Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Șoferii, contabilii și economiștii, cei mai activi în căutarea unui loc de muncă

Ziarul de Vrancea
1 mar 2020 530 vizualizări

Joburile vedetă din luna februarie, cu o medie de 1.000 de candidați fiecare, au fost Lucrător Comercial, Asistent Vânzări și Partener Servicii Clienți

În luna februarie, românii au continuat să-și caute joburi noi, iar companiile au înregistrat cu 5% mai multe aplicări la joburi comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor transmise, marți, de platforma de recrutare BestJobs. Cele mai multe căutări de joburi din luna februarie au fost în domenii precum transport - peste 34.000 de căutări, financiar contabil - peste 32.000 de căutări, inginerie - peste 23.000 de căutări și vânzări - peste 20.000 de căutări. Surpriza lunii februarie vine din domeniul resurse umane, unde angajații specializați au înregistrat peste 17.000 de căutări de joburi. În același timp, joburile vedetă din luna februarie, cu o medie de 1.000 de candidați fiecare, au fost Lucrător Comercial la Takko Fashion International, Asistent Vânzări la Deichmann și Partener Servicii Clienți la BCR. ”Primele zece companii care au primit cele mai multe aplicări în luna februarie a acestui an la joburile postate pe BestJobs au fost Deichmann (2.309 aplicanți), Pepco (1.899 aplicanți), DM Drogerie Markt (1.775 aplicanți), Banca Transilvania (1.594 aplicanți), Honeywell (1.508 aplicanți), Continental Automotive România (1.495 aplicanți), DRÄXLMAIER (1.420 aplicanți), Rompetrol (1.410 aplicanți), Orbico (1.400 aplicanți) și Inditex Group (1.395 aplicanți)”, se arată în comunicat. Companiile care au primit cei mai mulți aplicanți direcți, pe pagina companiei de pe BestJobs.ro, în luna februarie sunt: Takko Fashion, cu 154 aplicanți direcți, DM Drogerie Markt - 93 aplicanți direcți, Deichmann - 92 aplicanți direcți, DRÄXLMAIER - 84 aplicanți direcți, Banca Transilvania - 79 aplicanți direcți, Penny Market - 73 aplicanți direcți, Rompetrol - 65 aplicanți direcți, British American Tobacco - 64 aplicanți direcți, Continental Automotive România și BCR - 61 aplicanți direcți fiecare.

Primul model Dacia electric din istoria mărcii va apărea anul viitor

u modelul va avea o autonomie de 200 de kilometri

Brandul românesc Dacia a anunțat, ieri, conceptul Dacia Spring, primul model electric din istoria mărcii, iar modelul de serie, care va apărea în 2021, ar avea o autonomie estimată la 200 km. În ultimii 15 ani, Dacia și-a pus amprenta asupra pieței auto, prin modelele Logan și Duster.  Marca a prezentat mereu o ofertă de mașini simple, la prețuri mai scăzute, ceea ce i-a permis să aibă 6,5 milioane de clienți și să se impună ca lider european al vânzărilor către persoane fizice cu modelele Logan, Sandero și Duster. ”Dacia Spring electric se înscrie în viziunea Grupului Renault de a oferi o mobilitate durabilă, accesibilă tuturor, respectând valorile și filozofia mărcii Dacia. Acest showcar prefigurează un model de segment mini cu 5 uși și 4 locuri, beneficiind de o motorizare 100% electrică”, se arată în comunicat. Versiunea de serie vizează o autonomie de circa 200 km conform normelor WLTP, putând fi astfel utlizată atât în mediul urban, cât și pe trasee interurbane. Modelul de serie va fi disponibil în 2021. Caroseria are protecții laterale și scuturi integrate în barele față și spate. Aspectul de SUV este subliniat de garda la sol supra-înălțată și de prezența barelor de pavilion. ”O atenție deosebită a fost acordată blocurilor optice. În partea frontală, farurile100% LED sunt divizate în două niveluri: o linie orizontală în partea superioară și o serie de elemente grafice integrate în bara de protecție. În spate, cele 4 blocuri optice, de asemenea 100% LED, formează un dublu Y, anunțând viitoarea identitate luminoasă a modelelor Dacia”, se arată în comunicat. Partea frontală a showcar-ului Spring are noua semnătură luminoasă și cu profilul specific al capotei și al calandrului. Dacia Spring poate fi o soluție pentru noile servicii de mobilitate, precum flotele de vehicule în car-sharing. Versiunea de serie va fi propusă așadar și pe această piață, în care Grupul Renault este deja angajat cu cea mai mare flotă de vehicule în car-sharing din Europa (7 800 ZOE, Kangoo Z.E. și Twizy).

