Economic

Înmatriculările auto din România au urcat în ritm susținut

Ziarul de Vrancea
30 nov -1 1010 vizualizări

In primele patru luni ale anului s-a înregistrat o creștere a înmatriculărilor în țara noastră de 25,4%, al treilea cel mai mare salt din UE u livrările Dacia au urcat cu 18,5%

România a înregistrat în primele patru luni a treia mare creștere a înmatriculărilor de autoturisme noi din Uniunea Europeană, de 25,4%, la 36.272 unități, în timp ce livrările Dacia au urcat la nivelul UE cu 18,5%, la 172.787 de unități, conferind mărcii românești o cotă de 3,2%. În perioada ianuarie-aprilie 2017, în România au fost înregistrate 28.916 autoturisme. La nivelul Uniunii Europene, înregistrările de autoturisme noi au avansat în primele patru luni cu 2,7%, la 5,47 milioane de unități, în timp ce în aprilie au crescut cu 9,6%, la 1,3 milioane de unități, arată datele publicate joi de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Cea mai mare creștere a înmatriculărilor de autoturisme noi a avut loc în Ungaria, de 32,2%, urmată de cea din Grecia, de 26,1%. Între piețele auto mari, înmatriculările din Spania au crescut în ianuarie-aprilie cu 11%, iar cele din Italia au crescut cu 0,2%. Marea Britanie a consemnat o scădere de 8,8% a înmatriculărilor, Franța o creștere de 4,4%, iar Germania de 5%. Scăderi au mai avut loc în Irlanda (-4,7) și Danemarca (-2,4%). În aprilie, înregistrările de autoturisme din România au crescut cu 14,9%, la 7.629 de unități, de la 6.640 de unități în urmă cu un an. Înmatriculările de autoturisme Dacia la nivelul UE au crescut în ianuarie-aprilie cu 18.5%, la 172.787 de unități, conferind mărcii românești o cotă de 3,2%, în creștere de la 2,7% în intervalul similar al anului trecut. În aprilie, înregistrările Dacia în UE au urcat cu 24,5%, la 45.814 de unități, iar cota de piață a crescut la 3,5%, de la 3,1%. Vânzările de mașini noi ale grupului Renault, care deține marca Dacia, au avansat în primele patru luni cu 4,6%, la 552.057 unități, iar cota de piață a crescut cu 0,2 puncte, la 10,1%. În luna aprilie, înregistrările grupului Renault au crescut cu 9,7%, la 140.562 de vehicule, dar cota de piață s-a menținut la 10,8%. Înmatriculările de automobile ale grupului german Volkswagen, cel mai mare producător european de automobile, au crescut în ianuarie-aprilie cu 7,4%, la 1.321.702 de unități, grupul obținând o cotă de piață 24,1%, în creștere de la 23.1% acum un an. Grupul VW a consemnat în aprilie o creștere de 13,8% a înmatriculărilor, la 335.518 de unități, iar cota sa de piață a crescut la 25,7%, de la 24,7% în aprilie 2017. În 2017, înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 10,7%, la 105.083 de unități, de trei ori mai mult față de avansul Uniunii Europene, de 3,4%, în timp ce livrările Dacia au urcat la nivelul UE cu 12,4%, la 463.543 de unități, conferind mărcii românești o cotă de 3,1%.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.