Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Nu primeşti bon fiscal nu plăteşti nota la restaurant

Ziarul de Vrancea
6 iun 2013 1088 vizualizări
Ministerul Finanţelor analizează posibilitatea ca să permită clienţilor să nu plătească la restaurant în caz că nu primesc bon fiscal u o măsură similară este aplicată în Grecia

Ministerul Finanţelor va analiza posibilitatea ca romanii care merg la restaurant sau folosesc diverse tipuri de servicii să nu achite contravaloarea acestora dacă nu primesc bon fiscal, a declarat Dan Manolescu, secretar de stat în minister. Măsura, adoptată deja în Grecia, vizează combaterea evaziunii fiscale în domeniul alimentaţiei, în special, și în cel al serviciilor, în general. "Era o idee ridicată spre dezbatere în sală. E o măsură adoptată în Grecia, începand cu anul trecut, prin care cetăţenii au dreptul să nu plătească dacă nu primesc un document fiscal. Măsura se pare că în Grecia se bucură de succes și este în analiză", a spus Manolescu la un seminar pe teme de fiscalitate organizat de Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT). El a afirmat că Ministerul Finanţelor va analiza dacă o asemenea măsură poate fi funcțională şi poate produce efecte în Romania. "Este un subiect care trebuie analizat. Dacă legea protejează cetățeanul pentru a cere bonul fiscal, trebuie analizat dacă o astfel de măsură este fezabilă şi în Romania. O să mai discutăm şi cu colegii din Grecia pentru a vedea care sunt efectele acestei măsuri. O să vedem ce se întamplă în sezonul estival la ei, unde sunt foarte mulți turişti", a adăugat Manolescu. Secretarul de stat a spus că în Grecia refuzul de a plăti în absenţa bonului fiscal nu se referă doar la turism, ci la diverse tipuri de achiziţii și servicii unde există risc de evaziune.

Privatizarea CFR Marfă se va juca în doi

una din cele trei firme care au depus oferte pentru preluarea operatorului roman de transporturi a fost eliminată u în cursă a rămas şi o societate romanească

Privatizarea CFR Marfă va continua doar cu Grup Feroviar Roman şi asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz, în condiţiile în care plicul depus de americanii de la OmniTRAX nu conţinea oferta preliminară şi neangajantă. Compania Grup Feroviar Roman este deţinută de către Gruia Stoica, om de afaceri ce deţine indirect şi Remarul Paşcani. "Ministerul Transporturilor vă informează că, în cadrul procesului de privatizare a CFR Marfă s-a încheiat procedura de verificare a documentelor depuse de către cei trei investitori înscrişi pe «Lista scurtă», în etapa de negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante. Potenţialii cumpărători aveau obligaţia depunerii plicurilor conţinand ofertele preliminare şi neangajante, precum şi comentariile asupra cadrului contractual, pană miercuri, 5 iunie 2013, ora 16.00, acesta fiind termen de decădere. În urma analizării documentelor de mai sus, s-a constatat că Grup Feroviar Roman şi asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz au depus ofertele preliminare şi neangajante şi comentariile asupra contractului de vanzare-cumpărare de acţiuni, conform anunţului şi dosarului de prezentare, iar plicul depus de către OmniTRAX nu conţinea oferta preliminară şi neangajantă şi nici comentariile asupra contractului de vanzare-cumpărare de acţiuni", se arată într-un comunicat al ministerului. Comisia de Privatizare din Ministerul Transporturilor va organiza sesiuni de clarificări cu cei doi ofertanţi care au depus documentaţia completă. Pentru a participa la ultima etapă, respectiv licitaţia cu ofertă în plic, documentele de participare trebuie depuse pană cel tarziu în data de 19 iunie 2013, ora 12:00, acest termen fiind unul de decădere. În ziua următoare, la ora 11:00, la sediul Ministerului Transporturilor, Comisia de Privatizare va proceda la deschiderea plicurilor cu documentele de participare la licitaţie, a ofertelor de cumpărare de acţiuni depuse şi va stabili ofertantul adjudecatar. Privatizarea CFR Marfă presupune vanzarea a 51% din acţiunile companiei. Licitaţia pentru privatizarea companiei porneşte de la 180 milioane de euro. OmniTRAX, GFR şi asocierea dintre Transferoviar Grup şi Donau-Finanz au depus pe 23 mai din nou, documentele pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă, fiind singurii investitori care au participat la proces atat în prima fază, cat şi după reluarea acestuia. Cei trei investitori au depus şi anterior documentaţia de participare, dar nu s-au precalificat pentru etapa următoare. Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfă şi a relaxat unele condiţii impuse ofertanţilor, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, însă nu a modificat preţul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a caştigătorului. Privatizarea CFR Marfă reprezintă o precondiţie solicitată de experţii Fondului Monetar Internaţional pentru ca ultima evaluare a acordului început în 2011 să intre în Consiliul Director al instituţiei internaţionale.

