Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Cetățenii vor putea obține online certificatul de atestare fiscală

Ziarul de Vrancea
8 sep 2021 890 vizualizări

Anunțul a fost făcut de către Octavian Oprea, președintele Autorității pentru Digitalizarea României

Cetățenii și notarii publici vor putea obține online de la primării certificatele de atestare fiscală ale persoanelor fizice, fără a mai fi necesară deplasarea lor la Direcțiile de Taxe și Impozite Locale pentru obținerea acestor acte solicitate la realizarea tranzacțiilor imobiliare, a declarat, joi, președintele Autorității pentru Digitalizarea României (ADR), Octavian Oprea. ''E vorba de accesarea certificatului de atestare fiscală atât de cetățean, dar mai ales de notarii publici, care operează tranzacții imobiliare și care solicitau de fiecare dată cetățeanului acel certificat de atestare fiscală. Nu va mai fi nevoie de acest certificat de atestare fiscală, pentru că notarul îl va putea descărca în format electronic, semnat calificat de către primăria respectivă și în același timp vom pune la dispoziția cetățeanului o interfață prin care își va putea descărca, la rândul lui, acest certificat de atestare fiscală, care să îi ateste că nu are datorii față de administrația publică locală unde își are domiciliul'', a afirmat Octavian Oprea, la Smart Transformation Forum 2021. Potrivit acestuia, platforma care va permite aceste operațiuni, dezvoltată de Autoritatea pentru Digitalizarea României în cadrul sistemului național de interconectare, va fi funcțională într-o lună în București, iar ulterior în toată țara. ''Am făcut o analiză a bazelor de date și am demarat un proiect care stă la baza transformării digitale a României. Este vorba de sistemul național de interconectare, acea interoperabilitate a bazelor de date, și am început cu Direcțiile de Taxe și Impozite Locale. Am făcut o analiză în piață, am văzut care e cel mai mare furnizor de servicii pentru Direcțiile de Taxe și Impozite Locale, l-am adus la masă, în cadrul ADR am gândit acest COR, care are capacitatea de a se conecta prin API-uri la toate bazele de date. În momentul de față, platforma e gata, dar se află într-un proces de testare amănunțit, tocmai pentru a nu ne lovi de aceeași problemă de care s-au lovit alte platforme când au fost lansate, și anume probleme de performanță sau probleme legate de numărul mare de accesări. Estimez că în două săptămâni această platformă va fi gata - vom da live un flux cu o primărie din București - după care, în următoarea lună, ne vom extinde la nivelul întregului București. (...) Este un prim flux, e un flux de test, o dată ce vom finaliza proiectul-pilot îl vom extinde la nivel național cu fluxul de emitere a certificatului de atestare fiscală'', a precizat Octavian Oprea. Șeful ADR a menționat că următoarea etapă din dezvoltarea sistemului de interconectare va fi digitalizarea procesului de autorizare a vânzării de mașini. ''În urma unei analize, ne-am dat seama că cel mai solicitat serviciu public din România este înstrăinarea de autovehicule de la o persoană la alta. Și tot pentru a rezolva această problemă și pentru a reduce numărul de drumuri pe care cetățeanul le efectuează la ghișeu, am hotărât ca tot prin acest sistem de interconectare să punem la dispoziția autorităților competente, cum ar fi primăriile și Direcția de Înmatriculări, informații care să scutească cetățeanul de prostul obicei de a duce copii. Informațiile vor fi verificate în timp real. Dacă cetățeanul îndeplinește toate criteriile necesare pentru a-și înstrăina autovehiculul va apărea un check verde, se va genera un certificat semnat calificat pe care instituția îl va înmagazina și pe care îl va putea păstra ca dovadă că cetățeanul a îndeplinit toți acești pași'', a explicat Oprea. El a adăugat că instituția pe care o conduce va evalua bazele de date gestionate în prezent de ministere.

