TUI: Romania este o pată neagră pentru turiştii germani
Romania este o pată neagră pentru turiştii germani şi are o imagine care suferă masiv, iar acesta este unul dintre motivele pentru care TUI aduce anual pe litoralul romanesc sub 1.000 de turişti, iar în Bulgaria 250.000, a declarat ieri Dragoş Anastasiu, reprezentantul TUI în Romania. "Turiştii germani fie nu văd Romania, nu ştiu absolut nimic despre Romania, este o gaură, o pată neagră. N-au auzit nimic, nici de bine, nici de rău. Sunt însă destul de mulţi care asociază Romania cu lucrurile care s-au întamplat în ultimii 20 de ani, începand de la omorarea unui preşedinte în ziua de Crăciun, mineriade, val de azilanţi şi tot felul de furăcioşi la bănci...", a spus Anastasiu, proprietarul grupului Eurolines, care reprezintă din toamna anului 2010 interesele concernului TUI în Romania. El crede că turiştii care vin în Romania sunt încantaţi, pentru că aşteptările lor sunt minime. "Realitatea noastră, aşa cum este ea, fără autostrăzi, fără spaţii verzi, cu caini vagabonzi şi aşa mai departe, oricum este mai bună decat percepţia", a afirmat Anastasiu. Acesta a adăugat că imaginea Romaniei în străinătate "suferă masiv", dar ştie că lucrurile sunt pregătite la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului pentru ca proiectele de promovare să înceapă în 2013, spre mijlocul anului, şi să fie la "turaţie maximă" în 2014.
"Măsurile luate pe partea de promovare, la nivel local, nu le ştiu. ştiu că au fost fondurile europene absorbite la nivel de principiu, adică se pot lua banii, ştiu că proiectul de promovare a Romaniei este făcut şi ştiu că acest lucru va demara în următoarele luni", a spus el. Întrebat dacă statul a sprijinit turismul în acest an, reprezentantul TUI a afirmat: "Anul ăsta nu s-a simţit aproape nimic". Potrivit şefului Eurolines, Romania a dispărut din această toamnă din cataloagele TUI pentru că germanii au redus cu 30% volumul ofertelor tipărite. Anastasiu nu a putut răspunde ce ţări au mai dispărut din cataloagele TUI în afara Romaniei, dar a afirmat că Bulgaria a fost păstrată. "Toată lumea se gandeşte cum să scadă cheltuielile din punct de vedere al hartiei, transportului şi aşa mai departe. în momentul în care scazi cu 30% partea tipărită, prima întrebare este ce elimini de acolo, şi elimini locurile unde ai vanzări mai mici. De vină pentru acestă situaţie suntem noi toţi. Noi mergem la vot, noi decidem ce se întamplă cu noi înşine, noi suntem aceia care determină ceea ce se întamplă în această ţară. Ca să ai un produs turistic trebuie să ai în primul rand servicii, evident, infrastructură, şi să ai un nume", a mai spus şeful Eurolines.