Economic

70% dintre romani îşi găsesc foarte greu de lucru

Ziarul de Vrancea
9 nov 2012 750 vizualizări
Conform unui studiul Reveal Marketing Research mai puțin de 10% dintre romani sunt mulțumiți de numărul locurilor de muncă disponibile

Aproape 70% dintre romani sunt de părere că, în prezent, este foarte greu să găsească un loc de muncă, majoritatea lor considerand că există foarte puține opțiuni în alegerea unei slujbe, arată studiul Reveal Marketing Research, dat publicităţii în cadrul Bucharest Forum. Potrivit cercetării, 68,2% dintre romani au o percepție negativă cu privire la posibilitățile de angajare existente în acest moment pe piața muncii. Rezultatele studiului fac parte din raportul ConfidenceIndex, lansat joi de către Bucharest Forum şi Reveal Marketing Research. ConfidenceIndex este, potrivit realizatorilor, un raport complex ce măsoară gradul actual de încredere a romanilor și așteptările lor cu privire la situația economică, condițiile actuale de angajare pe piața muncii și situația economică a gospodăriei proprii.

Totodată, acesta este un raport lunar ce are la bază o analiză a indicatorilor menționați anterior și oferă suplimentar informații despre percepția, atitudinea și intenția viitoare de achiziție a consumatorilor în diferite domenii de piață. Studiul arată că, deși Romania înregistrează una dintre cele mai mici rate de șomaj din Europa, cu o valoare medie de 7,1% în primele nouă luni ale anului curent, respondenții apreciază, totuși, că sunt puține locuri de muncă. Potrivit cercetării, mai puțin de 10% dintre romani (8,9%) sunt mulțumiți de numărul locurilor de muncă disponibile.

În ceea ce privește evoluția pieței muncii în următoarele trei luni, romanii par să fie mai optimiști: 11,2% dintre aceștia apreciază o creștere a ofertei de locuri de muncă, arată acelaşi studiu. "Percepția romanilor cu privire la situația actuală a locurilor de muncă reflectă, în fapt, o lipsă de încredere în îmbunătățirea situației economice, în ansamblul ei. Ceea ce ne arată ConfidenceIndex este faptul că opțiunile disponibile pe piața muncii reprezintă pentru consumatori un aspect important, prin care ei evaluează și percep viitorul țării", spune Marius Luican, general manager Reveal Marketing Research. Colectarea datelor pentru ConfidenceIndex s-a realizat în perioada 29 - 31 octombrie, pe un eșantion de 1.200 persoane de peste 18 ani, reprezentativ la nivel urban şi rural. Studiul se va desfășura lunar, totalizand 14.400 de respondenți anual. Marja de eroare calculată este de plus /- 2,84%.

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.