Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Impozitul forfetar va fi introdus experimental, în aprlie

Ziarul de Vrancea
14 feb 2013 1051 vizualizări
Pentru început această taxă va fi aplicată în turism şi restaurante u în medie, un hotel va plăti 130 euro pe an pentru fiecare cameră

Ministerul Economiei are în vedere implementarea, din aprilie pană în decembrie, a unui program pilot prin care impozitul forfetar se va aplica pentru hoteluri, pensiuni, restaurante, cafenele şi baruri, analizele autorităţilor indicand că un hotel de 3-4 stele va plăti circa 130 euro/cameră/an. "În comisia în care se discută impozitul forfetar s-a discutat că se doreşte aplicarea unui program pilot pentru un an pentru anumite categorii de servicii. Aceste categorii sunt hoteluri, pensiuni, restaurante, baruri, cafenele. Cel mai probabil acest program pilot se va introduce de la sfarşitul lunii martie, pană în decembrie", a declarat într-o conferinţă de presă Florin Parvu, vicepreşedinte al Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din Romania (CNIPMMR). El a arătat că această măsură vine la presiunea mediului de afaceri, care cere autorităţilor măsuri prin care să dispară concurenţa neloială. "Este nevoie să se introducă un impozit de aducere la acelaşi numitor comun a companiilor care desfăşoară aceeaşi activitate. Este foarte clar că nu toţi plătesc taxele. Deşi marile lanţuri de hoteluri se află în topul celor mai mari companii din Romania după cifra de afaceri, dar niciunul în cel al celor mai mari contribuabili la buget", a spus Florea. Reprezentantul CNIPMMR a arătat că analizele companiilor din turism dar şi ale autorităţilor au arătat că un hotel de 3-4 stele ar trebui să plătească în urma introducerii acestui impozit 130 de euro/an/cameră sau 60-65 euro/an/pat. Pentru o pensiune la mare, impozitul ar ajunge la 60-70 de euro/an/cameră sau 30-35 euro/an/pat. "Dacă s-ar introduce acest proiect pilot, în loc să se încaseze 39 milioane de euro la buget din impozitarea acestor activităţi se vor colecta 58 milioane de euro. Este o creştere foarte mare", a adăugat Florea. CNIPMMR a propus autorităţilor ca pe langă amplasament, sezonalitate sau vad comercial, la stabilirea impozitului forfetar să se ţină cont şi de numărul de angajaţi şi să se acorde o reducere de 5% la impozit pentru fiecare angajat. De asemenea, întreprinzătorii doresc să se facă o analiză de impact a măsurii pe trei perioade temporare, respectiv un an, 2-3 ani şi 4-5 ani. Pentru a analiza oportunitatea aplicării impozitului forfetar, Consiliului a realizat o consultare la nivelul întreprinzătorilor, din care reiese că 85% dintre aceştia consideră că impozitul nu este o măsură binevenită, şi dacă totuşi s-ar introduce întreprinzătorii cred că trebuie să vizeze diminuarea evaziunii fiscale. Mai mult 2/3 dintre firme apreciază că măsura nu se potriveşte pentru economia în asamblu şi de aceea ar trebui aplicat doar la anumite categorii, domeniile cu prioritate fiind pensiunile, indicate de 83% dintre respondenţii la sondajul realizat de CNIPMMR. Hotelurile, restaurantele, barurile sunt alte domenii indicate de respondenţi, la fel şi spălătoriile auto şi saloanele de înfrumuseţare. "Spre surprinderea nostră peste patru cincimi dintre cei intervievaţi doresc ca impozitul să fie obligatoriu", a declarat Ovidiu Nicolescu, preşedintele CNIPMMR. Referitor la criteriile care ar trebui avute în vedere la stabilirea cuantumului impozitului forfetar, cele mai frecvente elemente (50%) sunt activităţile pe care le desfăşoară efectiv întreprinzătorii indiferent de obiectul principal de activitate, indicele de sezonalitate, vadul comercial şi amplasarea, acestea fiind urmate de numărul de salariaţi (33%), obiectul principal şi secundar de activitate (17%), sau doar obiectul principal de activitate (17%).

