Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Unul din doi români intenționează să cumpere mai mult online

Ziarul de Vrancea
21 dec 2022 573 vizualizări

Hainele, cosmeticele și jucăriile sunt cadourile preferate de români

Unul din doi români plănuiesc să cheltuiască mai mulți bani pe cumpărăturile online pentru sărbători comparativ cu anul trecut, iar 80% dintre aceștia consideră că numărul tentativelor de fraudă din mediul online a crescut semnificativ, arată un studiu realizat de Ipsos pentru ING Bank. ”Unul din doi români plănuiesc să cheltuiască mai mulți bani pe cumpărăturile online pentru sărbători comparativ cu anul trecut. În același timp, 80% dintre aceștia consideră că numărul tentativelor de fraudă din mediul online a crescut semnificativ, iar 40% încă spun că nu știu ce să facă în cazul unei fraude”, arată un studiu realizat de Ipsos pentru ING Bank. Nu întâmplător, cele mai râvnite cadouri coincid cu cele mai vulnerabile categorii de produse după numărul de victime ale fraudelor pe platforme de tip marketplace. În topul cadourilor pe care le vor oferi, românii plănuiesc să cumpere obiecte vestimentare, produse cosmetice și jucării. Locuri fruntașe în clasamentul preferințelor mai ocupă și articolele de uz casnic, gadgeturile, articolele sportive și pentru timpul liber. În cadrul campaniei de conștientizare și combatere a tentativelor de fraudă cibernetică din luna august, ING Bank a comunicat cele mai recente date colectate intern de partenerul său OLX, conform cărora cele mai multe tentative de fraudă vizează următoarele categorii de produse: modă (33%), electronice (30%), casă și grădină (14%), mama și copilul (10%), sport (7%). „Sărbătorile de iarnă reprezintă un prilej de bucurie pentru toată lumea, dar și o perioadă propice pentru atacatorii cibernetici care profită de entuziasmul și neatenția potențialelor victime. Rezultatele acestui studiu reconfirmă necesitatea ca sectorul bancar să continue acțiunile de informare și educare a tuturor utilizatorilor de carduri pentru prevenirea fraudelor cibernetice. Recent, ING a lansat funcționalitatea SANB – Serviciul Afișare Nume Beneficiar, care are ca obiectiv prevenirea fraudelor în rândul clienților care efectuează plăți online, pe lângă reducerea tranzacțiilor eronate, generate de introducerea greșită a beneficiarului (a contului IBAN). Mai exact, clienții vor vedea exact în contul cărui beneficiar se duc banii transferați, dacă este un furnizor de servicii sau, de fapt, un fraudator. La ING Bank depunem în permanență toate eforturile pentru a depista tentativele de fraudă și investim constant în această direcție, încercând să punem subiectul cât mai mult pe agenda publică și să transmitem mesaje într-o manieră cât mai simplă și mai accesibilă, prin campanii desfășurate pe tot parcursul anului. Îi sfătuim pe toți cei care plănuiesc să cumpere online cadouri pentru cei dragi sau pentru ei înșiși să fie vigilenți la site-urile pe care navighează și la comercianții cu care interacționează, la link-urile cu oferte – mai ales cele primite din surse necunoscute –, precum și la informațiile personale pe care le transmit”, a declarat Alin Becheanu, head of fraud monitoring and prevention ING. Studiul Ipsos realizat în luna noiembrie arată că deși 8 din 10 români sunt de părere că atacurile cibernetice sunt în creștere în această perioadă, 40% dintre aceștia se simt de cele mai multe ori în siguranță în mediul online, iar 28% dintre respondenți, întotdeauna. Același studiu confirmă că deși românii se simt, în continuare, cel mai în siguranță atunci când achită în numerar, metodele moderne de plată câștigă din ce în ce mai mult teren. Astfel, topul este completat de plata prin aplicații bancare și de cea cu cardul. Pe de altă parte, creșterea volumului cumpărăturilor online – tendință ce a luat amploare în perioada pandemiei – a reprezentat un prilej pentru atacatorii cibernetici de a-și intensifica activitatea și de a-și diversifica metodele.

