Dacia ocupă locul 60 în topul celor mai valorose mărci auto
Marca este evaluată la 1,5 miliarde dolari
Dacia ocupă locul 60 în clasamentul celor mai valoroase mărci auto din lume, realizat de Brand Finance Auto, fiind evaluată la 1,5 miliarde de dolari, informează un comunicat. Dacia a ocupat anul trecut primul loc în clasamentul mărcilor locale Brand Finance Romania 50, iar valoarea mărcii a crescut de la 858 de milioane de dolari în 2012 la 1,5 miliarde dolari în 2018. „Dacia este binecunoscută nu numai în România, ci a devenit incredibil de populară în Franța, Marea Britanie și Polonia”, spune Mihai Bogdan, managing director, Brand Finance Romania. Mercedes-Benz a depășit Toyota și BMW și a devenit cea mai valoroasă marcă auto din lume, în creștere cu 24%, la 43,9 miliarde de dolari. Toyota a coborât cu 6% la 43,7 miliarde de dolari, pe locul secund, iar BMW ocupă a treia poziție, cu o valoare a mărcii de 41,8 miliarde dolari, mai mare cu 6%. Tesla a urcat de pe locul 30 pe 19, pe fondul creșterii interesului general pentru mașinile electrice. Aston Martin este marca cu cea mai rapidă creștere, de 268%, la 3,6 miliarde de dolari. Grupul Volkswagen are cel mai valoros portofoliu, evaluat la 75,8 miliarde de dolari. O serie de mărci auto din China au înregistrat creșteri importante: Haval (124%, la 6,8 miliarde dolari), Geely (62%, la 6 miliarde dolari), BYD (211%, la 3,4 miliarde dolari), Baojun (98%, la 1,8 miliarde dolari) și Foton (90% la 1 miliarde de dolari). Geely a cumpărat recent 9,7% din Daimler, cu intenția de a produce mașini electrice, dar guvernul german a anunțat că va monitoriza cu atenție asocierea. Mărcile ultra-premium ca Ferrari (plus 6%, la 6,5 miliarde dolari) și Aston Martin s-au desprins de marile conglomerate care le-au deținut și și-au creat o imagine proprie, producătorul obținând cel mai bun scor la categoria Brand Strength Index (BSI) – 91,5 corespunzător unui rating AAAÂ, precizează comunicatul. Brand Finance este o companie de strategie, consultanță și evaluare a mărcilor, cu birouri în 20 de țări