Ponta: Efectul cărnii de cal putea fi mai rău decat seceta

Toate firele scandalului cărnii de cal izbucnit la nivelul UE duc la o firmă din Olanda

Efectul scandalului cărnii de cal asupra agriculturii romaneşti putea fi mai mare decat cel al secetei de anul trecut dacă Romania rămanea vinovatul de serviciu, a declarat premierul Victor Ponta, arătand că pericolul a fost pentru Romania unul uriaş, dar criza încă nu a fost depăşită. "Dacă ar fi rămas Romania vinovatul de serviciu pentru tot acest scandal uriaş, această criză uriaşă, cred că ar fi fost mai rău decat seceta de anul trecut, în toată Europa s-ar fi spus «domn'ne, în Romania se fraudează, se falsifică provenienţa sau originea produselor alimentare». Din fericire, am luat lucrurile în serios de la început, ne-am dat seama că este un subiect care interesează absolut orice cetăţean din Europa; nu sunt interesaţi cetăţenii europeni de toate lucrurile din Romania, dar de ceea ce mănancă şi cumpără din supermarketuri, de la cetăţeanul britanic pană la orice cetăţean bulgar sau lituanian, fiecare se gandeşte «vreau să ştiu ce cumpăr, cu mănanc»", a spus Ponta, aflat la Nurnberg pentru targul de produse agricole biologice. El a arătat că pierderile înregistrate de către producătorii romani în urma acestui scandal nu pot fi încă evaluate, dar că aceste pierderi au fost stopate prin modul în care s-au implicat autorităţile de la Bucureşti. Între timp scandalul a căpătat proporţii. Un comerciant olandez de carne, Draap Trading Ltd, este considerat suspectul-cheie în cadrul scandalului cărnii de cal, în urma unor informaţii de presă potrivit cărora a fost condamnat anul trecut pentru etichetarea cărnii de cal drept carne de vită, relatează The Guardian în pagina electronică. Directorul Draap Trading Ltd Jan Fasen a confirmat pentru The Guardian că a cumpărat un lot de carne de cal de la două abatoare romaneşti şi l-a vandut unor procesatori francezi, insistand că a etichetat în mod clar carnea ca fiind carne de cal. Însă postul olandez de radio NOS a relatat miercuri că Fasen a fost condamnat în ianuarie 2012 pentru comercializare de carne sud-americană de cal ca vită olandeză sacrificată pentru halal şi falsificare de documente. Draap Trading Ltd este o companie înregistrată în Cipru, cu sediul central la Antwerpen (Belgia) şi deţinută de un offshore din British Virgin Islands, potrivit The Guardian, care adaugă că, citit invers, numele firmei înseamnă "cal" în olandeză. Potrivit publicaţiei britanice, comerciantul olandez pare să se afle, în pofida dezminţirilor sale, în centrul investigaţiilor care urmăresc să stabilească modul în care a carnea de cal a ajuns în lanţul alimentar european. În ianuarie 2012, el a fost condamnat la un an de închisoare, scrie The Guardian citand NOS, care adăugă că alt comercinat olandez de carne, cu sediul în oraşul Oosterhoutse, a fost condamnat, de asemenea, la muncă în folosul comunităţii. De asemenea, s-a descoperit carne de cal, pentru prima dată, într-un lot de lasagna congelată vandut în supermarketuri din reţeaua Real în Germania, a anunţat ieri distribuitorul. Real a retras, ca o măsură de precauţie, loturi de lasagna comercializate la preţ redus sub marca sa, sub numele "Tip", iar testele comandate unor laboratoare au relevat prezenţa cărnii de cal miercuri, a recunoscut grupul într-un comunicat publicat pe site-ul său. Real subliniază că este vorba despre o măsură adoptată "numai din pecauţie, deoarece nu a fost detectat, niciun moment, un risc la adresa sănătăţii consumatorului".

