Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Majoritatea firmelor și angajaților se așteaptă să mai lucreze o perioadă de la distanță

Ziarul de Vrancea
17 feb 2021 875 vizualizări

Aproape 90% dintre angajați și peste 80% dintre angajatori au spus că productivitatea a crescut sau că nu a existat nicio modificare a acesteia de când lucrează de acasă

Pandemia Covid-19 va transforma permanent modul în care muncim, spun angajații și angajatorii din Europa Centrală și de Est, arată un sondaj Boston Consulting Group (BCG), potrivit căruia 60% dintre angajați și 77% dintre angajatori se așteaptă să continue să lucreze complet sau parțial de la distanță după pandemie. "Pandemia Covid-19 va transforma permanent modul în care muncim, spun angajații și angajatorii din Europa Centrală și de Est, în sondajul intitulat New Ways of Working - Smart Work, realizat de către Boston Consulting Group (BCG), aducând autonomia angajaților și abilitățile de conducere corporativă în prim plan. Pandemia a transformat radical un aspect major al vieții corporative - modul în care lucrăm. Peste noapte, atât angajații, cât și angajatorii au devenit subiectele celui mai mare experiment realizat vreodată în adoptarea unor noi modalități de lucru", precizează compania. Sondajul BCG efectuat pe mai mult de 1.500 de angajați și 200 de companii din Europa Centrală evidentiaza că 60% dintre angajați și 77% dintre angajatori se așteaptă ca ei sau firma lor să continue să lucreze complet sau parțial de la distanță după pandemie. Aproape 90% dintre angajați și peste 80% dintre angajatori au spus că productivitatea a crescut sau că nu a existat nicio modificare a acesteia. În ceea ce privește timpul economisit la navetă, mai mult de jumătate dintre angajați au raportat că economisesc mai mult de o oră pe zi, inclusiv 15% care economisesc două ore pe zi. "Dar imaginea nu este cu totul roz. Munca inteligentă impune provocări speciale angajaților: stres crescut, posibile dificultăți de echilibru între viața profesională și viața personală, izolare socială și ruperea din rutinele zilnice bine stabilite. Între timp, angajatorii trebuie să decidă dacă să reducă sau să reutilizeze spațiul de birouri în viitor, cum să valorifice posibilele economii de costuri, de exemplu pentru mai puține călătorii legate de afaceri sau să investească în infrastructură IT suplimentară, instrumente digitale și alte măsuri de asistență la distanță. Doar 17% dintre angajatori au declarat că nu se așteaptă la nicio schimbare în utilizarea birourilor", relevă sondajul. Pentru a-și asigura bunăstarea fizică și mentală post-COVID, angajații au declarat în sondaj că ar dori să vadă flexibilitate în programul lor de lucru, precum și subvenții la biroul de acasă și autonomie pentru a decide când și de unde se va lucra. Angajatorii, pe de altă parte, au clasat punctele de contact frecvente cu managerul, iar zilele lucrătoare petrecute obligatoriu la birou cu o importanță mult mai mare decât angajații. Aproximativ jumătate dintre angajatori și angajați au spus că ar trebui să existe o decizie comună a celor două părți cu privire la momentul și locul unde se lucrează. "Un bun model de lucru hibrid trebuie să găsească un echilibru între orientarea de sus în jos și autonomia de jos în sus. Companiile și liderii care adoptă și gestionează în mod proactiv practicile Smart Work au cea mai mare probabilitate să obțină un avantaj competitiv semnificativ, fie în productivitate, implicarea angajaților sau achiziționarea de talente", a declarat Adam Kotsis, director asociat BCG, People Strategy. Contrar opiniei generale, managerii sunt cei mai afectați de schimbările aduse de munca inteligentă: managerii au pierdut iluzia de control pe care o aveau, în timp ce angajații lor stăteau la birou sub supravegherea lor, aparent făcându-și munca. Pandemia a amplificat tendințe precum digitalizarea, practicile de lucru agile și diversitatea și incluziunea. Managerii care pot controla noua configurație și încă oferă rezultate în timp ce își antrenează angajații sunt cheia succesului Smart Work. Există mai mult spațiu pentru ca liderii să își sprijine și să-și împuternicească angajații, arată sondajul BCG. Dintre angajații chestionați, 56% au spus că nu primesc suficient sprijin de la angajatorul lor, în ciuda faptului că 78% dintre angajatorii chestionați au spus că fac tot posibilul pentru a-i ajuta. Există mai multe beneficii financiare și nefinanciare ale muncii inteligente, iar companiile trebuie să-și construiască acum modelul de afaceri bazat pe conceptul de Smart Work, pentru a se pregăti de era post-COVID.

