Economic

CNAIR a recepționat anul acesta doar 24 kilometri de autostradă

Ziarul de Vrancea
16 dec 2017 240 vizualizări

La începutul anului, fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc anticipa că vor fi dați în folosință circa 90 de kilometri de autostradă, de patru ori mai mult decât s-a realizat

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a recepționat în acest an numai 24 kilometri de autostradă, lucrările fiind tergiversate din cauza problemelor generate de constructori sau apărute în teren, care au necesitat timp și multă birocrație pentru rezolvare. La începutul anului, fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc anticipa că vor fi dați în folosință circa 90 de kilometri de autostradă în 2017. În luna martie, CNAIR a recepționat primii 15,4 km de autostradă din acest an, pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva. Din decembrie 2015, aceasta a fost prima inaugurare a unui nou segment de autostradă, se arată într-un comunicat al companiei de drumuri. În noiembrie, au fost recepționați încă 8,7 km, din autostrada Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea, pentru sectorul Gilău-Nădășelu, sector care va fi deschis circulației anul viitor, după finalizarea lucrărilor începute în acest an la podul care va traversa Someșul Mic, în continuarea A3, spre Câmpia Turzii, preconizată pentru august 2018. Dintre toate proiectele de autostrăzi aflate în construcție la acest moment, cel mai avansat este lotul 3 al autostrăzii Sebeș-Turda, de 12,45 km, care ar putea fi deschis circulației în luna ianuarie, termenul fiind amânat după ce comisia de pre-recepție a constatat că există o serie de lucrări nefinalizate sau care nu au respectat proiectul tehnic. Tot anul viitor urmează să fie recepționate și loturile 2 și 4 ale aceleiași autostrăzi, ultimul dintre sectoare fiind aproape finalizat. Mai sunt în lucru lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva, realizat în proporție de 73%, dar și trei sectoare ale autostrăzii Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea, cu un total de peste 37 de kilometri, care se află însă în faze incipiente de execuție, din cauza unor blocaje la eliberarea autorizațiilor de construcție. Ceva mai avansate sunt lucrările la sectorul Ungheni-Ogra ale aceleiași autostrăzi, cu o lungime de circa 10 km, realizate în proporție de 60%. CNAIR a lansat în 2017 proiecte de circa 4 miliarde euro în licitație publică, cel mai important vizând autostrada Sibiu-Pitești, estimată la 3,3 miliarde euro. Pentru loturile 1 și 5 ale autostrăzii, ofertele se află în faza de evaluare, urmând să intre în 2018 în etapele de proiectare și execuție. Compania pregătește lansarea licitațiilor și pentru loturile 2, 3 și 4 ale autostrăzii. Un alt proiect scos la licitație în 2017 a fost pentru noua autostradă de Centură a Capitalei, respectiv Sectorul de Sud, cu o lungime de 51 km și o valoare estimată la 580 milioane euro, care va intra anul viitor în faza de proiectare. Compania de drumuri menționează că este pregătită pentru iarnă, după ce a cumpărat 300.000 de tone de sare, a semnat toate acordurile cadru și subsecvente. Totodată, a inventariat și verificat utilajele pentru deszăpezire.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.