Economic

MOZAIC ŞTIRI ECONOMICE: Vin banii de la Uniunea Europeană pentru susținerea firmelor

Ziarul de Vrancea
26 aug 2020 682 vizualizări

Comisia Europeană aprobă ajutorul de stat pentru IMM-uri în valoare de 935 milioane de euro introdus de România

Comisia Europeană a anunțat joi că a aprobat schema de ajutor de stat în valoare de 4,521 miliarde de lei (935 milioane de euro) introdusă de România pentru a susține companiile afectate de pandemia de coronavirus, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar. Acest suport va lua forma unor granturi directe pentru capital de lucru și investiții productive și va fi cofinanțat de Fondul European de Dezvoltare Regională. Măsura va fi accesibilă IMM-urilor active în anumite sectoare și unor mari companii care au legături cu IMM-urile eligibile, care au fost afectate negativ de pandemia de coronavirus. Obiectivul măsurii este să furnizeze lichiditate pentru aceste companii, ceea ce le permite să își continue activitățile, să demareze investiții și să mențină locurile de muncă. Comisia Europeană a descoperit că schema României este în linie cu condițiile prevăzute în cadrul temporar: granturile directe nu vor depăși 100.000 de euro pentru fiecare companie care își desfășoară activitatea în domeniul producției primare de produse agricole, 120.000 de euro pentru fiecare companie activă în sectoarele pescuitului și acvaculturii și 800.000 de euro pentru fiecare companie activă în toate celelalte sectoare. De asemenea schema va funcționa până la data de 31 decembrie 2020. "Comisia a ajuns la concluzia că această măsură este necesară, adecvată și proporționată pentru a remedia un prejudiciu serios apărut în economia unui stat membru, în linie cu Articolul 107(3)(b) din Tratatul de Funcționare a Uniuni Europene și condițiile prevăzute în cadrul temporar pentru sprijinirea economiei în contextul epidemiei de COVID-19," a informat Executivul comunitar. La începutul lunii aprilie, Guvernul de la București a aprobat Ordonanța de Urgență privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru susținerea activității IMM-urilor în contextul crizei economice generate de pandemia COVID - 19, precum și pentru modificarea și completarea OUG nr. 110/2017 privind Programul de susținere a întreprinderilor mici și mijlocii - IMM Invest România. Ministerul Finanțelor Publice a precizat atunci că va acoperi prin granturi 100% din dobânzile, comisioanele de administrare și risc pentru liniile de credit/capital de lucru, precum și pentru creditele de investiții. Ajutorul nu poate depăși 120.000 de euro pentru fiecare întreprindere care își desfășoară activitatea în sectorul pescuitului și acvaculturii sau 100.000 euro pentru fiecare întreprindere care își desfășoară activitatea în domeniul producției primare de produse agricole. Perioada de acoperire prin grant de la buget a dobânzii și comisioanelor de administrare și risc este de la momentul acordării creditelor/liniilor de credit contractate după intrarea în vigoare a ordonanței de urgență și - până la 31 decembrie 2020.

Șoferii nu vor mai fi obligați să prezinte la un control polița RCA în varianta pe hârtie

u așa prevede o hotărâre a Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară

