Economic

De ce are Dacia succes deși nu urmează trendurile din industria auto

Ziarul de Vrancea
8 sep 2018 1087 vizualizări

Industria auto migrează către conectivitate, autonomie, propulsie eco, dar în această revoluţie Dacia, care nu are nimic din cele menţionate, se extinde. E producător clasic de maşini care totuşi reuşeşte să crească puternic. Reprezintă, pentru consumatori, o alegere pragmatică şi raţională, după cum susţin chiar reprezentanţii constructorului.

 

Gama Dacia a devenit unul dintre pilonii de creştere şi profitabilitate pentru grupul Renault. În 2008 s-au vândut aproximativ 258.000 de maşini, dar numărul lor a continuat să crească până la 610.000 anul trecut. Iar estimările pentru anul acesta se duc spre 700.000 de autoturisme. Majoritatea maşinilor sunt vândute în Europa, dar a ajuns sub sigla Renault în America Latină, Rusia, Africa şi Orientul Mijlociu. Şefii grupului francez spun că formula succesului este simplă: se foloseşte doar tehnologia actuală, merg pe reinvestirea profitului în cea mai mare parte şi astfel se câştigă încrederea consumatorilor fără bugete mari alocate pentru campanii de marketing. Nu se duce Dacia spre consumatori, vin aceştia către Dacia. Preţul competitiv a generat fidelizare. Cine a cumpărat un Logan după anul 2004 a decis să cumpere o nouă maşină tot marca Dacia. Iar cei mai mulţi clienţi fac un upgrade. De la Logan sau Sandero, au migrat către Duster, chiar dacă este un model mai scump. Tot datorită preţul, Dacia reprezintă cea mai bună opţiune pentru diversificarea proprietăţii. Reprezentanţii constructorului au explicat pentru Automotive News că 55% dintre persoanele care cumpără modele Dacia fac această alegere atunci când vor o a doua maşină. La nivel de grup există totuşi şi o statistică mai puţin plăcută: 10% din cumpărători sunt foşti deţinători de Renault. Se produce o canibalizare între mărcile de sub acelaşi acoperiş, dar este inevitabil. Importnat este ca procentul să fie cât mai mic, iar la Renault 10% este totuşi acceptabil. Migraţii între mărcile idn grup e vizibilă şi la Volkswagen. Modelele Dacia sunt, încă, şocant de ieftine, după cum recunosc chiar reprezentanţii mărcii. Noul Duster, spre exemplu, are un preţ de pornire de aproximativ 12.000 de euro, neschimbat faţă de generaţia anterioară. Dacia se compară, din acest punct de vedere, cu alte companii din diverse domenii precum Lidl, H&M and Ryanair. Maşinile devin mai mari, mai puternice şi mai scumpe. Dar Dacia ignoră aceste trenduri. Costurile de producţie sunt mici atât la Mioveni cât şi în Maroc. Şi sunt ţinute sub control de aşa numita redistribuire a pieselor. Portierele noului Duster, de exemplu, sunt similare cu cele ale generaţiei anterioare Logan. Pariul de 50 de milioane de dolari al francezilor de la Renault, sumă plătită la preluarea Dacia în 1999, s-a dovedit câştigător. Şeful grupului de la acea vreme a ratat preluarea Skoda, dar a mizat la Mioveni pe o maşină de 5 mii de euro - modernă, robustă şi pe care să şi-o permită oricine. Aşa a apărut Loganul, care a avut vânzări spectaculoase inclusiv în vestul Europei. Dacia e responsabilă acum pentru 19% din încasările totale ale Renault Noile modele ce urmează să fie lansate sunt, în fapt, variante îmbunătăţite ale celor deja existente. Lansarea unui SUV cu 7 locuri e, deocamdată, la stadiul de zvon. Regulile mai aspre privind poluarea îi împing pe constructori spre electrice şi hibride. Dacia merge însă doar pe cărări bătătorite.

Text informații + VIDEO:CANALUL DE STIRI


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.