Platforma OMS de distribuție a vacinurilor, realizată de o companie IT românească

 

“lucrăm foarte mult în exterior, poate peste 80% dintre clienții noștri nu sunt din România”, susține Mihai Matei, directorul general al Essensys Software

Platforma prin care Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a distribuit vaccinurile anti-COVID la nivel global în 2020 a fost dezvoltată de compania românească Essensys Software, a declarat, joi, directorul general al acesteia, Mihai Matei, într-o dezbatere pe tema digitalizării. "Lucrăm foarte mult în exterior, poate peste 80% dintre clienții noștri nu sunt din România. Unul dintre clienții noștri mari este Organizația Mondială a Sănătății. Anul trecut, noi am implementat platforma prin care s-a făcut distribuirea de vaccinuri covid la nivel global. Deci, cam toate vaccinurile de covid care s-au distribuit în lumea asta prin OMS sunt distribuite printr-o platformă digitală dezvoltată de noi. Avem proiecte și cu Banca Mondială și cu OSCE", a afirmat Mihai Matei, la Smart Transformation Forum 2021. Matei este totodată și președinte al Asociației Patronale a Industriei de Software și Servicii și membru în Consiliul Director al Confederației Patronale Concordia. În timpul evenimentului dedicat digitalizării, el a menționat că Essensys Software a creat o platformă destinată instituțiilor publice care doresc să se digitalizeze, platformă care nu necesită specialiști pentru implementare. "Eu am fost tot timpul preocupat de digitalizarea sectorului public (...). De unde începi digitalizarea? Să zicem că ești într-o instituție publică și ai și bani și voința politică și te întrebi de unde începi, chiar și așa e complicat. Vă prezint astăzi o soluție practică pentru digitalizarea unei instituții publice, respectiv Dynamic Dox, o platformă în care noi am investit foarte mult și financiar și ca timp și efort. Această platformă permite în esență 3 lucruri: digitalizarea rapidă a proceselor interne de lucru, digitalizarea fluxurilor de documente și mai nou, ceea ce lansăm în curând, este o componentă de portal public pentru digitalizarea serviciilor publice. Practic, cu această platformă o instituție publică poate foarte rapid să pună repede pe picioare formulare electronice, procese digitale și să le publice pe un site public astfel încât cetățenii să poată interacționa digital cu instituția respectivă. Marele avantaj este că nu e necesară dezvoltare, deci nu ai nevoie de talent, de un om priceput la programare, ca să poți să faci o implementare", a precizat Mihai Matei.

Marii contribuabili nu sunt pregătiți pentru Fișierul Standard de Control Fiscal

Mai mult de jumătate dintre marii contribuabili nu au început încă pregătirile pentru implementarea Fișierului Standard de Control Fiscal (SAF-T) și există riscul ca o bună parte dintre ei să întârzie raportarea, arată un sondaj EY România. "Mai mult de jumătate dintre marii contribuabili nu au început încă pregătirile pentru implementarea Fișierului Standard de Control Fiscal (SAF-T) sau D-406, cum este denumită această nouă declarație", relevă datele sondajului derulat zilele acestea de EY România. În plus, sondajul arată că peste 28% dintre companii au precizat că informațiile cerute de raportarea SAF-T se regăsesc în mai multe sisteme informatice de gestiune fiscală și contabilă (ERP), ceea ce s-ar traduce prin timpi mai mari de analiză și riscuri mari de depășire a termenelor de raportare stabilite de ANAF. Toate acestea în condițiile în care marii contribuabili vor fi obligați să completeze peste 260 de câmpuri de informații obligatorii din contabilitate referitoare la tranzacțiile cu furnizorii, clienții, postările contabile, stocuri, active, facturi, plăți, informații fiscale în cadrul Declarației 406, al cărei prim termen de depunere este 28 februarie 2022. ”Înțelegerea cerințelor de raportare și a modalităților în care ele trebuie realizate, identificarea sursei datelor cerute de ANAF și zona de volumetrie sunt cele mai importante dificultăți cu care au început deja să se confrunte companiile cu care lucrează EY în implementarea SAF-T. Cel mai optimist interval de analizare și identificare exactă a informațiilor cerute de Declarația 406, în cazul în care nu există multe modificări și calibrări de făcut, ar fi între 10 și 14 săptămâni. De aceea, recomandăm companiilor să demareze cât mai curând posibil procesul de aplicare și să se hotărască asupra soluției tehnice cu ajutorul căreia vor face raportarea, pentru că, altfel, există riscul să depășească termenul”, a declarat Georgiana Iancu, partener, coordonator al departamentului de Taxe indirecte, EY România. Sondajul EY mai arată că nu toți marii contribuabili au informațiile de gestiune financiară și contabilă conforme cu reglementările contabile românești, ci respectă reglementările contabile ale grupului din care fac parte. Astfel, 24% dintre companii nu sunt aliniate în totalitate la standardele contabile românești, un procent destul de mare, în contextul în care raportarea SAF-T pornește tocmai de la un set de date extrase din contabilitate, în conformitate cu cerințele contabile din România și nu cu cele privind sistemele de grup.