Rata anticipată a inflației pe termen de un an este de 10,68%

u așa arată previziunile analiștilor Asociației CFA Romania

Indicatorul de Încredere Macroeconomică al Asociației CFA Romania a crescut marginal (cu 0,4 puncte) în luna noiembrie, la valoarea de 33,7 puncte. ”Indicatorul de Incredere Macroeconomică al Asociației CFA România a crescut marginal (cu 0,4 puncte) la valoarea de 33,7 puncte. Această situație s-a datorat pe de o parte majorării cu 2,2 puncte a componentei de condiții curente, iar pe de altă parte a scăderii, cu 0,5 puncte a componentei de anticipații”, anunță asociația. Rata anticipată a inflației pentru orizontul de 12 luni s-a majorat față de exercițiul anterior, ajungând la o valoare medie de 10,68%. “Anticipațiile inflaționiste au reintrat pe trendul crescător, acestea arătând o inflație exprimată în două cifre pentru întreg anul următor. Reducerea puterii de cumpărare datorată inflației își va pune amprenta asupra consumului anul viitor. În aceste condiții și anticipațiile de creștere economică pentru anul 2023 s-au redus, acestea înregistrând o valoare de 1,3%”, spune Adrian Codirlașu, CFA – vicepreședinte al Asociației CFA Romania. În ceea ce privește cursul de schimb euro/leu, peste 90% dintre participanți anticipează o depreciere a leului în următoarele 12 luni (comparativ cu valoarea actuală). Astfel valoarea medie a anticipațiilor pentru orizontul de 6 luni este de 5,0279 lei pentru un euro, în timp ce pentru orizontul de 12 luni valoarea medie a cursului anticipat este 5,1021 lei pentru un euro. Deficitul bugetului de stat anticipat pentru anul 2022: valoarea medie a anticipațiilor a scăzut la 6,6%, iar pentru anul 2023 valoarea estimată este de 6,2%. Pentru anul 2023 valoarea anticipată de creștere a PIB real este 1,3%. Datoria publică în PIB este anitcipată să se majoreze la 56% în următoarele 12 luni.

Președintele CCIR, Mihai Daraban, a fost reales în Consiliul General al FMCC

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), Mihai Daraban, a fost reales în funcția de membru în Consiliul General al Federației Mondiale a Camerelor de Comerț. ”Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), Mihai Daraban, a fost reales în funcția de membru în Consiliul General al Federației Mondiale a Camerelor de Comerț (WCF), din cadrul Camerei de Comerț Internaționale (ICC), în urma votului exercitat de reprezentanții camerelor de comerț din peste 100 de state. Astfel, România va fi reprezentată, pentru mandatul 2023-2025, în cel mai important for de conducere al organizației mondiale a camerelor de comerț”, anunță CCIR. Consiliul General al WCF promovează rolul camerelor de comerț ca intermediari între mediul de afaceri și autorități, precum și între companii și publicul larg. Consiliul oferă asistență în crearea camerelor de comerț si consolidarea camerelor existente, în special în țările în curs de dezvoltare și în economiile emergente. Totodată, Consiliul General încurajează cooperarea între organizațiile camerale din întreaga lume, cu scopul de a îmbunătăți serviciile furnizate de către acestea. „Votul de susținere primit din partea camerelor de comerț din peste 100 de state membre WCF reprezintă o recunoaștere a eforturilor Camerei de Comerț și Industrie a României în promovarea unei economii globale și a unui comerț liber. În precedentul mandat la WCF, ne-am concentrat activitatea pe ceea ce înseamnă crearea de noi locuri de muncă, dezvoltare durabilă, precum și îmbunătățirea nivelului de trai. În mod evident, aceste linii de acțiune se vor regăsi și în noul meu mandat. În plus, obținerea unui portofoliu atât de important, ca reprezentant al sistemului cameral din România, reprezintă o confirmare a faptului că eforturile depuse în sprijinirea mediului de afaceri românesc în general și în ceea ce privește internaționalizarea business-ului autohton, în mod special, nu au fost în zadar și, mai mult decât atât, se bucură de recunoaștere la nivel internațional”, a declarat președintele CCIR, Mihai Daraban.

