Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Înmatriculările de autoturisme noi în România au săltat cu 12,60%

Ziarul de Vrancea
10 iun 2019 1679 vizualizări

în primele 5 luni din 2019, numărul autoturismelor noi înmatriculate este de 57.538 unități,

Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în mai 2019 cu 12,60% față de mai 2018, atingând un volum de 13.011 unități, informează ACAROM și DRPCIV. În primele 5 luni din 2019, numărul autoturismelor noi înmatriculate este de 57.538 unități, ceea ce reprezintă o creștere cu 20,30% comparativ cu perioadă similară din 2018. În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins, în mai 2019, 38.268 unități, o scădere de 4,07 % față de mai 2018. Pe primele 5 luni din 2019, numărul autoturismelor second hand înmatriculate este de 184.091 unități, ceea ce reprezintă o scădere cu 6,56% comparativ cu perioadă similară din 2018. Clasamentul pe mărci la autoturisme noi, în perioada ianuarie – mai, este condus de Dacia, cu 17.604 unități (cu o creștere de 39,81% fată de ian-mai 2018), urmată de Renault, cu 4.806 unități (cu o creștere de 59,77% față de ian-mai 2018), Skoda, cu 4.345 unități (cu o creștere de 3,45% fată de ian-mai 2018), Ford, cu 4.245 unități (cu o creștere de 8,10% fată de ian-mai 2018) și Volkswagen, cu 4.094 unități (cu o scădere de 4,92 % fată de ian-mai 2018).

Amazon este cea mai valoroasă marcă globală

u potrivit topului BrandZ, marca valorează 315,5 miliarde de dolari, pe locul II este Apple (309,5 miliarde dolari), iar pe trei Google (309 miliarde dolari)

Amazon a devenit cea mai valoroasă marcă din lume, potrivit topului BrandZ din 2019 al celor mai valoroase mărci globale, publicat ieri de WPP și Kantar la New York Stock Exchange. Cu o creștere a valorii mărcii de 52% față de anul anterior și ajungând la 315,5 miliarde de dolari, Amazon depășește Apple (locul doi, 309,5 miliarde dolari) și Google (locul 3, 309 miliarde dolari), ambele crescând și ele, însă doar cu 3%, respectiv 2%. Amazon pune capăt astfel unei perioade de 12 ani în care giganții din tehnologie au dominat topul. În topul primelor 10 mărci că valoare, Facebook rămâne pe locul 6, în timp ce Alibaba urcă două locuri până pe locul 7 grație unei creșteri de 16% față de anul trecut, ajungând la 131,2 miliarde de dolari. Astfel, pentru prima data, Alibaba depășește Tencent și devine marca chinezească cu valoarea cea mai mare. Tencent coboară trei locuri până pe poziția a 8-a, pierzând 27% față de anul trecut până la 130,9 miliarde de dolari, din cauza unui climat global mai instabil. Profitând de problemele pe care le au alte platforme de social media din punct de vedere al încrederii și dezirabilității, Instagram (locul 44, valorând 28,2 miliarde dolari) are anul acesta cea mai rapidă evoluție, urcând 47 de locuri și crescând cu 95% în valoare față de anul trecut. Instagram se bazează acum pe mai mult de un milliard de utilizatori la nivel mondial. Lululemon, compania de echipamente sportive inspirate din yoga, este a două marca din punct de vedere al creșterii, ajungând la un plus de 77% față de anul anterior și la o valoare de 6,92 miliarde de dolari. Alte mărci ce au înregistrat creșteri semnificative, precum Netflix (Â65%, locul 34, 34,3 miliarde dolari), Amazon (Â52%, locul 1, 315,5 miliarde dolari) și Uber (Â51%, locul 53, 24,2 miliarde dolari) ilustrează o lume în care schimbările au loc rapid fiind generate de tehnologie; o lume în care consumatorii acordă o valoare din ce în ce mai mare experiențelor bogate oferite de mărci. În ciudă incertitudinilor economice, că urmare a modificării tarifelor comerciale între SUA și China, 328 miliarde de dolari a fost adăugate anul trecut la topul BrandZ al celor mai valoroase 100 mărci din lume. Astfel, valoarea cumulată a mărcilor a ajuns la 4.700 de miliarde de dolari – echivalentul aproximativ al Produsului Intern Brut combinat al Spaniei, Coreei de Sud și al Rusiei. Mare parte din această valoare este generată de mărcile ce oferă tehnologie pentru consumatori, care împreună adună mai mult de 1000 de miliarde de dolari. Exemplele includ nou-venită Xiaomi (locul 74, 19,8 miliarde dolari), o marcă chinezească de telefoane și dispozitive mobile și care folosește de asemenea Iot – Internet of Things pentru a conecta dispozitive inteligente. Această marcă înregistrează o creștere a cererii în piețe precum Rusia, India sau Malaezia. O altă marca chinezească, Meituan (locul 78, 18,8 miliarde dolari) este văzută drept o platformă de tehnologie de consum disruptivă, oferind totul de la livrare de mâncare, rezervări, închirierea unui șofer sau de biciclete. Între timp, Uber folosește modelul eco-sistemului și se extinde în alte categorii precum cea de livrare (de mâncare și altele), în timp ce Haier (locul 89, 16,3 miliarde de dolari), cea mai mare platformă de electrocasnice și Iot din lume, este hotărâtă să creeze un eco-sistem deschis mărcilor împreună cu clienții și parternerii acesteia, în această era a Iot. Categoria produselor de lux este cea care are cea mai mare creștere (Â29%), urmată de retail (Â25%), creșteri alimentate de pentru canalele digitale ale consumatorilor din generațiile Y și Z. Mărcile din Asia își îmbunătățesc prezența în top, cu 15 mărci chinezești, trei indiene și una indoneziană ducând totalul la 23 de mărci din Asia în top, incluzând LIC și Tata Consultancy Services.

