Economic

Investiții de peste un miliard de euro în Portul Constanța

Ziarul de Vrancea
5 oct 2017 686 vizualizări

Fondurile urmează să vină atât din bugetul Comisiei Europene

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, susține că pentru Portul Constanța sunt prognozate investiții de peste un miliard de euro până în 2030, fondurile pentru acestea urmând să vină atât din bugetul Comisiei Europene, cât și de la bugetul de stat, printre proiecte aflându-se creșterea adâncimii bazinelor, extinderea la patru benzi a drumurilor cu tranzit mare și dezvoltarea capacității feroviare. Răzvan Cuc a participat joi la deschiderea Silk Road Summit, eveniment organizat în Terminalul de Pasageri al Portului Constanța. Ministrul a spus în discursul său că această dezbatere va permite celor prezenți să identifice noi oportunități de dezvoltare și de diversificare a cooperării economice și a relațiilor bilaterale dintre România și tările de pe “Drumul Mătăsii”. El a mai spus că Portul Constanța este "o veritabilă placă turnantă" între traficul de mărfuri dintre Asia și Europa. “Prin poziția sa la Marea Neagră, dar și în Europa, Portul Constanța reprezintă o veritabilă placă turnantă în traficul de mărfuri dintre Asia și Europa, fiind  cel mai mare Port la Marea Neagră din România. Principalul nostru deziderat și datorie în același timp este să valorificăm la maxim poziția geostrategică a celui mai mare port la Marea Neagră, prin creșterea tranzitului de mărfuri pe direcțiile est-vest și vest-est”, a susținut Cuc. El a mai spus că dezvoltarea activității în Portul Constanța reprezintă o prioritate majoră a Ministerului Transporturilor, fiind alocat peste un miliard de euro pentru investiții în această zonă. “Acesta este principalul motiv pentru care avem alocată o sumă importantă de bani dedicată investiților în zona portuară, atât din bugetul Comisiei Europene cât și de la bugetul de stat. Vorbim de peste 1.1 miliarde de euro care sunt dedicate strict investițiilor, până în 2030, pentru: creșterea adâncimilor șenalelor și a bazinelor, creșterea siguranței navigației,  dane specializate în zone cu adâncimi mari,  dezvoltarea capacității feroviare în port, extinderea la patru benzi a drumurilor cu tranzit mare, extinderea și modernizarea utilităților (apă, canalizare, electricitate), dezvoltarea de terminale specializate, dezvoltare și modernizare cheuri”, a mai spus ministrul, precizând că toate aceste investiții au finanțarea asigurată, putând fi lansate achizițiile publice pentru realizarea documentațiilor tehnico-economice sau chiar pentru lucrări. Răzvan Cuc a vorbit și despre alte proiecte de investiție, care vor sprijini fluxul de mărfuri spre și dinspre Portul Constanța, referindu-se la Coridorul 4, atât rutier, cât și feroviar. “Coridorul rutier Pan-European 4 între Nădlac (granița de vest cu Ungaria) și Portul Constanța pe care sperăm să-l închidem cât mai rapid și pentru care în momentul de față avem lucrări în curs între Lugoj și Deva (Margina – Deva, Loturile 3, 4 și parte din 2) și proiectare avansată pentru sectoarele lipsă dintre Sibiu și Pitești și Centura București la profil de autostradă. Coridorul feroviar Pan-European 4 Curtici (granița de vest cu Ungaria) – Portul Constanța cu lucrări în curs sau în proiect pentru întreaga lungime rămasă nemodernizată, investiție ce va conduce la creșterea vitezei maxime de circulație pentru trenurile de marfă la 120 km/h și implicit la scăderea timpilor de întârziere”, a menționat ministrul.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.