Agențiile de turism anunță reduceri de până la 59% la vacanțele pe litoral

u tarifele pornesc de la 270 de lei pentru un sejur de 5 nopți la un hotel de 2 stele din sudul litoralului, iar în  stațiunea Mamaia ajung la 560 de lei

Târgul de Turism se desfășoară online în acest an, în perioada 15 - 21 februarie, iar turiștii își pot achiziționa vacanțele dorite cu reduceri de până la 65%. Astfel, vacanțele pe litoralul românesc pentru această vară pot fi cumpărate cu discounturi de până la 59%. În ceea ce privește cele mai căutate destinații externe, acestea sunt Republica Dominicană, Maldive și Egipt, interesul românilor pentru destinații exotice fiind în continuă creștere. "Vacanțele pe litoral pentru vara 2021 pot fi cumpărate în perioada 18-21 februarie cu discounturi de până la 59% în cadrul Târgului de Turism online organizat de Litoralulromanesc.ro, cel mai mare turoperator pe segmentul vacanțelor la Marea Neagră, eveniment la care participă peste 170 de hoteluri din toate stațiunile autohtone. Prețurile pornesc de la 270 de lei pentru un sejur de 5 nopți de cazare pentru două persoane", a anunțat agenția de turism. În intervalul 18-21 februarie, românii care vor să-și rezerve o vacanță pentru sezonul estival 2021 pe litoralul românesc pot alege din sute de pachete turistice cu reduceri de până la 59%, disponibile în cadrul Târgului de Turism online organizat de Litoralulromanesc.ro. Astfel, tarifele pornesc de la 270 de lei pentru un sejur de 5 nopți la un hotel de 2 stele din sudul litoralului. Tot la 2 stele, dar în stațiunea Mamaia, 5 nopți de cazare costă 560 de lei. Pentru o vacanță la 3 stele în Mamaia, turiștii trebuie să achite 600 de lei, iar dacă aleg o unitate de cazare de 3 stele din stațiunile din sudul litoralului – 433 de lei. Un pachet all inclusive de 5 nopți de cazare la un hotel de 5 stele în sudul litoralului poate fi achiziționat pe durata Târgului de Turism online cu 1.435 de lei, în vreme ce în Mamaia prețul ajunge la puțin peste 400 de euro. Pe lângă reduceri, turiștii se pot bucura și de alte beneficii precum discounturi suplimentare în restaurantele hotelurilor, acces la serviciile spa ale unităților de cazare sau șezlongurile incluse în prețul pachetului. Opțional, pot adăuga în pachet asigurarea de tip storno cu acoperire Covid-19, prin care pot recupera contravaloarea sejurului achitat dacă infectarea cu coronavirus îi împiedică să mai plece în vacanță. “Sezonul estival 2021 îi așteaptă pe turiști cu foarte multe noutăți pe litoralul nostru. În primul rând, în Mamaia și Năvodari se vor bucura de o suprafață mai mare de plajă. În al doilea rând, hotelierii au investit în renovarea unităților de cazare chiar și în această perioadă dificilă. În ceea ce privește hotelurile all inclusive, care sunt foarte populare în rândul turiștilor noștri, proprietarii vor lua cele mai bune măsuri în contextul pandemiei; de pildă, terasele restaurantelor vor fi extinse pentru a oferi un spațiu mai aerisit, servirea mesei va fi tot în serii, măsurile de igienă vor fi respectate cu strictețe. Avem speranța că 2021 va fi un sezon mult mai bun decât cel de anul trecut”, declară Ionuț Nedea, director general Litoralulromanesc.ro.

Patronii de firme familiale estimează creșterea afacerilor din 2022

Proprietarii afacerilor de familie sunt optimiști privind evoluția companiilor lor în următorii doi ani, 86% anticipând că vor reveni la ratele de creștere anterioare pandemiei până în 2022, în timp ce 80% dintre afacerile de familie intenționează să-și diversifice portofoliul sau să se extindă pe piețe noi. "Proprietarii afacerilor de familie sunt optimiști privind evoluția companiilor lor în următorii doi ani, 86% anticipând că vor reveni la ratele de creștere anterioare pandemiei până în 2022", potrivit sondajului „Family Business Survey”, realizat de PwC la nivel global. În contextul crizei sanitare, doar 28% dintre respondenți au estimat creșteri ale vânzărilor pentru 2020, iar 46% scăderi. ”Pandemia a fost un adevărat test de rezistență pentru companiile din toate sectoarele. Afacerile de familie mari au rezistat relativ bine și s-au adaptat situației, iar acum majoritatea privesc viitorul cu încredere. Totuși sunt două direcții strategice pe care acestea trebuie să continue să le îmbunătățească în perioada următoare: transformarea digitală și strategia de sustenabilitate, proiecte sociale și de mediu”, a declarat Mihai Anița, partener PwC România. Impactul pandemiei asupra vânzărilor este inegal între sectoare. Sectorul ospitalității și agrementului este, evident, cel mai grav afectat, 84% dintre respondenții din domeniu anticipând scăderea afacerilor, urmat de industria auto (64%) și cea de divertisment și mass-media (63%). În ceea ce privește măsurile luate în pandemie, 80% dintre respondenți le-au permis angajaților să lucreze de acasă, iar un sfert și-au redefinit producția, pentru a răspunde cererii din pandemie. Doar o treime din afacerile de familie au fost nevoite să reducă dividendele și doar 20% au avut nevoie de capital suplimentar. "În perspectivă, 80% dintre afacerile de familie intenționează să-și diversifice portofoliul sau să se extindă pe piețe noi", relevă studiul.

