Închis de ziua reducerilor
Numărul mare de vizitatori a blocat site-urile unor retaileri, alte pagini funcţionează cu dificultate, iar în cazul unor magazine stocurile multor produse s-au epuizat deja, după primele ore ale campaniei Black Friday. Utilizatorii au accesat în număr mare site-urile magazinelor online imediat după miezul nopţii, dar şi în primele ore ale dimineţii, ducand la blocarea sau funcţionarea dificilă a paginilor web. Şi unele magazine fizice de electronice şi electrocasnice sunt aglomerate. eMAG, unul dintre site-urile blocate, pentru circa o oră, a anunţat că a avut peste 1,2 milioane de vizite şi 70.000 de comenzi, pentru circa 100.000 de produse, pană la ora 12:00. Unul dintre site-urile indisponibile în prima parte a zilei a fost cel al Altex, problemele fiind rezolvate ulterior. Compania a anunţat că în primele ore ale zilei de vineri, prima zi a campaniei, în magazinele Altex şi Media Galaxy s-au înregistrat vanzări de 15 ori mai mari faţă de o zi obişnuită şi că se aşteaptă ca vanzările din această promoţie să depăşească valoarea estimată iniţial, de 5 milioane de euro. Flanco a anunţat că în primele cinci ore de campanie a vandut peste 25.000 de produse. Pană la ora 13:00 în prima zi de Black Friday din cele trei ale campaniei televizoarele au fost cele mai căutate, fiind comercializate peste 3.500 de unităţi.
Conceptul Black Friday, preluat de pe piaţa americană, marchează intrarea în sezonul de cumpărături de iarnă prin acordarea de reduceri semnificative de preţuri, în general pentru o zi. Circa 4,1 milioane de romani au auzit de această campanie şi aşteaptă ofertele retailerilor, iar dintre aceştia 59,3%, respectiv 2,43 milioane, sunt interesaţi să facă achiziţii, potrivit unui studiu realizat de compania Daedalus. Printre companiile din Romania care au anunţat promoţii se numără eMAG, Altex, Flanco, Orange şi Carrefour.