Zeci de mii de români au ales anul acesta insulele grecești

u cele mai căutate insule sunt: Corfu, Rodos, Creta, Zakynthos, Santorini, Samos și Lesbos

Sezonul de vacanțe de vară în Grecia a început în prima săptămână din luna iunie, cu 11 curse charter spre șapte insule grecești, organizate săptămânal de turoperatorul Paralela 45 din București, Cluj-Napoca și Iași, astfel că peste 35.000 de români au ales anul acesta insulele grecești, a anunțat, ierii, compania. "Peste 20.000 dintre clienții touroperatorului aleg anul acesta pachete charter pentru Corfu, Rodos, Creta, Zakynthos, Santorini, Samos și Lesbos. Alți 15.000 aleg Thassos, Lefkada, Skiathos, Riviera Olimpului, Parga, Halkidiki, Thrace și Kefalonia, cu transport individual și cazări de la 12 euro/noapte/persoană", arată un comunicat emis marți de Paralela 45. Noutatea anului este charterul Cluj Napoca – Heraklion, Creta fiind cea mai solicitată destinație e verii. “Grecia creează dependență pentru turiștii noștri. Peste 65% dintre cei care aleg o vacanță în insule sau pe continent devin clienți repetitivi și iau la rând zonele turistice pentru a se bucura de spiritul grecesc autentic, de atmosferă, de ospitabilitatea grecilor, ceea ce face din Grecia o destinație foarte căutată. Anul trecut a înregistrat un record de turiști, 30 de milioane, în creștere cu 11% față de 2018, iar veniturile generate au fost de 21,6 miliarde de euro. Anul acesta operatorii din turism se așteaptă să înregistreze un nou record și de turiști, și de încasări”, a declarat Alin Burcea, CEO Paralela 45. Turiștii români, cei mai mulți fiind familii cu copii, optează pentru hoteluri de trei, patru și cinci stele, la un buget de cel puțin 800 de euro/familie. Hotelul este selectat după facilitățile pentru copii (piscine, cluburi ori locuri de joacă, meniu special), distanța față de mare, calitatea nisipului și mai puțin după facilitățile pentru adulți (servicii de spa, masaj, saună). Turiștii aleg pachete cu mic dejun sau demipensiune și se interesează despre atracțiile insulei pe care vor să o viziteze în totalitate. "Pentru luna iunie, Paralela 45 are oferte last minute, cu 20% reducere, în special pentru familiile care vor să meargă în concediu imediat ce începe vacanța copiilor. Astfel, un pachet pentru o familie cu doi copii costă de la 1.119 euro/hotel de trei stele în Heraklion - Creta, de la 1.437 de euro/hotel de trei stele în Corfu și de la 1.361 de euro/hotel de trei stele în Rodos", spun reprezentanții companiei. Copiii de până la 12 ani au gratuitate la cazare, iar tarifele afișate includ toate taxele. Grecia este o destinație căutată și pentru practicarea sporturilor nautice. Turiștii aleg Rodos pentru surfing, Santorini pentru scufundări, Creta și Corfu pentru windsurfing și kitesurfing etc. Cel mai des ei cumpără doar biletele pe charter, care, last minute, pot costa chiar și 100 de euro dus-întors de persoană. Peste 45% din turisti aleg să rezerve și să plătească online vacanțele în Grecia pe site-ul Paralela 45. "O mare parte dintre ei achită vacanțele în rate cu dobândă zero, prin intermediul băncilor partenere", precizează touroperatorul. În afară de Grecia, turiștii Paralela 45 pot ajunge anul acesta cu charterul și în Sharm el Sheikh, Hurghada, Tunisia, Antalya, Alanya, Bodrum, Spania, un total de 54 curse săptămânale fiind programate în acest sezon, în creștere datorită noutăților anului, Egipt și Tunisia, dar și pentru că spre Antalya se zboară din aproape toate orașele care au aeroport.

