Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Turiştii sunt aşteptaţi pe litoral de 1 Mai printre gunoaie

Ziarul de Vrancea
19 apr 2013 573 vizualizări
Ministrul delegat pentru IMM, Turism şi Mediu de Afaceri a remarcat că staţiunile care arată cel mai rău sunt Olimp, Neptun, Saturn şi cele din vecinătatea Mangaliei

Niciuna dintre staţiunile de pe litoral nu este 100% pregătită să primească turişti de 1 Mai, cele mai multe probleme fiind cu spaţiile neamenajate dintre hoteluri, a declarat Maria Grapini, ministrul delegat pentru IMM, Turism şi Mediu de Afaceri. "Niciuna dintre staţiuni nu este 100% pregătită. Din loc în loc, porţiuni dintre hoteluri, cele de spaţiu public, trotuare şi zone verzi sunt neamenajate. Sunt şi unele hoteluri care arată rău şi a căror imagine o afectează şi pe cea a hotelurilor care arată bine", a spus Grapini, prezentă pe litoral la un forum balnear. Ea a afirmat că cel mai bine arată Mamaia, iar la polul opus sunt staţiunile Olimp, Neptun, Saturn şi cele din vecinătatea Mangaliei. "În unele staţiuni circa 10% din hoteluri nu sunt amenajate, în altele 20%... Niciodată, însă, de 1 Mai nu au fost toate hotelurile pline, deci nu va fi afectat fluxul de turişti", a spus ministrul. Grapini consideră că preţurile pe litoral în perioada 1 Mai - Paşte sunt mici şi accesibile turiştilor. "Din păcate, nu tot litoralul este pregătit pentru 1 Mai. Vrem să vedem cum să constrangem proprietarii de hoteluri, fără să încălcăm însă dreptul la proprietatea privată, să nu strice imaginea vecinilor care au investit", a adăugat Grapini. Peste 40.000 de turişti sunt aşteptaţi să petreacă pe litoral minivacanţa de 1 Mai şi Paşte, preţurile la cazare fiind cuprinse între 45 de lei de persoană pentru o noapte la un hotel de două stele şi 220 de lei de persoană la un hotel de cinci stele din Mamaia. Patronatele hoteliere şi agenţiile de turism au pregătit oferte speciale, specifice fiecărui eveniment, dar şi pachete comune, care să includă întreaga perioadă 30 aprilie - 7 mai

Tupolev vrea să construiască avioane la fabrica Romaero

Rusia a propus Romaniei o colaborare privind producţia unui model de avion civil Tupolev la Romaero Băneasa, a declarat vineri ministrul Economiei, Varujan Vosganian, într-o conferinţă de presă. "Partea rusă a propus un parteneriat între Tupolev şi Romaero pentru construcţia în Romania a unui model de avion civil Tupolev", a afirmat Vosganian.
El a precizat, după şedinţa unei comisii interguvernamentale de colaborare între Romania şi Rusia, că propunerea este "în evaluare". La conferinţă a participat şi Konstantin Kosaciov, preşedintele Agenţiei Federale Rossotrudnicestvo, de promovare a colaborării Rusiei cu alte ţări.
Alte subiecte abordate de cele două părţi au fost agricultura, transporturile, cercetare ştiinţifică, producţia de electricitate şi depozitarea gazelor naturale. "Au fost propuneri din ambele părţi. (...) Romania are un interes major să exporte produse agroalimentare în Rusia", a spus Vosganian, adăugand că a redeschis reprezentanţa comercială a Ministerului Economiei din oraşul Sankt Petersburg. Totodată, partea romană a adresat companiilor ruse propunerea de a investi în construcţia de hidrocentrale noi pe Criş şi Arieş, participarea la realizarea hidrocentralei Tarniţa-Lăpuşteşti din judeţul Cluj, modernizarea termocentralei Iernut, deţinută de Romgaz Mediaş, cooperarea privind construcţia unor depozite subterane de gaze naturale şi explorarea de perimetre petroliere noi. Multe dintre aceste subiecte au fost abordate în discuţiile dintre Moscova şi Bucureşti în ultimii ani, însă nu s-au concretizat. "Depunem toate eforturile să vedem cat de reale pot fi propunerile pe care le-am primit ca firme ruseşti să investească în Romania", a afirmat Kosaciov. Vosganian a spus că Romania exportă în Rusia în principal produse cu mare grad de prelucrare, şi importă în proporţie de 90% produse energetice. Romania importă din Rusia produse de 3,5 miliarde dolari şi exportă mărfuri de 1,4 miliarde dolari, potrivit ministrului Economiei.

