Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: O treime dintre angajați sunt nehotărâți cu privire la întoarcerea la birou

Ziarul de Vrancea
16 iun 2021 561 vizualizări

Un sfert preferă să lucreze în continuare remote, arată un studiu BestJobs

43% dintre angajați ar prefera întoarcerea la birou sau un sistem de lucru hibrid, care ar presupune mai mult lucrul de la birou, în timp ce un sfert preferă să lucreze în continuare remote, arată un studiu al platformei de recrutare online BestJobs. ”Relaxarea restricțiilor a adus în discuție reîntoarcerea la birou a angajaților, care în ultimul an și-au mutat activitatea acasă sau în spațiul care le oferea cel mai mult confort și siguranță. Perioada pandemiei a fost una care a accelerat capacitatea de adaptabilitate a angajaților, dar și a modului de funcționare a companiilor. După această perioadă, 43% dintre angajați ar prefera întoarcerea la birou sau un sistem de lucru hibrid, care ar presupune mai mult lucrul de la birou, pentru un confort emoțional sporit și productivitate mai bună. Doar un sfert dintre respondenți (24%) declară că s-au adaptat suficient de bine pe plan emoțional și ca mod de lucru încât să prefere lucrul de acasă sau un sistem hibrid care favorizează acest mod. 33% dintre ei sunt încă nehotărâți”, arată studiul. Productivitatea angajaților este principalul aspect în evaluarea celui mai eficient mod de lucru. Astfel, 53% spun că nu observă mari schimbări din acest punct de vedere în sistemul de lucru actual comparativ cu începutul pandemiei. 23% s-au adaptat atât de bine la schimbările din această perioadă încât au reușit chiar să își crească productivitatea, în timp ce, pentru 17%, acest efort prelungit și-a spus cuvântul inclusiv asupra eficienței muncii lor. Întrebați ce anume influențează cel mai mult productivitatea, angajații spun că presiunea de a face față la mai multe sarcini în același timp (23%), programul imprevizibil de muncă, care nu mai face posibilă delimitarea între viața personală și cea profesională (19%) și volumul prea mare de muncă (19%). Fluctuațiile de productivitate se resimt în rezultatele muncii angajaților. 22% dintre ei mărturisesc că alocă mai mult timp pentru același volum de sarcini. Alți 16% dintre respondenți se simt copleșiți și ajung să amâne sarcinile, în timp ce 14% se plâng de ratarea sau chiar pierderea clienților. Alți 13% dintre angajați observă că, pe fondul lipsei de concentrare, greșelile în executarea sarcinilor de serviciu s-au înmulțit. 12% se plâng că au dificultăți în a înțelege cerințele superiorilor. Angajații consideră că șefii le-ar putea oferi anumite beneficii, pentru a avea un randament mai bun la locul de muncă. Astfel, 37% dintre respondenți spun că ar avea nevoie de un training de dezvoltare profesională și dobândirea de noi competențe. 22% s-ar bucura de un program flexibil, în timp ce 12% și-ar dori zile libere suplimentare. Pentru alții, important ar fi să primească sprijin financiar pentru întreținerea și supravegherea copiilor în timpul programului (bonă, afterschool, creșă etc.), așa cum au răspuns 8% dintre angajații chestionați, dar și acces la servicii de wellness (5%) sau consiliere psihologică (3%). ”Cea mai mare provocare cu care s-au confruntat angajații este aceea de a respecta clar timpul alocat biroului, astfel încât să nu interfereze cu timpul personal, după cum ne-au spus 24% dintre respondenți. Alți 25% dintre angajați simt că le este greu să gestioneze corect timpul la birou, astfel încât să evite supraîncărcarea cu sarcini. Pentru 14%, dificultatea a fost să își aducă la zi competențele digitale, astfel încât să facă față schimbărilor în mediul de lucru”, arată studiul. Acum, când munca de acasă nu mai este impusă și angajații au posibilitatea de a alege, în cele mai multe cazuri, de unde să lucreze, aceștia văd că interacțiunea cu membrii echipei este foar BestJobs te importantă pentru starea lor mentală și le-a lipsit în această perioadă (25%). Părerile sunt împărțite când vine vorba de a rămâne să lucreze în continuare numai de acasă. În timp ce 9% spun că abia au apucat să se obișnuiască cu acest mod de lucru, 19% nu s-ar mai întoarce la birou, iar 11% s-ar simți mai stresați să continue așa.

