Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Fiscul începe marea executare silită!

Ziarul de Vrancea
15 aug 2020 988 vizualizări

 ANAF se pregătește să recupereze banii neplătiți de firmele care au amânat plata obligațiilor fiscale invocând pandemia

ANAF analizează situația celor care amână, pe perioada stării de urgență/stării de alertă, plata obligațiilor fiscale și se pregătește ca după data la care expiră facilitățile fiscale acordate de autorități, 25 octombrie, să treacă la recuperarea sumelor la buget, inclusiv prin atragerea răspunderii solidare a persoanelor care sunt răspunzătoare pentru neplată, potrivit unui document analizat de Profit.ro. Până la finele lunii iunie, firmele au declarat, dar fără să și achite, obligații de plată în cuantum de 10,3 miliarde de lei în baza facilității acordate de Guvern în martie. Guvernul a decis în martie, în contextul crizei economice cauzate de combaterea epidemiei de coronavirus, ca firmele să poată amâna plata obligațiilor fiscale fără riscul de executări/popriri din partea ANAF și fără să acumuleze dobânzi și penalități. Conform Profit.ro, ANAF are în vedere facilități fiscale pentru bunii plătitori și mediatizarea celor mai buni plătitori de impozite și taxe printr-o "listă albă", identificarea primilor 100 de contribuabili mari plătitori și a primilor 100 de mari debitori. De asemenea, va solicita și va analiza soldurile disponibilităților din conturile la bănci ale contribuabililor mari plătitori/debitori care nu și-au achitat obligațiile scadente în perioada stării de urgență și a stării de alertă. ANAF se pregătește și pentru instituirea de măsuri asigurătorii pentru a garanta recuperarea obligațiilor bugetare, dar și pentru mediere astfel încât să identifice soluții optime pentru stingerea obligațiilor. Măsurile de recuperare pot fi extinse de la marii debitori la persoanele fizice răspunzătoare pentru neplata obligațiilor, în acest sens urmând să fie analizată atragerea răspunderii solidare, precizează Profit.ro.

Unii retalieri susțin că vânzările de mobilă au urcat cu 50% în ultimele luni

u cele mai comandate produse în această perioadă au fost piesele de mobilier, în special canapele, dar și produsele practice pentru casă, accesorii și decorațiuni pentru bucătărie și pentru grădin

