Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Patronii Dedeman și-au lansat oficial fondul de investiții

Ziarul de Vrancea
20 mai 2019 1296 vizualizări

Fondul va fi condus de Laurențiu Ciocîrlan, șef al departamentului de investițitii al Raiffeisen și cel care a coordonat printre cele mai mari listări de la bursa românească

Frații Dragoș și Adrian Pavăl, proprietarii companiei Dedeman, evaluată la circa 2 miliarde de euro, lansează oficial un nou fond de private equity, Equiliant Capital, orientat spre investiții în firme mici și mijlocii. Fondul va fi finanțat integral de Pavăl Holding, companie cu un capital social de un miliard de euro, cea mai mare deținere directă a unor antreprenori români. Pavăl Holding este cea mai mare companie înființată în 2018 după valoarea capitalului social și este deținută de Dragoș Pavăl în proporție de 60% și de Adrian Pavăl de 40%. Fondul va fi condus de Laurențiu Ciocîrlan, șef al departamentului de investițitii al Raiffeisen și cel care a coordonat printre cele mai mari listări de la bursa românească. „Considerăm că este un moment potrivit pentru a ne adresa acestui segment de companii, care au prea puține opțiuni de finanțare pentru dezvoltare, în ciuda faptului că reprezintă categoria cea mai dinamică și promițătoare din economia României“, spune Dragoș Pavăl, acționar al Dedeman. El menționează că acesta este primul fond de private equity cu capital românesc care „și propune să sprijine firmele locale atât în consolidarea prezenței pe piața din România cât și în extinderea lor regională. Laurențiu Ciocîrlan pleacă astfel după 15 ani de la Raiffeisen.

Legea asigurărilor obligatorii de locuințe va fi modificată

u „Se va introduce riscul de furtună în acoperirea poliței PAD. De asemenea, se va permite vânzarea polițelor de către asigurători”, se arată în textul proiectului legislativ

Legea asigurărilor obligatorii a locuințelor va fi modificată, polița urmând a acoperi, pe lângă riscul de cutremur, alunecări de teren și inundații, și riscul de furtună, a anunțat Cristian Roșu, vicepreședinte al ASF, în cadrul evenimentului FIAR. „Se va introduce riscul de furtună în acoperirea poliței PAD. De asemenea, se va permite vânzarea polițelor de către asigurători, intermediari sau PAID. Instrumentarea daunelor va putea fi făcută atât de asigurători, cât și de PAID”, a explicat Roșu. Pana acum instrumentarea daunelor acoperite de polițele obligatorii pentru locuințe era efectuată de companiile de asigurare. De asemenea, vicepreședintele ASF a menționat că prin intermediul noii legislații acționariatul PAID va fi deschis către orice persoană fizică sau juridică. Totodată, va fi ridicat pragul de deținere de la 15% la 25%, dar nu mai mult de 30% din capitalul social. O poliță emisă de PAID costă 10 sau 20 de euro pe an în funcție de materialele din care este construită locuința și acoperă daunele în limita a 10.000 și respectiv 20.000 de euro. La finalul lunii aprilie 2019 PAID avea în portofoliu 1,7 milioane de polițe. Polițele obligatorii acoperă pagubele produse de inundații, cutremur sau alunecări de teren, produse din cauze naturale.

