale PrivatBank”, se arată într-un comunicat al instituției financiare.

Vânzările de ceasuri premium sunt în creștere

Categoria ceasurilor premium, cu prețuri ce depășesc 800 de lei, generează, în prezent, 15% din totalul comenzilor, iar tendința pasionaților de ceasuri pentru achiziții de produse premium, care se diferențiază și prin mecanisme de calitate, se va accentua pe parcursul anului, arată datele transise de cel mai mare magazin online de ceasuri din România, WatchShop.ro. „Ne așteptăm ca anul acesta vânzările de ceasuri premium să depășească 20% din totalul înregistrat pe WatchShop.ro. Achizițiile de ceasuri dintr-o categorie superioară de preț reprezintă o tendință care se impune și în România și pe care o susținem prin diversificarea portofoliului de produse și introducerea de noi branduri exclusive în shop”, spune Dragoș Diaconu, director general al WatchShop.ro. Peste 15% din vânzările de ceasuri premium de pe WatchShop.ro vor fi generate anul acesta de brandul american Ingersoll, ceasul oficial al Armatei Americane, adus în România, începând din septembrie 2017, în exclusivitate, de magazinul online.

China impune taxe vamale unui număr de 128 de produse SUA

China a anunțat ieri măsuri de retorisiune vizând importuri americane și a impus taxe unui număr de 128 de produse, în valoare totală de trei miliarde de dolari, în replică la texele americane impuse importurilor de oțel și aluminiu, potrivit agenției de stat China Nouă, scrie AFP. Beijingul a avertizat luna trecută că intenționează să impună aceste taxe, alimentând temeri cu privire la declanșarea unui război comercial între cei doi giganți economici mondiali. Noile taxe chineze, impuse de Comisia însărcinată cu tarifele vamale în cadrul Consiliului de Stat (guvern), vizează diverse produse - de la fructe la carne de porc. Donald Trump a anunțat la 22 martie că Statele Unite impun noi taxe unor importuri chineze în valoare de 60 de miliarde de dolari, o veste care zguduit piețele financiare. China a replicat încă de a doua zi, dezvăluind o listă de 128 de produse americane cărora anunța că vrea să le impună taxe vamale de 15 până la 25%, în cazul eșecului unor negocieri între cele două țări.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.