Retailerul ceh de mobilă și decorațiuni interioare Bonami, prezent și în România, a realizat anul trecut afaceri de peste 50 milioane euro, iar pentru acest an estimează o creștere de 30%. Pavel Vopařil, CEO-ul companiei, a declarat pentru News.ro că, după ce inițial vânzările au scăzut la mijlocul lunii martie cu 40-50% față de anul trecut, ulterior s-au redresat rapid, astfel că în ultimele patru luni creșterea a fost constantă, de 50-70% în funcție de lună, iar în România, Bonami a crescut 50% în aceste luni. Cele mai comandate produse în această perioadă au fost piesele de mobilier, în special canapele, dar și produsele practice pentru casă, accesorii și decorațiuni pentru bucătărie și pentru grădină. "În 2019, cifra de afaceri a fost de peste 50 milioane de euro, o creștere cu 30% față de anul anterior. Profitul EBITDA a fost de 1 milion de euro. Pentru 2020, așteptăm o creștere cu 30% față de anul anterior și un profit semnificativ mai mare față de 2019. Inițial vânzările au scăzut (la mijlocul lunii martie) cu 40-50% față de anul trecut, dar ulterior s-au redresat rapid. În ultimele patru luni creșterea a fost constantă, 50-70% în funcție de lună. În România, Bonami a crescut 50% în aceste luni", a declarat Pavel Vopařil, CEO-ul retailerului ceh. Compania vrea ca până la sfârșitul anului să își dubleze numărul de angajați. "Avem în jur de 150 de angajați în birouri și încă 100 în depozit. Pentru a doua jumătate a anului vom dubla numărul de persoane angajate, în special la depozit și pe zona de customer care, pentru a putea susține în mod eficient toate comenzile pe care le așteptăm de la clienți în perioada Sărbătorilor", a adăugat el. Retailerul Bonami, prezent online pe cinci piețe din regiune, a inaugurat în iunie primul magazin fizic, în Praga, și a semnat deja contractul pentru cel de-al doilea din oraș. Compania plănuiește de altfel să deschidă, pe viitor, și alte magazine, atât în Cehia, cât și pe celelalte piețe unde compania este prezentă. "Este un an foarte important pentru Bonami. Aș menționa, în primul rând, investiții importante în noi spații de depozitare, ce se ridică la o valoare de 200.000 de euro. De asemenea, anul acesta am inaugurat propriile servicii logistice. Dorim să putem oferi serviciile noastre de transport în special pentru piesele supradimensionate. Ca parte a strategiei omnichannel, pe care o aplicăm, am inaugurat în mai propriul spațiu de retail în Praga. Ne-am intensificat eforturile pentru a deschide cât mai multe magazine înainte de Crăciun. Am semnat deja contractul pentru cel de-al doilea magazin în Praga. Urmează Bratislava și Brno, iar în prezent lucrăm la deschiderea unui astfel de spațiu la Budapesta. Filozofia noastră este ca aceste locații să ofere același model, unde avem un magazin care este punct de ridicare a comenzilor, punct de service și centru de consiliere pentru clienții noștri. Simultan, am creat o mai bună selecție de produse, colaborăm cu noi mărci, prezentăm colecții noi în cadrul magazinului nostru online dar și în spațiile noastre de retail. Ceea ce urmărim de fapt este crearea unui sortiment best-in-class pentru Bonami. Nu în ultimul rând, am luat decizia de a aplica o politică de retur, de un an, pentru mobilier, tocmai pentru a-i încuraja pe clienții noștri să achiziționeze astfel de piese și să se simtă în siguranță", spune Pavel Vopařil. Acesta a vorbit totodată și de obiectivele și planurile privind activitatea din Romania. "Cu siguranță, piața din România beneficiază deja de multe din măsurile adoptate de noi pentru toate piețele unde Bonami există: construirea cel mai bun sortiment și un stoc generos care să ofere majoritatea produselor pentru livrare rapidă. De asemenea, crearea de conținut reprezintă o direcție importantă pentru a face din Bonami prima destinație pentru clienții noștri, multumiță căreia aceștia să învețe cum să-și îmbunătățească și să-și înfrumusețeze casele. Dorim să oferim cât mai curând același model de afaceri omnichannel și clienților români: magazine fizice, deoarece știm că românii preferă să vadă și să atingă produsele înainte de a le achiziționa; folosirea propriei rețele logistice pentru un transport rapid al comenzilor și livrare peste noapte pentru magazinele noastre. Este, totodată, deosebit de important pentru noi să înțelegem mai bine nevoile locale românești, întrucât realizăm că un model similar ar putea să nu fie adecvat pentru toate piețele noastre", mai spune CEO-ul companiei. Întrebat care au fost cele mai comandate produse acum în perioada de pandemie, atât în România, cât și în celelalte țări unde au activități, acesta a precizat că este vorba de piese de mobilier, în special canapele, dar și produse practice pentru casă, accesorii și decorațiuni pentru bucătărie și, nu în ultimul rând, produse pentru grădină. "Până la jumătatea lunii martie, vânzările au scăzut, dar după aceea au crescut și au fost chiar mai bune decât prognoza pe care am avut-o. Cum menționam anterior, am decis să oferim retur gratuit la piesele mari de mobilier, pentru clienții noștri, astfel încât aceștia să se simtă mai încrezători și în largul lor când investesc sume mari de bani în produsele pe care le cumpără online", a mai spus reprezentantul companiei. Pentru că pandemia a coincis cu începutul sezonului cald, pentru care compania menționează că s-a pregătit cu mult timp în avans, multe produse erau deja pe stoc. "Astfel, vânzările noastre s-au consolidat în acest sector. După o perioadă inițială de ezitare din partea clienților noștri, ceea ce era justificabil, aceștia au revenit la Bonami. Compania a luat în considerare contextul actual, în care clienții vor călători mai puțin și vor petrece mai mult timp în propria casă și grădină, fiind dispuși să facă investiții semnificative pentru a crea un spațiu plăcut. Bonami le oferă astfel posibilitatea de a cumpăra tot ce le trebuie pentru casa lor online, fără a fi nevoie sa se deplaseze în magazinele fizice", afirmă Pavel Vopařil.