Conducătorii auto vor putea prezenta, la un eventual control, și varianta electronică a poliței RCA, fără a mai fi necesar să aibă asupra lor contractul de asigurare obligatorie auto doar în format original, pe suport de hârtie. Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a aprobat modificarea și completarea Normei nr. 20/2017 privind asigurările auto din România în ceea ce privește articolul care reglementează dovada încheierii asigurării RCA în cazul controalelor efectuate de către autoritățile abilitate. "Astfel, la articolul 10, punctul 11 se arată că dovada încheierii asigurării RCA, în cazul controalelor efectuate de către autoritățile abilitate o constituie: a) polița de asigurare RCA și contractul RCA emise de către asigurătorul RCA, pentru perioada de valabilitate înscrisă, prezentate pe suport hârtie sau în format electronic; b) dovada asigurării de răspundere civilă a vehiculelor, eliberată de asigurătorii RCA din alte state, cu valabilitate pe teritoriul României și numai pentru perioada menționată în aceasta, sau polița de asigurare de frontieră pentru vehiculele înmatriculate/înregistrate în afara Spațiului Economic European și a Confederației Elvețiene, prezentată pe suport de hârtie sau în format electronic", a informat ASF. Totodată, în cadrul aceluiași articol, a fost introdusă și litera c) care stipulează faptul că dovada încheierii asigurării RCA, în cazul controalelor efectuate de către autoritățile abilitate, o constituie și informația rezultată din interogarea bazei de date cu asigurările obligatorii de răspundere civilă auto încheiate pe teritoriul României, prin care se certifică existența unui contract RCA valabil la data interogării. Modificările și completările aduse Normei nr. 20/2017 intră în vigoare în termen de trei zile de la data publicării acestora în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Companiile cheltuiesc mai puțin de 5% din venituri pe tehnologie

Companiile din întreaga lume cheltuiesc mai puțin de 5% din venituri pe tehnologie, inclusiv așa-numitele organizații avangardiste în domeniul tehnologiei, care au o viziune și o strategie bine definite și un departament de tehnologie dezvoltat, potrivit studiului Deloitte Global Technology Leadership 2020. Studiul a fost efectuat în rândul a 1.300 de lideri din domeniul afacerilor și al tehnologiei din 69 de țări, inclusiv România. De asemenea, studiul arată că doar 11% dintre organizații sunt avangardiste în materie de tehnologie și că aproape o treime dintre liderii acestor companii (29%) pot juca un rol vizionar, de două ori mai mulți decât în cazul organizațiilor tradiționale (14%). Asemănările dintre cele două tipuri de organizații sunt vizibile și atunci când vine vorba de bugetele alocate pentru inovație, deoarece 20% dintre companiile avangardiste în tehnologie investesc în această zonă, puțin peste procentul organizațiilor tradiționale (15%). "Pandemia a accelerat planurile de adoptare a tehnologiei și digitalizării, oferind liderilor o oportunitate fără precedent pentru a-și transforma afacerile. Organizațiile au nevoie, mai mult ca oricând, de lideri care au cunoștințe în domeniul tehnologiei, întrucât companiile au devenit mai tehnice, iar studiul chiar subliniază faptul că directorii generali îi privesc pe liderii din domeniul tehnologiei drept parteneri strategici principali, mai mult decât pe liderii tuturor celorlalte funcții la un loc", a spus Vladimir Aninoiu, Director de Tehnologie în cadrul practicii de consultanță a Deloitte România. Conform studiului Deloitte Global Technology Leadership 2020, principalul element care ajută companiile avangardiste în domeniul tehnologiei să depășească organizațiile tradiționale este capacitatea acestora de a utiliza tehnologia în vederea creșterii afacerii, susținută de cadența la nivel operațional și de prioritățile strategice, nu numai în interiorul departamentelor de tehnologie, dar și în întreaga organizație. Companiile avangardiste în tehnologie se concentrează pe inovație (66%) și pe clienți (60%), iar departamentele lor de tehnologie sunt mai implicate pe parcursul întregului proces de inovație, din faza de anticipare (52%), până la cea de realizare a prototipului (56%) și implementare (47%). Totodată, departamentele de tehnologie ale acestor organizații au de 2,5 ori mai multe șanse să fie considerate extrem de eficiente sau foarte eficiente (66%) în definirea experiențelor clienților și a interacțiunilor cu aceștia, în comparație cu departamentele de tehnologie din organizațiile tradiționale (27%), de la care companiile se așteaptă să dezvolte astfel de abilități în timp. Două treimi dintre liderii de tehnologie (67%) din organizațiile avangardiste se așteaptă ca departamentele de tehnologie să contribuie la transformarea abordării față de clienți în viitorul apropiat, în sensul concentrării pe aceștia, comparativ cu doar 43% dintre organizațiile tradiționale.

