Economic

Regii asfaltului intră pe autostrada Transilvania

Ziarul de Vrancea
26 oct 2012 653 vizualizări
Umbrărescu va construi un tronson din autostrada Breşov-Oradea şi va încasa 57 milioane de euro

Asocierea firmelor Spedition UMB-Tehnostrade, deţinute de Dorinel Umbrărescu, a caştigat licitaţia pentru construirea unui tronson de 8,7 kilometri între Gilău şi Mihăieşti al Autostrăzii Transilvania, a anunţat Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CANDNR). Astfel, proiectarea şi construcţia Autostrăzii Transilvania, sector 3A, Cluj Vest (Gilău) - Mihăieşti, tronsonul 3 plus 1, cu o lungime de 8,7 kilometri, vor fi executate de asocierea Spedition UMB- Tehnostrade. Valoarea ofertei caştigătoare este de 258,2 milioane de lei, fără TVA (57 milioane de euro), iar durata contractului este de 6 ani, din care 6 luni perioada de proiectare, un an şi jumătate execuţia şi 4 ani de perioada de garanţie. Contractul va fi semnat după finalizarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii. La licitaţia pentru construirea acestui tronson au participat patru companii (Consorzio Stabile Alveare, Tirrena Scavi, Collini Lavori şi FCC Construccion) şi nouă consorţii (Selina SRL - Doprastav as - Sodi Constructii SRL, OHL ZS - Tel Drum, Pa&Co International - Hochtief Solution, Lena Engenharia e Construcoes - Apolodor Grup Construct - Via Design SRL - Arcadis Eurometudes, Copisa Constructora Pirenaica - Consinit SRL - Eurocerad International SRL, Azvi - Delta ACM 93, Porr Bau GmbH - Hidroconstrucţia - Studio Corona SRL, Spedition UMB - Tehnostrade şi Strabag SRL - Straco Grup SRL - Consitrans SRL - Drum Proiect SRL.

Guvernul a eşuat şi în acest an, al doilea consecutiv, în tentativa de a inaugura măcar un tronson din Autostrada Transilvania pe langă cei doar 10 kilometri din 2010, o autostradă care trebuia executată în opt ani, dar care nici după aproape zece ani de la avizare nu are dată certă de finalizare. Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Becthel care trebuia executat pană cel tarziu în 2012. Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar pană în prezent nu au fost executaţi decat 52 kilometri. Pentru acest tronson de doar 52 kilometri construiţi într-un interval de şapte ani, statul a cheltuit pană în prezent 5,6 miliarde lei, reprezentand mai mult de jumătate din totalul fondurilor care ar fi trebuit alocate pentru întregul proiect. Ultima inaugurare a fost organizată la sfarşitul anului 2010 şi a vizat o porţiune de doar 10 kilometri din tronsonul Campia Turzii-Gilău, totalul lucrării executate reprezentand puţin peste 10% din traseul total. Guvernul a decis recent să eşaloneze datoriile CNADNR faţă de constructorii de drumuri, de 1,3 miliarde lei în total, pentru acest an fiind disponibilă suma de 200 milioane lei. Firma Spedition UMB a participat, printre altele, la construcţia autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, a reabilitat o serie de şosele şi lucrează la construcţia autostrăzii Timişoara-Lugoj. Tehnostrade a executat, alături de UMB, primul tronson al autostrăzii Timişoara Lugoj, şi a reabilitat o serie de drumuri în ţară. Primul tronson al Autostrăzii Timişoara-Lugoj, în lungime de 9,5 kilometri, a fost deschis circulaţiei, marţi. Romania are în prezent puţin peste 300 de kilometri de autostradă.

 

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.