Porsche și mai mulți parteneri au început producția unui ”e-combustibil” 

Porsche și mai mulți parteneri ai săi au început producția unui ”e-combustibil” neutru din punct de vedere climatic, menit să înlocuiască benzina în vehicule cu motoare tradiționale cu ardere internă, transmite CNBC. Producătorul auto german, deținut de Volkswagen, a declarat că o fabrică pilot din Chile a început producția comercială a combustibilului alternativ. Până la jumătatea deceniului, Porsche plănuiește să producă milioane de galoane de e-combustibil. Porsche se așteaptă să utilizeze inițial combustibilul în sporturile cu motor și la centrele sale de experiență de performanță, urmate de alte utilizări în anii următori. În cele din urmă, planul este ca acest combustibilul să fie vândut companiilor petroliere și altora pentru distribuție către consumatori. E-combustibilii sunt un tip de metanol sintetic produs printr-un proces complex care folosește apă, hidrogen și dioxid de carbon. Companiile spun că permit funcționarea aproape neutră din punct de vedere al CO2 a motoarelor pe benzină. Vehiculele ar trebui să folosească ulei pentru a lubrifia motorul. În faza pilot, Porsche se așteaptă să producă în jur de 130.000 de litri de e-combustibil. Se planifică extinderea producției la aproximativ 55 de milioane de litri până la jumătatea deceniului și aproximativ 550 de milioane de litri aproximativ doi ani mai târziu. Proiectul fabricii din Chile a fost anunțat inițial împreună cu Porsche la sfârșitul anului 2020, când producătorul auto a declarat că va investi 24 de milioane de dolari în dezvoltarea fabricii și a e-combustibililor. Printre parteneri se numără compania chiliană Highly Innovative Fuels, unitatea de energie regenerabilă a Siemens și altele. Oficialii companiei spun că e-carburanții pot acționa ca benzina, permițând proprietarilor de vehicule un mod mai ecologic de a conduce. De asemenea, ar putea folosi aceeași infrastructură de alimentare ca și benzina, în comparație cu investițiile de miliarde de dolari necesare pentru a construi o rețea de stații de încărcare pentru vehicule electrice.

Șeful băncii centrale a Indiei: Criptomonedele ar putea provoca următoarea criză

Următoarea criză financiară va fi cauzată de criptomonedele private, dacă aceste active vor fi lăsate să crească, a avertizat miercuri șeful băncii centrale din India, citat de CNBC. ”Criptomonedele implică... riscuri inerente uriașe pentru stabilitatea noastră macroeconomică și financiară”, a declarat Shaktikanta Das, guvernatorul Reserve Bank of India, la un eveniment. El a indicat ca exemplu recent colapsul FTX. Das a spus că principala sa preocupare este că criptomonedele nu au nicio valoare subiacentă, numindu-le ”speculative” și adăugând că el crede că ar trebui interzise. ”Acesta școmerțul cu criptomonede privatț este o activitate speculativă sută la sută și aș considera în continuare că ar trebui interzisă... pentru că, dacă i se permite să crească, dacă încercați să o reglementați și să-i permiteți să crească, vă rugăm să țineți minte cuvintele mele, următoarea criză financiară va veni din criptomonede private”, a spus Das. Criptomonedele private se referă la monede digitale precum bitcoin. Comentariile lui Das vin în timp ce banca centrală face eforturi pentru a introduce propria sa versiune digitală a rupiei indiane. Reserve Bank of India a început un program pilot pentru rupia digitală pe 1 decembrie, pentru utilizare cu amănuntul în anumite orașe. Anumiți utilizatori pot efectua tranzacții utilizând rupia digitală prin aplicații și portofele mobile. Rupia digitală este un tip de monedă digitală a băncii centrale (CBDC). Multe bănci centrale din întreaga lume caută să emită versiuni digitale ale propriei monede. Das a spus că CBDC-urile pot accelera transferurile internaționale de bani și pot reduce nevoia de logistică, cum ar fi tipărirea notelor. Banca centrală a Chinei este cea mai în avansată la nivel global în ceea ce privește dezvoltarea unei CBDC. Beijingul a încercat utilizarea yuanului său digital în lumea reală de la sfârșitul anului 2020, extinzându-și disponibilitatea la mai mulți utilizatori în acest an.