“Nu există viitor pentru companii fără datele clienților”

În China, la fiecare patru zile ia naștere o nouă companie unicorn, iar ritmul în care au loc procesele de inovare este mai rapid decât oricând, a declarat marți Rafael Campos, Sales VP pentru Europa la VTEX, furnizor global de soluții eCommerce în cloud pentru companii mari. Acesta a participat marți la o întâlnire cu presa în București. "Ritmul în care au loc procesele de inovare este mai rapid decât oricând. În China, spre exemplu, la fiecare 4 zile ia naștere o nouă companie unicorn. Pentru a supraviețui noii lumi digitale, companiile trebuie să schimbe ceva acum, altfel vor falimenta. Acum nu mai este loc pentru companii lente, construite pe modelul anilor î50. Companiile trebuie să fie mai rapide, orientate spre clienți și să știe cum să proceseze rapid și să interpreteze datele despre aceștia. Nu există viitor pentru companii fără datele clienților", spune Rafael Campos, Sales VP pentru Europa la VTEX, furnizor global de soluții eCommerce în cloud pentru companii mari și una dintre cele mai importante platforme eCommerce din lume. VTEX a raportat afaceri de 60 milioane dolari la nivel global, în ultimele 12 luni. "Avem șase clienți în România și mai negociem cu alți cinci anul acesta", a spus la rândul său, Mariano Gomide de Faria, fondator și Co-CEO VTEX. Acesta afirmă că, în procesul de transformare digitală, reorganizarea companiei poate avea un rol definitor, iar schimbările pot părea radicale. "Anticiparea comportamentului de consum al clienților a fost permanent una dintre marile provocări ale companiilor, în procesele de inovare,  dezvoltare și de îmbunătățire. În prezent, capacitatea de a înțelege cât mai corect nevoile și așteptările clienților a devenit o prioritate și mai mare, care poate face diferența între a rămâne pe piață și a da faliment – cheia fiind interpretarea datelor colectate de companii  în urma interacțiunii cu clienții", spun reprezentanții VTEX. De asemenea, în procesul de transformare digitală, reorganizarea companiei poate avea un rol definitor, iar schimbările pot părea radicale. "Încurajați inovația! Nu credeți că modul în care faceți afaceri este cel mai bun sau singurul care există. Schimbați conducerea companiilor! În zilele noastre, nu există loc pentru cei care doresc să stea în spatele unui birou și să ceară oamenilor să-și facă treaba. Toată lumea trebuie să aibă o abordare de tip «hands-on» și să fie în prima linie a companiei. Creați o nouă cultură de business axată pe noua generație Millennials, pentru care banii sau statutul sunt mai puțin importante. Iar pentru păstrarea angajaților, în primul rând, a talentelor, beneficiile acestora trebuie schimbate, în același timp cu îmbunătățirea relației angajat – angajator", spune Mariano Gomide de Faria, fondator și Co-CEO VTEX. Acestea sunt printre principalele recomandări / soluții la provocările cu care se confruntă companiile din retail în procesul de digitalizare, dezbătute la European Digital Commerce, prima ediție din România a evenimentului european dedicat industriei de comerț. Ediția din România a avut loc marți, 11 iunie, în București.

