Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Cum vom călători în perioada următoare? Panouri separatoare între pasageri și șofer

Ziarul de Vrancea
25 apr 2020 1002 vizualizări

Comisarul european Adina Vălean a dat detalii despre reluarea transporturilor

Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a explicat care vor fi restricțiile ce vor fi impuse atunci când vor fi reluate transporturile. Printre acestea, panouri separatoare între șofer și pasageri în mijloacele de transport în comun, mai puțini oameni în tramvaie, autobuze sau troleibuze, distanțare în avion între grupuri de persoane. De asemenea, pentru vacanțe, ar trebui să ne informăm din timp despre regulile din țara în care vrem să călătorim. Ar putea fi introduse și certificatele de sănătate. Comisarul european pentru Transport, Adina Vălean, a declarat că statele membre ale Uniunii Europene vor stabili un set de măsuri pentru reluarea transporturilor. ”Ceea ce facem noi este să stabilim de comun acord, între statele membre, un set de principii și măsuri care se pot aplica atunci când se va restabili ca transportul de pasageri... pentru că este foarte util ca cetățenii să cunoască aceste reguli să știe că ele se aplică în toate destinațiile, să se simtă în siguranță pentru că principalul scop al acestor măsuri ar fi siguranța pasagerului și a lucrătorilor din transport, astfel încât, odată cu revenirea la călătorii, să nu vedem o nouă izbucnire a numărului de cazuri. Aceste principii depind de modul de transport, dar sigur că ele vor fi diferite atunci când una este să mergi cu mașina personală și alta este să iei avionul. Dar ele vor avea la bază distanțarea socială, vor avea la bază purtarea de măști. Protejarea lucrătorilor din transport, acolo unde este posibil cu ecrane de separare, lucruri care să ajute la o interacțiune directă cât mai redusă între pasager și lucrătorii din transport. Totul depinde de evoluția epidemiei, de diferențele dintre statele membre. Nu se putem aștepta ca deodată toate destinațiile să fie posibile, depinde foarte mult de situația existentă în fiecare stat membru. Deciziile se vor lua de către autoritățile medicale, iar recomandările vor fi făcute, în această privință, de Centrul European de Control al Bolilor. Între regiuni, care au o situație similară, acest lucru va fi posibil”, a declarat Adina Vălean, la Digi24. Cei care doresc să călătorească în alte țări ar trebui să se informeze din timp, iar în avioane ar trebui impuse unele reguli de distanțare, mai spune Vălean. ”Îi încurajez pe toți cei care vor să călătorească, să se informeze foarte bine care sunt condițiile la destinație și de asemenea, pe autorități, să pună la dispoziția cetățenilor aceste informații în timp real. Pentru avioane ne gândim, nu atât ca o regulă generală, rândul din mijloc liber, pentru că pot călători familii cu trei membri care călătoresc împreună, ne gândim la distanțarea între grupuri care călătoresc împreună. Apoi, în toate punctele unde se face o verificare de acte, chiar și în magazinele din aeroporturi, să existe o separare între lucrători și clienți. De asemenea, separarea fluxurilor care vin și care pleacă. Vom da recomandări cum să se procedeze, cum să fie protocoalele”, a declarat comisarul european. Vălean spune că nu este obligatoriu ca rândul din mijloc să fie liber, aceasta fiind doar o idee, dar că, în funcție de pasageri, companiile trebuie să gândească regulile de distanțare socială. ”Nu e obligatoriu ca rândul din mijloc să fie liber pentru că pot fi grupuri de călători care fac parte din aceeași familie și nu are sens să îi separi. În funcție de aceste grupuri, separarea în avion poate să implice un număr mai mare sau mai mic de călători. De aceea nu putem da o prescripție clară. Și cred că dialogul cu companiile pe care îl avem cu companiile, toată lumea cred că acceptă aceste măsuri. Pe de altă parte, dacă oamenii poartă mască, dacă se pot imagina alte lucruri pentru siguranța fiecăruia, această distanțare în avion poate fi făcută în limite rezonabile”, a mai declarat Adina Vălean. Mijloacele de transport în comun ar trebui să transporte mai puțini călători și să își crească frecvența. ”În autobuze sau autocare lucrurile sunt diferite, pentru ransportul în comun unde sunt mai multe uși de acces, trebuie să se facă un flux și trebuie făcută separarea, indicarea clară unde se așează fiecare și numărul acceptat în interiorul în funcție de volumul și capacitatea mijocului de transport. Poate să crească și frecvența mijloacelor de transport pentru că dacă mergi cu mai puțini pasageri, ar trebui să ai mai multe autobuze la dispoziție”, a declarat Vălean. Comisarul european spune că există posibilitatea introducerii de certificate de sănătate. Întrebată dacă putem pleca în vacanță, la vară, Adina Vălean a declarat că fiecare țară trebuie să dea acest răspuns. Comisarul nu recomandă călătoria pe alte continente, în afara Europei.