Care vor fi cele mai căutate destinații exotice vara aceasta

u vânzările de la începutul anului au crescut cu 30% față de 2019, arată operatorii din turism

În topul destinațiilor exotice din această vară, printre cele mai cerute sejururi sunt cele spre Seychelles, Madeira și Kenya, dar și spre Republica Dominicană, Mexicul și Tanzania, arată datele Eturia, touroperator specializat pe destinații exotice. Potrivit companiei, vânzările de la începutul anului au crescut cu 30% față de 2019, ca urmare a relaxării restricțiilor la nivel mondial, a deschiderii granițelor, și a dorinței de călătorie mult mai puternică a turiștilor români. ”Eturia aniversează 14 ani de existență pe piață, dar și o creștere a cifrei de afaceri cu 30% față de aceeași perioadă a anului 2019. Turiștii Eturia au stabilit deja topul destinațiilor din această vară. Printre cele mai cerute sejururi sunt cele spre Seychelles, Madeira și Kenya. Zborurile charter rămân încă un criteriu prioritar în alegerea vacanței, alături de raportul dintre calitatea serviciilor și tarif. Printre preferatele verii, mai regăsim: Republica Dominicană, Mexicul și Tanzania”, spune Ana-Maria Gherasim, manager de vânzări Eturia. În luna iunie, Eturia aniversează 14 ani de existență și anunță, pe lângă pachetele deja existente, 14 oferte în ediție limitată și promoții pentru sejururile charter. ”Eturia oferă clienților noi pachetele de călătorii la prețuri aniversare valabile până la final de lună, iar clienții fideli au primit deja vouchere valorice de până la 1.400 de lei”, spun reprezentanții companiei. Eturia a devenit, în 2007, prima agenție de turism turoperatoare din România ce oferă servicii tailor-made în destinații exotice. Asigurarea medicală este inclusă în toate pachetele și acoperă chiar și îmbolnăvirea de COVID-19 înainte sau în timpul călătoriei.

Transportatorii amenință cu proteste masive! “Se vrea «Uberizarea» României”

Transportatorii nu se regăsesc de niciun fel în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a declarat Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), în cadrul unei conferințe. Transportatorii amenință cu proteste, nemulțumiți de faptul că nu sunt consultați înainte de introducerea de noi reglementări care le vizează activitatea. Aceștia spun că autoritățile urmăresc ”Uberizarea” României și că sunt hărțuiți de autoritățile de control fiscale. ”Când sunt derapaje, noi trebuie să ne căutăm dreptatea. Așa cum există acest Plan de Reziliență și Redresare, unde noi nu ne regăsim de niciun fel, ziariștii trebuie să se întrebe următorul lucru: există un plan undeva de distrugere a firmelor de transport cu capital românesc? Să știm și noi dacă cumva se urmărește ca transportatorii cu capital românesc integral trebuie să fie distruși”, a spus Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR). Vineri, 18 iunie, între 14:00 și 17:00, transportatorii de marfă din mai multe centre economice ale României vor circula cu viteză redusă pe cele mai importante artere de trafic din țară. ”Această acțiune este pornită mâine de către transportatori, cărora le-a ajuns cuțitul la os. Aceste proteste vor urma. Așa cum am fost - și trebuie să țină foarte bine minte Guvernul - RCA-ul din 2017 - unde ne-am unit cu toții, așa ne vom uni și acum, pentru că problemele sunt foarte multe. Transportatorii cu activități conexe aduc peste 18% din PIB-ul României, sunt bani foarte mulți”, a spus Ștefănescu. El a vorbit și de o lege promulgată miercuri privind transportul de persoane. ”Vedem că se urmărește până la urmă uberizarea României în transport. Adică transportatorii care sunt transportatori să nu mai existe. Să existe Uberizare, atât în transportul de marfă, cât și în transportul de persoane. Ce urmărim până la urmă? Trebuie să înțeleagă Guvernul României că ne-a ajuns cuțitul la os și că nu mai rezistăm. Trebuie să vadă domnul prim-ministru problemele care sunt în Mnisterul Transporturilor, care muncesc de fapt pentru interesul lor propriu și personal, pentru a-și consolida afacerea pe termen mediu și scurt. Domnul prim-ministru trebuie să înțeleagă că în curând toate patronatele, toți transportatorii din țara asta vor fi în București. Vom veni la București cu mic și mare”, a adăugat el.

