Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Românii și italienii sunt cei mai interesați europeni de mașinile electrice

Ziarul de Vrancea
9 sep 2019 1428 vizualizări

La nivel european, cehii sunt și mai sceptici decât germanii, doar 13% dintre ei fiind deschiși la ideea ca următoarea lor mașină să aibă propulsie electrică.

În România și în Italia, interesul față de mașinile electrice se situează la cotele cele mai înalte (36%), în timp ce doar 16% dintre germani plănuiesc să cumpere o mașină electrică, majoritatea alegând motorul pe benzină, arată un studiu E.ON și Kantar EMNID. La nivel european, cehii sunt și mai sceptici decât germanii, doar 13% dintre ei fiind deschiși la ideea ca următoarea lor mașină să aibă propulsie electrică. Motivele pentru care o mașină electrică nu constituie, în toate cazurile, prima opțiune pentru următoarea achiziție auto sunt diverse, dar cert este că pe primele locuri se situează prețul ridicat, densitatea încă redusă a stațiilor de încărcare și problema autonomiei. Pentru români, principala reținere în a cumpăra o astfel de mașină o reprezintă prețul, indicat de 44% dintre cei care au participat la studiu. În schimb, în Germania, autonomia mașinii este percepută ca un factor critic, 68% dintre respondenți menționând-o ca fiind motivul pentru care preferă în continuare un autovehicul cu motor convențional. Totuși, argumentele împotriva mașinilor electrice sunt în scădere de la an la an, pe măsură ce avantajele e-mobilității sunt explicate și promovate mai intens. Sondajul mai arată și faptul că motoarele diesel cunosc un declin în Europa. Doar 21% dintre români mai iau în considerare mașinile cu această motorizare pentru o viitoare achiziție. În Germania și Ungaria, dieselul are un coeficient de aprobare de doar 13%, cel mai mic din toate țările în care s-a derulat sondajul. Notă discordantă face doar Turcia, unde aproape jumătate dintre cei intervievați se văd conducând o mașină cu motor diesel. Rezultatele fac parte din studiul “Trăind în Europa”, realizat în prima lună a acestui an, în cadrul căruia E.ON și Kantar EMNID au chestionat circa 10.000 de oameni din Danemarca, Franța, Germania, Italia, Marea Britanie, Republica Cehă, România, Suedia, Turcia și Ungaria.

