Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: ​Anul trecut au fost înmatriculate un număr record de rable

Ziarul de Vrancea
17 ian 2018 1377 vizualizări

înmatriculările de mașini rulate au urcat cu 74% anul trecut față de 2016

Piața mașinilor rulate din import a atins anul trecut cel mai ridicat nivel de când există statistici, crescând cu 74% față de 2016, până la jumătate de million de unități, potrivit unei analize realizate de Autovit.ro pe baza datelor oferite de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). ”Cel mai mare nivel al pieței a fost atins în 2008, când s-au înregistrat 300.000 de unități. De cealaltă parte, cel mai slab an pentru piața mașinilor rulate a fost 2011, când totalul nu a atins nici 100.000 de unități”, se arată în comunicat. Tranzacțiile cu mașinile noi și rulate au atins un record istoric în 2017, cele noi depășind 100.000 de unități, iar cele rulate 1,1 milioane de unități. La cele rulate, 518.927 au reprezentat mașini din import, iar 496.723 au fost reînmatriculări. Spre comparație, în 2016, piața mașinilor rulate a ajuns la un număr de 641.909 unități. ”Anul trecut, piața de mașini noi a depășit, după aproape un deceniu, 100.000 de unități, acesta fiind cel mai ridicat nivel din ultimii opt ani și al patrulea an consecutiv de creștere”, se arată în comunicat. Spre deosebire de anii anteriori, programul Rabla a avut un impact redus asupra pieței auto în 2017, astfel că mai puțin de un sfert dintre achizițiile din piață au fost efectuate prin intermediul acestuia, potrivit Autovit.ro. ”Pe de altă parte, subvențiile acordate pentru achiziția de mașini electrice au impulsionat această nișă, dat fiind faptul că 500 de persoane au aplicat pentru a-și cumpăra astfel de autoturisme, în timp ce în anii trecuți cererea era de până în 50 de mașini pe an”, se arată în comunicat. În 2017, pe Autovit.ro au fost publicate peste 250.000 de anunțuri noi, martie fiind luna cu cele mai multe oferte în platformă, urmată de octombrie și mai. Tot martie a fost și luna cu cele mai multe mașini declarate vândute pe Autovit.ro – peste 6.000 de unități, în valoare totală de 55 de milioane de euro. ”Cele mai căutate brand-uri auto de pe Autovit.ro în 2017 au fost Audi, BMW și Volkswagen. În ceea ce privește modelele de mașini căutate, acestea au fost Volkswagen Passat Audi A4 și Volkswagen Golf”, se arată în comunicat.

Alin Burcea: Nu este în regulă schimbarea premierului

Oamenii de afaceri cer stabilitate, a declarat miercuri Alin Burcea, proprietarul Paralela 45, una din cele mai mari agenții de turism din România, care spune totodată că ”nu este în regulă schimbarea premierului”. ”Nu este în regulă schimbarea premierului. Noi, oamenii de afaceri, cerem stabilitate. Este totodată nevoie de un minister al Turismului, ne-am dori să rămână Mircea Dobre, pentru că a înțeles și înțelege tematica turismului. În plus, avem acte normative în lucru care trebuie finalizate. Problema este cu schimbarea în general. Dacă se întâmplă o schimbare, vom fi probabil nevoiți să-l învățăm pe noul ministru ce este abecedarul în Turism. Unui ministru nou la Turism i-ar lua probabil două-trei luni să se obișnuiască”, a declarat Alin Burcea, într-o conferință de presă. În ceea ce privește proiectul cu voucherele de vacanță acordate bugetarilor, Burcea spune că ”după patru ani de luptă, proiectul s-a născut mort”. De la 1 decembrie 2018, voucherele de vacanță se vor transforma în prime în bani, spune Alin Burcea. ”Volumul estimat de vouchere vândute anul trecut este de 17 milioane euro, față de 380 milioane euro, cât era potențialul”, a precizat Alin Burcea. În 2017, Paralela 45 a vândut vouchere doar pentru companii private, în valoare de 130.000 euro. ”Singura perioadă în care salariații de la stat ar trebui să primească vouchere de vacanță este 2018. Aștept cu interes să văd dacă acest lucru se va întâmpla”, adaugă el. Turoperatorul Paralela 45, specializat în vacanțe de tip charter, circuite și turism individual, a înregistrat un volum de vânzări de 50 milioane euro în 2017, în creștere cu 25% față de anul anterior. Pentru acest an, compania mizează pe o creștere a afacerilor de 20% și deschiderea a cinci agenții, precum și creșterea segmentului de vânzări online și corporate.