GfK: Doar 3% dintre romani doresc să cumpere o locuinţă

Majoritatea romanilor nu au posibilităţi de economisire în prezent sau în perioada următoare, astfel că intenţia de cumpărare de bunuri de folosinţă îndelungată este foarte scăzută, doar 3% din populaţie avand în plan să cumpere o casă şi 6% o maşină, potrivit GfK. Deşi indicatorii privind veniturile familiei şi situaţia economică a ţării dau uşoare semne de revenire faţă de anii anteriori, romanii au devenit şi mai precauţi în ceea ce priveşte achiziţiile. Astfel, dacă în aprilie anul trecut, aproape 58% dintre cei chestionaţi afirmau că situaţia financiară a familiei lor era mai rea decat în 2011, la distanţă de un an 49% dintre romani mai cred acest lucru, în vreme ce 20% se aşteaptă ca situaţia lor chiar să se îmbunătăţească şi 41% să rămană la fel. Totodată, 12% afirmă că trăiesc mai bine decat în aprilie 2012, potrivit Barometrului de Încredere a Consumatorului realizat de GfK  În privinţa situaţiei economice, două treimi dintre romani cred că economia nu merge bine, în vreme ce în aprilie 2012 procentajul era de 74%. În acelaşi timp, 47% dintre cei chestionaţi nu văd o redresare a situaţiei economice în următoarea perioadă, iar 13% dintre ei speră într-o revenire. "Cu toate acestea, opt din zece romani consideră că vremurile pe care le trăim sunt nefavorabile economisirii, atat pentru prezent, cat şi pentru următoarea perioadă. Prin urmare, intenţia de achiziţie a unor bunuri de folosinţă îndelungată este foarte scăzută. Numai 3% intenţionează să îşi cumpere sau să îşi construiască o casă în următoarea perioadă şi doar 6% să-şi achiziţioneze un autoturism. Acestea sunt unele dintre cele mai mici procente înregistrate pentru aceşti doi indicatori ai Barometrului de Opinie pană în prezent. Un număr ceva mai mare dintre cei chestionaţi, aproape 18%, îşi doresc totuşi să investească în lucrări de îmbunătăţire a locuinţei", se arată într-un comunicat al companiei de cercetare de piaţă. Romanii nu sunt deloc optimişti în privinţa inflaţiei, opt din zece resimţind creşterea preţurilor în ultimul an, iar trei sferturi dintre ei se aşteaptă la preţuri mai mari pe parcursul lui 2013. În acelaşi timp, 68% din cei care au participat la sondajul GfK au afirmat că şomajul va creşte în decursul acestui an, în uşoară scădere faţă de aprilie 2012, cand 70% credeau acelaşi lucru. "Diminuarea accentuată a apetitului romanilor pentru investiţii viitoare majore evidenţiată de concluziile Barometrului de Încredere vine să confirme şi alte rezultate din studiile GfK care ne arată că romanii investesc din ce în ce mai puţin în bunuri de folosinţă îndelungată, mai ales în electronice şi electrocasnice", a declarat Andi Dumitrescu, director general GfK Romania.

