Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Compania care se pregătește să facă angajări în plină pandemie

Ziarul de Vrancea
18 iul 2020 698 vizualizări

Burger King anunță că vrea să se extindă în România și să facă angajări u salariile pleacă de la 2.500 lei net

Burger King a deschis în timpul pandemiei un restaurant în Piața Universității din Capitală, operat de către AmRest, una dintre cele mai mari platforme europene de restaurante și servicii alimentare, iar compania vrea să se extindă în România și să facă angajări. Alan Laughlin, președinte Burger King CE – AmRest, a declarat pentru News.ro că înainte de pandemie, compania își propusese deschiderea a șase noi restaurante, iar o parte dintre aceste proiecte sunt deja începute și speră să le deschidă în această jumătate a anului. ”La începutul acestui an, înainte de pandemie, ne propusesem deschiderea a șase noi restaurante. Am luat în calcul la momentul respectiv și expansiunea în alte orașe mari din afara Bucureștiului. O parte dintre aceste proiecte sunt deja începute și sperăm să le deschidem în această jumătate a anului. Nu avem o dată sigură, deoarece depindem și de evoluția lucrurilor la nivel național/internațional, de factorii externi care nu țin de noi. Însă, ne bucurăm pentru că am reușit să deschidem un nou restaurnat chiar în plină pandemie, cel din Piața Universității. Ne ambiționăm să facem posibilă deschiderea unui număr cât mai mare anul acesta. Știm că nu va fi ușor, însă suntem de părere că este important să susținem economia, iar odată cu deschiderea unor noi restaurante vom oferi și posibilitatea unor noi locuri de muncă, atât de căutate în această perioadă”, a declarat pentru News.ro Alan Laughlin, președinte Burger King CE – AmRest. El vorbește și despre deciziile luate în aceste luni în care pandemia a lovit puternic industria QSR/HoReCa. ”La început, în starea de urgență, am fost nevoiți să închidem toate restaurantele. Nu a fost un moment ușor, însă am știut că viteza timpului de reacție este crucială. Ne-am reorganizat, am căutat soluții iar apoi le-am și implementat rapid. Astfel, am început să ne concentrăm pe zona de food delivery, take away și, mai apoi, când lucrurile au devenit oarecum mai relaxate, am oferit și serviciul de pick-up. În acest moment ne bucurăm de rezultate bune, ca urmare a mobilizării noastre rapide – în cele trei luni am reușit să avem aproximativ 60.000 de comenzi înregistrate și 15.000 de Whopper burgeri vânduți. Sunt cifre care ne bucură și vrem să ne menținem pe un trend ascendent. Într-adevăr, nu știm ce urmează și nu putem prevedea, dar am învățat în această perioadă cât de important este să nu îți abandonezi niciodată clienții. Oricâte obstacole ar fi de trecut, aceștia merită cele mai bune servicii și totodată să se simtă în siguranță”, spune Alan Laughlin. Compania a deschis lunile trecute un nou restaurant, în zona Piața Universității din București. ”Dacă am reușit să facem această inaugurare într-un context nefavorabil, suntem optimiști că vom putea continua astfel și cu următoarele. Pe scurt, ne-am adaptat și am acționat în consecință, iar rezultatele nu au încetat să apară”, afirmă el. În cele trei restaurante deschise, compania are 100 de angajați. ”În acest moment, suntem bucuroși că am reușit să păstrăm toată echipa întreagă și nu avem niciun angajat în șomaj tehnic. E o realizare pentru noi și am făcut tot posibilul pentru a ne păstra până în acest moment în formulă completă”, precizează Laughlin. Compania va continua să facă angajări. ”Cel mai probabil vom face noi angajări anul acesta, odată cu noile deschideri de restaurante. Vom continua procesul de recrutare în București, ca urmare a procesului de expansiune pe care ni l-am propus pe piața din România. Reamintim că oferta noastră salarială pornește de la 1.750 lei net (2.950 lei brut) pentru lucrătorii din restaurante (Crew Members) și 2.500 – 3.800 lei net (4.250 – 6.500 lei brut) pentru manageri”, mai spune reprezentantul companiei.