2.000 de români își caută săptămânal avocatul în mediul online

Aproximativ 2.000 de români își caută săptămânal avocați, prin intermediul internetului, pentru a beneficia de servicii juridice și optează majoritar pentru consultanță video, indică o analiză privind comportamentul clienților români, realizată de platforma online avocatura.com. ”Mai bine de 95% dintre românii care au ales serviciile platformei online în ultimele 12 luni au discutat cu avocatul prin intermediul serviciului video și doar 5% au ales consultanța juridică în scris”, se arată în comunicat. Conform datelor centralizate de avocatura.com, cei care optează pentru consultații video prin intermediul platformei aleg o durată de regulă a acestora de 30 de minute, pentru care plătesc între 100 și 300 de lei, în funcție de avocatul selectat. Platforma și-a consolidat portofoliul în ultimele 12 luni, adăugând la serviciile deja existente de consultanță video și online și serviciul de consultanță scrisă. Cele mai accesate servicii din portofoliul platformei sunt ”Consultanță live” (video), secțiunea ”Caută un avocat”, serviciul de ”Consultanță scrisă” și secțiunea ”Urmărește un dosar”. În fiecare săptămână din luna februarie, un număr mediu de 1.940 de români au realizat în medie 2.934 de căutări pe platforma avocatura.com pentru a-și găsi avocatul potrivit. ”Profilul preponderent al clienților noștri este reprezentat de persoane ocupate, active social, salariați și antreprenori, care-și fundamentează deciziile pe baza sfaturilor primite de la avocați profesioniști. Aceștia apreciază faptul că prin intermediul platformei noastre își eficientizează timpul: nu mai sunt nevoiți să se mai deplaseze la birourile avocaților și își pot alege un avocat profesionist care să le ofere consultanță la cele mai înalte standarde ale profesiei, în funcție de problema pe care o au de rezolvat”, a declarat Romeo Cosma, fondatorul avocatura.com. Rating-ul și review-urile îi ajută pe clienții platformei să-și aleagă rapid avocatul potrivit pentru speța pe care o au. Potrivit fondatorului avocatura.com, până în prezent, media calificativelor acordate de clienții platformei pentru consultanța juridică primită de la avocații parteneri este 9,69. ”Cei mai mulți dintre clienții platformei provin sau își desfășoară activitatea în București și în marile orașe, centre de business sau centre universitare. Foarte important de reținut este și faptul că platforma pe care am creat-o devine interesantă și pentru românii din diaspora. Tot mai mulți cetățeni plecați în străinătate - fie că vorbim de cei din statele membre ale Uniunii Europene (precum Italia sau Regatul Unit al Marii Britanii), fie că ne referim la românii care trăiesc acum în Statele Unite ale Americii sau în Canada - folosesc serviciul nostru de consultații juridice video”, a mai spus Romeo Cosma.

RAR estimează un profit net de 127,85 milioane lei în acest an

Registrul Auto Român (RAR) estimează un profit net de 127,85 milioane lei în acest an, la venituri totale de 444,2 milioane lei, potrivit proiectului privind bugetul de venituri și cheltuieli pentru acest an publicat în dezbatere de acționarul majoritar, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor. ”În bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2020 sunt programate venituri totale cu o creștere, față de realizările anului precedent, cu 6%, a cheltuielilor totale cu o creștere cu 5,80%, regia programând un profit brut de 152,21 milioane lei. Regia nu a înregistrat în anul precedent și nu programează plăți restante în anul 2020, iar rezultatul brut este programat cu o creștere cu 6,39%”, arată documentul consultat de News.ro. De asemenea, cheltuielile totale sunt prognozate la aproape 292 milioane lei. Cheltuielile cu investițiile au fost planificate la 84,4 milioane lei. RAR are 1.700 de angajați. Câștigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială a fost stabilit la 7.692 lei.