Agenţiile care aduc turişti străini vor plăti impozite mai mici

Ministerul Finanţelor va analiza solicitarea agenţiilor de turism de a reduce impozitul pe profit cu o anumită sumă pentru turoperatorii care aduc turişti străini în Romania, a declarat joi Dan Manolescu, secretar de stat în Ministerul Finanţelor. "Analizăm. Am deschis acest dialog în ideea de a identifica astfel de posibilitați. Suntem în analiza acestui subiect. Suntem într-un proces de rescriere a Codului Fiscal şi ar fi posibil ca în acest proces amplu să avem şi astfel de iniţiative. Vom continua discuţiile", a afirmat Dan Manolescu. ANAT a cerut Guvernului să sprijine agenţiile care aduc turişti străini în Romania şi care sunt mult mai puţine comparativ cu cele care trimit romani în străinătate. Astfel, asocialţia a propus ca fiecare agenşie care aduce turişti străini să beneficieze de o scutire de impozit pe profit de caţiva euro pentru fiecare noapte de cazare a turistului în Romania. Din banii caştigaţi prin scutirea de taxe, agenţiile ar putea investi în broşuri de promovare şi prezenţa la diverse targuri de profil din străinătate. Gheorghe Mărginean, proprietarul Karpaten Turism, cea mai mare agenţie romanească specializată în incoming, a declarat că Romania este una dintre puţinele şări în care aducerea de turişti străini nu este considerată export şi nu este scutită de TVA. "Turismul este singurul domeniu din Romania unde se plăteşte TVA la export. Pentru că incoming-ul, aducerea de turişti străini în Romania, asta înseamnă, export. Vinzi în străinătate destinaţia Romania. Noi facem export de servicii", a spus Mărginean. El a afirmat că orice scutire de taxe ar însemna o reduce a tarifelor pentru turiştii străini şi, implicit, creşterea numărului acestora. "Romania se poate vinde doar prin preţuri mici, din cauza imaginii proaste", a mai spus Mărginean.

Hidroelectrica iese în iunie din insolvenţă!
 
Hidroelectrica poate ieşi din insolvenţă pană la finalul lunii, în condiţiile în care Tribunalul Bucureşti a respins miercuri ultima contestaţie formulată de foştii parteneri ai companiei, respectiv a firmei Alpiq RomIndustries, a anunţat administratorul judiciar. "Tribunalul Bucureşti a respins ieri (miercuri, n.r.) şi contestaţia utimului trader de energie Alpiq RomIndustries. Contestaţia a fost formulată împotriva măsurii administratorului judiciar Euro Insol de neînscriere în tabelul creanţelor a sumei de 527 milioane lei solicitată de Alpiq RomIndustries cu titlu de daune pentru denunţarea de către administratorul judiciar a contractului de vanzare-cumpărare energie electrică nr. 39 din 29.11.2004 încheiat cu Hidroelectrica. Pe 10 Aprilie 2013 Tribunalul Bucureşti a respins şi contestaţia Alpiq RomEnergie prin care solicită daune de 719 milioane lei", se arată într-un comunicat al administratorului judiciar. Astfel, toate cele 75 de contestaţii au fost soluţionate, ceea ce permite administratorului judiciar Euro Insol înregistrarea la Tribunalul Bucureşti a tabelului definitiv al creanţelor împotriva debitoarei Hidroelectrica şi ulterior a planului de reorganizare. "Rămane fezabil termenul de 26 iunie 2013 privind ieşirea Hidroelectrica din insolvenţă", se menţionează în comunicat. Valoarea creanţelor revendicate de cei 381 creditori însumează 5,4 miliarde de lei, din care 3,5 miliarde de lei au fost recunoscute de către administratorul judiciar. Suma de 1,1 miliarde lei a fost respinsă, iar 800 milioane de lei au fost admise sub condiţia prezentării unor documente justificative suplimentare. Un număr de 75 de creditori cărora li s-au respins creanţele au formulat contestaţii la tabelul preliminar întocmit de administratorul judiciar. Valoarea creanţelor care fac obiectul acestor contestaţii este de 1,9 miliarde lei.

