Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Înmatriculările maşinilor second sunt blocate

Ziarul de Vrancea
28 mai 2013 976 vizualizări
Autorităţile cer dovada achitării unei taxe anterioare, însă Fiscul nu are o evidenţă nominală a acestor plăţi din anii trecuţi

Înmatriculările maşinilor second-hand şi a celor transferate de la companiile de leasing la utilizatori odată cu încheierea contractului sunt blocate pentru că autorităţile cer dovada plăţii unei taxe anterioare, însă Fiscul nu are o evidenţă nominală a acestor plăţi din anii trecuţi. "Prin textul de lege privind timbrul de mediu nu se poate colecta taxa în vederea înmatriculării pentru că nu se poate lua uşor adeverinţa privind plăţile pentru taxele anterioare, deci înmatriculările sunt blocate. Am luat legătura cu autorităţile, ANAF, Administraţia Fondului de Mediu şi Ministerul Mediului, însă cu toată voinţa acestor instituţii, ANAF nu are o evidenţă din punct de vedere tehnic a încasărilor anterioare şi astfel se blochează procedura de înmatriculare", a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, secretarul general al Asociaţiei Societăţilor Financiare ALB Romania, Adriana Ahciarliu. Ea a arătat că fiecare instituţie în parte cu care asociaţia a intrat în dialog spune că nu este cea decidentă în această situaţie. La randul său, Ion Busuioc, director în cadrul ANAF, a arătat că nu este responsabilitatea ANAF de a soluţiona problema şi instituţia nu se face vinovată de acest blocaj, prin inexistenţa unor evidenţe nominale a plăţilor anterioare, întrucat Fiscul n-a avut în timp obligaţia de administrare a acestor taxe, ci doar de colectare. "Culpa nu aparţine ANAF pentru că legislaţia în timp nu a instituit obligaţia ca ANAF să înregistreze aceste plăţi, ci să încaseze prin trezorerii. Deci n-am avut obligaţia de administrare, iar contribuabilii nu au fost obligaţi să depună declaraţii că au efectuat acele plăţi, ci sumele s-au vărsat într-un cont comun, fiind taxe nenominale, deci nu ştim cine a plătit pentru taxa auto", a spus Busuioc. ALB a propus Ministerului Mediului ca firma de leasing să preia obligaţia de a prezenta dovada plăţii taxelor anterioare după ce se realizează înmatricularea maşinii, eliminand astfel blocajul. "Sunt societăţi de transport care nu pot folosi autovehiculele din cauza autorizaţiilor care trebuie luate ulterior înmatriculării, iar cum înmatricularea depinde de aducerea acelei dovezi, totul este blocat. Din discuţiile cu autorităţile nu au reieşit dovezi de neplăţi anterioare de taxe auto din partea companiilor de leasing, aşa încat pot avea încredere în societăţile de leasing că îşi vor asuma plata taxei ulterior înmatriculării dacă aceasta n-a fost achitată anterior. Pe de altă parte, autorităţile statului vor avea o garanţie că vor încasa sumele respective", a afirmat Marian Carlig, preşedintele comitetului logistic Leasing în cadrul ALB Romania. Transferul de proprietate de la compania de leasing la proprietar presupune plata timbrului de mediu de către acesta din urmă, fiind cazul contractelor de leasing începute în 2008-2009 care au ajuns la final. Reprezentanţii asociaţiei n-au primit încă niciun răspuns oficial din partea Ministerului Mediului la propunerea înaintată, însă din discuţiile avute au înţeles că soluţia a fost considerată constructivă, cu posibilitate de aplicare. Pentru utilizatorii care ajung la terminarea contractului cu un cost mai mare decat a fost stabilit iniţial, prin aplicarea timbrului de mediu, opţiunile sunt fie pentru prelungirea contractului astfel încat să amane plata taxei, fie pentru restituirea maşinilor din contract firmei de leasing, caz în care aceasta trebuie să preia plata timbrului, potrivit secretarului general ALB.