Piața de electro-IT&C din România ar putea depăși maximul istoric în 2019

u în anul în curs piața de profil ar putea depăși 36 miliarde de lei

Cifra de afaceri a comercianților de produse electro-IT&C locali a crescut cu 8% în 2018 față de anul anterior și cu 37,6% față de 2014. În anul în curs piața ar putea depăși 36 miliarde de lei, un maxim istoric, potrivit KeysFin. Industria comercianților de produse electro-IT&C a cuprins 5.168 companii în 2018, dintre care 10 companii mari, 56 medii, 397 mici și 4.705 micro. Cea mai mare pondere din cifra de afaceri a fost generată de companiile mari, acestea concentrând aproximativ 54% din totalul cifrei de afaceri generate de comercianțîi locali anul trecut. „În ultimii trei ani, românii au început să facă din ce în ce mai multe cumpărături online, iar produsele electro-IT&C sunt printre cele mai vizate de către aceștia, fapt care se reflectă și în cifra de afaceri a comercianților din domeniu. Potențialul acestui segment de piață nu a fost încă atins așa că suntem siguri că vom vedea creșteri și în 2019, în rândul jucătorilor din piața de electro-IT&C care sunt prezenți în mediul online, mai ales că promoții precum cele de Black Friday stârnesc interesul a milioane de români.”, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România. Principalii jucători din piață în funcție de cifra de afaceri realizată în 2018 sunt: Samsung Electronics România – 4,6 miliarde de lei (13,5% din total), Dante International (eMAG) – 4,2 miliarde de lei (12,5% din total) și Altex România – 3,6 miliarde de lei (10,5% din total). Cel mai mare avans, față de anul precedent, în rândul retailerilor, l-a avut eMAG, a cărui cifră de afaceri a crescut cu aproximativ 28% - raportat la 2017, această creștere reprezentând un semnal clar al potențialului cumpărăturilor online din România. Companiile înregistrate în București au generat o cifră de afaceri de 22,9 miliarde de lei, adică 67,3% din total în 2018. Urmează cele din județele Ilfov (16%), Cluj (3%), Timiș (1,8%) și Suceava cu 1% din total. Așadar, primele 5 județe au concentrat aproape 90% din cifra de afaceri a comercianților electro-IT&C în 2018. Capitala conduce și după numărul de companii, urmată de județele Cluj, Timiș, Bihor și Dolj. Astfel, în primele 5 județe au fost înregistrați aproape o jumătate dintre comercianții locali de produse electro-IT&C. În topul jucătorilor din retail-ul electro-IT&C locali pe primul loc s-a situat eMAG, Dante International SA (4,2 miliarde lei), fiind urmat de Altex România SRL (3,6 miliarde lei) și Flanco Retail SA (1,1 miliarde de lei). Când vine vorba de wholesale, locul 1 este ocupat de Samsung România SRL, cu o cifră de afaceri de 4,6 miliarde de lei, compania coreană fiind urmată de Huawei Technologies SRL (1,9 miliarde lei) și Network One Distribution SRL (1,3 miliarde lei). Numărul mediu de angajați din industria comercianților de produse electro-IT&C a scăzut cu 4,6% față de 2017 și cu 5,5% față de 2014, la 30,6 mii de angajați anul trecut. Pe tip de companii, cele mai mari au concentrat o treime din forța de muncă, urmate de companiile mici cu 25% din total. Pe de altă parte, costul mediu per angajat a crescut cu 18% în 2018, ajungând la 70 mii lei, în timp ce productivitatea a înregistrat o creștere de doar 13% față de anul anterior, ajungând la 1,1 milioane lei per angajat. Altex România SRL a fost cel mai mare angajator din 2018, cu 10% din totalul forței de muncă. Cei mai mari 5 jucători au avut peste 9.000 de angajați în 2018, adică aproape 30% din total. La polul opus, peste 2.100 de companii (41% din total) nu aveau niciun angajat în 2018. Profitul net al comercianților electro-IT&C a scăzut cu 7,4% față de 2017, însă a rămas cu 35% peste nivelul din 2014, la 1,15 miliarde de lei în 2018. Pentru 2019 este estimată depășirea pragului de 1,3 miliarde de lei. În ciuda unei consolidări în 2018, ambele marje de profitabilitate (netă și operațională) s-au îmbunătățit în ultimii 5 ani pentru comercianții electro-IT&C. Samsung Electronics România conduce topul profitabilității, cu un profit net de 89,7 milioane de lei în 2018, reprezentând 7,8% din profitul total al acestui sector în 2018.

Germania vrea să injecteze mai multe miliarde de euro în economie

Germania poate preveni o posibilă criză economică prin injectarea „multor miliarde de euro” în economie, a declarat marți ministrul Finanțelor, Olaf Scholz, care și-a semnalat disponibilitatea pentru acordarea un pachet de măsuri de susținere dacă economia va intra în recesiune, arată Reuters. Adresându-se parlamentarilor în cadrul dezbaterilor pe buget din camera inferioară a Bundestagului, Scholz a spus că Berlinul a pus deja bazele, printr-o planificare bugetară solidă și prin politica de a nu-și asuma noi datorii. "Atunci va fi foarte important pentru noi, cea mai mare economie din Uniunea Europeană, să fim capabili să contracarăm o tendință economică negativă", a spus Scholz. „Și, din punctul meu de vedere, prin prisma bazelor financiare solide pe care le avem astăzi, suntem în situația de a contracara o criză economică cu multe, multe miliarde de euro, dacă se va declanșa în Germania și Europa”, a spus Scholz. Economia Germaniei s-a contractat cu 0,1% în trimestrul doi față de trimestrul precedent, iar unele rapoarte economice nefavorabile au alimentat îngrijorările că economia ar putea intra în recesiune în perioada iulie-septembrie. Economiștii definesc, în general, o recesiune tehnică drept o perioadă de contracție de cel puțin două trimestre.

