Economic

Sarmalele conduc în topul vanzărilor din restaurante

Ziarul de Vrancea
17 dec 2012 665 vizualizări
In clasamentul celor mai solicitate mancăruri în restaurante urmează tochitura, şniţelele şi ciorbele

Sarmalele conduc de peste zece ani în topul preferinţelor romanilor care mănancă la restaurant, urmate de tochitură şi de şniţele, dar şi de ciorbe, a declarat Cătălin Mahu, proprietarul lanţului de restaurante La Mama. “În restaurantele noastre cele mai căutate produse sunt mancărurile gătite şi ciorbele. Sărmăluţele sunt de 14 ani în topul vanzărilor. Tochitura şi şniţelele sunt şi ele foarte căutate. Cred că sărmăluţele sunt preferate pentru că reprezintă un fel de mancare foarte bun. Ele sunt căutate şi pentru că acasă este greu să le mai faci", a spus Mahu. Omul de afaceri deţine opt restaurante La Mama în Bucureşti şi unul sezonier la Mamaia, cărora li se adaugă trei cafenele Cafepedia, dintre care două în Bucureşti şi una la Iaşi. În ultimii ani, din cauza crizei, romanii intră mai rar în restaurante. "În criză, clientul a devenit mai conştient de banii lui. A devenit puţin mai selectiv. Poate nu a mai ieşit de patru ori pe săptămană în oraş, şi a ieşit de trei ori. În Bucureşti, noi trăim din bucureşteanul de zi cu zi, în timp de în alte capitale europene, restaurantele trăiesc şi din turism, într-o pondere foarte mare", a spus el. Potrivit proprietarului La Mama, în Bucureşti turismul de city breack, de business sau de leisure nu prea mai există. Din clienţii restaurantelor pe care le deţine, sub 10% sunt turişti străini, faţă de 30% pană în 2008. Cei mai mulţi dintre aceştia erau turişti de business. Ultimul restaurant La Mama a fost deschis în luna octombrie în Bucureşti, iar pentru anul viitor, Mahu îşi propune să extindă lanţul cu cel puţin alte două, tot în Capitală. "A deschide un restaurant în provincie implică nişte probleme, dintre care principala este cea de management. Managementul din provincie nu este în stare să funcţioneze. Restaurantul este un loc aproape pervers. Îţi răpeşte modul normal de a gandi fără să-ţi dai seama. Într-un restaurant, dacă nu eşti în permanenţă acolo, absolut toată lumea te poate fura", a mai spus el. Lanţul La Mama, care are zilnic peste 4.000 de clienţi, va încheia acest an cu afaceri de aproximativ 7 milioane de euro, în creştere cu 10% faţă de anul trecut.




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.