CNAIR a recepționat anul acesta doar 24 kilometri de autostradă
La începutul anului, fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc anticipa că vor fi dați în folosință circa 90 de kilometri de autostradă, de patru ori mai mult decât s-a realizat
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a recepționat în acest an numai 24 kilometri de autostradă, lucrările fiind tergiversate din cauza problemelor generate de constructori sau apărute în teren, care au necesitat timp și multă birocrație pentru rezolvare. La începutul anului, fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc anticipa că vor fi dați în folosință circa 90 de kilometri de autostradă în 2017. În luna martie, CNAIR a recepționat primii 15,4 km de autostradă din acest an, pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva. Din decembrie 2015, aceasta a fost prima inaugurare a unui nou segment de autostradă, se arată într-un comunicat al companiei de drumuri. În noiembrie, au fost recepționați încă 8,7 km, din autostrada Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea, pentru sectorul Gilău-Nădășelu, sector care va fi deschis circulației anul viitor, după finalizarea lucrărilor începute în acest an la podul care va traversa Someșul Mic, în continuarea A3, spre Câmpia Turzii, preconizată pentru august 2018. Dintre toate proiectele de autostrăzi aflate în construcție la acest moment, cel mai avansat este lotul 3 al autostrăzii Sebeș-Turda, de 12,45 km, care ar putea fi deschis circulației în luna ianuarie, termenul fiind amânat după ce comisia de pre-recepție a constatat că există o serie de lucrări nefinalizate sau care nu au respectat proiectul tehnic. Tot anul viitor urmează să fie recepționate și loturile 2 și 4 ale aceleiași autostrăzi, ultimul dintre sectoare fiind aproape finalizat. Mai sunt în lucru lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva, realizat în proporție de 73%, dar și trei sectoare ale autostrăzii Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea, cu un total de peste 37 de kilometri, care se află însă în faze incipiente de execuție, din cauza unor blocaje la eliberarea autorizațiilor de construcție. Ceva mai avansate sunt lucrările la sectorul Ungheni-Ogra ale aceleiași autostrăzi, cu o lungime de circa 10 km, realizate în proporție de 60%. CNAIR a lansat în 2017 proiecte de circa 4 miliarde euro în licitație publică, cel mai important vizând autostrada Sibiu-Pitești, estimată la 3,3 miliarde euro. Pentru loturile 1 și 5 ale autostrăzii, ofertele se află în faza de evaluare, urmând să intre în 2018 în etapele de proiectare și execuție. Compania pregătește lansarea licitațiilor și pentru loturile 2, 3 și 4 ale autostrăzii. Un alt proiect scos la licitație în 2017 a fost pentru noua autostradă de Centură a Capitalei, respectiv Sectorul de Sud, cu o lungime de 51 km și o valoare estimată la 580 milioane euro, care va intra anul viitor în faza de proiectare. Compania de drumuri menționează că este pregătită pentru iarnă, după ce a cumpărat 300.000 de tone de sare, a semnat toate acordurile cadru și subsecvente. Totodată, a inventariat și verificat utilajele pentru deszăpezire.