Ford a prezentat la Frankfurt cel mai nou SUV care va fi produs în România

Ford a prezentat la Frankfurt noul Puma, SUV-ul care va fi produs la Craiova, alături de cea mai puternică gamă de vehicule electrificate din istoria sa. Aceasta include noul Puma EcoBoost Hybrid, noile modele plug-in hybrid Explorer și Tourneo Custom și noua generație a SUV-ului Kuga - primul model Ford care este oferit în versiuni de propulsie mild-hybrid, full-hybrid și plug-in hybrid, relatează Ziarul Financiar. În cursul acestui an, Ford a anunțat că fiecare model din gamă va include cel puțin o versiune electrificată - mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid sau full-electric - dezvoltând astfel una dintre cele mai complexe game dedicate clienților europeni. Compania va lansa 17 vehicule electrificate până în 2024, opt dintre acestea fiind prezentate în premieră în 2019. Ford se așteaptă ca motorizările electrificate să reprezinte mai mult de jumătate din vânzările companiei până la finalul anului 2022, creând o rocadă între versiunile electrificate și cele convenționale benzină și diesel. Până în acel moment, compania se așteaptă ca vânzările totale de mașini electrificate depășească un milion de exemplare. "Pe măsură ce electrificarea devine curentul principal de dezvoltare al industriei auto, creștem substanțial numărul de opțiuni cu propulsie electrificată pentru clienții noștri, care vor putea să aleagă varianta care se potrivește cu nevoile lor", spune Stuart Rowley, președinte Ford Europa. „Prin facilitatea tranziției către un vehicul electrificat, estimăm ca până în 2022, majoritatea vânzărilor noastre de autoturisme să fie reprezentată de modele electrificate.” Modelul Puma Titanium X lansat la Frankfurt este echipat cu tehnologii standard care sunt de obicei rezervate limuzinelor. Acesta oferă huse detașabile pentru scaune, scaune cu masaj lombar și încărcare wireless pentru smartphone-urile compatibile. De asemenea, Puma Titanium X oferă tehnologia EcoBoost Hybrid de tip mild-hybrid, cu un consum optimizat și performanță sporită – una dintre variantele de motorizare puse la dispoziție de Ford, pe lângă cea full-hybrid cu auto-încărcare, cea plug-in hybrid și cea electrică. „Nu există o soluție atotcuprinzătoare când vine vorba de electrificare – circumstanțele și necesitățile de transport ale clienților diferă”, a declarat Joerg Beyer, directorul executiv al departamentului de Inginerie din cadrul Ford Europa. „Strategia noastră este să combinăm opțiunea potrivită de motorizare electrificată cu vehiculul potrivit, transformând experiența clienților noștri cu astfel de mașini într-una mai agreabilă". De asemenea, compania a anunțat detaliile noilor soluții de încărcare pan-europene, care vor veni în sprijinul proprietarilor și operatorilor de vehicule electrificate. Aceste noi soluții îi vor ajuta pe clienții de modele plug-in hybrid Ford să fie mai încrezători și să ajungă confortabil la destinație.

BNR lansează o monedă de argint

Începând cu data de 18 septembrie 2019, Banca Națională a României va lansa în circuitul numismatic o monedă din argint cu tema 140 de ani de la înființarea Societății de Cultură Macedo - Română. Moneda are valoarea nominală de 10 lei, diametrul de 37 mm și o greutate de 31,103 g. Aversul monedei prezintă Statuia ,,Lupa Capitolina” (Lupoaica), simbol al latinității, adoptat și de Societatea de Cultură Macedo – Română și un fragment din statutul societății; inscripția în arc de cerc „ROMANIA”, valoarea nominală „10 LEI”, stema României și anul de emisiune „2019”. Reversul monedei prezintă portretul și numele lui Calinic Miclescu, Mitropolit Primat și președinte onorific al Societății de Cultură Macedo – Română și portretul și numele lui V.A. Urechia, secretar, membri fondatori ai acesteia; inscripția în arc de cerc ,,SOCIETATEA DE CULTURA MACEDO-ROMANA” și anul înființării societății ,,1879”. Tirajul pentru această emisiune este de 300 monede din argint. Prețul de vânzare, exclusiv TVA, pentru moneda din argint, inclusiv certificatul de autenticitate este de 350,00 lei. Monedele din argint cu tema 140 de ani de la înființarea Societății de Cultură Macedo - Română au putere circulatorie pe teritoriul României. Lansarea în circuitul numismatic a acestor monede din argint se realizează prin sucursalele regionale București, Cluj, Constanța, Dolj, Iași și Timiș ale Băncii Naționale a României.

