Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE

Ziarul de Vrancea
5 mai 2019 205 vizualizări

Piața de consultanță imobiliară a cunoscut o evoluție accelerată în ultimii ani, semn că apetitul dezvoltat al românilor pentru tranzacții imobiliare necesită recomandări specializate, arată studiile din domeniu

RE/MAX România, parte din grupul real-estate și una din cele mai mari francize la nivel global pe acest segment, estimează că piața de consultanță imobiliară din România a ajuns la o valoare de circa 80 de milioane de euro, în termeni de comisioane din tranzacții, și s-ar putea dubla în cinci ani, la 160 milioane euro. "Având în vedere ascensiunea cifrelor din industrie la nivel european, care influențează și trendurile locale, alături de semnalele de creștere înregistrate constant în ultimii ani, specialiștii RE/MAX estimează că acest segment are un potențial de dublare a valorii în aproximativ cinci ani", a declarat marți Răzvan Cuc, președintele RE/MAX România. Acesta spune că, pe termen mediu și lung, se așteaptă ca piața imobiliară să crească, iar în acest an să avanseze cu un procent de 3,4%. "În anul 2019, industria se concentrează pe o nouă etapă a serviciilor de consultanță, care vizează modelul și nivelul piețelor europene", spune el. Potrivit reprezentanților RE/MAX România, piața de consultanță imobiliară s-a schimbat considerabil în ultimii ani. La nivelul lui 2014, domeniul era caracterizat de instabilitate, dar și de un potențial mare de creștere, atât ca prețuri, cât și în ceea ce ține de serviciile de consultanță. Influențată de așteptările din ce în ce mai mari ale clienților, cât și de tendințele externe care și-au dovedit succesul, în ultimii ani industria a făcut mari progrese raportat la gradul de profesionalizare și încredere acordată de publicul țintă. "Piața de consultanță imobiliară a cunoscut o evoluție accelerată în ultimii ani, semn că apetitul dezvoltat al românilor pentru tranzacții imobiliare necesită recomandări specializate, respectiv o îndrumare profesională constantă, axată pe nevoile și preferințele clientului. Pe de altă parte, la o scurtă analiză comparativă cu piețele dezvoltate, observăm că există încă pe plan local un mare potențial de creștere al domeniului, care necesită eforturi comune ale jucătorilor pentru a ajunge la apogeu. Investițiile constante în educare și necesitatea profesionalizării agenților la standardele occidentale vor aduce cu sine o schimbare de percepție a publicului român în legătură cu industria în care activăm, oferindu-i clientului încrederea de care are nevoie în serviciile calitative ale consultantului imobiliar", a declarat Răzvan Cuc. Conform unei analize realizate de RE/MAX România, în prezent, pe piața autohtonă, activează circa 8.000 de agenți, respectiv 1 agent/2.500 de locuitori, o proporție destul de mică raportată la necesitățile pieței. Comparativ, în statele europene cu o industrie dezvoltată, raportul este de patru ori mai mare, iar în statele Americii de Nord, ce reprezintă etalonul în domeniu, acest raport este de 1 agent/ 300 de locuitori. Potrivit reprezentantului RE/MAX, pentru atingerea acestui prag este nevoie de reglementarea unor norme profesionale ale industriei, un model de lucru axat pe reprezentare exclusivă, precum și crearea unor rețele și asociații puternice. "Acest context reprezintă, deopotrivă, o oportunitate și o responsabilitate pentru brandurile puternice care activează în domeniu, ce trebuie să mizeze în primul rând pe un sistem integrat, prin dezvoltarea și susținerea constantă a unor rețele de birouri, cât și pe implicarea activă în educarea breslei și a publicului", mai spune el. Potrivit reprezentanților RE/MAX România, segmentul rezidențial a cunoscut în ultimii ani cea mai mare creștere raportat la tipul de proprietăți tranzacționate. Dacă în urmă cu cinci ani, circa 59% dintre intermedieri erau locuințe, la nivelul lui 2018 segmentul rezidențial a ajuns la aproximativ 81% din totalul tranzacțiilor realizate de agenții RE/MAX. Restul de 19% cuprinde: 7% terenuri, 5% office, 4% comercial și 3% industrial. Cea mai mare proprietate tranzacționată în ultimii ani este un spațiu industrial din Sibiu, care a fost vândut cu 2.530.000 euro. În topul celor mai mari intermedieri se numără, de asemenea, două terenuri din Cluj-Napoca, unul de 2.500.000 milioane de euro și altul de 1.960.000 euro, un spațiu industrial din Cluj (1,6 milioane de euro) și un apartament în București (1,5 milioane de euro).