Licitația pentru tehnologia 5G va fi organizată până la sfârșitul trimestrului III

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a adoptat planul de acțiuni pentru anul 2020, potrivit căruia printre principalele priorități ale ANCOM sunt organizarea licitației pentru alocarea drepturilor de utilizare în benzile de frecvență destinate implementării tehnologiei 5G până la sfârșitul trimestrului III al anului, alte priorități fiind contribuția la transpunerea prevederilor Codului Comunicațiilor în legislația națională, continuarea implementării prevederilor Legii Infrastructurii și implementarea măsurilor de reglementare pentru serviciul universal poștal sunt conform planului său de acțiuni adoptat pentru anul 2020. ”În cursul acestui an, ANCOM își propune să definitiveze documentația de licitație până la sfârșitul trimestrului III și să organizeze procedura de selecție pentru acordarea drepturilor de utilizare a spectrului radio disponibil în benzile de frecvențe de 700 MHz, 800 MHz, 1500 MHz, 2600 MHz, 3400-3600 MHz pentru furnizarea de rețele publice și servicii de comunicații electronice de bandă largă în ultimul trimestru al anului”, arată autoritatea într-un comunicat. Potrivit Planului de acțiuni al ANCOM pentru anul 2020, consultat de News.ro, acțiunea urmărește realizarea obiectivelor Agendei Digitale pentru Europa privind accesul la serviciile de comunicații de bandă largă până în 2020, precum și a obiectivelor "Planului de acțiuni: 5G pentru Europa" privind introducerea coordonată a serviciilor 5G în Uniune. ”În acest scop, este necesară punerea la dispoziția furnizorilor de servicii de comunicații electronice a resurselor de spectru necesare, prin implementarea Deciziilor relevante ale Parlamentului European și ale Consiliului aplicabile privind armonizarea utilizării benzilor de frecvențe de 700 MHz, 800 MHz, 1500 MHz, 2600 MHz, 3400-3800 MHz pentru sisteme terestre capabile să furnizeze servicii de comunicații electronice de bandă largă în Uniune”, arată documentul. În anul 2019, ANCOM a redactat în cadrul unui grup de lucru interministerial o strategie pentru implementarea 5G în România. Strategia a fost asumată de Guvernul României prin intermediul HOTĂRÂRII nr. 429 din 20 iunie 2019. Desfășurarea procedurii de selecție pentru acordarea drepturilor de utilizare a frecvențelor în benzile de frecvențe vizate pentru furnizarea de rețele publice și servicii de comunicații electronice de bandă largă are ca termen trimestrul IV 2020. Reprezentanții ANCOM spun că, pentru a determina interesul pieței naționale de comunicații electronice cu privire la achiziționarea unor drepturi de utilizare a frecvențelor pentru furnizarea rețelelor publice de tip MFCN în benzi milimetrice, autoritatea va organiza o consultare a pieței. Totodată, autoritatea are în vedere actualizarea interfețelor radio RO-IR din Decizia nr. 311/2016 privind frecvențele radio ori benzile de frecvențe radio exceptate de la regimul de licențiere. ”Pe lângă măsurătorile din cadrul planului anual de monitorizare privind supravegherea utilizării eficiente a spectrului de frecvențe, ANCOM va derula în acest an o campanie de evaluare a situațiilor de roaming involuntar în zonele de graniță pentru a identifica localitățile cu risc de roaming pentru fiecare operator de telefonie mobilă”, mai informează autoritatea. ANCOM și-a propus să elaboreze un proiect de act normativ pentru transpunerea în dreptul național a Directivei privind instituirea Codului European al Comunicațiilor Electronice în vederea înaintării acestuia spre adoptare în primul trimestru al acestui an. ”Pentru a continua implementarea prevederilor Legii Infrastructurii, ANCOM va stabili tarife orientative de acces la stâlpii operatorilor de rețea și va aproba condițiile de acces la infrastructura fizică dezvoltată de autoritățile publice locale”, mai arată ANCOM. De asemenea, în ce privește normativele tehnice prevăzute de Legea infrastructurii în sarcina ANCOM, a ministerului de resort și a Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației Publice, autoritatea intenționează să elaboreze și să transmită instituțiilor partenere o propunere tehnică, cu consultarea actorilor pieței de comunicații. Reglementări privind serviciile de comunicații electronice și serviciile poștale ANCOM va revizui în acest an piața de gros a serviciilor de acces la elemente de infrastructură și piața serviciilor de acces în bandă largă. Un alt proiect care urmează a fi realizat privește revizuirea regimului de autorizare generală privind furnizarea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice și modificarea deciziei ANCOM nr. 333/2013 privind colectarea de date statistice în domeniul comunicațiilor electronice.