O treime dintre clienții firmelor de administrare a averilor sunt nemulțumiți

Un număr tot mai mare de clienți ai companiilor care oferă servicii de administrare a averii sunt dispuși să plătească pentru consultanță financiară, dar așteptările lor privind valoarea adăugată se schimbă rapid, iar 33% dintre clienții unor astfel de companii au schimbat furnizorul în ultimii trei ani, un procent similar intenționând să procedeze la fel în următorii trei ani, potrivit ediției 2019 a raportului EY - Global Wealth Research. Raportul își propune să sondeze modul în care clienții valorizează serviciile oferite de companiile de wealth management și cumulează răspunsurile unui sondaj derulat în rândul a 2.000 de clienți care folosesc servicii de administrare a averii și concluziile discuțiilor cu 50 de directori executivi din acest domeniu. ”Deoarece niciun furnizor nu poate satisface integral diversele nevoi ale respondenților, clienții serviciilor de administrare a averii colaborează, în medie, cu cinci tipuri diferite de furnizori. Având în vedere că industria se confruntă cu noi concurenți, noi tehnologii și schimbarea așteptărilor clienților, furnizorii acestor servicii trebuie să își evalueze ofertele și să-și redefinească modul în care furnizează consultanța financiară”, se arată în comunicat. Potrivit studiului, în următorii trei ani se preconizează o creștere de 18% a accesării serviciilor oferite de consultanți independenți, sugerând că flexibilitatea soluțiilor și a tarifelor lor este mai atractivă pentru clienți. În mod similar, procentul respondenților care intenționează să utilizeze serviciile companiilor FinTech este estimat să crească de la 38% în prezent la 45% în următorii trei ani. ”Deși acești nou-veniți administrează active cu valoare mai mică, studiul indică faptul că numărul respondenților care utilizează servicii prin FinTech este similar cu cel al respondenților care apelează la instituții consacrate de administrare a averii”, se arată în comunicat. Astfel, respondenții se îndreaptă astfel către furnizorii mai mici și mai agili (în special companii FinTech și consultanți independenți) pentru a beneficia de soluții personalizate. Studiul arată că administratorii tradiționali de active ar trebui să țină cont de acest lucru și să vină cu oferte potrivite, cum ar fi, anticiparea evenimentelor importante din viața clienților și adaptarea la acestea în mod proactiv, potrivit EY. Și canalele digitale evoluează mai rapid decât au anticipat administratorii de averi și clienții acestora în urmă cu trei ani. ”În 2016, doar 20% dintre clienți preconizau că vor alege să utilizeze aplicații mobile pentru activitățile de administrare a averilor până în 2019, în timp ce studiul actual arată că 41% dintre respondenți preferă aceste aplicații ca principal canal pentru administrarea averilor”, se arată în comunicat.

Numărul de locuri de muncă neocupate a scăzut la 58.200

Numărul mediu anual de locuri de muncă vacante din economie, un indicator al deficitului de forță de muncă la nivel național, a scăzut în primul trimestru al anului cu 600 față de trimestrul anterior, până la 58.200, arată datele publicate luni de Institutul Național de Statistică (INS). Comparativ cu același trimestru al anului trecut, rata locurilor de muncă vacante a scăzut cu 0,02 puncte procentuale, iar numărul locurilor de muncă vacante a scăzut cu 200. În trimestrul I 2019, rata locurilor de muncă vacante a fost de 1,18%, în scădere cu 0,02 puncte procentuale față de trimestrul precedent. Prin comparație cu trimestrul precedent, cele mai relevante creșteri ale ratei locurilor de muncă vacante s-au regăsit în agricultură, silvicultură și pescuit (plus 0,19 puncte procentuale), distribuția apei; salubritate, gestionarea deșeurilor, activități de decontaminare (plus 0,17 puncte procentuale), respectiv în construcții (plus 0,15 puncte procentuale). Aceste din urmă activități au cunoscut și cele mai semnificative creșteri ale numărului locurilor de muncă vacante (plus 500 locuri vacante), urmate de cele din industria prelucrătoare (plus 400 locuri vacante). La polul opus, cele mai relevante scăderi ale ratei locurilor de muncă vacante s-au înregistrat în alte activități de servicii (-0,56 puncte procentuale), în informații și comunicații (-0,43 puncte procentuale) și în intermedieri financiare și asigurări (-0,42 puncte procentuale). Numărul locurilor de muncă vacante a cunoscut cele mai relevante scăderi în învățământ (-900 locuri vacante), în informații și comunicații, respectiv în administrația publică (-800 locuri vacante pentru fiecare în parte). Față de același trimestru al anului anterior, cea mai semnificativă creștere atât a ratei, cât și a numărul locurilor de muncă vacante s-a observat în transport și depozitare (plus 0,42 puncte procentuale, respectiv plus 1.200 locuri vacante). La polul opus, cele mai relevante scăderi ale ratei locurilor de muncă vacante s-au regăsit în intermedieri financiare și asigurări (-0,94 puncte procentuale), respectiv în tranzacții imobiliare (-0,61 puncte procentuale).