Dispută politică din cauza rating-ului de țară

u agenția Moody’s a reconfirmat ratingul suveran al României și a revizuit perspectiva de țară de la stabilă la negativă

Agenția de rating Moody’s a reconfirmat rating-ul aferent datoriei guvernamentale a României la Baa3/A-3 pentru datoria pe termen lung și scurt în valută și în monedă locală și a modificat perspectiva de țară de la stabilă la negativă, a anunțat sâmbătă Ministerul de Finanțe. "Agenția de rating Moody’s a reconfirmat rating-ul aferent datoriei guvernamentale a României la Baa3/A-3 pentru datoria pe termen lung și scurt în valută și în monedă locală și a modificat perspectiva de țară de la stabilă la negativă", arată un comunicat emis sâmbătă de Ministerul de Finanțe. Decizia agenției de reconfirmare a ratingului de țară are la bază potențialul de creștere economică solidă al României, chiar și în contextul pandemiei cu virusul SARS-CoV-2, precum și capacitatea instituțională moderată a statului român, subliniază ministerul. Agenția apreciază că România are o economie mai mare și cu o creștere mai rapidă decât alte state din aceeași categorie de rating (Baa3), arată Ministerul de Finanțe. "Anunțul Moody’s confirmă că prioritățile actuale ale Ministerului Finanțelor Publice, respectiv adoptarea și implementarea măsurilor fiscal-bugetare pentru combaterea crizei Covid-19 și relansarea economică a României sunt corecte și responsabile. Numai după adresarea acestei crize fără precedent vom putea vorbi despre consolidare fiscală", precizează Florin Cîțu, ministrul Finanțelor Publice. Cîțu: Agențiile de rating au făcut distincție clară între modul iresponsabil și ticălos prin care au fost administrate finanțele publice de socialiști și modul precaut și responsabil pe care l-am implementat din noiembrie 2019. Am înțeles avertismentul. Ministrul de Finanțe, Florin Cîțu, a mai afirmat că toate agențiile de rating au făcut o distincție clară între "modul iresponsabil și ticălos prin care au fost administrate finanțele publice de socialiști și modul precaut și responsabil pe care l-am implementat din noiembrie 2019". "Am înțeles avertisementul agențiilor de rating. Le asigur că vom continua exact pe drumul pe care am pornit", adaugă el. Pe de altă parte, fostul ministru de Finanțe Eugen Teodorovici, cel care a lăsat bugetul întins la maxim a criticat Guvernul PNL. "România este cu un picior în groapă‼️ Moody’s a treia agenție de rating de prestigiu înrăutățește perspectiva de rating la negativ – asta înseamnă că investitorii vor percepe România ca o țară mult mai riscantă și astfel ne vom împrumuta la costuri mult mai mari, consecința fiind mai multă austeritate pentru români‼️", susține el. "Realitatea îmi dă ÎNCĂ o dată dreptate, dar nu am nicio satisfacție - România este cu un picior în groapă‼️ Moody’s a treia agenție de rating de prestigiu înrăutățește perspectiva de rating la negativ – asta înseamnă că investitorii vor percepe România ca o țară mult mai riscantă și astfel ne vom împrumuta la costuri mult mai mari, consecința fiind mai multă austeritate pentru români‼️", afirmă Eugen Teodorovici, sâmbătă, într-o postare pe Facebook. Realitatea este că PNL a venit la guvernare la sfârșitul anului trecut, când majoritatea cheltuielilor erau déjà angajate.

Nestle a obținut cea mai mare creștere a vânzărilor trimestriale din ultimii cinci ani