Vânzările de mașini “verzi” prind viteză și în România

Aproape 2.900 de autoturisme ecologice noi, comercializate în România în semestrul I (APIA)

Vânzările de autoturisme ''verzi'' noi s-au majorat cu 2,7% în primul semestru al anului, până la 2.889 de unități, față de 2.813 exemplare înregistrate în aceeași perioadă din 2019, reiese din datele statistice ale Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA), consultate de AGERPRES. Per ansamblu, ponderea autoturismelor electrice și hibride noi în totalul pieței auto locale s-a situat, în intervalul de analiză, la 5,9%, peste nivelul din anul precedent, când aceasta a fost de 4%. Conform APIA, în perioada ianuarie - iunie 2020, cele mai multe achiziții au fost consemnate la categoria autoturismelor hibride - cu 2.023 de unități, în scădere cu 9,2%, în comparație cu primele șase luni din 2019. În același timp, vânzările de autoturisme electrice au înregistrat o creștere de 31,6%, până la 600 de exemplare, în timp de modelele plug-in au fost în număr de 266 de unități, mai multe cu 107,8%, raportat la perioada de referință. Statistica de specialitate relevă că, în topul celor mai comercializate autoturisme electrice 100%, conduce, după primele șase luni, Renault - cu 256 de unități, urmată de Skoda și Volkswagen - câte 61 de exemplare, BMW (57), Hyundai (39), Nissan (36), smart (25), Tesla (14), Mercedes Benz (13) și Jaguar (12). De asemenea, cele mai multe autoturisme hibride vândute în România, în perioada analizată, au fost înregistrate de: Toyota - cu 1.730 de unități, Lexus (103), Honda (63), Hyundai (55), Ford (46), Kia (20) și Subaru (6). Potrivit sursei citate, în clasamentul vânzărilor de autoturisme plug-in pe primul loc se află BMW - cu 54 de exemplare, urmată de Volvo (48), Porsche (36), Mitsubishi (30), Mercedes Benz (22), Hyundai (18), Ford (17), Mini (14), Land Rover (10) și Toyota (5). La nivelul lunii iunie, în România, s-au comercializat 728 de autoturisme ecologice, în creștere cu 82%, comparativ cu aceeași lună a anului trecut, când se vânduseră 400 de unități, iar ponderea în total piață a ajuns la 7,2% (vs 5,7%, în S1 din 2019). Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) a alocat, în acest an, prin Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), 140 de milioane de lei pentru Programul "Rabla Plus", cu circa 45 de milioane mai mult decât în 2019. Estimările autorităților arată că, prin acest buget, ar putea fi cumpărate până la 3.000 de mașini electrice și hibride.

Duminică am avut cel mai mare preț la energie electrică din regiune

Prețul energiei electrice din România a fost duminică cel mai mare din regiune, iar importurile se ridicau, în timpul dimineții, la peste 1.000 de MW, potrivit datelor Transelectrica și OPCOM, analizate de AGERPRES. Astfel, prețul energiei cu livrare duminică, pe piața spot din România, este de 32,25 de euro pe MWh, cel mai mare dintre țările cu care țara noastră este cuplată. În Ungaria, un MWh costă 27,90 de euro, în timp ce în Cehia și Slovacia, se tranzacționează cu 26,96 euro. Duminică dimineața, importurile depășeau 1.000 de MW în jurul orei 10.00. Consumul țării de energie electrică era de aproximativ 5.700 de MW, iar producția, de 4.700 de MW. Sursele de producție erau hidro - 26%, cărbune - 20,6%, eolian - 20,3%, nuclear - 14%, hidrocarburi - 10%, fotovoltaic - 7%, biomasă - 0,7%.

În  primele trei luni, România a exportat animale vii de 83,21 milioane de euro

România a exportat animale vii în valoare de 83,21 milioane de euro, în primul trimestru din acest an, în scădere cu 2,5% față de perioada similară a anului trecut, când încasările au fost de 85,35 milioane de euro, potrivit balanței comerciale cu produse agroalimentare furnizată de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), la solicitarea AGERPRES. Cantitatea exportată a fost de 39.018 tone în primele trei luni ale anului, cu 6.125 tone mai puțin decât în același interval de timp din 2019. Pe de altă parte, valoarea importurilor de animale vii a totalizat 43,83 milioane de euro, în primul trimestru din acest an, în creștere ușoară față de perioada similară a anului trecut, când s-a consemnat 43,018 milioane de euro. Din punct de vedere cantitativ în primul trimestru din acest an s-au importat peste 12.705 tone, iar în 2019, trimestrul I, aproape 16.107 tone. România continuă să înregistreze excedent în comerțul internațional (intra și extracomunitar) cu animale vii și în 2020, respectiv 39,38 milioane de euro în primul trimestru, însă acesta s-a redus față de primul trimestru al anului trecut cu 7% (42,34 milioane de euro). În perioada ianuarie-martie 2020, deficitul României în comerțul internațional cu produse agroalimentare a scăzut cu aproape 9% în primul trimestru din acest an, comparativ cu perioada similară din 2019, până la 440,9 milioane de euro. Pe relația cu Uniunea Europeană, România a consemnat un deficit de 953,28 milioane de euro în primul trimestru din acest an, însă în comerțul cu țările extracomunitare a înregistrat un excedent de 512,37 milioane de euro.