Romania, promovată în staţiile de metrou din străinătate

Romania va fi promovată ca destinaţie turistică în staţiile de metrou şi pe panouri publicitare stradale în oraşe din mai multe ţări, printre care Germania, Rusia, Franţa, Austria, Italia şi Spania, a declarat joi Mirela Matichescu, vicepreşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT). "Suntem în faza de solicitare a ofertelor în tot ceea ce înseamnă campanie de promovare externă. Vorbim de promovare la metrou, de promovare outdor în tot ce înseamnă punctele cheie în ţări precum Germania, Rusia, Franţa, Austria, Italia şi Spania", a spus Matichescu, într-o conferinţă de presă. Ea a afirmat că vor fi promovate imagini cu zone din Romania, printre care cu Delta Dunării şi zonele montane. Matichescu vrea ca pană la sfarşitul verii panourile publicitare să poată fi văzute de turiştii străini. "Vreau ca pană la sfarşitul acestui an să absorbim tot ce înseamnă fonduri disponibile pentru promovare pe acest exerciţiu financiar, adică 54 de milioane de euro", a spus oficialul ANT.

FMI recunoaşte că a făcut greşeli grave în Grecia

Fondul Monetar Internaţional (FMI) admite, într-un raport intern, că a făcut greşeli majore în ultimii trei ani în ceea ce priveşte gestionarea acordului de finanţare externă încheiat cu Grecia, subestimand semnificativ impactul măsurilor de austeritate asupra economiei, potrivit Wall Street Journal. Într-un document intern "strict confidenţial", FMI notează că a subestimat semnificativ pagubele care aveau să fie aduse economiei greceşti de măsurile de austeritate prescrise guvernului. Grecia este în recesiune de şase ani. Totodată, FMI admite că şi-a încălcat propriile reguli astfel încat datoria publică uriaşă a Greciei să pară sustenabilă şi că, în retrospectivă, ţara nu respecta trei dintre cele patru criterii de calificare pentru finanţare. Raportul FMI subliniază însă că modul în care a fost abordată criza, în coordonare cu Uniunea Europeană, a caştigat timp pentru a limita impactul asupra zonei euro. În plus, oficiali FMI consideră că experienţa acumulată în Grecia va ajuta în viitoare situaţii de criză, iar instituţia nu a avut alternative la momentul respectiv.


Porsche nu mai produce Cayenne din cauza inundaţiilor

Constructorul german de automobile sport Porsche, divizie a grupului Volkswagen, a suspendat producţia la fabrica de la Leipzig, unde este asamblat modelul Cayenne, din cauza inundaţiilor din regiune, transmite Bloomberg. Începand cu schimbul întai de joi, activitatea fabricii se va opri din cauza problemelor cu reţeaua de furnizori, mai exact livrările insuficiente de şasiuri pentru SUV-ul Cayenne, potrivit unui comunicat al Volkswagen. Din cauza nivelului ridicat al apei, trenurile de marfă nu pot ajunge la fabrica din Leipzig pentru a livra componentele, fabricate la Bratislava. "Vom decide în ceea ce priveşte reluarea producţiei în funcţie de evoluţia situaţiei în zona de logistică", a afirmat în comunicat directorul general al fabricii, Siegfried Buelow. Lucrările de preasamblare la modelul Panamera vor continua la Leipzig. Fabrica produce în condiţii normale 450 de automobile pe zi.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
condițional, acum 3970 zile, 4 ore, 49 minute, 25 secunde
E tare rău naș rușanu asta pe reglementări ! Se zvonește că și dacă vrei să-ți arzi nevasta trebuie s'o plătești și să pretinzi bon fiscal. Sau dacă rămaii fără bani în casă citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.