Ferrari vrea să fabrice o supermașină electrică cu care să concureze Tesla

Ferrari intenționează sa fabrice o supermașină electrică pentru a concura Tesla pe segmentul superior al pieței automobilelor electrice, a declarat directorul general al producătorului italian, Sergio Marchionne, la salonul auto de la Detroit, transmite Bloomberg. Constructorul de mașini de curse, desprins din grupul Fiat Chryalser Automobiles, și-a extins gama pentru a crește vânzările fără să piardă din exclusivitatea brandului asociat cu designul italian și mașinile super-rapide. Sergio Marchionne, care conduce ambele companii, a mai declarat reporterilor la Detroit că Ferrari va introduce primul său SUV, care va fi ”cel mai rapid de pe piață”, la sfârșitul lui 2019 sau în 2020. ”Dacă va fi fi construită o supermașină electrică, atunci Ferrari va fi prima. Oamenii sunt uimiți de ce a făcut Tesla cu o supermașină. Nu încerc să minimizez ce a făcut Elon, dar cred că o putem face cu toții”, a spus Marchionne. Un Ferrari electric i-ar da șansa lui Marchione de a fura vânzări și atenție de la Elon Musk, ale cărui modele Roadster și Model S au definit piața automobilelor electrice de lux cu ani de zile înaintea producătorilor concurenți. Până în prezent, Marchionne nu a investit în electrificare și automobile autonome la fel de mult ca alți producători auto tradiționali, preferând parteneriatele cu companii precum Waymo, divizie a Google, pentru a se concentra pe întărirea brandurilor grupului. ”O facem pentru că trebuie. Cu toate că vom avea de muncit, noul plan pentru Ferrari, care fi facut public în prima jumătate a anului, va include automobile hibrid, așa că de acolo la un automobil electric va fi ușor”, a arătat Marchionne. Planul strategic va fi ultimul plan al lui Marchionne la conducerea brandului italian emblematic. Ferrari are ca obiectiv obținerea unor vânzări anuale de peste pragul autoimpus de 10.000 de automobile, au declarat în august persoane apropiate situației.

Indicele Robor la 3 luni a scăzut la 1,97%, cel mai mic nivel din ultimele două luni

Indicele Robor la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a scăzut la 1,97%, după trei zile de stagnare, acesta fiind cel mai mic nivel din ultimele două luni, potrivit datelor publicate miercuri de Banca Națională a României (BNR). Robor la 3 luni este indicatorul principal în funcție de care se calculează dobânzile variabile la creditele în lei. Indicatorul a scăzut miercuri după trei zile de stagnare la 1,98%. Nivelul atins miercuri este cel mai mic din data de 14 noiembrie, când a fost 1,92%. Totodată, indicele Robor la 6 luni a stagnat miercuri, pentru a patra oară, la nivelul de 2,22%. Joi, acesta a scăzut la 2,22%, cel mai mic prag din 16 noiembrie, când a fost 2,19%. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii pentru creditele în lei acordate pe piața interbancară, iar creșterea acestui indicator va duce la un avans al ratelor în cazul creditelor în lei.

Bitcoin a scăzut cu 20%

Bitcoin s-a depreciat marți cu până la 20%, la cel mai redus nivel din ultimele șase săptămâni, din cauza temerilor investitorilor legate de perspectiva de înăsprire a reglementărilor la nivel global, relatează Bloomberg. Ce mai importantă monedă virtuală din lume și-a limitat pierderile pe parcursul tranzacțiilor de la New York, la un declin de 18%, la 11.444 dolari pe unitate, cel ,mai redus nivel de la sfârșitul lunii decembrie, potrivit unui preț compozit calculat de Bloomberg. Și alte monede virtuale au urmat tendința negativă a bitcoin. Astfel, valoarea ripple a scăzut cu 33%, iar cea a ethereum cu 24%, cele două monede recuperând ulterior o parte din pierderi. Scăderile au avut loc în urma informațiilor că ministrul de Finanțe sud-coreean, Kim Dong-yeon, a declarat că interzicerea tranzacțiilor cu monede digitale este o ”opțiune reală”. Declarația a amplificat îngrijorările deja existente în legătură cu posibila închidere a pieței de profil din Coreea de Sud, considerată a treia ca mărime din lume.

Google înăsprește regulile pentru monetizarea canalelor de YouTube

Creatorii de conținut pentru YouTube trebuie să îndeplinească mai multe condiții înainte să poată câștiga bani prin afișarea reclamelor. Pentru putea câștiga bani din clipurile postate pe YouTube, utilizatorii trebuie să fie primiți în ceea ce Google numește YouTube Partner Program. Admiterea în acest program este un fel de recunoaștere a încrederii în calitatea conținutului postat. Regulile pentru admiterea în YouTube Partner Program constau până acum într-o lună de existență a canalului și 10.000 de afișări în total pentru clipurile publicate. Cine îndeplinea aceste condiții intra automat în program și putea să afișeze reclame. Însă Google schimbă din nou regulile, făcând mai dificilă acceptarea în programul de monetizare. Acum, un canal de YouTube trebuie să aibă cel puțin 1.000 de abonați și conținutul postat trebuie să însumeze peste 4.000 de ore de vizionare în ultimul an. Înăsprirea condițiilor în privința monetizării ar trebui să reducă situațiile în care reclamele brandurilor sunt asociate cu filmări improprii sau cu mesaje dubioase, cum a fost în trecut cazul reclamelor afișate în filmări care făceau propagandă teroristă.

Facebook va lua măsuri împotriva informațiilor false

WhatsApp își va avertiza utilizatorii când sunt victime ale unei campanii de dezinformare desfășurate în masă. Inginerii WhatsApp testează în prezent un sistem de detectare și avertizare a utilizatorilor cu privire la mesajele de tip spam, care conțin informații de natură să creeze panică. Mesajele de tipul „dă mai departe să afle și alții” nu sunt o noutate în mediul digital. Însă, răspândirea unor informații false prin intermediul unei baze enorme de utilizatori, cum este cazul WhatsApp, poate avea consecințe grave. Drept urmare, cei ce la WhatsApp încearcă să limiteze impactul acestui tip de mesaje răspândite în cadrul propriei rețele. Utilizatorii vor fi avertizați când sunt pe cale să devină victimele unei astfel de campanii. Astfel, conform notificărilor observate deja de un număr limitat de utilizatori, când primesc sau sunt pe cale să trimită mai departe un mesaj care a circulat deja pe la un număr semnificativ de persoane, utilizatorii WhatsApp vor fi atenționați.   


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.