Transgaz a obținut un profit net în creștere cu 18%

Transgaz, transportatorul național de gaze, a înregistrat în prima jumătate a acestui an un profit net de 231 de milioane de lei, în creștere cu 18% față de rezultatul din aceeași perioadă a anului trecut, potrivit raportului transmis joi Bursei de Valori București. Rezultatul net este cu 139% mai mare decât cel programat în bugetul de venituri și cheltuieli. În același timp, cifra de afaceri s-a redus cu 10% față de anul trecut, până la 851 milioane de lei. Veniturile din exploatare au ajuns la 759 milioane de lei, în scădere cu 2,1%, în timp ce cheltuielile au fost de 517 milioane de lei, mai mici cu 7,7%. Investițiile s-au dublat în perioada analizată, până la 753 milioane de lei. Transgaz deține statutul de monopol în transportul gazelor naturale din România și vehiculează circa 90% din totalul gazelor naturale consumate. Statul român deține 58,5% din acțiunile Transgaz, prin Secretariatul General al Guvernului, iar restul de 41,5% sunt tranzacționate la bursă.

Auchan va deschide 400 de magazine de proximitate în benzinăriile Petrom

OMV Petrom și Auchan au semnat un parteneriat privind deschiderea a 400 de magazine de proximitate în stațiile de distribuție de carburanți ale companiei petroliere, potrivit unui comunicat al companiilor, remis, ieri, AGERPRES. Zona de magazin existentă în cadrul stației de distribuție carburanți va fi reamenajată și va propune clienților comerțul de proximitate MyAuchan. Remodelările magazinelor sunt programate să fie realizate pe parcursul următorilor ani. În funcție de suprafața stației, pe rafturi se vor găsi până la 2.500 de produse dintr-o gamă variată: de la produse alimentare, inclusiv produse proaspete, fructe și legume, până la produse non-alimentare, precum cosmetice, detergenți, produse pentru bebeluși și accesorii auto, la prețuri MyAuchan net avantajoase pentru comerțul de acest tip derulat în benzinării. Stațiile Petrom vor intra într-un amplu proces de modernizare care, pe lângă amenajarea de magazine MyAuchan, include înlocuirea elementelor de identitate vizuală, precum și lucrări exterioare în zona pompelor și în cea a serviciilor adiacente (spălătoria de mașini, alimentarea cu GPL). În plus, în cadrul a cinci stații-pilot de distribuție, se vor crea culoare rapide, respectiv pompe la care se poate achita direct, cu cardul sau cu telefonul mobil. "Extinderea parteneriatului cu Auchan Retail România la nivelul întregii rețele de stații Petrom reprezintă un pas important în dezvoltarea brandului Petrom și un reper în strategia noastră de a îmbunătăți experiența clienților noștri. Cu o singură oprire, clienții noștri vor avea posibilitatea de a-și face cumpărăturile, odată cu alimentarea cu carburanți, economisind timp. Această abordare este unică și inovatoare pe piața din România și vine în întâmpinarea așteptărilor consumatorului modern și ale generației tinere, cu un program cotidian dinamic și alert. Continuăm astfel povestea de succes și ne consolidăm poziția ca brandul cu cel mai bun raport calitate-preț din retailul de carburanți din România", a afirmat Radu Căprău, membru al Directoratului OMV Petrom responsabil pentru activitatea Downstream Oil. La rândul său, Ionuț Ardeleanu, director general Auchan Retail România, a arătat că, după toate testele făcute în cei trei ani de la demararea proiectului pilot, s-a reușit configurarea unui model de magazin MyAuchan care să răspundă cel mai bine nevoilor clienților în mișcare. "Vom remodela magazinele din stațiile Petrom pe parcursul mai multor ani pentru a oferi clienților un comerț sub brandul MyAuchan iar, progresiv, vom adăuga din ce în ce mai multe servicii de comerț digital, în completarea serviciilor deja oferite de Petrom", a afirmat Ardeleanu.