Carnea de porc se va scumpi cu pană la 15%

Preţul cărnii de porc va fi majorat cu 12-15% pană la sfarşitul anului, din cauza costurilor pe care producătorii trebuie să le suporte pentru achiziţia de furaje, potrivit producătorului şi distribuitorului de carne ambalată Carmolimp. Creşterea preţului cărnii de porc de pe piaţa locală este iminentă în acest an, avand în vedere trendul crescător al costurilor pe care producătorii trebuie să le suporte pentru achiziţia de furaje, dar şi schimbărilor legislative la nivelul Uniunii Europene, potrivit Carmpolimp. "Crescătorii şi procesatorii au amanat scumpirea produselor din carne de porc pentru a evita scăderea şi mai mare a consumului, asumandu-şi creşterile de preţ la furaje şi la utilităţi. Mulţi dintre procesatori nu mai pot susţine aceste creşteri, astfel că vor opera majorări de preţ la raft. Estimăm că pană la finele anului creşterile vor fi de 12-15%, iar în perioada imediat următoare vom vedea creşteri de pană la 7%", a declarat marţi, într-un comunicat, Olimpiu şoneriu, directorul general al Carmolimp. Potrivit producătorului de carne, pană la recolta din acest an preţul furajelor va continua să crească, materia primă provenind din stocurile aflate în scădere. În acelaşi timp, pentru lunile iulie-august este anunţată o perioadă secetoasă, care va afecta în special culturile de porumb, principala plantă furajeră utilizată în creşterea porcilor. Acestora li se adaugă şi creşterea preţurilor la porcii mici pe care fermierii romani îi cumpără din Europa de Vest. "Uniunea Europeană are în vedere, de asemenea, implementarea directivelor cate reglementează spaţiul minim pe cap de animal sau de pasăre. Procesatorii vor fi nevoiţi să implementeze aceste directive, astfel că vor fi nevoiţi să investească în adaptarea fermelor la noile condiţii. Este de aşteptat ca producţia să scadă în urma introducerii acestor măsuri din a doua parte a anului", a mai spus şoneriu.

Ponta: Decizia privind reducerea CAS va fi luată în toamnă

Decizia privind reducerea CAS pentru angajator va fi adoptată în toamnă, cand va fi stabilit bugetul atat pe 2014, cat şi pe 2015 şi 2016, pe baza rezultatelor economice din primele două trimestre şi a previziunilor pentru trimestrul trei al acestui an, a declarat premierul Victor Ponta. "În toamnă, în baza rezultatelor din primele două trimestre şi a previziunilor pentru trimestrul trei, începem să construim proiectul de buget pentru 2014. Mai mult, sper să putem trece în Constituţie, la revizuire - pentru că acum se prevede foarte clar că bugetul este anual - noţiunea de buget multianual, şi pe baza unor date foarte concrete în toamnă vom şti exact cum construim bugetele pentru 2014, 2015 şi 2016. Intenţia şi angajamentul nostru, ca şi convingerea că este un lucru foarte bun, merge în primul rand spre reducerea contribuţiilor de asigurări sociale la angajator", a spus Ponta după ce a participat la conferinţa "Cities of Tomorrow": dezvoltarea urbană, încotro?, organizată de Camera de Comerţ şi Industrie Romano-Germanǎ (AHK Romania). Programul de guvernare al USL, prezentat în luna decembrie pentru perioada 2013-2016, prevede reducerea treptată, cu un total de cinci puncte procentuale, a contribuţiilor de asigurări sociale (CAS) datorate de angajator. Întrebat şi dacă taxa pe valoarea adăugată va fi redusă, premierul a arătat că şi această decizie depinde de existenţa resurselor financiare. "Aş vrea de astăzi să reduc TVA, însă totdeauna trebuie să vezi caţi bani ai, cum îi foloseşti pentru şcoli, pentru spitale şi, cu cat reuşim să economisim sau să producem mai mult, cu atat va fi mai bine", a conchis şeful Guvernului.

