Economic

MOZAIC ECONOMIC: Înmatriculările Dacia în UE au scăzut în noiembrie cu 26%

Ziarul de Vrancea
14 dec 2012 446 vizualizări
Numărul de autoturisme noi înmatriculate sub marca Dacia în UE a scăzut cu 25,7% în noiembrie, la 18.808 unităţi, pe o piaţă europeană care a înregistrat a 14-a lună consecutivă de declin, de 10,3%, la 926.486 unităţi. Cota de piaţă a Dacia în UE a coborat de la 2,5% în niembrie anul trecut la 2%, potrivit datelor prezentate, vineri, de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA)

Grupul francez Renault, care deţine marca Dacia, a consemnat o scădere de 27,7%, la 80.910 unităţi. Brandul Renault a avut o scădere mai puternică decat Dacia, de 28,3%, la 62.102 unităţi. Înmatriculările constructorului german Volkswagen, lider în UE cu o cotă de piaţă de peste 25%, au coborat cu 3% în noiembrie, la 237.611 autoturisme. Producătorul francez PSA Peugeot Citroen a scăzut cu 15,6%, la 102.766 unităţi, în timp ce General Motors a coborat cu 13,2%, la 74,134 unităţi, iar Ford cu 9,9%, la 70.202 unităţi. În primele 11 luni ale anului, Dacia a avut un declin de 5,6%, la 214.991 unităţi, în timp ce piaţa UE a scăzut mai puternic, cu 7,6%, la 11,26 milioane de unităţi. Cota de piaţă a Dacia a rămas neschimbată, la 1,9%.

Regele asfaltului rămane în arest

Omul de afaceri Nelu Iordache rămane în arest, a decis definitiv, vineri, Curtea de Apel Bucureşti (CAB), care i-a respins recursul faţă de hotărarea Tribunalului Capitalei de emitere pe numele său a unui mandat de arestare preventivă pentru fapte de corupţie. La termenul de vineri al procesului, apărarea lui Iordache a arătat că, în opinia sa, acesta este nevinovat şi că, dacă ar fi lăsat în libertate, nu ar mai putea derula operaţiuni comerciale, întrucat firma sa, Romstrade, se află în procedură de insolvenţă. În acest context, procurorul anticorupţie al şedinţei le-a spus judecătorilor Curţii că omul de afaceri prezintă un grad ridicat de pericol, anunţand că el este cercetat penal în alte trei dosare de către Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) Potrivit magistratului anticorupţie, Nelu Iordache ar fi cercetat într-un dosar în care omul de afaceri a luat bani pentru lucrările privind drumul Alexandria - Craiova, iar într-un altul pentru lucrările de pe centura Bistriţei. Procurorul anticorupţie a arătat că în al treilea dosar, în care este cercetat, omul de afaceri este chiar denunţătorul.

Concret, a explicat procurorul după momentul arestării Iordache s-a hotărat să vorbească şi l-a denunţat pe un funcţionar din Ministerul Transporturilor despre care a spus că i-a dat 33.000 de lei pentru ca acesta să faciliteze urgentarea încasării unor fonduri ce-i fuseseră aprobate omului de afaceri. Potrivit procurorului DNA, deşi a făcut denunţ împotriva angajatului de la CNADNR-MT (Compania naţională de autostrăzi şi drumuri naţionale din Ministerul Transporturilor-n.r.), procurorii anticorupţie au început cercetările penale şi în cazul omului de afaceri în acest ultim caz. Judecătorii Curţii de Apel Bucureşti au respins recursul lui Iordache, astfel că acesta va fi cercetat în continuare în stare de arest.

Procurorii anticorupţie îl acuză pe Nelu Iordache de faptul că, în calitate de administrator al firmei SC Romstrade SRL, ar fi schimbat, fără respectarea prevederilor legale, destinaţia sumei de 25 de milioane de lei, bani încasaţi în vederea proiectării şi execuţiei lucrărilor la primul tronson din autostrada Nădlac - Arad, lucrare finanţată în proporţie de 85 la sută din fondul de coeziune al Uniunii Europene. Cea mai mare parte din suma destinată pentru construcţia autostrăzii, respectiv 9.724.780 de lei, ar fi fost folosită pentru achitarea unor datorii ale societăţilor în care Nelu Iordache era direct interesat, plăţi făcute în baza unor contracte ce nu au legătură cu derularea contractului pentru autostradă. Alţi 9.861.000 de lei au fost retraşi în numerar, "cu scopul declarat al achiziţiei de terenuri, în baza unor antecontracte de vanzare-cumpărare fictive", susţin procurorii anticorupţie.