Elvețienii au votat în favoarea reformării sistemului fiscal

Elvețienii au aprobat duminică o reformă a sistemului fiscal și a sistemului de pensii pentru a elimina ceea ce Ministerul de Finanțe a numit un risc existențial pentru rolul țării de centru financiar și de afaceri, transmite Reuters. Rezultatul votului a fost de 66% pentru și 34% împotrivă. Votul în favoarea reformei fiscale și a pensiilor rezolvă o dispută veche legată de impozitele avantajoase oferite companiilor multinașionale. Acceptarea reformei era vitală pentru a preveni ca Elveția să fie etichetată drept o paria din cauza taxelor scăzute, a afirmat ministrul de Finanțe Ueli Maurer. Acum doi ani, elvețienii respinseseră prin referendul o încercare de reformare a sistemului fiscal, despre care criticii afirmă că oferă țării un avantaj incorect în atragerea unor companii multinaționale. La presiunea Uniunii Europene și a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, Elveția a promis să respecte standardele internaționale și să elimine taxele speciale de care beneficiază aproximativ 24.000 de companii străine înregistrate în Elveția. Guvernul intenționează să elimine statutul fiscal special al acestor companii care plătesc impozite corporative în cantoane cuprinse între 7,8% și 12%, comparativ cu 12%-24% în cazul companiilor elvețiene obișnuite. În schimb, cantoanele vor reduce impozitele pentru companiile obișnuite, pentru a preveni plecarea unor companii. Pentru a acoperi declinul rezultat al veniturilor, de circa 2 miliarde de franci elvețieni (1,98 de miliarde de dolari), guvernul federal va majora ponderea din veniturile obținute din taxe federale destinată cantoanelor. Reforma majorează contribuțiile anuale la sistemul de pensii cu 2 miliarde de franci, prin creșterea contribuțiilor angajaților, precum și a guvernului federal.

Marfin Bank devine Vista Bank

Marfin Bank Romania, parte a grupului Vardinogiannis, își schimbă numele în Vista Bank Romania din 21 mai, obiectivul pe termen scurt vizând dublarea cotei de piață, de la 0,5%, la 1%. Schimbarea vine ca un ultim pas al unui proces de consolidare a afacerii, care a inclus majorarea de capital de 30 milioane de euro din luna septembrie a anului trecut, extinderea echipei manageriale și a portofoliului de produse și servicii. Noua Vista Bank Romania se adresează companiilor de dimensiuni medii (cu vânzări între 3 și 50 de milioane de euro) și persoanelor fizice cu venituri peste medie, însemnând un venit lunar net de peste 5.000 de lei. „Grație sprijinului mai puternic din partea unuia dintre cele mai mari grupuri din Europa de Sud-Est, noua Vista Bank Romania va oferi servicii personalizate, mai bune, mai aproape de clienți prin înțelegerea nevoilor lor și prezentând soluții financiare personalizate. Avem o încredere puternică în potențialul pieței românești, unde suntem hotărâți să jucăm un rol crucial într-un mod durabil, cu perspective pe termen lung”, a declarat Antonios Mouzas, CEO Vista Bank Romania.

Indicele ROBOR la 3 luni a stagnat la 3,28%

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a stagnat la 3,28%, pentru a treia oară consecutiv, potrivit datelor publicate luni de Banca Națională a României (BNR). Miercuri, indicele ROBOR la 3 luni a coborât la 3,28%, cel mai scăzut nivel din 2 aprilie, când a fost 3,23%. Joi și vineri, indicele a stagnat. Luni, indicele a stagnat la 3,28% pentru a treia oară consecutiv. Totodată, indicele ROBOR la 6 luni a stagnat la 3,38%. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață. BNR a publicat, recent, indicele de referință trimestrial pentru creditele acordate consumatorilor (IRCC), care a înlocuit ROBOR în calculul dobânzilor la majoritatea creditelor în lei. Valoarea acestuia, pentru ultimul trimestru din 2018, este de 2,36%.

Google suspendă unele afaceri cu Huawei

Google, divizie a grupului Alphabet, a suspendat unele afaceri cu Huawei, care implicau transferul de produse hardware și software, cu excepția celor care beneficiază de licențe open source, a declarat o persoană apropiată situației, o lovitură pentru compania chineză care a fost inclusă pe o listă neagră de către guvernul Statelor Unite, transmite Reuters. Huawei Technologies va pierde imediat accesul la update-urile sistemului de operare Android, iar viitoarea versiune a smartphone-urilor sale din afara Chinei vor pierde și ele accesul la aplicații și servicii populare, între care Google Play Store și aplicația Gmail. Detaliile referitoare la anumite servicii sunt încă discutate de Google la nivel intern, potrivit sursei. Avocații Huawei au declarat la rândul lor că studiază impactul măsurilor Departamentului de Comerț, a declarat vineri un purtător de cuvânt al Huawei. Reprezentanții Huawei nu au putut fi contactați imediat pentru comentarii. Oficialii Departamentului de Comerț nu au comentat imediat informațiile.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.