Iată cum pierdem 3 miliarde de euro dintr-un foc

Abandonarea construcţiei reactoarelor 3 şi 4 de la Cernavodă ar aduce pierderi în economia romanească de circa 3 miliarde euro, prin dispariţia industriei nucleare orizontale, lipsa de noi contracte şi nevalorificarea investiţiilor deja realizate, potrivit unui studiu elaborat de asociaţia Romatom. "Renunţarea la acest proiect (...) va demobiliza pană la dispariţie industria nucleară orizontală romanească, iar o serie de cheltuieli deja efectuate (...) reprezentand circa un miliard de euro, nu vor mai fi valorificate", se arată în studiu. Sursa citată estimează la 1,6-1,8 miliarde de euro bunurile şi serviciile care pot fi contractate, dacă proiectul va fi finalizat, în caz contrar urmand să fie afectată semnificativ şi siguranţa sistemului energetic. De asemenea, bugetul de stat ar pierde anual 12,5 milioane de euro, sumă aferente celor 16.000 de locuri de muncă necesare pentru acest proiect. Investiţia pentru cele nouă reactoare este evaluată la 6,4 miliarde de euro. Potrivit lui Ion Rotaru, reprezentant al Romatom, există un interes deosebit al companiilor romaneşti să participe la construcţia reactoarelor nucleare 3 şi 4, respectiv 71 de societăţi, specializate în producţia de componente, echipamente, construcţii-montaj, proiectare şi inginerie în sectorul nuclear civil. Cele 71 de companii au avut anul trecut au avut o cifră de afaceri cumulată de 2,4 miliarde de lei (550 milioane euro).

Samsung a bătut Nokia la ea acasă

Samsung Electronics a vandut pentru prima dată mai multe telefoane în Finlanda faţă de compania autohtonă Nokia, căreia consumatorii i-au rămas fideli în ultimii ani în pofida problemelor severe cu care s-a confruntat la nivel mondial. Astfel, cota de piaţă a Samsung în Finlanda a crescut la 36% în primul trimestru al acestui an, faţă de 33% pentru Nokia, potrivit datelor IDC, citate de Engadget. Locul al treilea a revenit companiei americane Apple, cu 14% din vanzări, în timp ce restul producătorilor s-au înghesuit pe 16% din piaţă. Potrivit publicaţiei finlandeze Digitoday, răsturnarea de situaţie a fost determinată de tranziţia consumatorilor către smartphone-uri, care va continua să accelereze.

Taxa pe podul Calafat-Vidin este de 6 euro

Noul pod rutier şi feroviar Calafat-Vidin va fi inaugurat în 14 iunie şi va fi exploatat de o societate mixtă romano-bulgară, iar taxa pentru tranzitarea acestuia va fi de 6 euro, a anunţat, ieri, la Calafat, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu. Ministrul, care a mers, ieri, la Calafat pentru a verifica stadiul lucrărilor la Podul rutier-feroviar Calafat-Vidin, a anunţat că acesta va fi exploatat de o societate mixtă romano-bulgară, care va fi înfiinţată pană în 14 iunie, cand va avea loc inaugurarea acestui obiectiv. Potrivit ministrului, lucrările sunt aproape finalizate. "Mai există cateva detalii tehnice care vor fi gata în perioada imediat următoare, şi aici mă refer la lucrările care se execută la catenară (firul de alimentare cu energie electrică pentru circulaţia feroviară), fiind o diferenţa de nivel de doar 10 centimetri între catenara dintre Romania şi Bulgaria, pe care o vom pierde pe o distanţă de o sută de metri", a precizat Fenechiu. El a spus că a primit asigurări că pană pe 9 iunie vor fi montate şi cabinele pentru personalul Poliţiei de Frontieră, atat pentru partea romană, cat şi pentru partea bulgară.

O carte despre ieşirea din zona euro aprinde Portugalia

O carte care îndeamnă Portugalia să renunţe la moneda euro, apărută în luna aprilie şi avand ca autor un cunoscut economist portughez, a devenit rapid un bestseller, depăşind mai multe cărţi de slăbit şi chiar popularul roman erotic "Fifty Shades of Grey" ("50 de nuanţe de gri"), scrie WSJ. Cartea, intitulată "De ce ar trebui să părăsim euro", semnată de economistul João Ferreira do Amaral, a aprins o dezbatere publică în societatea portugheză în ceea ce priveşte cauza problemelor economice ale ţării - austeritatea necesară pentru a primi în continuare bani de la UE, sau însăşi moneda euro, potrivit Wall Street Journal (WSJ). Astfel, o temă rezervată pană în prezent discuţiilor din mediul academic a devenit subiect de prelegeri publice, dezbateri televizate şi editoriale de presă. Chiar şi unii politicieni încep să discute deschis dacă ţara are într-adevăr perspectivele unei reveniri economice pe termen lung în interiorul zonei euro. "Portugalia nu are nicio şansă să crească repede în interiorul unei uniuni monetare cu o monedă atat de puternică", a declarat Ferreira do Amaral într-un interviu recent.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.