Exporturile au crescut în primele șapte luni cu 24,5%

u în același timp,  importurile au urcat cu 25,4%, la 55,375 miliarde euro, comparativ cu perioada similară din 2020

Exporturile au crescut în primele șapte luni cu 24,5%, la 42,511 miliarde euro, iar importurile au crescut cu 25,4%, la 55,375 miliarde euro, comparativ cu perioada similară din 2020, deficitul balanței comerciale fiind de 12,864 miliarde euro, mai mare cu 2,858 miliarde euro, arată datele publicate joi de Institutul Național de Statistică (INS). "În perioada 1 ianuarie - 31 iulie 2021, exporturile FOB au însumat 42,511 miliarde euro, iar importurile CIF au însumat 55,375 miliarde euro. În perioada 1 ianuarie - 31 iulie 2021, exporturile au crescut cu 24,5%, iar importurile au crescut cu 25,4%, comparativ cu perioada 1 ianuarie - 31 iulie 2020. Deficitul balanței comerciale (FOB/CIF) în perioada 1 ianuarie - 31 iulie 2021 a fost de 12,864 miliarde euro, mai mare cu 2,858 miliarde euro decât cel înregistrat în perioada 1 ianaurie - 31 iulie 2020", arată datele INS. În luna iulie 2021, exporturile FOB au însumat 6361,5 milioane euro, iar importurile CIF au însumat 8,547 miliarde euro, rezultând un deficit de 2,185 miliarde euro. Față de luna iulie 2020, exporturile din luna iulie 2021 au crescut cu 14,6%, iar importurile au crescut cu 24,3%. În primele șapte luni, ponderi importante în structura exporturilor și importurilor sunt deținute de grupele de produse: mașini și echipamente de transport (47,5% la export și 36,4% la import) și alte produse manufacturate (30,5% la export și 30,2% la import). Valoarea schimburilor intra-UE27 de bunuri în primele șapte luni a fost de 31,347 miliarde euro la expedieri și de 40,423 miliarde euro la introduceri, reprezentând 73,7% din total exporturi și 73% din total importuri.

 Valoarea schimburilor extra-UE27 de bunuri în perioada ianuarie-iulie a fost de 11,164 miliarde euro la exporturi și de 14,952 miliarde euro la importuri, reprezentând 26,3% din total exporturi și 27% din total importuri. Soldul balanței comerciale FOB/CIF se calculează pe baza valorii exportului FOB și a importului CIF, ca diferență între acestea. Soldul negativ al balanței comerciale se numește deficit, iar cel pozitiv se numește excedent.

Nvidia a solicitat acordul UE pentru preluarea producătorului britanic de cipuri Arm

Nvidia a solicitat miercuri acordul antitrust la Uniunii Europene pentru preluarea producătorului britanic de cipuri Arm, o tranzacție în valoare de 54 de miliarde de dolari, potrivit unui document depus la Comisia Europeană, fiind probabil ca autoritățile europene de reglementare să exprime îngrijorări similare cu cele ale autorității britanice, transmite Reuters. Cel mai mare producător de cipuri pentru grafică și inteligență artificială din lume a anunțat acordul anul trecut, provocând îngrijorări în industria semiconductorilor, dacă Arm va putea rămâne un jucător neutru care să ofere licențe de proprietate intelectuală clienților și companiilor concurente. Între clienții îngrijorați se află Qualcomm, Samsung Electronics și Apple. Alți clienți, respectiv Broadcom, MediaTek și Marvell susțin acordul. ”Trecem prin procesul de evaluare și dorim să colaborăm cu Comisia Europeană pentru a răspunde oricărei îngrijorări pe care ar putea să o aibă. Această tranzacție va fi benefică Arm, licențelor sale, concurenței și industriei”, afirmă Nvidia într-un comunicat. Compania a afirmat anterior că va menține Arm ca furnizor de tehnologie neutru. Comisia Europeană poate să aprobe acordul de 54 de miliarde de dolari fără să solicite concesii, după o evaluare preliminată, sau poate să efectueze o investigație de lungă durată, de patru luni, dacă are îngrijorări serioase. Autoritatea de reglementare britanică a avertizat că acordul ar putea afecta concurența și slăbi companiile rivale, anunțând o inveestigație de o durată mai lungă. Arm, deținută de SoftBank Group din Japonia, este un producător major pe piața mondială a semiconductorilor, care au o importanță mare pentru tehnologii de la inteligența artificială la rețelele 5G.

