Economic

Brandurile europene de lux nu mai știu ce să facă cu banii

Ziarul de Vrancea
10 apr 2018 534 vizualizări

Acestea au rezerve de numerar de peste 17 miliarde de euro

Brandurile europene de lux au o nouă dilemă: ce să facă cu rezervele de numerar de peste 17 miliarde de euro pe care le-au acumulat, transmite Bloomberg. Companiile franceze LVMH, Kering și Hermes International, alături de compania elvețiană Richemont, au acumulat rezerve de capital de 17,4 miliarde de euro, până la sfârșitul anului 2017, și suma va crește datorită unui boom al vânzărilor în China și a interesului atras în rândul cumpărătorilor tineri de către o nouă generație de designeri. În această săptămână, LVMH a raportat o creștere de 13% a vânzărilor organice în primul trimestru, care a depășit așteptările. ”Nu pot pune la păstrare acești bani. Trebuie să facă ceva cu ei”, a spus Ashok Som, co-director a unui program de management al luxului coordonat de Essec Business School din Franța și SDA Bocconi School of Management din Italia. Hermes plătește acționarilor dividende speciale în valoare totală de circa 528 de milioane de euro, în timp ce Richemont cheltuiește aproximativ 2,7 miliarde de euro pentru a prelua controlul asupra retailerului online Yoox Net-a-Porter. Totuși, aceste tranzacții sunt relativ mici comparativ cu rezervele de numerar ale companiilor. Achizițiile sunt o opțiune, dar nu sunt disponibile prea multe ținte atractive de preluare. De exemplu, marii producători de bunuri de lux ar vrea să preia Chanel, dar proprietarii companiei nu sunt interesați să vândă. Grupul LVMH a fost respins cu fermitate atunci când a încercat să facă o ofertă pentru Hermes. În ultimul an, marile grupuri au trecut pe lângă șansele de a cumpăra producătorul de ceasuri Breitling, producătorul de pantofi Jimmy Choo Group și Jeanne Lanvin, cea mai veche casă de modă din Franța. Achizițiile efectuate în afara industriei de lux nu au funcționat bine. Kering, proprietarul Gucci și Saint Laurent, a încercat să combine luxul cu sportul, cumpărând producătorul de încălțăminte Puma și brandul de skateboarding Volkom, în urmă cu câțiva ani, dar acum le vinde pe amândouă.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.