Afacerile din comerțul cu ridicata a crescut în primele patru luni cu 12,6%

Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), în termeni nominali, a crescut în primele patru luni față de perioada similară din 2020, atât ca serie brută cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 12,6%, respectiv cu 9,2%, arată datele publicate joi de Institutul Național de Statistică (INS). ”Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în perioada 1 ianuarie - 30 aprilie 2021, comparativ cu perioada 1 ianaurie-30 aprilie 2020, în termeni nominali, a înregistrat o creștere pe ansamblu cu 12,6%, datorită creșterii comerțului cu ridicata nespecializat (plus 18,3%), comerțului cu ridicata al altor mașini, echipamente și furnituri (plus 18%), comerțului cu ridicata al bunurilor de consum, altele decât cele alimentare (plus 14,9%), comerțului cu ridicata al echipamentului informatic și de telecomunicații (plus 14,5%), comerțului cu ridicata specializat al altor produse (plus 14,3%), comerțului cu ridicata al produselor alimentare, al băuturilor și al tutunului (plus 12,6%), activităților de intermediere încomerțul cu ridicata (plus 2,9%) și comerțului cu ridicata al produselor agricole brute și al animalelor vii (plus 1,6%)”, arată datele INS. Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, în primele patru luni, comparativ cu perioada similară din 2020, în termeni nominali, a crescut pe ansamblu cu 9,2%. Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în luna aprilie 2021, comparativ cu luna precedentă, în termeni nominali, a scăzut pe ansamblu cu 4,2%, ca urmare a scăderii cifrei de afaceri din: comerțul cu ridicata al echipamentului informatic și de telecomunicații (-14,3%), comerțul cu ridicata al produselor agricole brute și al animalelor vii (-10,5%), comerțul cu ridicata nespecializat (-6,7%), comerțul cu ridicata specializat al altor produse (-5,2%), activitățile de intermediere în comerțul cu ridicata (-4,5%), comerțul cu ridicata al altor mașini, echipamente și furnituri (-4,4%) și comerțul cu ridicata al bunurilor de consum, altele decât cele alimentare (-4,3%). Comerțul cu ridicata al produselor alimentare, al băuturilor și al tutunului a crescut cu 3,8%. Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, în luna aprilie 2021, comparativ cu luna precedentă, în termeni nominali, a crescut pe ansamblu cu 2,1%.

