Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: “Turismul intern își reia creșterea de dinainte de pandemie. Cei mai mulți preferă pensiuni în mediul rural”

Ziarul de Vrancea
3 aug 2021 511 vizualizări

“Voucherele de vacanță sunt al doilea cel mai dorit beneficiu de către utilizatori”, spun administratorii unei platforme de beneficii de vacanță n înainte de pandemie, preferințele de top erau Litoralul și orașele mari n

Angajații care primesc beneficii flexibile în platforma Benefit au reluat achiziția de vacanțe în România, iar în ultimele 6 luni, 4 din 10 utilizatori ai platformei au utilizat bugetele de beneficii primite de la angajatori pentru achiziția de vouchere de vacanță, arată datele platformei. „Angajații care primesc beneficii flexibile în platforma Benefit au reluat achiziția de vacanțe în România. În ultimele 6 luni, 4 din 10 utilizatori ai platformei au utilizat bugetele de beneficii primite de la angajatori pentru achiziția de vouchere de vacanță, indicând reluarea trendului ascendent de dinainte de pandemie”, potrivit datelor platformei de beneficii extrasalariale Benefit, o companie Edenred, emitent de carduri, tichete și soluții pentru beneficii extra-salariale. Voucherele de vacanță sunt al doilea cel mai dorit beneficiu de către utilizatorii platformei Benefit, care arată că interesul pentru turismul intern este în creștere, după o perioadă de provocări.

„Anul acesta, se observă un apetit crescut pentru călătoriile interne în rândul angajaților din România, mai ușor accesibile în condiții de siguranță. După o perioadă de provocări pentru turismul intern, turiștii au reluat achiziția de vacanțe în țară. În ultimele 6 luni, tranzacțiile efectuate în categoria Turism intern din platforma Benefit s-au dublat și trendul este promițător. Voucherele de vacanță sunt al doilea cel mai dorit beneficiu extrasalarial din platforma Benefit, după tichetele de masă. Utilizând o facilitate unică oferită de platforma de beneficii flexibile, angajații și-au putut cumula bugetele pe parcursul mai multor luni, iar acum pot folosi sume mai mari pentru achiziția vacanțelor interne, prin intermediul voucherelor de vacanță”, spune Codruț Nicolau, general manager Edenred România și Benefit.

Turiștii care călătoresc în țară sunt mai atrași de destinații care facilitează menținerea practicilor de distanțare fizică. Comportamentul utilizatorilor Benefit indică deja că mulți dintre angajații care călătoresc în România aleg, pentru această vară, destinații în mediul rural, în special atunci când călătoresc cu familia. Dacă în 2019, principalele destinații vizate erau litoralul și marile orașe (pentru city-break), în 2021 a crescut interesul pentru locuri mai puțin cunoscute, cu atât mai mult cu cât acestea promit reducerea expunerii la COVID-19. Angajatorii din mediul privat pot acorda vouchere de vacanță salariaților în limita a 6 salarii minime brute/ angajat/ în decursul unui an fiscal pentru a beneficia de facilitățile fiscale aferente acestora. Astfel, pentru voucherele de vacanță oferite în această limită, angajatorului nu îi revin obligații de plată, iar angajatul plătește doar impozitul pe venit de 10%. Angajații pot utiliza voucherele de vacanță la hoteluri, pensiuni și agenții de turism din România aflate în rețeaua de parteneri a emitenților.

Edenred este lider de piață ca platformă de servicii și plăți, conectând peste 50 de milioane de angajați și 2 milioane de comercianți parteneri prin intermediul a peste 850.000 de clienți corporativi în 46 de țări.

Legenda: Pandemia și normele sanitare specifice au reorintat românii spre destinațiile mai izolate, cum ar fi pensiunile montane rurale

Impozite mai mari pentru mașinile scumpe dar nu noi?