Economia a crescut în ritm de melc. cu numai 0,2%

Produsul Intern Brut (PIB) a urcat în ultimele trei luni ale anului trecut cu 0,2% faţă de trimestrul precedent, acelaşi ritm modest de creştere fiind raportat şi pe ansamblul anului, potrivit estimărilor Institutului Naţional de Statistică (INS), anunţate ieri. "Conform primelor estimări, Produsul intern brut în trimestrul IV 2012 a fost, în termeni reali, mai mare cu 0,2% comparativ cu trimestrul III 2012 (date ajustate sezonier). Faţă de acelaşi trimestru din anul 2011, Produsul intern brut a înregistrat o creştere cu 0,3% pe seria brută şi cu 0,1% pe seria ajustată sezonier", se arată într-un comunicat al INS. Astfel, anul trecut economia a crescut cu 0,2% faţă de 2011, fiind afectată de producţia agricolă slabă, scăderea investiţiilor, gradul redus de absorbţie a fondurilor UE, instabilitatea politică internă şi criza internaţională. Economia a evitat reintrarea în recesiune, anticipată de unii analişti după scăderea înregistrată în trimestrul al treilea. Varianta provizorie a PIB în trimestrul patru şi pe întreg anul 2012 va fi anunţată de Statistică la 6 martie. Pentru anul în curs autorităţile estimează o creştere modestă, de circa 1,5%, prognoză revizuită de mai multe ori în jos, de la o estimare iniţială de 2,5%. De altfel, şi primele estimări ale autorităţilor pentru 2012 vizau tot un avans al PIB de 2,5%, modificate pe parcurs, în mai multe trepte, spre 0%-0,2%. În 2011 PIB a avansat cu 2,2%, susţinut în principal de evoluţia din agricultură

Tot mai mulţI angajaţI renunţă la schimbarea slujbei

Ponderea angajaţilor romani care doreau să-şi schimbe locul de muncă a scăzut anul trecut la 57%, de la 66% în 2011, şi un număr tot mai mare dintre cei care şi-au căutat un loc de muncă au contact direct companiile, potrivit un studiu al Mercury Research. Studiul "Cei mai iubiţi angajatori din Romania", realizat de Mercury Research împreună cu Danone şi Inspire Business, a cuprins 4.162 de respondenţi şi 138 de companii. "O condiţie importantă pentru angajaţi este respectarea condiţiilor contractuale de către angajator, aceasta aflandu-se în topul condiţiilor pe care potenţialii angajaţii le aşteaptă de la angajator întrunind un scor de 7,3 puncte, dupa salariu - 15 puncte şi siguranţa locului de muncă - 8,5 puncte", se arată într-un comunicat al Mercury Research. De asemenea, călătoriile în interes de serviciu încep să devină o barieră în alegerea locului de muncă, în 2012 mai mult de un sfert dintre respondenţi (27%) nefiind dispuşi să-şi asume astfel de atribuţii, în creştere de la 17% în anul anterior. Studiul a analizat şi preferinţele studenţilor în materie de joburi. Astfel, pe primele locuri se află marketing-ul (27%) şi relaţiile publice (27%). Acestea sunt urmate de resursele umane (HR), unde 22% dintre studenti şi-ar dori un loc de muncă în viitor. La polul opus, se află domenii precum producţia/ industrial (3%), mentenanţa tehnică/service (3%) sau suport operaţional (2%). Raportul relevă concluzii interesante legate de cum se împacă visurile studenţilor cu realităţile din piaţa muncii. În acest moment, doar 6% dintre angajaţi lucrează sau au lucrat în marketing, 6% în relaţii publice şi doar 5% în HR. "Paradoxal, deşi sunt la coada listei de joburi visate de studenţi, joburile în producţie/industrial sunt primele în topul locurilor de muncă actuale (22%). Visul devine realitate numai cand vine vorba de vanzări, domeniu în care în acest moment au experienţă de lucru 22% dintre angajaţi", mai arată Mercury Research. Studiul "Cei mai iubiţi angajatori din Romania" arată o piaţă matură, în care în majoritatea domeniilor experienţa angajaţilor este de peste trei ani. Sunt totuşi cateva domenii în care predomină angajaţii cu experienţă sub trei ani, printre acestea numărandu-se şi marketing-ul, unde 6 din 10 specialişti nu au depăşit înca acest prag. Aceeaşi tendinţă se întalneşte şi în domeniul colectării de creanţe, trade marketing sau consultanţă.