Prețurile petrolului urcă în ritm alert

Prețurile petrolului au crescut miercuri cu peste 1% din cauza progreselor lente de reluare a producției în Golful Mexic, după distrugerile provocate de uraganul Ida, transmite Reuters. Cotația petrolului Brent a urcat cu 1,2%, la 72,58 de dolari pe baril, în timp ce prețul petrolului West Texas Intermediate (WTI), de referință pe piața americană, a avansat cu 1,3%, la 69,21 dolari pe baril. Producătorii de petrol din Gulful Mexic se străduiesc să își reia activitățile la nouă zile după ce Ida a traversat regiunea cu vînturi puternice și ploi torențiale. Aproximativ 80% din producția de petrol din regiune este încă oprită, iar 79 de platforme nu erau încă neocupate. Deocamdată a fost pierdută o producție de aproximativ 17,5 milioane de barili de petrol. Puțurile de petrol din Golful Mexic reprezintă circa 17% din producția totală de țiței a Statelor Unite. ”Operațiunile de rafinare par să facă progrese mai rapide”, au afirmat analiștii ING într-o notă adresată clienților.

Google lansează noi funcții de comunicare și un nou design pentru Gmail

Gmail a primit un nou design și noi funcții de comunicare, ce transformă serviciul într-o adevărată suită de soluții de birou, în stilul Outlook. În ultimii ani, Google a adăugat treptat noi funcții de comunicare serviciului Gmail, însă, acum, cu ocazia lansării unui nou design, strategia gigantului american capătă contur, iar intențiile companiei devin clare. Din Gmail, utilizatorii pot acum să realizeze apeluri audio directe, folosind soluția Meet, integrată în serviciul de comunicare. Până acum, apelurile puteau fi făcute din aplicația Meet, nu și din Gmail. Cu această ocazie, Meet, ale cărui abilități se opreau la nivelul conferințelor video, poate și el să realizeze apeluri audio între doar doi utilizatori. Și asta direct, fără a fi necesară generarea unui link pentru invitații. Gmail are acum și o nouă interfață, care arată clar intențiile Google. Există acum patru secțiuni principale: Mail, Chat, Spaces și Meet. Astfel, Gmail devine o platformă de comunicare, similară Outlook, în care e-mail-ul este doar parte a soluției. Secțiunile nefolosite pot fi ascunse, astfel că cei care doresc, pot continua să folosească Gmail strict ca un client de e-mail.

Twitter testează o nouă funcție numită Comunități

Twitter testează o nouă funcție numită Comunități, asemănătoare Reddit, dar și Facebook Groups și serverelor Discord, care va permite utilizatorilor să vorbească despre anumite subiecte cu persoane care au interese similare, transmite Reuters. Utilizatorii care vor intra într-o comunitate vor putea discuta direct cu aceștia, nu cu toți urmăritorii lor, și singurii care vor putea răspunde vor fi membrii comunității respective. Spre deosebire de serviciile de acest fel oferite de companiile concurente, toate tweeturile vor fi vizibile public. Asta înseamnă că utilizatorii din afara comunității vor putea să citească și să citeze tweeturile. Primele comunități Twitter se concentrează pe câini, vreme, încălțăminte sportivă, îngrijirea pielii și astrologie, potrivit companiei. Comunitățile vor avea moderatori care vor putea invita alți utilziatori ai Twitter să intre în grupurile lor. Crearea comunităților va fi limitată la început, dar Twitter a spus că va permite mai multor oameni să creeze comunități în lunile următoare. Twitter a testat funcția Comunități în februarie, în timpul evenimentului anual al companiei Analyst Day.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.