Ministrul Mediului: Dacă cineva merge cu o mașină de 20.000 de euro veche de 15 ani și și-ar permite o mașină mai puțin poluantă, dar de altă clasă și de alt nivel, acolo soluția este impozitarea, descurajarea

Ministrul Mediului, Tánczos Barna, consideră că, dacă cineva merge cu o mașină în valoare de 20.000 de euro, veche de 15 ani, dar și-ar permite una mai puțin poluantă, dar de altă clasă și alt nivel, atunci soluția o reprezintă impozitarea și descurajarea achiziționării unor astfel de mașini. El precizează că, dacă cineva cumpără o mașină veche pentru că nu își poate permite una nouă, atunci statul trebuie să îl sprijine.

Tánczos Barna a declarat că la programul Rabla sunt peste 42.000 de solicitări. ”Sunt peste 39.000 de înscrieri la Rabla Clasic din partea persoanelor fizice. Sunt peste 2.000 de înscrieri la Rabla Clasic din partea persoanelor juridice. Adunate, Rabla Clasic are rezervări de peste 42.000 de unități din aprilie până acum. În cele patru sau cinci luni, acest interes deosebit arată că bugetul actual trebuie suplimentat astfel încât la finalul anului să putem finanța toate solicitările. Din Rabla Plus vin câteva mii de solicitări, în paralel cu tichetul pentru Rabla Plus se solicită și sprijinul lui Rabla Clasic. Sunt aproape 50.000 de mașini rezervate folosind tichetul de 7.500 de lei din Rabla Clasic. Este nevoie de o majorare a bugetului, eu susțin o solicitare a AFM, în cazul în care această solicitare ajunge la minister o voi susține”, a explicat ministrul Mediului. El a fost întrebat ce soluții caută statul pentru a descuraja importul de mașini vechi, în condițiile în care în primele șase luni ale anului au intrat în țara noastră peste 200.000 de asemenea autovehicule. „Susțin nevoia schimbării la nivel național pe această abordare, este nevoie de o schimbare susținută și impusă de Comisia Europeană în procesul de negociere a PNRR. Am început discuțiile cu Ministerul Transporturilor, Ministerul Finanțelor și Ministerul Dezvoltării, sper să avem o concluzie în cel mai scurt timp posibil. Susțin că nu putem deveni depozitul de mașini vechi al Uniunii Europene și, dacă acest lucru înseamnă modificare legislației, voi susține aceste modificări. Trebuie să abordăm problema în mod rațional, sunt foarte mulți cetățeni care nu aduc de bună voie mașini vechi și nu umblă cu mașini mai vechi de 15 ani în România, sunt situații de ordin social, unde trebuie să avem o soluție pentru acele persoane care încearcă să facă pasul de la o mașină de 15-20 de ani la una nouă”, a transmis Tánczos Barna. El consideră că trebuie descurajate de la achiziția unor mașini vechi persoanele care și-ar putea cumpăra unele noi, dar de altă clasă și de alt nivel. ”Nu e tot timpul o problemă de abordare personală. Pentru aceste abordări personale incorecte, soluția este impozitarea. Dacă cineva merge cu o mașină de 20.000 de euro, veche de 15 ani, și și-ar permite o mașină mai puțin poluantă, dar de altă clasă și de alt nivel, acolo soluția este impozitarea, descurajarea. Dar pe partea socială, acolo unde cineva și-ar dori foarte mult o mașină nouă, dar nu își permite și bugetul familiei nu îi permite să își asigure propria mobilitate la care are dreptul ca cetățean și nu are veniturile respective, statul trebuie să vină în sprijinul lor”, a transmis ministrul Mediului.

