Economic

La promisiuni sunt cei mai buni!

Ziarul de Vrancea
21 apr 2013 1115 vizualizări
Fenechiu: Situaţia economică nu este în cea mai bună formă Ministrul Transporturilor susţine că o creştere reală în buzunarele oamenilor se va vedea începand cu anul viitor

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, afirmă că situaţia economică din Romania "nu este în cea mai bună formă", dar este mulţumit de activitatea Guvernului şi crede că acţiunile actualului Cabinet vor determina o creştere reală în buzunarele oamenilor, la începutul anului viitor. "Cred cu tărie că ceea ce încearcă actualul guvern să facă va aduce Romania în situaţia în care la începutul anului viitor se va vedea şi în buzunarele oamenilor o creştere reală. Cel mai important lucru pe care trebuie şi avem obligaţia să-l facem astăzi este acela de a atrage cat mai repede, de a aduce fondurile europene în Romania. Sunt atat de mulţi bani care vin gratis şi sunt bani care răman în marea lor majoritate în economia reală, încat putem cu siguranţă să se vadă o creştere reală în buzunarul oamenilor. (...) Al doilea lucru pe care trebuie să-l facem este acela de a începe să facem performanţă în companiile din Romania. Acest management performant pe care ni-l cere Comisia Europeană consider că este binevenit. Dacă îl vom implementa cu succes, vom vedea şi rezultatele", a spus ministrul la emisiunea "După 20 de ani".. El a precizat că Programul Operaţional Sectorial de Transport, gestionat de ministerul Transporturilor, are în prezent rata cea mai redusă de absorbţie, dar se angajează ca pană la finele exerciţiului financiar, rata să fie cea mai ridicată dintre toate programele sectoriale. "Astăzi, cu toate că sunt doar de patru luni în minister, am o rată de contractare de peste 80%", a spus oficialul. Potrivit ministrului, Comisia Europeană a dat un acord de principiu pentru introducerea metroului în axele de finanţare europeană pentru perioada 2007-2013, iar în condiţiile în care vor exista bani europeni se va putea lucra la "foc continuu", iar Magistrala V (Drumul Taberei - Universitate) ar putea fi finalizată pană în 2016. "Avem o discuţie foarte avansată cu domnul primar Oprescu şi cu cei din Ilfov, pentru că Autoritatea Metropolitană de Transport vrem să fie sub tutela primăriei municipiului Bucureşti, a Consiliului Judeţean Ilfov şi parţial şi a Ministerului Transporturilor. Această autoritate să se ocupe de tot transportul public de călători în Bucureşti şi în localităţile învecinate. Operarea metroului va fi în subordinea acestei autorităţi metropolitane, iar dezvoltarea metroului va rămane în continuare la Ministerul Transporturilor", a adăugat Fenechiu, răspunzand unei întrebări. Pe de altã parte, el a afirmat că şi-ar dori ca Romania să nu mai aibă nevoie de un acord cu FMI. "Eşti asistat doar atunci cand nu poţi să rezolvi nişte lucruri, cand eşti incompetent. Eu vreau să nu mai fim o naţie de asistaţi, ci să fim o naţie pe picioarele noastre, dar acest lucru nu-l putem face decat în momentul în care economia funcţionează", a spus ministrul Transporturilor. El a precizat însă că la jumătatea anului se va pune problema prelungirii acordului. "Multe obiective nu sunt îndeplinite, începand de la arierate, continuand cu privatizarea companiilor şi multe altele. Dincolo de asta, noi avem în continuare nevoie de banii de la FMI, pentru că ei din nefericire au fost luaţi şi tocaţi", a afirmat oficialul. Întrebat dacă este nevoie de alţi bani de la FMI, Fenechiu a spus că nu crede acest lucru, în condiţiile în care Romania se găseşte într-o situaţie economică care îi permite să se împrumute foarte ieftin de la multe instituţii financiare din lume.  "Eu vreau să vă spun că de cand sunt ministru al Transporturilor am foarte multe oferte. (…) Am lansat un memorandum în Guvern prin care intenţionez să realizăm, eu voi propune zece parteneriate mari public-private sau concesiuni în Romania, şi o să-i propun premierului o soluţie prin care vom putea investi în următoarea perioadă în jur de 10 miliarde de euro în infrastructura romanească, prin parteneriate public-private. Am găsit soluţia financiară pentru a face acest lucru", a spus Fenechiu, fără să ofere detalii.