Trump va mări din nou tarifele pentru importurile din China

Președintele american Donald Trump a avertizat că va mări din nou tarifele pentru importurile din China, dacă președintele Xi Jinping nu se va întâlni cu el la summitul G20 din Japonia, transmite Bloomberg. Trump a declarat luni, la Casa Albă, că ar putea impune tarife de 25% sau chiar mai mari pentru bunuri chinezești de 300 de miliarde de dolari. ”Nu am primiti 10 cenți din partea Chinei, iat acum primim o mulțime de bani din China”, a spus președintele. Trump a fost întrebat mai devreme, în timpul unui interviu acordat CNBC, dacă tarife vor fi aplicate imediat, dacă nu va avea o întâlnire cu Xi la summitul G20 care va avea loc în această lună. ”Da, așa va fi. Cred că va merge acolo și cred că avem programată o întâlnire. Cred că va merge și am o relație foarte bună cu el. Este de fapt un tip incredibil, este un om extraordinar. Este foarte puternic, foarte deștept, dar este pentru China, iar eu sunt pentru Statele Unite”, a spus Trump. Discuțiile comerciale cu China au intrat într-un impas, luna trecută, după ce Trump a acuzat Beijingul că și-a renegat promisiunile din proiectul de acord. Cele două țări au escaladat ulterior războiul comercial. ”China va încheia un acord pentru că va trebui să încheie un acord”, a afirmat Trump luni. Trump a sugerat din nou că un eventual acord comercial ar trebui să includă Huawei Technologies. Administrația Trump vrea să conbingă guvernele la nivel mondial să nu folosească echipamente Huawei pentru rețelele 5G, din motive de securitate.

O nouă tranșă pentru taxa auto

Guvernul va aloca în această săptămână o nouă sumă pentru alimentarea Fondului de mediu pentru restituirea taxei auto, a declarat marți ministrul Finanțelor Eugen Teodorovici. ANAF a restituit în perioada 3 - 5 iunie 2019, la nivel național, suma de 700 milioane de lei către 420.000 de contribuabili, sumă ce reprezintă taxe auto achitate de către aceștia în perioada 1 ianuarie 2007 - 31 ianuarie 2017. La finele lunii mai, ministrul Finanțelor anunța trasferul a 700 de milioane de lei din fondul de rezervă al Guvernului în cel de mediu pentru ca cei care au depus cereri de restituire a taxei auto, prin hotărâre de Guvern. Ministrul anunța inițial că banii vor fi retituiți în totalitate până la sfârșitul lunii mai.

ING renunță la ideea unei fuziuni cu Commerzbank

Banca olandeză ING Groep a decis să renunțe la o posibilă fuziune cu banca germană Commerzbank, potrivit unor surse din sectorul financiar, citate de publicația Handelsblatt, transmite Reuters. Conducerea ING a optat să renunțe la discuțiile referitoare la fuziunea despre care Handelsblatt a scris acum o lună și jumătate, după ce directorul general al Commerzbank, Martin Zielke, și cel al ING, Ralph Hamers, s-au întâlnit de două pentru a discuta despre o posibilă fuziune. ING și Commerzbank au refuzat să comenteze informația. Directorul general al ING a declarat la începutul acestei luni că există ”o justificare limitată” pentru fuziunile bancare transfrontaliere în Uniunea Europeană atțta timp cât planul uniunii bancare este incomplet. Zielke a afirmat luna trecută că banca germană este încă deschisă oportunităților de fuziune, după eșuarea discuțiilor cu banca mai mare Deutsche Bank. ING este cea mai mare bancă de retail din țările Benelux și a treia mare bancă cu operațiuni în Germania, după Deutsche Bank și Commerzbank.

IKEA deschide al doilea magazin din România

Retailerul suedez de mobilă și decorațiuni interioare IKEA anunță deschiderea magazinului Pallady pe data de 24 iunie 2019. IKEA Pallady va fi al doilea magazin al companiei în România și cel mai mare din Sud-Estul Europei, arată un comunicat remis MEDIAFAX. Magazinul de 37.000 de metri pătrați va pune la dispoziția clienților aproape 10.000 de produse. În plus față de cele peste 500 de locuri de muncă din domeniul construcțiilor care au fost create în timpul construcției magazinului Pallady, aproximativ 600 de angajați vor fi parte din echipa IKEA odată cu deschiderea noului magazin. În total, după 12 ani de prezență pe piață, IKEA a creat aproximativ 1.000 de noi locuri de muncă. Valoarea totală a investiției este de aproape 90 de milioane de euro.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.