Angajaţii Fiscului aşteaptă noua organigramă cu strangere de inimă
După venirea preavizelor, nu au mai apărut noutăţi în ceea ce priveşte reorganizarea din Finanţele Publice din judeţ. Personalul instituţiei aştepta ieri noua organigramă, pentru a şti exact care sunt opţiunile. Cele 150 de persoane care au primit luni preaviz au la dispoziţie şapte zile pentru a opta pentru un post corespunzător pregătirii acestora. În cazul în care sunt mai mulţi angajaţi care vor aceeaşi funcţie se va organiza concurs. Posturile desfiinţate acum nu se vor regăsi în totalitate în noua organigramă din Vrancea, ci se vor regăsi la Direcţia Regională de la Galaţi sau la Direcţia Antifraudă de la Galaţi. Noua forma de organizare în Vrancea presupune o structură simplicată la nivel de judeţ, 17 posturi urmand cel mai probabil să fie anulate din organigramă. Cum cei care pierd pleacă din sistem, toată lumea este îngrijorată şi mulţi se gandesc chiar la prostesteze sau să conteste preavizele. ”Administraţia municipală Focşani dispare şi va funcţiona doar o singură administraţie la nivel de judeţ, cu două servicii la Adjud şi la Panciu. Administraţia Finanţelor de la nivel de judeţ va prelua activitatea Administraţiei Finanţelor Publice Focşani, iar serviciiile din Adjud şi Panciu răman cu aceleaşi comune arondate”, a declarat Marian Lungu, directorul interimar al Finanţelor Publice, numit în funcţie în urmă cu două zile. Reorganizarea pune dificultăţi în ceea ce priveşte colaborarea cu alte instituţii cu atribuţiuni de control. Garda Financiară putea răspunde în mod operativ unor solicitărie făcute de Poliţie pentru derularea unor acţiuni. Cum instituţia a fost desfiinţată, este un gol de activitate în această perioadă, care nu poate fi preluat de noua Administraţie Financiară, unde controalele se fac pe baza unor planificări. În cadrul Fiscului din Vrancea lucrează aproape 400 de salariaţi. (M. BOICU)