Patronul Remar vrea să ridice o fabrică de vagoane în Cuba

O delegaţie din Cuba a vizitat mai multe fabrici de material rulant deţinute de omul de afaceri Gruia Stoica

Grupul Grampet, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, ar putea construi o fabrică de material rulant în Cuba, în parteneriat cu autorităţile cubaneze, partea romană urmand să asigure tehnologia şi piesele, dar şi ansamble şi subansamble fabricate în Romania.  "Sunt sigur că după această vizită tehnică vom semna la finalul săptămanii viitoare un acord mai amplu, ale cărui aspecte comerciale vor fi definitivate la Havana. În principiu, împreună cu partenerii cubanezi am discutat despre construcţia, în parteneriat, a unei linii tehnologice de producţie în Cuba, unde Grampet Group va asigura tehnologia, knowhow-ul, piese, ansamble şi subansamble fabricate în Romania şi, bineînțeles, resursa umană de specialitate. Aşa cum am discutat cu şeful delegaţiei, acest parteneriat romano‐cubanez va fi capabil să exporte material rulant în toată America Latină. Un prim pas va fi făcut către Venezuela", a declarat într-un comunicat vicepreședintele Grampet Group, Graţian Călin. Gruia Stoica şi-a exprimat recent şi disponibilitatea de a achiziţiona clubul de fotbal Rapid Bucureşti. În urma unui acord de colaborare semnat între Grampet Group şi Uniunea Căilor Ferate din Cuba, o delegaţie cubaneză s-a deplasat în Romania pentru a vizita capacităţile de producţie, de reparaţie şi modernizare de material rulant ale Grampet. Delegaţia cubaneză va petrece şapte zile în Romania, timp în care va vizita cateva dintre societăţile Grampet, printrte care fabrica de reparaţii de locomotive Reloc Craiova, Electroputere VFU Craiova, precum şi fabrica Remar Paşcani. Şeful delegaţiei cubaneze, Joge Luis Rodriguez Salgado, director de negocieri în cadrul Uniunii Căilor Ferate din Cuba, a declarat că în Cuba funcţionează cateva sute de vagoane de producţie romanească. El a vorbit despre posibila modernizare, în parteneriat cu Grampet, a atelierelor din Cuba şi de posiblitatea de a asambla vagoane şi locomotive romaneşti. Grampet a semnat în noiembrie cu Uniunea Căilor Ferate din Cuba un acord de colaborare care vizează în principal domeniul construcţiei şi reparaţiei de locomotive şi vagoane pentru trenurile de călători şi de marfă ale căilor ferate cubaneze. Grupul este cel mai mare jucător privat din sectorul transportului feroviar din Romania şi unul dintre principalii competitori la nivelul Europei Centale şi de Sud-Est, asigurand servicii de transport şi logistică în nouă ţări europene.

Fenechiu nu lasă BMW seria 6 pentru tren
Privatizarea CFR Marfă intră deja în prelungiri