Consiliul Concurenței analizează tranzacția dintre Platforma Roca și Bico Industries

Consiliul Concurenței a anunțat că analizează tranzacția prin care Platforma Roca intenționează să achiziționeze o participație de 30% la Bico Industries. ”Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care Platforma Roca intenționează să achiziționeze o participație de 30% la Bico Industries. În conformitate cu prevederile Legii concurenței (nr. 21/1996), această operațiune este o concentrare economică ce trebuie autorizată de Consiliul Concurenței. Autoritatea de concurență va evalua această concentrare economică în scopul stabilirii compatibilității sale cu un mediu concurențial normal și va emite o decizie în termenele prevăzute de lege”, informează autoritatea de concurență. Eventualele observații și puncte de vedere pot fi transmise autorității de concurență în termen de 20 zile. Platforma Roca este o societate de tip holding, care oferă servicii pentru revitalizarea business-ului și antreprenoriatului românesc, pentru crearea de branduri noi și recondiționarea de branduri aflate în dificultate, prin investiții în societăți aflate în dificultate și asigurarea unui management specializat. Bico este o companie cu capital românesc care produce și comercializează produse auxiliare necesare construcțiilor (țesături apretate din fir de fibră de sticlă pentru armarea tencuielilor, plase nețesute de fibră de sticlă pentru hidroizolații, colțare din PVC și aluminiu cu plasă). Bico este controlată de Mihai Bîrliba, care deține 99,66% din capitalul social.

Florin Cîțu: Comisia Europeană confirmă scenariul de revenire în V

Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, afirmă că datele prezentate de Comisia Europeană confirmă scenariul pe care l-a prezentat, respectiv, revenirea rapidă a economiei. ”Vă garantez că vom aplica cele mai bune măsuri pentru a reduce semnificativ contracția economică”, a transmis Cîțu. ”Comisia Europeana confirmă scenariul de baza cu care lucrez - revenire în V a economiei! Astfel, CE confirma că măsurile luate de guvernul PNL până acum sunt foarte bune și vor duce la o revenire rapidă a economiei. Exact așa cum am estimat”, a adcris, duminică, pe Facebook, Florin Cîțu. Ministrul Finanțelor afirmă că se iau toate msurile necesare pentru a reduce impactul crizei asupra economiei. ”Trecem prin cea mai mare criza economică, dar luăm cele mai bune măsuri pentru a-i atenua efectele. Vă garantez că vom aplica cele mai bune măsuri pentru a reduce semnificativ contracția economică estimată pentru 2020”, a mai scris Cîțu.

Honda scoate din fabricație trei modele cu cutie de viteze manuală

Honda va scoate din fabricație modelul Fit, va elimina din gamă Honda Coupe și va opri producția de automobile Accord cu cutie de viteze manuală, pentru a se concentra pe vehicule mai profitabile, transmite Automotive News. Prin această decizie, Honda va renunța la cele mai puțin populare modele ale sale, dar gama Civic va păstra majoritatea configurațiilor atractive, cum ar fi modelel Si și Type R, precum și sedanul și hatchback-ul Civic, echipate manual. ”Renunțăm la o mașină, dar pentru noi povestea adevărată este cât de dedicați suntem produselor noastre de bază. Înțeleg că unii oameni vor fi dezamăgiți, dar am deplină încredere că (...) oamenii nu vor pierde nimic”, a declarat Gary Robinson, vicepreședinte al Honda pentru planificarea produselor. În condițiile în care crossoverele, camionetele și SUV-urile domină piața, justificarea automobilelor compacte și sedanurilor, în special variantele cele mai specializare, începe să dispară în ochii șefilor de companii.

FMI: Economia Statelor Unite are în față riscuri semnificative

Producția economică a Statelor Unite se va contracta, potrivit estimărilor, cu 6,6% în 2020, din cauza șocului provocat de pandemia de coronavirus, dar creșterea numărului de cazuri de infectări și agravarea sărăciei sistemice ar putea înrăutăți perspectivele, a avertizat vineri FMI, transmite Reuters. După finalizarea evaluării regulate a economiei americane, potrivit procedurii Articolului IV, analiștii FMI fac referire și la alte riscuri, între care o creștere puternică a datoriilor publice și corporative și o perioadă prelungită de inflație scăzută, chiar și negativă. ”Există incertitudini uriașe legate de efectele economice ale șocului provocat de boala Covid-19. Va fi nevoie, probabil, de o perioadă îndelungată pentru a repara economia și pentru ca activitățile să revină la nivelul anterior pandemiei”, se arată într-o notă a FMI.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.