Amendă civilă record pentru banca americană Wells Fargo

Biroul pentru Protecția Financiară a Consumatorului din SUA a impus marți băncii Wells Fargo & Co cea mai mare sancțiune civilă aplicată vreodată de instituție, ca parte a unui acord de 3,7 miliarde de dolari, pentru gestionarea defectuoasă pe scară largă a împrumuturilor auto, ipotecare și a conturilor bancare, transmite Reuters. Organismul de supraveghere a consumatorilor a ordonat băncii să plătească o penalitate civilă de 1,7 miliarde de dolari și alte 2 miliarde de dolari pentru a remedia peste 16 milioane de conturi de clienți afectate de încălcări, a declarat instituția într-un comunicat. Banca a perceput ilegal comisioane și dobânzi pentru împrumuturile auto și creditele ipotecare, a reținut mașinile în mod greșit și a impus comisioane ilegale de descoperire de cont, printre alte aspecte, a spus CFPB. ”Wells Fargo este o corporație recidivistă care expune o treime din gospodăriile americane în pericol. Suntem îngrijorați de faptul că lansările de produse ale băncii, inițiativele de creștere și alte eforturi de creștere a profiturilor au întârziat reforma necesară”, a declarat directorul CFPB, Rohit Chopra, jurnaliștilor.

H&M nu va mai vinde o linie de produse Justin Bieber

H&M nu va mai vinde o linie de produse Justin Bieber, după ce muzicianul le-a spus fanilor săi că nu a ”aprobat” hainele care îi poartă numele, transmite CNBC. ”Produsele H&M pe care le-au făcut cu mine sunt un gunoi și nu le-am aprobat. Nu le cumpărați”, a scris cântărețul într-o poveste pe Instagram, luni. H&M a declarat miercuri că va elimina linia din magazinele sale și de pe site-ul său din ”respect” pentru Bieber. De asemenea, compania a negat afirmațiile că nu i-a cerut aprobarea. ”H&M a urmat toate procedurile de aprobare adecvate, așa cum am procedat noi în acest caz, dar din respect pentru colaborare și Justin Bieber, am scos articolele de la vânzare”, a spus compania într-un comunicat. Un reprezentant al H&M a declarat pentru CNBC că a scos toate articolele din linie, inclusiv tricouri și hanorace. Colecția icludea și genți tote și accesorii pentru telefon, potrivit diverselor relatări din presă. Multe dintre produse îl prezentau pe Bieber însuși sau versuri ale unor melodii de succes precum ”Ghost”, de pe albumul ”Justice” din 2021 .

Elon Musk: Twitter este pe cale să ajungă la ”pragul de rentabilitate”

Elon Musk a declarat că Twitter este acum pe cale să ajungă la ”pragul de rentabilitate a fluxului de numerar” anul viitor, proprietarul miliardar al companiei de socializare apărându-și măsurile profunde de reducere a costurilor, transmite Reuters. Twitter anticipa ”o situație negativă a fluxului de numerar de 3 miliarde de dolari pe an”, înainte de reducerea costurilor, a declarat Musk miercuri, într-un chat audio pe Twitter Spaces. De când a preluat Twitter pe 27 octombrie, Musk a concediat 50% din angajații companiei și a cerut personalului rămas să se angajeze să lucreze ore lungi și grele, ceea ce a determinat plecarea mai multor angajați. Măsurile controversate i-au zguduit pe agenții de publicitate, care contribuie cu 90% din veniturile Twitter. ”Avem un exercițiu de incendiu. Acesta este motivul acțiunilor mele. Twitter are în prezent puțin peste 2.000 de angajați”, a spus Musk.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.