Tánczos Barna, ministrul Mediului: “Sunt foarte mulți cetățeni care nu aduc de bună voie mașini vechi, sunt situații de ordin social, unde trebuie să avem o soluție pentru acele persoane care încearcă să facă pasul de la o mașină de 15-20 de ani la una nouă”

Statistică pe 2021: creștere neașteptată a comerțului în acest an pandemic

INS: Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut în primele șase luni ca serie brută cu 13,4%, față de perioada similară a anului trecut

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut în primele șase luni ale acestui an, față de perioada similară din 2020, atât ca serie brută, cu 13,4%, cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cu 11,6%, arată datele publicate, ieri, de Institutul Național de Statistică (INS). „Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în perioada 1.I-30.VI.2021, comparativ cu perioada 1.I-30.VI.2020 a înregistrat o creștere pe ansamblu cu 13,4% datorită creșterii vânzărilor de produse nealimentare (^21,4%), comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (^14,7%) și vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (^4,9%)”, arată datele INS. Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, în primele șase luni, comparativ cu perioada similară din 2020, a înregistrat o creștere pe ansamblu cu 11,6% datorită creșterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (^20,0%), comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (^12,7%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (^3,2%).

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul, serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, în luna iunie 2021, comparativ cu luna precedentă, a scăzut pe ansamblu cu 0,1%, ca urmare a scăderii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-0,9%). 

Chinezii și-au făcut loc în piață: Xiaomi a devenit numărul 1 în Europa pe piața smartphone-urilor

Samsung a fost astfel detronat de pe prima poziție, după ce chinezii au speculat foarte abil greșelile coreenilor de aici

Xiaomi a depășit Samsung în al doilea trimestru al anului și a ajuns producătorul care vinde cele mai multe smartphone-uri în Europa. Atât la nivel global, cât mai ales în Europa, Xiaomi a fost producătorul care a reușit să umple cel mai eficient golul lăsat de căderea Huawei, cădere cauzată de embargoul impus de Statele Unite. În al doilea trimestru al anului, Xiaomi a livrat 12,7 milioane de unități în Europa, crescând cu 67,1% de la an la an, conform Strategy Analytics. Compania chineză a profitat și de stângăciile Samsung, care a scăzut cu 7% de la an la an după ce a livrat doar 12 milioane de unități. Pe locul trei se menține Apple, care a crescut cu 15,7%, livrând 9,6 milioane de telefoane. Locurile 4 și în 5 în topul producătorilor de smartphone-uri sunt ocupate de Oppo și Realme, ambele cu o creștere anuală de 180%, după ce au livrat 2,8 respectiv 1,9 milioane de unități. Xiaomi deține acum 25,3% din piața europeană de smartphone-uri, în vreme ce Samsung mai are 24%. Apple deține 19,2%, iar ceilalți producători au de la 5 procente în jos. Per ansamblu, se consideră că piața europeană și-a revenit după pandemie. În al doilea trimestru al anului, creșterea față de 2020 a fost de 14%, după ce au fost livrate 50,1 milioane de unități.

Iohannis: Vom avea PNRR, va fi finanțat, probabil unele proiecte vor fi scoase

Președintele Klaus Iohannis a declarat, miercuri, că PNRR va fi aprobat, dar „probabil unele proiecte vor fi scoase”. „(...) nici mie nu mi s-a părut un plan perfect, dar în timpul scurt pe care l-am avut la dispoziție, Planul a fost elaborat și este totuși un plan rezonabil și va primi răspuns orice întrebare a Comisiei”, a explicat el. Iohannis a subliniat că are „pretenția” ca proiectele care rămân în PNRR să fie realizate. „Nu pot să accept să avem un plan care generic este aprobat, banii sunt disponibili, și să nu realizăm proiectele”, a subliniat el. Iohannis a fost întrebat despre o eventuală respingere a Planului Național de Redresare și Reziliență. „Vom avea un plan aprobat. Mi s-a părut puțin... unilateral articolul (...) Sunt așa-numite informații pe surse (...), sunt unii care vor să își dea importanță și dau informații senzaționale mai departe. Da, PNRR-ul nostru știm, am știut de la început că nu este perfect, am spus de acum câteva luni că este foarte bine că s-a depus, că întrebările Comisiei se discută, se caută soluții, se schimbă anumite părți din Plan. Da, așa este, nici mie nu mi s-a părut un plan perfect, dar în timpul scurt pe care l-am avut la dispoziție, Planul a fost elaborat și este totuși un plan rezonabil și va primi orice răspuns orice întrebare a Comisiei. Dacă sunt proiecte care nu sunt eligibile, ele se scot din Plan, asta este, nu e foarte complicat”, a declarat șeful statului. Iohannis a adăugat că „nu tot ce este pus acolo în PNRR la noi va fi realizat, dar ceea ce rămâne - și asta este pretenția mea și am spus-o foarte franc și miniștrilor - ceea ce rămâne în Plan și este eligibil și finanțabil trebuie pus în practică”. „Nu pot să accept să avem un plan care generic este aprobat, banii sunt disponibili, și să nu realizăm proiectele”, a subliniat el. „Vom avea PNRR, va fi finanțat, probabil unele proiecte vor fi scoase, dar de abia atunci începe greul, fiindcă aceste proiecte trebuie implementate, trebuie realizate și într-un timp foarte scurt”, a explicat Iohannis.