Rata șomajului a scăzut în ianuarie la 3,9%

Rata șomajului a scăzut în ianuarie la 3,9%, date ajustate sezonier, de la nivelul de 4% înregistratat în luna precedentă, arată datele transmise marți de Institutul Național de Statistică (INS). Rata șomajului în luna ianuarie 2020 a scăzut cu 0,1 puncte procentuale față de cea înregistrată în luna precedentă (3,9% față de 4%). Numărul șomerilor (în vârstă de 15-74 ani) estimat pentru luna ianuarie a anului 2020 a fost de 350.000 persoane, în scădere față de luna precedentă (366.000 persoane), cât și față de aceeași lună a anului anterior (353.000 persoane). Pe sexe, rata șomajului la bărbați a depășit-o cu un punct procentual pe cea a femeilor (valorile respective fiind 4,3% în cazul persoanelor de sex masculin și 3,3% în cazul celor de sex feminin). Pentru persoanele adulte (25-74 ani), rata șomajului a fost estimată la 2,8% pentru luna ianuarie 2020 (3,1% în cazul bărbaților și 2,3% în cel al femeilor). Numărul șomerilor în vârstă de 25-74 ani reprezenta 66,6% din numărul total al șomerilor estimat pentru luna ianuarie 2020.

Vânzările de bunuri de folosință îndelungată au crescut cu 5,7%

Piața românească de bunuri de folosință îndelungată (technical consumer goods, TCG) a înregistrat în ultimul trimestru al anului 2019 o creștere a valorii vânzărilor de 5,7% față de aceeași perioadă a anului 2018, avansul fiind datorat campaniilor promoționale organizate în perioada Black Friday și în luna decembrie 2019, conform studiului GfK TEMAX. Cel mai mare sector al pieței TCG, Telecom, a înregistrat o creștere de 13,5% în aceeași perioadă, creștere generată de evoluția pozitivă a categoriilor brățări electronice (core wearables) și telefoane smart cu display de cel puțin 5,6 inch. O creștere substanțială a vânzărilor au înregistrat și electrocasnicele mici (small domestic appliances, SDA), 11,2%. Singurele categorii de produse din acest segment care au scăzut în această perioadă au fost electrocasnicele pentru bucătărie și storcătoarele. Electrocasnicele mari (major domestic appliances, MDA), al doilea sector ca importanță în piață, a înregistrat o creștere de 4,8% față de aceeași perioadă a anului 2018. Cu un trend diferit, sectoarele electronice (consumer electronics, CE) și tehnologia informației (IT) au înregistrat o scădere de 2%, respectiv de 6%, scăderi generate de reducerea vânzărilor de produse din categorii precum sisteme audio și computere.


Libra Internet Bank vrea să împrumute 10 milioane de euro

Libra Internet Bank va desfășura, prin intermediul Tradeville, un plasament privat de obligațiuni în valoare de 10 milioane euro, cu posibilitatea majorării sumei, ulterior emisiunii fiind preconizată și listarea obligațiunilor la bursă. Conform unui comunicat al băncii, obligațiunile vor fi subordonate și vor avea o scadență de 10 ani. "În privința cuponului, acesta va fi cuprins în intervalul 4,5 - 5%, urmând ca valoarea finală să fie stabilită în funcție de interesul manifestat de investitori, prin metoda licitației la Bursa de Valori București și prin decizia băncii. Sumele de bani atrase sunt menite să susțină ritmul de creștere al băncii de 30% medie anuală în ultimii 5 ani", a declarat Emil Bituleanu, director general al Libra Internet Bank. Această lansare de obligațiuni survine în contextul în care, în 2019, banca a reconfirmat trendul ascendent din ultimii ani, prin atingerea unor praguri istorice, respectiv peste 100 de milioane de lei profit net, active de peste 6 miliarde de lei, surse atrase de peste 5 miliarde de lei și credite de peste 4 miliarde de lei. Plasamentul este programat să se finalizeze până la 31 martie 2020, ulterior emisiunii fiind preconizată și listarea obligațiunilor la bursă.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.