Prognoză ca pe vremea comunismului:

PIB crește cu 5,5% în 2019, la 1.031 miliarde lei

u pe termen scurt, CNSP estimează că economia va urca cu 5,7% anul viitor, la 1.110 miliarde lei; de câte 5% în 2021 și 2022, până la 1.188 miliarde lei, respectiv la 1.272 miliarde lei

Economia României este estimată să crească cu 5,5% în acest an, la 1.031 miliarde de lei, arată Comisia Națională de Statistică și Prognoză (CNSP), în prognoza de primăvară, care menține procentul de creștere, dar majorează valoarea PIB de la 1.022 miliarde lei, cât estima în ianuarie. CNSP a modificat și prognozele pentru următorii trei ani, păstrând procentele, dar schimbând valorile: 5,7% anul viitor, la 1.110 miliarde lei (1.101 miliarde de lei în ianuarie); de câte 5% în 2021 și 2022, până la 1.188 miliarde lei (1.178,6 miliarde de lei în ianuarie), respectiv la 1.272 miliarde lei (1.261,5 miliarde de lei în ianuarie). Comisia a modificat și prognoza de inflație pentru acest an, la 3,2% în acest an (2,8% anterior) și la 2,8% pentru 2020 (2,5% anterior). Instituția a urcat prognozele pentru cursul de schimb mediu leu/euro la: 4,74 lei, de la 4,67 lei pentru 2019; 4,71 lei, de la 4,62 lei pentru 2020; 4,69 lei, de la 4,60 lei, pentru 2021; la 4,67 lei, de la 4,58 lei pentru 2022. Deficitul balanței comerciale (diferența dintre exporturi și importuri) este estimat la 16,895 miliarde de euro pentru 2019 și la 18,856 miliarde euro pentru 2020. Șomajul este estimat pentru 2019 la 3,31% și la 3% în 2020. Numărul salariaților este estimat la 6,645 milioane în acest an și la 6,775 milioane în 2020.

Înmatriculările noi de vehicule rutiere, în scădere ușoară

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 1,1% în primul trimestru, față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor transmise marți de Institutul Național de Statistică (INS). În aceeași perioadă, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au scăzut cu 0,2% comparativ cu trimestrul întâi din anul anterior. În trimestrul 1 din 2019. comparativ cu trimestrul corespunzător din anul 2018, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creșteri de 2,2 ori la categoria autobuze și microbuze și cu 52,9% la mopede și motociclete. Totodată, la categoria autoturisme, s-a înregistrat o scădere cu 2,1%. ”În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor a fost înregistrată creștere la categoria remorci și semiremorci cu 5,8%, și scăderi la autotractoare și autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 5% respectiv cu 1,9%”, se arată în comunicat. Față de trimestrul 4 din 2018, în trimestrul 1 din 2019 înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 3% la vehiculele pentru transportul pasagerilor și creștere cu 1,7% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Card pentru puștii cu vârste cuprinse între 6 și 14 ani

UniCredit Bank și Mastercard lansează Mastercard Young, care se adresează categoriei de vârstă de până la 18 ani, fiind primul card de debit de pe piața locală care poate fi utilizat și de către copiii între 6 și 14 ani. Produsul este atașat ofertei de cont curent GeniusCont Junior. Instituțiile financiare consideră că noul card este un instrument util pentru educația financiară a copiilor, care au ocazia de a utiliza pe cont propriu și în condiții de siguranță metode digitale de plată și de gestionare a fondurilor personale. Acestora li se adaugă avantaje legate de costurile de furnizare, plata contactless, accesul la serviciile de Mobile și OnlineB@nking, și protocoalele de siguranță pentru retragerile de numerar. „Cardul oferă ușurință și transparență în utilizare, părinții având constant acces la tranzacțiile efectuate de copii prin aplicația de Mobile și Online B@nking. Fie că vorbim despre primele economii sau despre cheltuirea <<banilor de buzunar>> pe ceea ce își doresc, Mastercard Young îi va ajuta pe cei mici să capete încredere în propriile decizii financiare”, a declarat Septimiu Postelnicu, Vicepreședinte Executiv al Diviziei de Retail UniCredit Bank. „Mastercard Young este o oportunitate pentru copii de a învăța practic ce înseamnă să își gestioneze singuri bugetul personal și să deprindă o înțelegere de bază a valorii banilor. Îi va ajuta să devină mai organizați în ceea ce privește cheltuielile lor și mai selectivi cu lucrurile pe care le pot cumpăra”, a spus Cosmin Vladimirescu, Country Manager România la Mastercard. Cardul de debit Mastercard Young, atașat contului curent Junior, are zero costuri de furnizare (emitere și administrare) și poate fi emis în lei, euro sau dolari. Cu cardul de debit Mastercard Young copilul își va putea cumpăra cărți, materiale pentru școală, jocuri, bilete la film, gustări, dar nu va putea opera plăți către comercianți din categorii precum cazinouri, farmaceutice, produse din tutun, jocuri de noroc sau articole petroliere, nu vor putea retrage numerar sau efectua tranzacții de tip mail order/telephone order sau Cash Back la POS. Mastercard Young are o limită zilnică de tranzacționare la POS de 200 de lei, care poate fi modificată de reprezentanții legali.