Termenul de depunere a documentaţiei de participare la etapa de precalificare pentru privatizarea CFR Marfă a fost prelungit pană pe 8 mai, de la 22 aprilie, iar termenul final pentru deschiderea ofertelor şi desemnarea caştigătorului este 20 iunie, a anunţat Ministerul Transporturilor. "Reprezentanţii organismelor financiare internaţionale şi-au dat acordul pentru decalarea termenului de depunere a documentaţiei pentru etapa de precalificare, termen prelungit la solicitarea potenţialilor investitori interesaţi de achiziţionarea dosarului de prezentare şi de participare la procesul de privatizare", se arată într-un comunicat al ministerului. Iniţial se stabilise că documentele de participare pentru precalificarea la licitaţie ar fi trebuit depuse pană la 22 aprilie. Anunţul cu modificările termenelor din calendarul de derulare a ofertei de vanzare a CFR Marfă este publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor. Ministerul Transporturilor a scos la vanzare 51% din acţiunile companiei CFR Marfă, licitaţia urmand să pornească de la un preţ de 798,05 milioane lei (180 milioane de euro), iar caştigătorul să fie stabilit la jumătatea lunii iunie. Procedura va avea trei etape - precalificare, negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, respectiv licitaţie cu ofertă în plic. Ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, a anunţat marţi Guvernul că 12 companii "foarte puternice din Europa" sunt interesate de privatizarea CFR Marfă. Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a mers ultima dată cu trenul acum trei-patru ani, în condiţiile în care transportul feroviar nu oferă viteza şi confortul necesar pentru a înlocui maşina. "Merg cu maşina. De ce? Din cauză că trenurile din Romania astăzi nu oferă viteza şi confortul necesar pentru a înlocui maşina. Asta este realitatea şi trebuie, după părerea mea, să ducem nişte politici care să schimbe lucrurile", a spus ministrul. Fenechiu este posesorul mai multor autoturisme de lux printre care şi un BMW seria 6. Întrebat de unul dintre moderatori cand a mers ultima dată cu trenul, ministrul a afirmat: "Cred că acum trei-patru ani". Oficialul a arătat că este foarte important să se investească în mentenanţă, pentru a rezolva problemele care pot afecta siguranţa transportului feroviar. Una dintre soluţiile adoptate în decursul timpului pentru menţinerea siguranţei a fost scăderea vitezei de circulaţie, ajunsă în prezent la un nivel inferior celui din 1940.

Compania responsabilă pentru scandalul cărnii de cal a intrat în lichidare

Compania franceză Spanghero, aflată la originea scandalului cărnii de cal în lasagna de vită, este scoasă la vanzare după ce a intrat în linchidare judiciară, a anunţat vineri preşedintele companiei, citat de AFP. Cu sediul la Castelnaudary, sud-vestul Franţei, fosta companie de intermediere şi procesare de carne, care are aproximativ 300 de salariaţi, a intrat vineri în lichidare judiciară, cu posibilitatea de continuare a activităţilor în următoarele trei luni. "Considerăm că cea mai bună soluţie este să punem această structură pe piaţă, pentru ca alţi operatori să asigure clienţii", a explicat preşedintele Spanghero, Barthélémy Aguerre. Compania a pierdut 70% dintre clienţi în urma scandalului cărnii de cal. Spanghero pierde aproxiativ 200.000 de euro pe săptămană, a declarat preşedintele companiei. În februarie, Spanghero a fost acuzată oficial că a jucat un rol esenţial în scandalul de amploare europeană şi că ar fi revandut în deplină cunoştinţă de cauză carne de cal drept carne de vită.  În martie a fost dezvăluit un nou scandal de fraudă, care a afectat consumul şi sănătatea publică: descoperirea a 57 de tone de carne de porc interzisă, de provenienţă britanică.