Aproape un milion de pensionari au primit indemnizație socială în luna iulie

Numărul total al beneficiarilor indemnizației sociale pentru pensionari a fost de 952.528 de persoane în luna iulie, conform datelor centralizate de Casa Națională de Pensii Publice (CNPP). Din totalul beneficiarilor de indemnizație socială înregistrați în iulie, 800.671 erau pensionari din sistemul public și 151.857 erau pensionari proveniți din fostul sistem de pensii al agricultorilor. În cazul pensionarilor din sistemul public, valoarea medie a indemnizației suportate de la bugetul de stat a fost de 261 de lei. Cele mai mari valori au fost înregistrate în județele Cluj - 307 lei, Bistrița-Năsăud - 300 lei și Hunedoara - 293 lei. Cei mai mulți beneficiari ai acestei indemnizații erau în București - 35.405 și în județele Suceava - 32.251 pensionari, Iași - 28.805 și Dolj - 28.003. În ceea ce privește pensionarii agricultori, indemnizația socială medie suportată de la bugetul de stat a fost de 141 de lei, valoarea ce mai mare fiind înregistrată în București (între 176 lei și 214 lei) și în județele Ilfov - 228 de lei și Gorj - 207 lei. Numărul cel mai mare de beneficiari se înregistra în județele Iași - 10.241 persoane, Dolj - 9.968 persoane și Botoșani - 9.526 persoane. 

Un cetățean chinez a fost prins la graniță cu peste 93.000 euro ascunși în mașină

Inspectorii vamali au descoperit la graniță un cetățean chinez care avea 93.560 euro și 52.000 de coroane cehești, valută ascunsă într-un autoturism, potrivit unui comunicat al Autorității Naționale de Administrare Fiscală, Direcția Generală a Vămilor, remis, luni, AGERPRES. "La data de 13 august ac, în jurul orelor 00:15, în urma unui control vamal efectuat la intrarea în România asupra unui autoturism înmatriculat în Cehia, condus de către un cetățean chinez cu rezidență în Spania și având ca pasager un alt cetățean chinez, inspectorii vamali din cadrul Biroului Vamal de Frontieră Jimbolia au descoperit în trusa cu triunghi reflectorizant, în cartea tehnică a autoturismului și în trusa de cosmetice, 93.560 euro și 52.000 de coroane cehe, valută ascunsă nedeclarată", se arată în comunicat. În conformitate cu prevederile legislației vamale în vigoare a fost lăsată fiecărui călător o sumă echivalentă cu 10.000 de euro, autoritatea vamală luând măsura sancționării contravenționale a cetățeanului în cauză cu amendă în cuantum de 8.000 lei și confiscarea valutei peste limita legală.

Potul la Loto 6/49, în valoare de 1,6 milioane euro, a fost câștigat de un  bucureștean

Marele premiu de categoria I la Loto 6/49, în valoare de peste 1,6 milioane de euro (7,7 milioane de lei), a fost câștigat la extragerea de duminică, a anunțat Loteria Română. Biletul norocos a fost jucat la agenția 72-052 din sectorul 2 al Capitalei și a costat 15,50 lei. Jucătorul a completat biletul cu trei variante simple la Loto 6/49. Potrivit Loteriei Române, acesta este al doilea câștig de categoria I obținut în acest an la Loto 6/49. Ultima dată, premiul de categoria I la Loto 6/49 a fost câștigat în data de 1 martie 2020 și a fost în valoare de peste 8,199 milioane de lei. Conform Regulamentului privind organizarea si administrarea jocurilor loto, câștigătorul are la dispoziție 90 de zile, începând cu data tragerii, pentru a-și revendica premiul.