Motorola anunță smartphone-ul rezistent Defy

Motorola va avea o serie de smartphone-uri rezistente la șocuri, primul model din serie urmând să fie lansat pe piață sub titulatura Defy. Compania deținută de Lenovo a anunțat Defy, un smartphone care va da startul un serii de smartphone-uri rezistente, construite cu ajutorul Bullitt Group, firma britanică ce deține licența globală a brandului Caterpillar pentru telefoane rezistente. Conform producătorului, Defy este rezistent la praf, nisip și umiditate, conform certificării IP68. Vreme de până la 35 de minute, telefonul rezistă și sub apă, la o adâncime de până la 1,5 metri. Același terminal se laudă cu certificarea militară MIL-SPEC 810H pentru rezistență la temperaturi extreme, vibrații și căderi libere, aleatorii și repetitive, în manieră controlată. Defy are un ecran Gorilla Glass Victus de 6,5 inch, cu 720x1600 pixeli rezoluție. În spatele acestuia se ascund un procesor Snapdragon 662, 4GB RAM, 64GB spațiu de stocare și o baterie de 5.000mAh. Camera foto principală are 48MP și este susținută de o lentilă macro de 2MP și un senzor de profunzime de 2MP. Pe partea de conectivitate smartphone-ul cu Android 10 oferă 4G, NFC, Bluetooth 5.0 și chiar o ieșire audio de 3,5 mm impermeabilă. Defy va intra pe piață în săptămânile următoare, având un preț recomandat de 329 EUR.

Rezerva Federală vrea să mărească dobânzile mai repede

Rezerva Federală (Fed) a Statelor Unite a devansat, miercuri, previziunile privind prima majorare de dobânzi post-pandemie din 2024 în 2023, citând îmbunătățirea situației de sănătate și renunțând la referirea privind impactul crizei asupra economiei, transmite Reuters. Potrivit noilor estimări, majoritatea celor 11 membri ai consiliului de politică monetară anticipează cel puțin două majorări de câte un sfert de punct procentual a dobânzilor în 2023, chiar dacă oficialii s-au angajat în comunicatul publicat după ședința de politică monetară să mențină politica de susținere pentru încurajarea redresării pieței muncii. ”Progresele vaccinărilor au redus răspândirea Covid-19 în Statele Unite”, scrie banca centrală în comunicat, această afirmație fiind o schimbare majoră pentru instituția care și-a condiționat politica din ultimele 14 luni de combaterwa pandemiei. Fed și-a reiterat promisiunea de a aștepta ”noi progrese substanțiale” înainte de a începe să treacă de la politici mai puțin legate de pandemie la unele legate mai mult de economia deschisă.

Botswana descoperă un diamant de 1.098 de carate

Întreprinderea Debswana, un producător de diamante din Botswana, a anunțat că a descopert un diamant de 1.098 de carate - al treilea cel mai mare din lume găsit vreodată apreciază ea, relatează AFP. Diamantul, descoperit la 1 iunie, i-a fost prezentat președintelui Mokgweetsi Masisi, la Gaborone. El este considerat al treilea cel mai mare diamant de acest fel din lume, subliniază directoarea Debswana - o campanie deținută în comun de Guvernul din Botswana și producătorul sud-african De Beers - Lynette Armstrong. Această descoperire ”aduce speranță unei națiuni aflate în dificultate”, a declarat ea. Cel mai mare diamant cunoscut - Cullinan - are peste 3.100 de carate. El a fost descoperit în Africa de Sud în 1905. Al doilea cel mai mare diamant, de 1.109 carate, a fost descoperit în 2015 în mina Karowe, în nord-estul Botswanaei. Botswana este primul producător african de diamante.

Indicele ROBOR la 3 luni s-a menținut la 1,49%

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, s-a menținut joi la 1,49%, potrivit datelor publicate de instituție. Indicele ROBOR la 6 luni a rămas la 1,63%. Consiliul de Administrație al Băncii Naționale a României a decis, în ședința din 12 mai 2021, menținerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,25 la sută pe an. BNR a mai decis menținerea ratei dobânzii pentru facilitatea de depozit la 0,75 la sută pe an și a ratei dobânzii aferente facilității de creditare (Lombard) la 1,75 la sută pe an. De asemenea, Consiliul de administrație al BNR a decis păstrarea nivelurilor actuale ale ratelor rezervelor minime obligatorii pentru pasivele în lei și în valută ale instituțiilor de credit. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață. Valoarea IRCC, aferentă perioadei aprilie-iunie 2021, este de 1,67%, în declin față de nivelul de 1,88% aferent primului trimestru.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.