Fenechiu are autostrada lui

Ministrul pentru marile proiecte, Dan Şova, a declarat, ieri, că proiectul autostrăzii Iaşi - Targu Mureş i-a fost alocat ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, care a susţinut că va realiza proiectul în parteneriat public-privat, după ce a fost respins de Guvern pentru costurile prea mari.
şova a susţinut, la o dezbatere PSD cu tema "Relansarea economică a Romaniei", că în noiembrie 2012 indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii Iaşi - Targu Mureş au fost respinşi în Guvern deoarece aceştia relevau că proiectul costă 9 miliarde de euro. "Ca să lămuresc acest subiect, alaltăieri (miercuri - n.r.) am semnat hotărarea de Guvern prin care i-am dat această autostradă domnului Fenechiu, care spune că o face domnia sa în parteneriat public-privat. Eu nu am niciun fel de rezervă, chiar cred cu toată tăria că un coridor care ar lega Ungheni de Borş, trecand prin Targu Neamţ, Topliţa, Targu Mureş, Turda şi urcand pe autostrada Transilvania pană la Borş ar deschide un trafic uriaş care ar veni şi din Republica Moldova şi din fostele republici sovietice. (...) Problema este că nu poţi să mergi cu indicatori tehnico-economici de 9 miliarde de euro, pentru că nu va putea finanţa nimeni. Deci acolo s-a făcut undeva o greşeală ... dar trebuie refăcuţi şi văzut cum reuşim să le unim. Intenţia de a o face este indiscutabilă, problema este finanţarea", a susţinut Şova. Ministrul a precizat că, în cazul fondurilor europene pentru construcţia de autostrăzi, bugetul alocat în 2014-2020 maximum care poate fi folosit este de 4 miliarde de euro. "Deci în limita acestei sume de 4 miliarde de euro poţi finanţa cu pană la 85% orice proiect din Romania. Dincolo de treaba asta trebuie să stabilim ce este prioritar. Adică, dacă Iaşi - Targu Mureş ar costa 9 miliarde de euro (...) şi tu ai alocare financiară 2014-2020 patru miliarde de euro, asta ar însemna că Iaşi - Targu Mureş o poţi face cu alocarea financiară din 2014 pană în 2026, fără să mai faci niciun metru de autostradă în Romania", a mai spus şova.
El a susţinut că Guvernul şi Parlamentul vor trebui să stabilească care sunt priorităţile de construcţie de autostrăzi. Ministerul Transporturilor a cerut mandatul Guvernului pentru construcţia autostrăzilor Campia Turzii - Targu Mureş - Iaşi şi Bucureşti - Alexandria, prin parteneriat public-privat (PPP). În nota de fundamentare a proiectului de HG se precizează că reţeaua trans-europeană de transport (TEN-T) centrală va trebui finalizată, la nivel de autostradă sau drum expres, pană la sfarşitul anului 2030

Irlandezii care intră în faliment trebuie să renunţe la maşină şi TV

Irlandezii care intră în insolvenţă personală sau care solicită restructurarea creditelor ipotecare vor fi obligaţi să renunţe la unele "luxuri", precum automobilul, televiziunea prin satelit, vacanţele în străinătate sau asigurările private de sănătate, iar cheltuielile de zi cu zi vor fi limitate.
Autoritatea irlandeză care se ocupă de cazurile de insolvenţă a publicat îndrumările privind limitele lunare asupra cheltuielilor pentru persoanele care apelează la protecţie faţă de creditori sub incidenţa falimentului personal. Astfel, cheltuielile pentru alimente vor fi limitate la 247,04 euro pe lună, factura la încălzire nu trebuie să depăşească 57,31 euro, iar bugetul destinat activităţilor sociale - categorie care include, spre exemplu, bilete la cinema sau la evenimente sportive - va fi de maximum 125,97 euro pe lună, potrivit Financial Times, preluat de CNN.
"Un nivel de trai rezonabil nu presupune luxul. Dar inci nu înseamnă că oamenii ar trebui să fie pedepsiţi şi să trăiască la nivel de subzistenţă", a declarat preşedintele Serviciului pentru Insolvenţă, Lorcan O'Connor, citat de FT. Persoanele care doresc restructurarea creditelor ipotecare vor putea utiliza în continuare automobilul personal numai dacă trăiesc în zone izolate, neavand acces la mijloacele de transport public. Irlanda încearcă astfel pentru prima dată să definească nivelul de trai acceptabil, vizand persoanele care declară falimentul sau ajung la un acord de insolvenţă cu creditorii, conform noii legislaţii în domeniu. Băncile se vor ghida după îndrumările autorităţilor în zecile de mii de cazuri care necesită restructurarea creditelor ipotecare în următoarea perioadă. Şomajul ridicat şi scăderea veniturilor populaţiei, după cinci ani de criză economică, au cauzat o rată ridicată de default în randul familiilor care au credite ipotecare. Aproape un sfert dintre irlandezii titulari de credite ipotecare sunt aproape de faliment.
Aproximativ 120.000 de credite ipotecare sunt în situaţie de neplată de peste 90 de zile, iar alte 100.000 au fost restructurare pe termen scurt, necesitand noi negocieri.

