Economic

MOZAIC ECONOMIC: Tranzacţia dintre Auchan şi Real ar putea avea nevoie de avizul CE

Ziarul de Vrancea
28 nov 2012 959 vizualizări
Preluarea hipermarketurilor din Romania ale retailerului Real de către firma franceză Auchan ar putea să aibă nevoie de avizul Comisiei Europene (CE), avand în vedere că tranzacţia vizează magazine din mai multe ţări, a declarat ieri preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu

"Noi încă nu am fost notificaţi de niciuna din părţi în legătură cu această tranzacţie. Avand în vedere că e vorba de magazine din mai multe ţări, probabil va fi nevoie de avizul Comisiei Europene", a afirmat Chiriţoiu în conferinţa Mediafax Talks about Competition. Retailerul francez Auchan este favorit pentru preluarea de la grupul Metro a operaţiunilor Real din Europa de Est, scrie presa internaţională. Potrivit unor surse din piaţa financiară, preţul de achiziţie s-ar putea situa la circa 900 de milioane de euro. Metro analizează de mai mult timp vanzarea operaţiunilor Real, partea unui proces de schimbare a strategiei grupului. Lanţul francez de hipermarketuri Auchan, controlat de familia Mulliez, vizează achiziţia a 95 de magazine Real în Romania, Polonia, Rusia şi Ucraina. Metro deţine în Romania 32 de magazine Metro Cash & Carry şi 24 de hipermarketuri Real. Grupul Auchan este prezent pe piaţa romanească din anul 2006, iar pană 2015 are în plan să ajungă la o reţea de 15 unităţi magazine.

Patronul Blue Air mai pierde încă un contract important

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a anunţat rezilierea unui alt contract încheiat cu o asociere din care face parte compania Romstrade, deţinută de omul de afaceri Nelu Iordache, pentru reabilitarea unui tronson al DN6, Alexandria-Craiova. Contractul încheiat cu asocierea Romstrade - Ezentis Infraestructuras - Euroconstruct Trading 98 viza reabilitarea DN6, lot 2, pe o porţiune de aproape 53 de kilometri. Nelu Iordache deţine şi compania Blue Air. "Precizăm că în data de 14 noiembrie CNADNR a transmis înştiinţarea de reziliere a contractului. Decizia de transmitere a înştiinţării de reziliere a fost luată ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor contractuale de către antreprenor, respectiv nu a îndeplinit notificarea de remediere cu privire la recuperarea întarzierilor şi nu a respectat termenele asumate cu privire la îndeplinirea punctelor de referinţă", se arată într-un comunicat al CNADNR.

Compania de Drumuri menţionează că antreprenorul nu îşi poate îndeplini obligaţiile contractuale şi nu poate finaliza toate lucrările pană la expirarea duratei de execuţie a lucrărilor, de 730 zile, în contextul în care au trecut deja 560 zile. Contractul pentru acest lot din DN6 figurează într-un raport al Corpului de Control al premierului, finalizat în noiembrie, în care se arată că lucrările de construcţie de drumuri naţionale şi autostrăzile sunt întarziate deoarece firmele de construcţii nu dispun de personal şi utilaje suficiente, pe măsura contractelor, şi lucrează în acelaşi timp pe mai multe şantiere. Verificările au fost derulate la CNADNR pentru identificarea cauzelor care au determinat întarzierile în execuţia lucrărilor de infrastructură rutieră aflate în derulare, perioada verificată fiind 1 ianuarie 2007-31 august 2012. Raportul a fost transmis Ministerului Transporturilor şi CNADNR pentru a dispune măsurile necesare. CNADNR a reziliat recent şi contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii Nadlac-Arad, încheiat cu o asociere condusă de compania Romstrade, motivul principal fiind întarzierea lucrărilor.