Gigantul alimentar elvețian Nestle (NESN.S) a raportat vineri cea mai mare creștere trimestrială a vânzărilor în aproape cinci ani, datorită rezervelor constituite de consumatori, de la mâncarea pentru animale de companie Purina și cafeaua Nescafe, până la alimente congelate, înainte de măsurile de distanțare socială impuse de guvernanți din cauza pandemiei de coronavirus, transmite Reuters. Vânzările din America de Nord și Europa au fost deosebit de mari în luna martie, ceea ce a contribuit la creșterea generală de 4,3% în primele trei luni ale anului, care a depășit așteptările analiștilor privind o creștere de 3%. În America de Nord, vânzările de alimente pentru animale Purina Pet au crescut cu un ritm de două cifre, în timp ce băuturile Nescafe și Coffee Mate au avut creșteri mari, de o singură cifră. În Europa, Orientul Mijlociu și Africa de Nord, majoritatea categoriilor de produse Nestle au câștigat cota de piață, a anunțat compania. Directorul general Mark Schneider a declarat că Nestle lucrează pentru a se adapta la condițiile din piață create de virus și pentru a se asigura că are suficiente materii prime și capacitate pentru a răspunde cererii crescute, luând totodată măsuri de siguranță împotriva COVID-19. ”Practic, totul a fost afectat de epidemie”, a spus Schneider într-o teleconferință cu analiștii. Schneider anticipează o redresare lentă după criză, avertizând împotriva unor așteptări prea mari de vânzări, deoarece situația era volatilă și obiceiurile de cumpărare se pot schimba. De asemenea, Schneider a spus că este imposibil de spus cât din creșterea vânzărior este datorată stocurilor create de populație. Acțiunile Nestle a închis vineri în creștere cu aproape 2%. Compania a anunțat că cererea din China, prima țară lovită de COVID-19, auînceput să își revină, dar nu la nivelul anterior crizei. Nestle a anunțat că lansează un program de 500 de milioane de franci elvețieni (512 milioane de dolari) pentru a ajuta cafenelele și restaurantele pe care le aprovizionează, prin extinderea termenelor de plată și suspendarea taxelor de închiriere pentru automatele de cafea.

O flotă de roboți pe roți livrează cumpărături în orașul Milton din Anglia

Popularitatea roboților pe roți care livrează cumpărăturile la domiciliu în orașul englez Milton Keynes a crescut, locuitorii fiind blocați în case din cauza măsurilor luate de autorități pentru limitarea răspândirii coronavirusului, transmite Reuters. Roboții, care ajung la nivelul genunchilor unei persoane și au forma unor cutii din plastic instalate pe șase roți, sunt o prezență familiară în orașul unde livrează cumpărături la domiciliu de peste doi ani. Dar, de când guvernul a impus măsuri stricte de distanțare socială, pe 23 martie, dispozitivele au fost mai solicitate ca oricând, livrând gratuit pentru angajații Serviciului Național de Sănătate (National Health Service - NHS), cererea crescând tot mai mult din partea publicului larg. ”În prezent oferim livrări gratuite tuturor angajaților NHS din comunitatea noastră. Dorim să le facem viața mai ușoară acestor oameni, în aceste timpuri foarte, foarte stresante”, a spus Henry Harris-Burland, de la compania Starship, care produse roboții. ”Mulți dintre ei...lucrează 80 de ore pe săptămână și nu au timp să meargă la magazin, așa că folosesc roboții pentru cumpărături. Sunem onorați că putem fi parte a acestei soluții”, a spus Harris-Burland. Roboții au o antenă cu un steguleț în vârf, pentru a fi mai ușor de observat când circulă. Sunt suficient de mari pentru a transporta câteva sacoșe de cumpărături, precum și un bax de sticle. În ultimele trei săptămâni, Starship și-a dublat flota de roboți pentru livrări din Milton Keynes la 70. Harris-Burland a precizat că roboții au efectuat 100.000 de librări autonome în oraș. “Mulți locuitori ne-au contactat online, cerându-ne să facem livrări în cartierul lor”, a mai spus Harris-Burland.

Pandemia de coronavirus susține cererea de dispozitive cu raze ultraviolete

Sugestia președintelui Donald Trump de expunere a pacienților cu Covid-19 la raze ultraviolete a fost intens criticată vineri, dar o companie din California consideră că este soluția perfectă pentru decontaminarea avioanelor sale, transmite Reuters. Compania Dimer UCV Innovations a creat în 2014 un dispozitiv pentru industria aeriană care emite raze ultraviolete, numit GermFalcon, dar cererea a crescut abia după apariția noului coronavirus. “Nu am dorit să apară o pandemie pentru a crea cerere în această industrie. Aceasta este situația în care ne aflăm și construim dispozitivele cât de repede putem”, a declarat Elliot Kreitenberg, președinte i co-fondator al Dimer UCV Innovations. Kreitenberg nu a oferit detalii despre vânzările dispozitivului, dar a spus că utilizarea acestuia a fost oferită industriei aeriene gratuit în perioada pandemiei. GermFalcon este un dispozitiv de mărimea unui cărucior de cumpărături care este împins pe culoarul avionului,. Aripile mecanice ale dispozitivului se extind și emit lumină ultravioletă pe suprafețele din interiorul avionului. O barieră protectoare apără operatorul de lumina ultravioletă, care poate fi periculoasă. Kreitenberg a spus că GermFalcon poate curăța interiorul unui avion obișnuit, cu corp îngust, în trei minute. Lumina ultravioletă poate deteriora acizii nucleici dintr-un organism, împiedicându-l să se multiplice. Este folosită ca dezinfectant și este utilizată în spitale și laboratoare, potrivit experților. În alte domenii, cum este sectorul aviației, este un fapt neobișnuit. Există trei tipuri de lumină ultravioletă, UV-A, UV-B și UV-C, ultima fiind cea mai periculoasă. Aproximativ 95% din radiația ultraviolentă provenită de la Soare este sub forma UV-A. În timp ce lumina ultravioletă este cunoscută pentru că omoară virusurile din picăturile aflate în suspensie în aer, aceasta nu poate fi proiectată în corpul uman pentru a ținti celulele infectate cu noul coronavirus, au spus experții medicali.