Consiliul Fiscal apreciază drept fezabilă atingerea țintei de deficit bugetar în anul 2021

Cheltuielile de investiții au reprezentat în anul 2020 maximul ultimilor cinci ani, cu un procent de 5,1% din PIB și sunt prognozate să crească la 5,5% din PIB în anul 2021, arată Consiliul Fiscal, potrivit căruia economia României ar putea avea o evoluție pozitivă între 4-5% în acest an. Consiliul Fiscal apreciază drept fezabilă atingerea țintei de deficit bugetar în anul 2021, ”Procesul de consolidare fiscal-bugetară trebuie să aibă în vedere o restructurare a cheltuielilor bugetare, însă este absolut necesară creșterea veniturilor fiscale pentru a întări robustețea bugetului public având în vedere nevoi acute prezente, inclusiv în domeniul sănătății publice și educației publice ca și presiuni viitoare generate de schimbarea de climă și alte amenințări neconvenționale. Din această perspectivă este îngrijorător faptul că, potrivit SFB, veniturile bugetare sunt proiectate să rămână la nivelul de 31% din PIB la finalul intervalului 2021-2023”, afirmă Consiliul Fiscal. ”Cheltuielile de investiții au reprezentat în anul 2020 maximul ultimilor cinci ani, cu un procent de 5,1% din PIB și sunt prognozate să crească la 5,5% din PIB în anul 2021, simultan cu modificarea structurii în sensul creșterii ponderii cheltuielilor aferente proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile la circa 2,9% față de 2% în anul 2020”, arată estimările Consiliului Fiscal. Consiliul Fiscal apreciază drept fezabilă atingerea țintei de deficit bugetar în anul 2021, atât potrivit metodologiei cash, cât și europene. ”Șocul economic al pandemiei este mai puternic decât cel provocat de Marea Recesiune. Marea Închidere (lockdown) a condus la o scădere dramatică, de două cifre, a PIB în cele mai multe țări din Uniunea Europeană (UE) în trimestrul II din 2020. Trimestrul III a consemnat o revenire puternică a activității economice. Pentru tot anul 2020 scăderea economică la nivelul UE este estimată de CE la circa 6,3% din PIB. Tot la nivelul UE redresarea activității economice este prognozată la 3,7% in 2021. Scăderea economică în România cauzată de pandemie a fost de 3,9% din PIB, în timp ce creșterea PIB în 2021 este prognozată de CNSP la 4,3%. Având în vedere incertitudinile create de persistența Pandemiei, CF avansează o plajă de evoluție pozitivă a PIB între 4-5% pentru anul 2021”, arată Consiliul Fiscal.

Facebook a blocat accesul la știri pe platformă în Australia

Compania Facebook a blocat, începând de joi, accesul utilizatorilor australieni la știri pe platforma sa, ca răspuns la un proiect de lege care prevede că giganții tehnologici trebuie să plătească pentru conținutul informativ, relatează BBC. Toate paginile de Facebook ale site-urilor de știri globale și locale sunt indisponibile. Anumite pagini ale Guvernului au fost de asemenea blocate, joi, însă Facebook a spus ulterior că asta a reprezentat o greșeală. Utilizatorii din afara țării nu pot accesa pe platformă nicio publicație australiană de știri. Guvernul australian a criticat ferm acțiunea, spunând că demonstrează „imensa putere de piață a acestor giganți digitali”. Josh Frydenberg a spus că blocarea accesului la informații are „un impact uriaș asupra comunității”. Aproximativ 17 milioane de australieni folosesc lunar rețeaua de socializare. El a spus că guvernul este hotărât să adopte legea. „Cred că acțiunile lor (Facebook, n.r.) de azi sunt inutile și greșite”, a spus Frydenberg. Google și Facebook s-au opus legii pentru că, spun reprezentanții lor, nu reflectă modul de funcționare a internetului și „sancționează” inechitabil platformele lor.  Spre deosebire de Facebook, Google a semnat recent acorduri de plată cu trei entități media majore din Australia. Acțiunea Facebook a venit la câteva ore după ce Google a fost de acord să plătească companiei News Corp a lui Rupert Murdoch pentru conținutul de pe site-urile de știri pe care le deține. Autoritățile australiene au elaborat legea pentru „a echilibra balanța” profiturilor între giganții tehnologici și entitățile media. Din fiecare 100 de dolari australieni (77 de dolari americani) cheltuiți pe reclamă în media australiene astăzi, 81 de dolari australieni merg către Google și Facebook. Facebook a spus că trebuie să aleagă între „a încerca să se conformeze unei legi care ignoră realitățile acestei relații sau să nu mai permită conținutul informativ în serviciile din Australia”. „Cu mare tristețe, alegem varianta din urmă”, a anunțat. Legea caută „să sancționeze Facebook pentru conținut pe care nu l-a luat sau nu l-a cerut”, a spus managerul regional William Easton.