Consiliul de Administraţie al CFR Marfă are un nou şef

Compania CFR Marfă are un nou preşedinte al Consiliului de Administraţie (CA), administratorul Liviu Radu preluand această poziţie după demisia lui Mustafa Aysun. Surse din cadrul companiei au declarat că Mustafa Aysun a demisionat de la conducerea CA, la mai puţin de două luni de la preluarea funcţiei. CFR Marfă precizează că Aysun Mustafa şi-a dat demisia din funcţia de preşedinte şi de membru al Consiliului de Administraţie în data de 3 aprilie 2013, respectiv 10 aprilie 2013, din motive personale. "Membrii Consiliului de Administraţie au luat act de decizia domniei sale, iar pentru buna desfăşurare a activităţii societăţii, tot în şedinţa din 10 aprilie 2013, Liviu Radu, care deţinea funcţia de membru, a fost numit preşedinte al CA, în conformitate cu prevederile Legii 31/1990 privind societăţile comerciale", potrivit sursei citate. Economist şi fost bancher, Aysun a fost numit şef al Consilului de Administraţie al CFR Marfă în luna februarie, cand ministrul Transpoturilor Relu Fenechiu a anunţat noua conducere a companiei, care urmează să fie privatizat


Niţă: Vindem doar pachete minoritare la firmele din energie

Ministrul delegat pentru Energie, Constantin Niţă, a declarat, vineri, la o dezbatere PSD cu tema "Relansarea economică a Romaniei", că Guvernul va vinde doar pachete minoritare la companiile din domeniul energiei şi că acestea pot funcţiona eficient şi cu management de stat. "Multă lume se întreabă dacă vom privatiza sistemul energetic naţional. Nu-l vom privatiza, în totalitate. Vom vinde doar pachete minoritare, pentru că unele sunt societăţi de interes naţional pe care ţara asta trebuie să le păstreze, important este să le facem să fie eficiente, chiar cu un management de stat. Sunt societăţi de care unii şi-au bătut joc, situaţia de la Hidroelectrica, situaţia Regiei de Activităţi Nucleare, situaţia complexului Hunedoara. (...) Vom respecta angajamentele pe care Romania şi le-a luat faţă de FMI, CE, dar nu vom vinde decat pachete minoritate de acţiuni", a declarat Niţă. Angajamentele faţă de FMI şi CE includ însă vanzarea pachetelor majoritare la cateva companii, inclusiv din energie, precum complexurile energetice Oltenia şi Hunedoara sau Electrica, precum şi listarea la bursă a unor pachete minoritare, la Hidroelectrica (10%, după ieşirea din insolvenţă), Romgaz (10%), Nuclearelectrica (10%) şi Transgaz (15%). Oferta la Transgaz s-a încheiat, statul cedand participaţia de 15% pentru 72 milioane euro.

Reuters a publicat din greşeală necrologul lui Soros

Agenţia de presă Reuters a publicat din greşeală pe site-ul ei necrologul miliardarului american de origine maghiară George Soros, informează businessinsider.com. Cel mai remarcabil fapt din acel articol este, potrivit jurnaliştilor de la businessinsider.com, duritatea acelui necrolog, care îl face pe George Soros să pară un ipocrit şi vorbeşte despre toate crizele financiare pe care acesta le-a cauzat, pariind pe diverse monede. În primul paragraf, Soros, în varstă de 82 de ani, este denumit "prădător". El este numit în paragrafele următoare "o enigmă, învelită în intelect, contradicţii şi bani". Potrivit telegraph.co.uk, necrologul aminteşte apoi rolul de filantrop jucat de George Soros, insistand asupra "celor 8 miliarde de dolari pe care el le-a donat prin intermediul numeroaselor organizaţii de caritate pe care le controlează". Articolul apărut din greşeală pe site-ul Reuters subliniază totodată donaţiile acestuia pentru diverse cauze liberale şi afirmă că "în încercarea sa de a opri realegerea lui Bush, Soros a donat 23,5 milioane de dolari unui număr de cel puţin 500 de grupuri liberale şi progresive în timpul ciclului electoral american din 2003-2004".
Ulterior, agenţia de presă Reuters a retras acel articol de pe site-ul său şi a postat pe contul său de Twitter următoarea clarificare.










În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.