Facebook lansează funcția de videoconferințe Messenger Rooms

Facebook se pregătește să lanseze un produs de videoconferințe gratuit, Messenger Rooms, care va permite utilizatorilor să se conecteze indiferent dacă folosesc una dintre aplicațiile companiei, a anunțat vineri Mark Zuckerberg, citează Variety. Funcția de videoconferințe va fi similară Zoom și aplicației Houseparty, ambele înregistrând o creștere de utilizare în timpul crizei sanitare.  Messenger Rooms va permite găzduirea de videoconferințe, fără un timp limită, pentru 50 de utilizatori. Messenger este limitat la maxim 8. Messenger Rooms va fi lansată pe toate aplicațiile Facebook, începând cu această săptămână. Zuckerberg a spus că pentru dezvoltarea Messenger Rooms s-a avut în vedere, în principal, securitatea. El a spus că a învățat din greșelile făcute de alții în domeniul videoconferințelor. În Messenger Rooms, o videoconferință poate fi blocată - dezactivând posibilitatea ca alți utilizatori să se alăture odată ce o sesiune a început; pot fi înlăturați sau blocați participanți; numele unei „camere” poate fi raportat, dacă un utilizator consideră că a încălcat politicile Facebook. În plus, funcția de streaming Facebook Live este actualizată de companie, fiind readusă unealta Live With, prin care un utilizator poate adăuga un altul pentru un video live.

Forbes: Kanye West, al doilea rapper miliardar în dolari

Kanye West este al doilea rapper miliardar în dolari, potrivit revistei Forbes, care a reanalizat proprietățile și acțiunile acestuia. Reverificarea a fost făcută la cerere, scrie NME. Averea rapperului este estimată acum la 1,3 miliarde de dolari. Astfel, el este al doilea, după Jay-Z, cu avere de peste 1 miliard de dolari. Mare parte din averea lui West este reprezentată de acțiunile deținute de el în compania Yeezy, despre care Forbes a scris că valorează în total 1,26 de miliarde de dolari. Muzica reprezintă o parte mai mică din total, deși el este unul dintre artiștii cel mai bine vânduți în ultimii 20 de ani. Casa lui de discuri, GOOD Music, și drepturile asupra discografiei sale au fost evaluate la cel puțin 90 de milioane de dolari. Kanye West deține, între altele, mai multe imobile - în valoare de 81 de milioane de dolari - și terenuri - în valoare de 21 milioane de dolari.  Forbes a menționat că unele dintre cifre nu au fost verificate independent. West a spus că publicația l-a subevaluat, susținând că are o avere de 3,3 miliarde de dolari. Drept răspuns, Forbes a comparat autoevaluarea rapperului cu regula informală folosită în cazul evaluării averii președintelui Donald Trump: „se ia oricât a insistat viitorul președinte că valorează, se împarte la 3, și de acolo începeți să șlefuiți”.

Boeing anulează un acord de 4,2 miliarde de dolari

Constructorul american de avioane Boeing a anunțat sâmbătă că a anulat un acord de 4,2 miliarde de dolari pentru preluarea diviziei de avioane comerciale a companiei Embraer, renunțând la ani de muncă pentru o achiziție care, potrivit producătorului de avioane brazilian, ar fi avut un efect transformator, ransmite Reuters. Anunțul Boeing a confirmat informațiile publicate anterior de Reuters, potrivit cărora acordul este aproape de eșec pe măsură ce cele două companii se apropie de un termen limită. Potrivit Boeing, Embraer nu a reușit să respecte anumite condiții pentru ca acordul să poată continua, dar nu a precizat care sunt acestea. Termenul limită de 24 aprilie era inclus în acord de la începutul anului trecut. Dar piedicile legate de legislația în domeniul concurenței au obligat cele două companii să încerce să stabilească un nou termen. Reprezentanții Embraer au refuzat să comenteze.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.