 

CEO-ul TikTok Kevin Mayer demisionează în urma presiunilor lui Trump

CEO-ul TikTok Kevin Mayer a demisionat din funcție în urma presiunilor președintelui american Donald Trump asupra acestei aplicații de împărtășire de video chineză, relatează CNN Business. ”În ultimele săptămâni, în care mediul politic s-a schimbat brusc, m-am gândit mult ceea ce cer schimbările structurale ale companiei și ce înseamnă acest lucru în privința rolului pe care l-am acceptat”, anunță Mayer într-o notă internă obținută de CNN Business. ”În acest context și având în vedere că așteptăm să ajungem la o soluție foarte în curând, am vrut să vă anunț cu sufletul greu pe toți că am hotărât să părăsesc compania”, anunță el. TikTok l-a angajat pe Mayer, un fost director executiv la Disney, în urmă cu doar patru luni pentru a conduce aplicația, prima a unei companii chineze care se bucură de popularitate în Occident. Pe lângă funcția de CEO, Mayer deținea funcția de director de operațuni (COO) la ByteDance, compania-mamă a TikTok. Între timp, TikTok a fost atacată de Guvernul Statelor Unite, iar Trump a amenințat să interzică aplicația dacă ByteDance nu o vinde. ”Considerăm că dinamica politică din ultimele luni a schimbat semnificativ rolul lui Kevin și îi respectăm întru totul decizia”, a anunțat într-un comunicat un purtător de cuvânt al TikTok.

Indicele ROBOR la 3 luni s-a menținut la 2%

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, s-a menținut joi la nivelul de 2%, potrivit datelor publicate de Banca Națională a României (BNR). Indicele ROBOR la 6 luni a rămas la rândul său la 2,09%. Pe 5 august, Consiliul de Administrație al Băncii Naționale a României (BNR) a decis reducerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,5% pe an, de la 1,75% pe an, începând cu 6 august, dar și de reducere a ratei dobânzii pentru facilitatea de depozit la 1% pe an, de la 1,25%. Măsura a fost luată pentru atenuarea impactului economic al pandemiei de coronavirus. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață. BNR a publicat, în mai 2019, indicele de referință trimestrial pentru creditele acordate consumatorilor (IRCC), care înlocuiește ROBOR în calculul dobânzilor la majoritatea creditelor în lei. Nivelul acestuia, pentru al treilea trimestru din 2019, a scăzut la 2,36%, de la 2,66% în T2 2019.

Spotify dezvoltă o secțiune dedicată evenimentelor virtuale

Cel mai popular serviciu de streaming muzical vrea să profite de oportunitățile aduse de pandemie și să conecteze artiștii cu ascultătorii prin intermediul evenimentelor virtuale. Pandemia a împiedicat muzicienii să mai organizeze evenimentele și concertele care-i aduceau alături de fani și le rotunjeau semnificativ veniturile. O soluție pentru aceștia, pe care mai multe companii de tehnologie au sesizat deja că o pot monetiza, o reprezintă organizarea virtuală a concertelor. Spotify, în calitatea sa de cel mai important serviciu de streaming, cu cei mai mulți abonați, poate și arată că vrea să joace un rol important în acest sens. Serviciul suedez își va lua, bineînțeles, partea leului, dar va și ajuta artiștii într-o perioadă dificilă și va veni cu încă o facilitate care să-l propulseze în preferințele utilizatorilor. Reverse engineering-ul aplicației Spotify a scos la iveală faptul că serviciul suedez lucrează o funcție de evenimente virtuale pe care artiștii o pot folosi pentru a-și anunța fanii de concertele live pe care le vor putea asculta pe Spotify. Se pare că va exista o secțiune numită “Upcoming Virtual Events”, unde utilizatorii pot vedea ce evenimente virtuale urmează să fie organizate, cu accent, bineînțeles, pe artiștii preferați. Există indicii că Spotify va lucra în acest sens cu anumite firme care vând bilete la concerte și care, de la începutul pandemiei, s-au reorientat către evenimentele virtuale pentru a supraviețui. Acestea vor opera plățile pe care fanii le vor face pentru a dobândi acces.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.