Preşedintele Franţei îl ameninţă pe şeful ArcelorMittal cu naţionalizarea

Preşedintele Franţei, Francois Hollande, i-a cerut miliardarului indian Lakshmi Mittal, şef şi principal acţionar al grupului ArcelorMittal să garanteze viitorul pe termen lung al angajaţilor de la un combinat din nordul ţării, în caz contrar fiind posibilă naţionalizarea acestor operaţiuni. Hollande i-a spus lui Mittal, care a sosit marţi seara de urgenţă la Paris pentru o întalnire de o oră cu şeful statului francez, că cele 629 de locuri de muncă programate să fie desfiinţate la combinatul de la Florange trebuie salvate, scrie Financial Times. Discuţia vine după o dispută deschisă fără precedent între cele două părţi, cauzată de un atac virulent al ministrului Industriei din Franţa, Arnaud Montebourg. Ministrul a acuzat ArcelorMittal de minciună şi şantaj, indicand că producătorul de oţel nu mai este binevenit în Franţa. Într-un comunicat după discuţia cu Mittal, preşedinţia franceză a transmis: "Preşedintele şi-a reafirmat determinarea pentru garantarea locurilor de muncă la combinat şi a prezentat mai multe posibile opţiuni". Înainte de întalnirea cu miliardarul indian, Hollande a declarat reporterilor că va pune pe masă varianta naţionalizării temporare a operaţiunilor de la Florange, dacă grupul refuză cererea statului de a menţine activitatea. "Naţionalizarea este parte a subiectului discutat", a spus el. Ambele părţi au afirmat că discuţiile vor continua înaintea unui termen limită stabilit anterior de Mittal pentru clarificarea viitorului celor două furnale de la Florange. Mittal a evitat reporterii la plecarea de la întalnirea cu Hollande. "Depinde de ArcelorMittal să decidă ce va face. Mingea este în terenul lor", a declarat un oficial francez. ArcelorMittal a dat guvernului de la Paris termen pană la 1 decembrie să găsească un cumpărător pentru două furnale de la Florange, însă politicienii francezi insistă că acestea sunt viabile doar ca parte integrantă a combinatului, care include şi alte capacităţi de prpducţie.

Site-ul google.ro, atacat de hackeri

Site-ul google.ro a fost atacat de hackeri, afişand miercuri, în jurul orei 10.34, mesajul "By MCA-CRB Algerian Hacker". Totodată, hackerii au postat menţiunea "va continua". În jurul orei 11.00 site-ul funcţiona normal. "Serviciile Google din Romania nu au fost atacate. Pentru o perioadă scurtă de timp, unii utilizatori care vizitează www.google.ro şi cateva alte adrese de web au fost redirecţionaţi către un alt site web. Am fost în contact cu organizaţia responsabilă cu gestionarea numelor de domenii din Romania", a comunicat Google.

Managerii se aşteaptă la creştere doar în comerţ

Managerii companiilor se aşteaptă pentru perioada noiembrie-ianuarie la creşterea activităţii din comerţ, stabilitate în industria prelucrătoare şi scăderi în servicii şi construcţii, în raport cu cele trei luni anterioare, potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS). Concluziiile au fost obţinute prin intermediul unor anchete de conjunctură, în urma estimărilor făcute de manageri cu privire la tendinţele activităţii economice. Anchetele indică soldul conjunctural, obţinut ca diferenţă între procentajul managerilor care au ales varianta pozitivă a fenomenului şi procentajul celor care au indicat varianta negativă. Astfel, managerii din industria prelucrătoare preconizează pentru următoarele trei luni relativă stabilitate a volumului producţiei (sold conjunctural -1%). Pentru fabricarea pielăriei şi încălţămintei se va înregistra tendinţă de creştere (sold conjunctural plus 17%). Pentru preţurile produselor industriale se prognozează creştere moderată (sold conjunctural plus 9%). în ceea ce priveşte numărul de salariaţi se estimează scădere moderată, soldul conjunctural fiind de -6% pe total industrie prelucrătoare. Activitatea de construcţii va înregistra o scădere a volumului producţiei (sold conjunctural -44%) şi a stocului de contracte şi comenzi (sold conjunctural -38%). Managerii estimează reducerea numărului de salariaţi (sold conjunctural -34%) şi majorarea preţurile lucrărilor de construcţii (sold conjunctural plus 6%).

CFR Călători vrea să cumpere 5.000 de tone de motorină

CFR Călători va organiza luni, la Bursa Romană de Mărfuri, o nouă procedură pentru achiziţia de motorină Euro 5, estimand că va plăti 19,9 milioane lei pentru 5.000 de tone de motorină, cantitate reprezentand circa 10% din consumul anual de carburanţi al companiei. "Procedura (...) se va finaliza cu încheierea unui contract de furnizare a unei cantităţi de 5 000 tone motorină, de la data atribuirii acestuia şi pană la data de 31 decembrie 2012", se arată într-un comunicat al companiei. Valoarea estimată a contractului nu include TVA şi acciză, care se va adăuga valorii estimate conform prevederilor Codului Fiscal. Criteriul de atribuire este preţul cel mai scăzut, iar sursa de finanţare este asigurată din fonduri proprii. "Stocurile din depozitele CFR Călători împreună cu cantitățile de motorină împrumutate de la rezerva de stat, în baza Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului, asigură derularea activităţii în condiţii optime de siguranţă şi confort, pentru perioada următoare", se spune în comunicat. CFR Călători este unul dintre marii utilizatori de produse petroliere, cu un consum anual estimat de aproximativ 53.000 tone. Compania precizează că are în pregătire achiziţiile anuale de combustibil pentru 2013 şi că va relua procedurile de achiziţie în prima jumătate a lunii decembrie.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.