Yahoo îşi va închide serviciul de e-mail din China

Yahoo îşi va închide, pană pe 19 august, serviciul de poştă electronică din China, potrivit unui anunţ făcut de compania americană, informează Sky News. Asfel, pană pe 19 august, utilizatorii serviciului de poştă electronică al filialei din China a companiei Yahoo trebuie să se înregistreze pe AliCloud, o reţea a companiei chineze Alibaba, pentru a preveni ştergea conturilor lor. "Vom oferi utilizatorilor noştri cateva opţiuni pentru a face această tranziţie cat mai uşoară cu putinţă, iar utilizatorii China Yahoo vor avea la dispoziţie patru luni pentru a-şi muta conturile de e-mail", au declarat oficialii grupului Yahoo. Decizia a fost luată în contextual în care cota serviciului Yahoo Mail în China a scăzut în favoarea companiilor locale care furnizează servicii de poştă electronică, lider fiind QQ. De asemenea, portalul de ştiri al Yahoo China are rivali puternici, mult mai populari, precum QQ, Sina şi Sohu, potrivit South China Morning Post. Decizia grupului Yahoo de a-şi închide serviciul de e-mail din China vine în contextul în care, în septembrie 2012, Alibaba Group China a finalizat preluarea a jumătate din participaţia de 40% deţinută de Yahoo la companie. Tranzacţia, în valoare de 7,6 miliarde de dolari, a făcut parte dintr-o înţelegere care permitea gigantului de comerţ online din China să răscumpere şi restul titlurilor deţinute de Yahoo, după cum informa la momentul respectiv Wall Street Journal. Yahoo a primit pentru participaţia de 20% cedată Alibaba 6,3 miliarde de dolari şi acţiuni preferenţiale de 800 de milioane de dolari. La această sumă s-au adăugat alte 550 de milioane de dolari pentru schimbări în acordul companiilor de licenţiere de drepturi de autor. Compania chineză, care a ajuns în mai 2012 la un acord cu Yahoo pentru preluarea pachetului de acţiuni, a delistat, în urma unor achiziţii de 3 miliarde de dolari în iunie 2012, platforma de e-commerce Alibaba.com. Yahoo a preluat participaţia de 40% la Alibaba în 2005 pentru 1 miliard de dolari şi vanzarea operaţiunilor Yahoo China către Alibaba Group.

Bulgaria se aşteaptă la înjumătăţirea creşterii economice

Bulgaria a redus estimarea de creştere economică pentru acest an de la 1,9% la 1%, potrivit unui program revizuit de reforme trimis Comisiei Europene, transmite Novinite. În intervalul 2014-2016, avansul economic este estimată la 1,8%, 2,9%, presectiv 3,4%, fiind anticipată creşterea exporturilor şi a cererii pe piaţa internă. Potrivit estimărilor, rata şomajului va atinge în acest an 13%, urmand să scadă la 12,8% în 2014. Rata ridicată a şomajului va conduce la o majorare modestă a salariilor, de 4%-6% în următorii şapte ani. Inflaţia va fi în 2013 de 2,4%, iar anul viitor de 2,7%, cea mai ridicată din următorii şapte ani, urmand să scadă la 2% în 2020. Reducerea aparatului administrativ va genera economii estimate la 332 milioane de leva (166 milioane euro) pe an, pană la sfarşitul lui 2014.

Boeing a rezolvat problema avioanelor 787

Boeing a obţinut acordul autorităţilor americane pentru bateriile reproiectate ale aeronavelor 787 Dreamliner, creand condiţiile ca ANA Holdings şi Japan Airlines din Japonia (JAL), cei mai importanţi operatori ai acestor avioane, să solicite reluarea zborurilor, transmite Bloomberg. Modificările avioanelor au început, iar Administraţia Federală pentru Aviaţie din SUA a anunţat că va emite săptămana viitoare o directivă prin care va permite reluarea zborurilor. ANA şi JAL trebuie să obţină şi acordul autorităţilor de reglementare din Japonia. În total, un număr de opt operatori aerieni au în flotă aparate Dreamliner şi vor putea relua zborurile odată ce autorităţile locale de reglementare aprobă folosirea noilor baterii. Astfel, Boeing va putea să reia şi livrările de aeronave 787, de o importanţă majoră avand în vedere încasările mari aduse de acestea. "Nu este exclus ca într-o lună avioanele 787 să ajungă din nou în aer", a declarat George Hamlin, fost director la Airbus, în prezent preşedinte la firma de consultanţă Hamlin Transportation Consulting în Fairfax, Virginia.


Agenţia Fitch a retrogradat ratingul Marii Britanii

Agenţia Fitch a retrogradat ratingul Marii Britanii de la "AAA" la "AA plus", din cauza deteriorării situaţiei economice generale şi creşterii deficitului bugetar, relatează AFP. Perspectiva de evoluţie a economiei britanice este considerată de Fitch drept "stabilă". Decizia este un nou revers pentru premierul conservator David Cameron, după ce agenţia Moody's retrogradase ratingul economiei britanice în februarie.









În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.