Amazon este investigată în Ungaria

Autoritatea de reglementare antitrust din Germania a lansat o nouă investigație referitoare la relația dintre gigantul comerțului electronic cu comercianții terți care folosesc platforma sa, a declarat șeful instituției, Andreas Mundt, transmite Reuters. ”Investigăm în prezent dacă și cum influențează Amazon modul în care comercianții stabilesc prețurile pe platforma de comerț electronic”, a spus Mundt, președintele Biroului Federal pentru Carteluri, publicației Frankfurter Allgemeine Zeitung. Germania este a doua mare piață a Amazon după Statele Unite. În timpul primelor luni ale pandemiei de coronavirus, când multe magazine au fost închise, iar cumpărătorii s-au reorientat către cumpărăturile online, au existat plângeri că Amazona i-a blocat pe unii comercianți din cauza prețurilor prea mari, a spus Mundt. “Amazon nu trebuie să fie un controlor al prețurilor”, a spus Mundt, adăugând că Amazon a răspuns solicitărilor sale de informații și că răspunsurile oferite sunt în prezent evaluate. Amazon nu a putut fi contactată imediat pentru comentarii. Până în 2013, Amazon nu a permis comercianților să își ofere produsele prin intermediul altor site-uri la prețuri mai mici decât pe platforma sa, dar autoritatea germană antitrust a obligat compania să renunțe la această politică. Anul trecut, Amazon a ajuns la un acord cu autoritatea germană pentru reformarea termenilor serviciului său pentru comercianții terți, determinând instituția să renunțe la o investigație pe care o desfășura de șapte luni.

Knorr va redenumi popularul sos “Zigeuner” (țigănesc) drept sos paprika în stil unguresc

Compania germană Knorr, parte a grupului Unilever, va redenumi popularul său sos “Zigeuner”(țigănesc) drept sos paprika în stil unguresc, în urma plângerilor că numele este jignitor, devenit astfel ultimul dintr-o serie de branduri care ia o astfel de măsură în urma unui val de proteste împotriva rasismului, relatează Reuters. Moartea afro-americanului George Floyd în custodia poliției din Minneapolis a provocat îngrijorări în toată lumea legate de rasism, determinând brandurile să renunțe la nume considerate ca umilitoare, cum ar fi înghețata Eskimo Pie și mixul pentru clătite Aunt Jemima. Unilever a anunțat în iunie că va renunța la cuvânt ”fair” din produsele de albire a pielii Fair & Lovely. Romani Rose, liderul Consiliului German al Sinti și al Romilor, a salutat decizia, despre care a scris publicația Bild am Sonntag, dar a spus că este mai îngrijorat de creșterea rasismului, cum ar fi scandările de tipul ”țigan” sau ”evreu” pe stadioane. ”Este bine că Knorr reacționează la plângerile multor oameni. Dar șnițel țigănesc și ”sos țigănesc” nu sunt lucrurile cele mai importante”, a spus el. Unilever nu a fost disponibil imediat pentru comentarii. Naziștii i-au supus pe sinti, numele folosit de etnicii romi din Germania timp de secole, la sterilizare forțată, în conformitate cu legea ”purității rasiale”, iar romii au fost deportați în lagăre ale morții, unde au portat uniforme inscripționate cu litera Z, de la “Zigeuner” (țigan).

Indicele ROBOR la 3 luni a rămas la 1,99%

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a rămas luni la 1,99%, cel mai scăzut nivel după 7 februarie 2018, potrivit datelor publicate de Banca Națională a României (BNR). Indicele ROBOR la 6 luni s-a menținut la 2,07%. Acesta este un nou minim al ROBOR la șase luni consemnat de la 1 ianuarie 2018. Declinul are loc în urma deciziei din 5 august a Consiliului de Administrație al Băncii Naționale a României (BNR) de reducere a ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,5% pe an, de la 1,75% pe an, începând cu 6 august, dar și de reducere a ratei dobânzii pentru facilitatea de depozit la 1% pe an, de la 1,25%. Măsura a fost luată pentru atenuarea impactului economic al pandemiei de coronavirus. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață. BNR a publicat, în mai 2019, indicele de referință trimestrial pentru creditele acordate consumatorilor (IRCC), care înlocuiește ROBOR în calculul dobânzilor la majoritatea creditelor în lei. Nivelul acestuia, pentru al treilea trimestru din 2019, a scăzut la 2,36%, de la 2,66% în T2 2019.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.