Economic

Duster a ajuns în Indonezia

Ziarul de Vrancea
22 sep 2013 403 vizualizări
Modelul este ansamblat în ţara asiatică

Renault a început vanzările de SUV-uri Duster în Indonezia, asamblate în această ţară, grupul francez anticipand un mare potenţial de creştere al pieţei, relatează Automotive News Europe. Duster este fabricat în Indonezia din subansamble importate din India. Modelul este vandut în Europa şi Africa sub marca Dacia, iar în restul lumii sub marca Renault. Renault a început totodată comercializarea pe piaţa din Indonezia a SUV-urilor Renault Koleos şi a modelului Megane RS, care vor fi importate din Coreea de Sud, respectiv Spania. "Intenţionăm să construim şi alte modele în Indonezia, pe care nu le-am anunţat încă, începand din 2015", a declarat un purtător de cuvant al Renault. Indonezia este în prezent motorul economiei Asiei de Sud-Est, cu o populaţie de 250 de milioane de persoane. Cu numai 36 de vehicule la 1.000 de locuitori, piaţa are un potenţial bun de creştere pentru Renault, care încearcă să genereze vanzări în afara pieţei europene, unde situaţia este dificilă. Spre comparaţie, în Europa de Vest există 560 de maşini la 1.000 de locuitori. "Indonezia devine o ţară de importanţă majoră pentru dezvoltarea Renault în regiunea Asia-pacific. Ritmul ridicat de creştere al pieţei euro va intensifica activităţile Renault, care aduce tot mai multe modele pentru a satisface nevoile clienţilor indonezieni", a declarat Jerome Stoll, director la Renault.

Modelel Renault vor fi vandute în Indonezia în showroom-uri operate de partenerul local al grupului, Indomobil, care vrea să ajungă pană în 2016 la 45 de centre destinate grupului francez. Publicaţia franceză La Tribune a relatat în luna august, citand o sursă din cadrul grupului, că Renault ar putea fabrica în Indonezia, alături de Duster, şi modelul Lodgy, din 2016, dar şi un model entry level. Lodgy, produs în prezent în Maroc şi singurul model Dacia care nu are succesul aşteptat în Europa, ar putea fi produs în Indonezia întrucat autovehiculele din această categorie sunt foarte populare în regiune. Proiectul din Indonezia ar putea fi derulat în cooperare cu Nissan, constructorul auto nipon controlat de Renault, potrivit La Tribune. Nissan a prezentat în luna iulie modelul Go de circa 5.000 de euro, care ar urma să fie lansat în India la începutul anului următor, iar ulterior în Rusia şi Indonezia sub noul brand entry level Datsun. Renault intenţionează să prezinte la salonul auto din New Delhi din februarie conceptul unei maşini proprii cu preţ redus, de asemenea de 5.000 de euro, potrivit unei surse din cadrul grupului. Autovehiculul este destinat, cel puţin într-o primă fază, pieţelor emergente din Asia. Piaţa auto din Indonezia a crescut în prima jumătate a anului cu 12,8%, la nivelul record de 582.300 de unităţi. Cel mai bine vandut model este Toyota Avanza, maşină asemănătoare cu Lodgy. Avanza este atat de populară încat înregistrează o cotă de piaţă de 17,5%, scrie La Tribune.

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.