Vodafone vrea să mute centrul global din India în Romania sau Ungaria

Vodafone intenţionează să mute centrul global de servicii IT din India în Romania sau Ungaria, potrivit Euroinvestor, care preia Dow Jones. Romania are şanse mai ridicate să atragă investiţia datorită stimulentelor fiscale, se spune într-un comunicat al Vodafone Ungaria. Operatorul precizează că negocierile cu guvernul de la Budapesta continuă. Vodafone Romania a înregistrat în perioada aprilie-septembrie, primul semestru al anului fiscal 2012-2013, venituri de 311 milioane lire sterline (388,75 milioane euro) şi un profit EBITDA de 119 milioane lire (148,75 milioane euro). Cu aproape 8 milioane de clienţi, Vodafone este al doilea mare operator de telecomunicaţii mobile din Romania, principalii competitori fiind Orange şi Cosmote.

Regina Angliei a aflat de ce nu a fost anticipată criza

Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii, aflată în vizită la Banca Angliei, a aflat în sfarşit răspunsul la întrebarea pusă acum patru ani economiştilor, "De ce nu a remarcat nimeni mai devreme această afurisită criză financiară?", realizand că poate a fost prea dificil de anticipat. Sujit Kapadia, unul dintre cei mai de seamă experţi în politică financiară ai Băncii Angliei, a oprit-o pe Majestatea Sa în timpul vizitei, spunand că ar dori să-i răspundă la întrebarea pusă în 2008 la London School of Economics, potrivit The Guardian. Uşor susprinsă, regina a ascultat explicaţiile lui Kapadia, care a afirmat că, în timpul boom-ului economic din anii ce au precedat criza, industria financiară a devenit "mulţumită de sine", iar mulţi credeau că reglementarea nu este necesară. "Oamenii au devenit puţin prea relaxaţi... poate că este dificil să anticipezi (o criză financiară)", a concluzionat Elisabeta a II-a, care a părut interesată de discuţie. Kapadia a continuat făcand o analogie între crizele financiare şi cutremure sau pandemii de gripă, evenimente dificil de anticipat. Totodată, economistul i-a dat asigurări reginei că echipa de la Banca Angliei este pregătită să prevină o nouă criză. "Mai vine una?", a glumit Ducele de Edinburgh, prezent la eveniment, înainte de a-i avertiza pe bancheri să nu se mai întample.

Trenul care va concura cu avionul

Chinezii vor putea opta în curand să călătorească pe cea mai lungă rută feroviară de tren rapid din lume sau cu un avion superjumbo Airbus A380, pe ruta Beijing-Guangzhou, relatează Bloomberg. O linie ferată cu o lungime de 2.298 de kilometri, între capitala Chinei şi Guangzhou, din sudul ţării, va fi inaugurată pe 26 decembrie, distanţa urmand să fie parcursă în numai 8 ore. Iniţial, trenurile vor circula cu o viteză de 300 de kilometri pe oră, a anunţat Ministerul Căilor Ferate. Noua cale ferată concurează cursele avioanelor A380 operate de China Southern Airlines, a căror durată este de 3-4 ore. Compania a înregistrat pierderi legate de cursele interne ale aeronavelor A380, în primul semestru, ptorivit Citigroup. Aceste avioane au fost folosite pe ruta Beijing-Guangzhou de circa un an, compania nereuşind să ofere servicii pe curse externe cu A380 din capitală. Linia ferată rapidă urmează să fie prelungită pană la Hong Kong şi face parte din planul Chinei de a construi o reţea feroviară de 16.000 de kilometri pană în 2015.


Investitorii evaluează Mercedes la jumătate faţă de BMW

Investitorii în acţiuni Daimler evaluează Mercedes-Benz la circa 25 miliarde de euro, faţă de 45 miliarde de euro în cazul BMW, în condiţiile în care efortul directorului general Dieter Zetsche de a reclama titlul de cel mai mare producător de automobile de lux din lume nu are succes. Daimler are o capitalizare de piaţă de 42,2 miliarde de euro, iar dacă este extrasă valoarea diviziei de camioane, cea mai mare din lume, capitalizarea Mercedes este de aproximativ 25 de miliarde de euro, potrivit Bloomberg. "Piaţa spune că perspectivele Mercedes sunt mult mai proaste decat cele ale BMW. Piaţa are întotdeauna dreptate. în privinţa inovaţiei, BMW este lider", a declarat Hans-Peter Wodniok, analist la compania de consultanţă Fairesearch în Kronberg, Germania. Creşterea lentă din China, expansiunea slabă a unor segmente precum cel al vehiculelor sport utilitare compacte şi o imagine neatractivă pentru tineri au afectat Mercedes, permiţand BMW şi Audi, divizie a Volkswagen, să îşi mărească avansul vanzărilor pe piaţa vehiculelor de lux. Creşterea decalajului vine la un an după ce Zetsche, al cărui contract expiră la sfarşitul lui 2013, s-a angajat să crească de aproape două ori vanzările, la 2,6 milioane de vehicule pană la sfarşitul deceniului, pentru a recaştiga prima poziţie, cedată de Mercedes în 2005.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.