Marii producători auto din SUA se reîntorc la mască

Marii producători auto din Detroit și sindicatul United Auto Workers (UAW) au anunțat marți că reintroduc obligativitatea purtării măștii în toate fabricile, birourile și depozitele din SUA, dar nu și vaccinarea angajaților pentru Covid-19, transmite Reuters. Măsura este un răspuns la anunțul Centrului pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC) referitoare la modificarea recomandării COVID-19 privind purtarea măștilor de către persoanele complet vaccinate, din cauza variantei Delta, au anunțat General Motors, Ford Motor și Stellantis, într-un comunicat comun cu sindicatul. Nissan Motor a mai spus marți că reintroduce obligativitatea purtării măștilor pentru toți angajații din SUA.

UAW nu susține necesitatea vaccinării tuturor lucrătorilor pentru Covid-19, iar producătorii de automobile din SUA nu au făcut vaccinarea obligatorie. Sindicatul și producătorii de automobile încurajează ferm lucrătorii să se vaccineze. „Îi îndemnăm pe toți membrii UAW și familiile acestora să se vaccineze. Știința ne spune foarte clar că singura modalitate de a reveni la normal este de a atinge un nivel sporit de imunitate. Totuși, știm și că, pentru unii, există motive religioase și de sănătate pentru care nu se vaccinează”, a declarat președintele UAW Ray Curry.

WhatsApp lansează o funcție de ștergere automată

După doar o lună de teste, WhatsApp este gata să le ofere celor peste 2 miliarde de utilizatori pe care-i are o nouă opțiune de protejare a intimității, prin care mesajele sunt eliminate după ce sunt văzute. WhatsApp anunță lansarea opțiunii pe care o numește “View Once”. Așa cum sugerează numele, cu această opțiune mesajele sunt văzute o dată, după care sunt șterse automat. View Once nu vizează toate tipurile de trimise primite de utilizatori, ci doar pe cele care includ imagini și clipuri video. Această facilitate este potrivită conținutului multimedia sensibil, unde utilizatorul vrea să elimine riscul de a fi văzut și de alte persoane. În dreptul mesajelor pe care le trimite utilizatorul, va fi afișat un buton cu cifra 1. Prin apăsarea acestuia, expeditorul se asigură că mesajul trimis poate fi văzut o dată de către destinatar, după care va fi șters. Opțiunea View Once a fost anunțată de Mark Zuckerberg în iunie, iar în luna iulie WhatsApp a început deja testarea acesteia. Este a doua opțiune de ștergerea automată a mesajelor pe care WhatsApp o implementează, după cea care permite programarea ștergerii mesajelor după o anumită perioadă de timp. WhatsApp este încă așteptată să lanseze suportul pentru funcționarea simultană pe mai multe dispozitive, fără ajutorului telefonului, plus o aplicație nativă de iPad.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.