Economic

Dacia ocupă locul 60 în topul celor mai valorose mărci auto

Ziarul de Vrancea
30 nov -1 2726 vizualizări
„În vederea  desfășurării în bune condiții a activităților curente și specifice, Inspectoratul Școlar Județean Vrancea intenționează să achiziționeze în funcție de necesități și în limita bugetului aprobat un autoturismׅ“.
„În vederea  desfășurării în bune condiții a activităților curente și specifice, Inspectoratul Școlar Județean Vrancea intenționează să achiziționeze în funcție de necesități și în limita bugetului aprobat un autoturismׅ“.

Marca este evaluată la 1,5 miliarde dolari

Dacia ocupă locul 60 în clasamentul celor mai valoroase mărci auto din lume, realizat de Brand Finance Auto, fiind evaluată la 1,5 miliarde de dolari, informează un comunicat. Dacia a ocupat anul trecut primul loc în clasamentul mărcilor locale Brand Finance Romania 50, iar valoarea mărcii a crescut de la 858 de milioane de dolari în 2012 la 1,5 miliarde dolari în 2018. „Dacia este binecunoscută nu numai în România, ci a devenit incredibil de populară în Franța, Marea Britanie și Polonia”, spune Mihai Bogdan, managing director, Brand Finance Romania. Mercedes-Benz a depășit Toyota și BMW și a devenit cea mai valoroasă marcă auto din lume, în creștere cu 24%, la 43,9 miliarde de dolari. Toyota a coborât cu 6% la 43,7 miliarde de dolari, pe locul secund, iar BMW ocupă a treia poziție, cu o valoare a mărcii de 41,8 miliarde dolari, mai mare cu 6%. Tesla a urcat de pe locul 30 pe 19, pe fondul creșterii interesului general pentru mașinile electrice. Aston Martin este marca cu cea mai rapidă creștere, de 268%, la 3,6 miliarde de dolari. Grupul Volkswagen are cel mai valoros portofoliu, evaluat la 75,8 miliarde de dolari. O serie de mărci auto din China au înregistrat creșteri importante: Haval (124%, la 6,8 miliarde dolari), Geely (62%, la 6 miliarde dolari), BYD (211%, la 3,4 miliarde dolari), Baojun (98%, la 1,8 miliarde dolari) și Foton (90% la 1 miliarde de dolari). Geely a cumpărat recent 9,7% din Daimler, cu intenția de a produce mașini electrice, dar guvernul german a anunțat că va monitoriza cu atenție asocierea. Mărcile ultra-premium ca Ferrari (plus 6%, la 6,5 miliarde dolari) și Aston Martin s-au desprins de marile conglomerate care le-au deținut și și-au creat o imagine proprie, producătorul obținând cel mai bun scor la categoria Brand Strength Index (BSI) – 91,5 corespunzător unui rating AAAÂ, precizează comunicatul. Brand Finance este o companie de strategie, consultanță și evaluare a mărcilor, cu birouri în 20 de țări


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.