Microsoft lansează un instrument pentru Word bazat pe Inteligență Artificială

O nouă caracteristică a programului Word, din suita Office a Microsoft, urmărește îmbunătățirea elementelor de scriere, dincolo de obișnuitele corecții gramaticale, transmite BBC. „Ideas”, un instrument bazat pe inteligență artificială, introdus inițial în programul PowerPoint, va fi adaptat și pentru Word, potrivit anunțului făcut de către dezvoltatorul Microsoft, în cadrul unei conferințe ce a avut loc în Seattle. Deși funcțiile Word includ deja corectarea greșelilor gramaticale, Ideas aduce elemente în plus. Noul instrument va determina timpul necesar citirii documentului, sugerând totodată sinonime și fraze alternative, pentru a face scrierea mai concisă, precum și reformulări ale enunțurilor lipsite de sens. Instrumentul va fi bazat pe cloud, fiind disponibil inițial doar pentru utilizatorii Word Online. O versiune pilot a Ideas va fi lansată în luna iunie, urmând ca varianta amplă să fie disponibilă începând cu toamna acestui an. „Pe măsură ce inteligența artificială devine din ce în ce mai complexă, aceasta poate contribui la mai mult, din punct de vedere al scrierii, decât la simpla corectare a greșelilor gramaticale”, au declarat reprezentanții Microsoft. Recent, Google a anunțat lansarea propriului instrument de scriere bazat pe inteligență artificială, pentru Google Docs, despre care a afirmat că ar face mai mult decât o verificare a greșelilor gramaticale, fiind capabil să detecteze „nuanțe” în exprimare.

Noi facilitățI pentru browserul Chrome

Google, divizie a grupului Alphabet, va introduce o funcție în browserul Chrome vare va oferi utilizatorilor un control mai mare asupra cookies, potrivit unor persoane apropiate situației, citate de Wall Street Journal, transmite Reuters. Cookies-urile sunt mici fișiere text care urmăresc obiceiurile utilizatorilor de internet și care sunt folosite de advertiseri pentru oferi consumatorilor publicitate țintită. Noul instrument al Google nu îi va limita semnificativ capacitatea de a colecta date, dar va ajuta compania să se folosească de avantajul său considerabil în raport cu rivalii săi mai mici din domeniul publicității online. Datorită celor trei miliarde de utilizatori, Google este cel mai mare vânzător de publicitate pe internet din lume, atrăgând aproape o treime din veniturile totale, în timp ce Facebook atrage 20%, potrivit firmei de cercetare a pieței eMarketer. Cheltuielile totale pentru publicitate digitală din Statele Unite vor crește în acest an cu 19%, la aproape 130 de miliarde de dolari, estimează eMarketer.

Hidroelectrica anunță un record de producție al anului

Compania de stat Hidroelectrica, unul din cei mai mari producători de energie din țară, a produs marți, în jurul orei 09:50, o cantitate de 3.936 MW, această energie asigurând peste jumătate din consumul la nivel național. Cantitatea este un record al producției pentru societate în anul 2019 și vine pe fondul hidraulicității specifice acestei perioade a anului, caracterizate de viituri, arată un comunicat al companiei. Hidroelectrica a anunțat că a acoperit circa 51% din necesarul de electricitate al României, pe fondul aportului redus al energiei eoliene în sistem și al retragerii temporare din exploatare a unui grup nuclear.  "În continuare, societatea noastră produce aproximativ 45% din energia electrică la nivel național. Este o perioadă favorabilă pentru producția hidro, iar planificarea atentă a mentenanței anuale a agregatelor ne permite să extragem fiecare MW disponibil acum. Specialiștii noștri sunt la posturile de lucru și își fac treaba pentru care au fost  pregătiți. Culegem roadele unei gândiri strategice a business-ului și asigurăm în același timp stabilitatea și securitatea Sistemului Energetic Național", a declarat Bogdan Badea, președintele directoratului Hidroelectrica.

Indicele ROBOR la 3 luni a crescut la 3,31%

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a crescut la 3,31%, potrivit datelor publicate marți de Banca Națională a României (BNR). Luni, indicele a coborât la 3,30%, cel mai scăzut nivel din 2 aprilie, când a fost 3,23%. Marți, indicele a urcat la 3,31%. Totodată, indicele ROBOR la șase luni a stagnat la 3,40%. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață. BNR a publicat, recent, indicele de referință trimestrial pentru creditele acordate consumatorilor (IRCC), care a înlocuit ROBOR în calculul dobânzilor la majoritatea creditelor în lei. Valoarea acestuia, pentru ultimul trimestru din 2018, este de 2,36%.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.