Economic

CâțI bani fac marile magazine în România

Ziarul de Vrancea
9 iun 2017 1085 vizualizări

Topul retailerilor: Kaufland rămâne lider în comerțul românesc, cu afaceri de 2,1 miliarde euro în 2016

Cele mai mari 10 rețele de comerț modern au reușit să obțină anul treut în România profituri cumulate de 321 milioane euro, în creștere cu 15% față de anul anterior, la o cifră de afaceri cumulată de peste 10 miliarde de euro, în creștere cu 10% comparativ cu 2015, potrivit datelor din bilanțurile financiare depuse la Ministerul Finanțelor, consultate de News.ro. Kaufland România, care a ajuns la o rețea de 115 hipermarketuri, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 9,69 miliarde lei (2,13 miliarde euro), în creștere cu 5,6% față de 2015, potrivit datelor transmise de companie. Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanțe, retailerul a înregistrat un profit de 653 de milioane de lei (145 de milioane de euro), în creștere cu 0,67% față de anul anterior. Grupul german Kaufland a intrat pe piața din România din anul 2005. Kaufland avea anul trecut, în medie, 14.070 de angajați în România, cu 6% peste media anului 2015, fiind unul dintre cei mai mari angajatori din țară. După cifrele de afaceri din 2015, a doua poziție a podiumului este ocupată de francezii de la Carrefour, care și-au crescut vânzările cu 10% în România, până la aproape 5,6 miliarde lei (1,26 miliarde de euro). Și profitul net a crescut cu 28,5%, până la 164 milioane lei (36,4 milioane euro). Compania a ajuns la peste 9.100 de angajați. Grupul francez de retail Carrefour a ajuns, la finalul anului 2016, la o rețea de 298 de magazine în România, din care 32 de hipermarketuri, 213 supermarketuri și 53 de magazine de proximitate. În 2016, Carrefour a integrat rețeaua Billa din România, în urma achiziției. Carrefour a anunțat, la finalul lunii decembrie 2015, că a semnat un acord cu grupul Rewe pentru achiziția Billa România, cu o rețea de 86 de supermarketuri la nivel național. Al treilea clasat în topul retailerilor este Lidl, care a ajuns în 2016 la o cifră de afaceri de 5,57 miliarde de lei (1,24 miliarde de euro) în România, în creștere cu 18% față de 2015. Retailerul german de tip discount, care a ajuns la o rețea de 200 magazine în 2016, și-a crescut profitul cu 26,6%, până la 217 milioane de lei (48,3 milioane euro). Retailerul avea peste 4.200 de angajați în 2016. Parte a grupului Lidl&Schwarz, care deține cea mai mare rețea de magazine de tip discount din Europa, Lidl a rebranduit toate cele 107 magazine preluate, în 2010, de la Plus și a deschis, într-o singură zi - 6 octombrie 2011, 11 magazine noi în România. După ce în 2015 Auchan a trecut pe profit după doi ani de pierderi, în 2016 retailerul a ajuns din nou pe pierdere. Astfel, anul trecut francezii de la Auchan au înregistrat pierderi de aproape 24 milioane lei (5,3 milioane euro) în România. Pe de altă parte cifra de afaceri a crescut cu 10%, ajungând la 4,89 miliarde lei (peste 1 miliard euro). Retailerul a finalizat în 2014 cea mai mare tranzacție din retail, și anume achiziția celor 20 de hipermarketuri Real, de la grupul german Metro. Prezent în România din 2006, Auchan a ajuns la o rețea de 33 de hipermarketuri. Auchan România are în portofoliu 33 de hipermarketuri, cu 280.000 de metri pătrați de suprafața netă de vânzare. Retailerul are în România circa 10.000 de angajați. Și Metro Cash & Carry, care se adresează revânzătorilor, a înregistrat profit anul trecut. Primul retailer internațional care a intrat în România în urmă cu peste 20 de ani a raportat un profit triplu față de 2015, ajungând la 103 milioane lei (22,9 milioane de euro) în 2016, la o cifră de afaceri de 4,35 miliarde lei (968 de milioane euro). Nemții aveau în 2016 peste 4.100 de angajați în România. Mega Image a deschis în România 28 de supermarketuri și 40 de magazine de proximitate în 2016, iar numărul total al magazinelor operate de Ahold Delhaize pe piața locală a ajuns la sfârșitul anului trecut la 526, potrivit datelor publicate de companie. Anul trecut, retailerul a înregistrat o cifră de afaceri de 4,3 miliarde de lei (961 de milione euro), în creștere cu 21,4% față de 20

 

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.