Amanda Zhang este noul director general al Mercedes-Benz România

Mercedes-Benz România a anunțat joi că Amanda Zhang (43 de ani), senior manager marketing communications în cadrul Mercedes-Benz AG, va prelua funcția de CEO de la Martin Schulz (47 de ani), începând cu 1 martie 2021. "Mercedes-Benz România anunță că Amanda Zhang (43 de ani), Senior Manager Marketing Communications în cadrul Mercedes-Benz AG, va prelua funcția de CEO de la Martin Schulz (47 de ani), începând cu 1 martie 2021. După un mandat de doi ani la conducerea Mercedes-Benz România, Martin Schulz va prelua funcția de președinte și CEO al Mercedes-Benz Cars Middle East", a anunțat compania. Cariera Amandei Zhang a debutat cu un Program Internațional de Management în cadrul Daimler, acum aproape 20 de ani. De atunci, a supervizat proiecte internaționale precum „Journey to China” – care a constat în transferarea operațiunilor de vânzări din Hong Kong în Beijing. De asemenea, Amanda Zhang a contribuit la consolidarea echipei de sales market management din Japonia și la dezvoltarea echipei de product management și marketing din Regiunea Europa. Începând cu 2016, ea a fost implicată direct în elaborarea unui centru de competență dedicat zonei de Product Management și Marketing, cu două locații în Europa, dezvoltând totodată proiecte locale și regionale în 18 piețe europene.

Google Maps lansează opțiuni de plată pentru parcare și transport în comun

Cursa Google Maps de a deveni un serviciu omniprezent și multifuncțional într-un număr cât mai mare de domenii, de la transport, la livrarea de mâncare, continuă cu intrarea pe zona de plăți a serviciilor de transport și parcare. Google anunță integrarea în Google Maps a două servicii pentru locurile de parcare: Passport și ParkMobile. Ambele servicii oferă funcții pentru găsirea și plata cu telefonul a locurilor de parcare, iar aceste funcții ajung acum să fie disponibile în Google Maps. Pentru plata locului de parcare, utilizatorul trebuie să introducă în aplicație timpul în care l-a ocupat și prețul pe oră sau numărului aparatului de contorizare. Funcția de plată pentru transportul în comun este integrată în funcția de ghidare din Google Maps. Atunci când utilizatorul caută o rută care presupune folosirea transportului în comun, aplicația va afișa un buton prin care poate fi achiziționat un bilet. În ambele cazuri, plățile sunt procesate prin Google Pay, astfel că este necesar ca utilizatorul să folosească acest serviciu și să aibă adăugat un card valid. Atât plata pentru transportul în comun, cât și cea a locurilor de parcare, sunt disponibile în acest doar în anumite regiuni din Statele Unite - acolo unde funcționează serviciile partenere. De asemenea, acestea merg doar pe Android, urmând ca, ulterior, să fie lansate și pe iPhone.

Indicele ROBOR la 3 luni a crescut la 1,55%

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a crescut joi de la 1,54% la 1,55%, potrivit datelor publicate de instituție. Indicele ROBOR la 6 luni s-a menținut la 1,63%. Consiliul de administrație al BNR, întrunit pe 15 ianuarie 2021, a hotărât reducerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,25% pe an, de la 1,50% pe an, începând cu data de 18 ianuarie 2021, reducerea ratei dobânzii pentru facilitatea de depozit la 0,75% pe an, de la 1% pe an, și a ratei dobânzii aferente facilității de creditare (Lombard) la 1,75% pe an de la 2% pe an. De asemenea, BNR a mai decis păstrarea nemodificată a ratelor rezervelor minime obligatorii pentru pasivele în lei și în valută ale instituțiilor de credit. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață. Valoarea IRCC, aferentă perioadei ianuarie-martie 2021, este de 1,88%, în declin de la nivelul de 2,17% în trimestrul patru al anului 2020. Reducerea de 0,29 puncte procentuale se aplică împrumuturilor acordate populației după luna mai a anului 2019, data la care a fost înlocuit ROBOR în contracte.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.