Romantismul ne costă 2 milioane de euro

Aproape 28.000 de romani vor sărbători Valentine’s Day în diverse staţiuni din ţară şi vor cheltui pe servicii turistice aproximativ 2 milioane de euro, potrivit datelor Federaţiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR). Astfel, pentru acest sfarşit de săptămană hotelierii şi proprietarii de pensiuni s-au întrecut în oferte. Dacă la cazare se discută de camere împodobite cu petale de trandafiri, paturi decorate cu inimioare din petale de trandafiri, şampanie şi fursecuri în cameră, bucăriile restaurantelor au conceput meniuri speciale pentru îndrăgostiţi. Pe litoral hotelierii nu s-au înghesuit cu oferte speciale pentru Ziua Îndrăgostiţilor, dar există cateva unităţi de cazare, majoritatea de patru stele, care aşteaptă cuplurile care vor să petreacă 2-3 zile la malul mării alături de persoana iubită. Cele mai multe rezervări sunt făcute pentru Valea Prahovei unde în acest weekend gradul de ocupare se apropie de 80%, faţă de 60-70% în mod normal. Tarifele pornesc de la 150 de lei pachetul de cazare pentru o noapte cu mic dejun şi cină festivă, ajungand pana la 900 lei pentru două nopţi de cazare, mese şi cină festivă.

Volkswagen pregăteşte un automobil de 7.000 de euro

Volkswagen va dezvolta un automobil ieftin, cu un preţ de 6.000 - 7.000 euro, care urmează să fie produs din 2015, anticipand cerere ridicată în China, India şi Africa, a declarat într-un interviu acordat Der Spiegel directorul general al grupului german, Martin Winterkorn. "Nu a fost luată încă o decizie definitivă. Vom dezvolta o maşină de buget în clasa de preţ 6.000 - 7.000 de euro. Peste 3 milioane de maşini pe an pot fi vandute doar în China pe acest segment, la care se adaugă un milion în India. Africa este de asemenea o piaţă foarte promiţătoare", a afirmat Winterkorn, întrebat ce are de gand să facă în privinţa absenţei Volkswagen de pe segmentul automobilelor low-cost, cu preţuri mai mici de 8.000 de euro. El a adăugat că dezvoltarea modelului va avea loc în Germania, unde se va decide cum va arăta maşina şi cu ce motorizări va fi echipată. "Apoi dezvoltarea va continua în China cu unul dintre partenerii noştri, producţia urmand să înceapă în 2015", a afirmat şeful Volkswagen.

Vinul scump se dă greu în Romania

În restaurantele din Romania se vand anual peste 20.000 de sticle de vin care costă peste 100 de euro bucata, estimează Bogdan Ciocoveanu, business director al Lerida International, cel mai mare importator de vinuri de pe piaţa locală. "La valoarea de peste 100 de euro bucata, peste 90% din vinurile care se vand în restaurante sunt din import. Anual, se vand în restaurantele din Romania peste 20.000 de sticle de vin care costă mai mult de 100 de euro bucata", a declarat Ciocoveanu. El estimează piaţa vinurilor de import la aproximativ 10 milioane de euro. Majoritatea vinurilor mai scumpe de 100 de euro se vand în restaurantele de lux independente sau în restaurantele hotelurilor de patru şi cinci stele. Mai mult de jumătate din vinurile scumpe se consumă în restaurantele din Bucureşti. "Cei care le consumă sunt în general turişti străini, care se cazează în hotelurile de patru şi cinci stele. Principalele ţări din care provin vinurile sunt Franţa, Italia, SUA şi Chile. Cele mai scumpe sunt vinurile franţuzeşti", a afirmat şeful importatorului de vinuri.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.