Duty-free-ul revine în Marea Britanie

Persoanele care vor călători din Regatul Unit către statele membre ale Uniunii Europene (UE) vor beneficia - în cazul unui Brexit fără acord (”no deal”) - de duty-free, care astfel va reveni, a anunțat marți Trezoreria britanică, relatează AFP. ”Pasagerii cu destinația UE vor putea să cumpere bere, spirtoase, vin și tutun fără să plătească taxele care se aplică în Regatul Unit”, a anunțat într-un comunicat Ministerul britanic al Finanțelor. Această decizie, anunțată marți de către cancelarul Sajid Javid, înseamnă, de exemplu, că o sticlă de vin cumpărată pe aeroportul londonez Heathrow la duty-free de către un pasager către UE ar putea să fie cu până la 2,23 lire sterline (2,5 euro) mai ieftină, subliniază Trezoreria. Iar păsăind UE, călătorii vor putea să continue să cumpere și să aducă în Regatul Unit alcool și țigarete fără limită, cu condiția să fi plătit taxe, se arată în comunicat. Ei vor avea de asemenea posibilitatea să cumpere cantități limitate de alcool și țigarete la duty-free, iar cei care se află în vacanță vor putea, de exemplu, să economisească până la 12 lire sterline (13,4 euro) în cazul în care cumpără două lăzi de bere, precizează Trezoreria. În comunicatul său, ministrul Finanțelor Sajid Javid se declară ”încântat să pot susține călătorii britanici în timp ce ne pregătim să părăsim UE”. Decisă în 1991, dispariția duty-free-urilor în UE a intrat în vigoare în 1999.

Prețurile petrolului au atins maximele ultimelor șase săptămâni

Prețurile petrolului au atins marți maximele ultimelor șase săptămâni, crescând pentru a cincea zi consecutiv, pe baza optimismului că OPEC și alți producători, între care și Rusia, vor conveni extinderea măsurilor de limitare a producției, pentru susținerea cotațiilor, transmite Reuters. Cotația petrolului Brent, de referință la bursa din Londra, era în urcare cu 0,4%, la 62,85 dolari pe baril, la ora 03:49 GMT (ora 6:49 ora Bucureștiului), în timp ce prețul petrolului american CLc1 era în creștere cu 0,5%, la 58,12 dolari pe baril.Petrolul Brent a atins cel mai ridicat nivel de după 1 august, iar țițeiul american maximul de după 31 iulie. Prețul petrolului american a crescut luni cu peste 2%, iar cel al petrolului Brent cu 1,7%, piața reacționând la numirea, duminică, a prințului saudit Abdulaziz bin Salman în funcția de ministru al Energiei. Dacă prețul petrolului va încheia tranzacțiile de marți în urcare, ar marca cea mai lungă serie de creșteri de la sfârșitul lunii iulie, dar factorii negativi legați de răzoiul comercial dintre Washington și Beijing se mențin. Prințul Abdulaziz bin Salman, membru vechi al delegației saudite la OPEC, a declarat că pilonii politicii Arabiei Saudite nu se vor schimba, iar acordul de limitare a producției de petrol cu 1,2 milioane de barili pe zi va fi menținut.

Finanțele au restituit taxa auto tuturor contribuabililor

Ministerul Finanțelor Publice, prin Agenția Națională de Administrare Fiscală, a restituit taxe auto (taxa auto pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau timbrul de mediu) tuturor contribuabililor români, informează ministerul Instituția precizează că este vorba de cei care au depus documentații complete. Începand din 2017 până în prezent, A.N.A.F. a restituit taxe auto în valoare totală de 6,16 miliarde de lei, pentru 1,91 de milioane de cereri depuse și aprobate. A.N.A.F. are în atenție și cererile ale căror documentații sunt incomplete. Acestea vor fi soluționate, pe măsură ce contribuabilii notificați vor transmite către Agenția Fiscală clarificările solicitate, precizează comunicatul.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.