CFR SA a înregistrat o creștere de trei ori a profitului brut în 2016
Compania de stat a anunțat venituri de 509,6 milioane euro, anul trecut, cu 10% mai mari decât în 2015
CFR SA, compania care administrează căile ferate din România, a înregistrat o creștere de 180% a profitului brut în 2016 față de 2015, până la 496,94 milioane lei (110,6 milioane euro), în contextul în care compania a luat anul trecut măsuri de reorganizare administrativă și diminuare a pierderilor, potrivit datelor preliminate transmise News.ro de reprezentanții companiei.
Totodată, CFR SA a anunțat, pentru 2016, venituri de 2,288 miliarde lei (509,6 milioane euro), cu 10% mai mari decât în 2015. Acest avans a avut loc în contextul unor măsuri de eficientizare luate în interiorul companiei, a explicat purtătorul de cuvânt Oana Brânzan. ”Creșterea profitului brut al companiei a rezultat în urma adoptării unor măsuri de îmbunătățire și optimizare a activității, printre care enumerăm reorganizarea administrativă, diminuarea pierderilor, raționalizarea cheltuielilor și recuperarea mai bună a veniturilor”, a declarat Oana Brânzan.
Pentru acest an, CFR SA nu poate prognoza nivelul veniturilor, având în vedere că legea bugetului de stat pe anul 2017 nu a fost încă aprobată de Guvern.
În luna decembrie a anului trecut, CFR SA a lansat o licitație deschisă pentru reabilitarea tronsonului feroviar Brașov – Sighișoara, pe secțiunile Brașov – Apața și Cața – Sighișoara, componente ale Coridorului IV paneuropean Rin – Dunăre, valoarea totală estimată a contractului fiind de 3,71 miliarde lei (830 milioane euro). CFR SA a anunțat în decembrie că, în scurt timp, va fi lansată și licitația pentru modernizarea secțiunii de mijloc Apața-Cața, pentru care compania a semnat contractul de finanțare cu Comisia Europeană în luna noiembrie 2016.
În cazul acestui contract, în valoare de 440 milioane euro, cofinanțarea va fi asigurată de la bugetul de stat, fiind în valoare de 98,3 milioane euro pentru perioada 2016-2020 și de 167,6 milioane euro pentru perioada 2021-2023. Lucrările pe partea românească a coridorului paneuropean au acelerat în ultimul timp, la presiunea Comisiei Europene, care finanțează mare parte din lucrări.
În noiembrie, Ministerul Transporturilor a decis rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru acest an al CFR SA, prin care bugetul de investiții al companiei a fost redus drastic, cu 31,4%, până la 1,91 miliarde lei, dar a alocat mai mulți bani de la bugetul de stat pentru investiții.