Economic

Investiţiile în call centere ne plasează pe locul nouă în lume

Ziarul de Vrancea
9 oct 2012 475 vizualizări
Potrivit unui studiu al firmei Jones Lang LaSalle în perioada 2008-2012 în ţara noastră au fost create 11.500 de locuri de muncă

 

Romania se află pe locul 9 la nivel global în randul destinaţiilor preferate pentru proiecte de tip call center, în perioada 2008-2012, cand aceste investiţii au adus pe piaţa locală aproape 11.500 de locuri de muncă, potrivit unui studiu al firmei de consultanţă imobiliară Jones Lang LaSalle (JLL). La nivel european, Romania este devansată doar de Marea Britanie şi Polonia.

"Forţa de muncă înalt calificată în domeniul IT din Bucureşti şi alte oraşe importante, unde se regăsesc centrele universitare, precum şi cunoaşterea mai multor limbi străine, plasează în continuare Romania în topul preferinţelor investitorilor pentru astfel de operaţiuni, locul 9 la nivel mondial şi locul 2 în Europa, după Marea Britanie şi Polonia", potrivit JLL.

În pofida dificultăţilor economice din 2009, a recuperării lente din 2010 şi a instabilităţii politice care a marcat o mare parte a anului în curs, Romania a rămas în vederea jucătorilor multinaţionali. Pe langă considerentele care fac parte din procesul de alegere a unei locaţii pentru un astfel de proiect, disponibilitatea crescută a programelor de ajutor de stat plasează Romania între destinaţiile preferate. Majoritatea programelor de ajutor de stat, intrate în vigoare în 2007, ar urma să expire în 2013, dar este foarte probabil să fie extinse, se arată în raport. Cele mai recente mişcări pe piaţa centrelor de tip call center evidenţiază în Romania prezenţa unor activităţi cu valoare mai ridicată, precum servicii juridice, dezvoltarea de software şi servicii financiare, care cer un profil diferit al candidaţilor.

Pe de altă parte, notează JLL, aceşti candidaţi sunt atraşi mai mult de stabilitate şi mai puţin de salariu, dar şi de perspectivele de carieră, respect, responsabilităţi şi ocuparea unor poziţii de decizie. "Piaţa Europei Centrale şi de Est, de circa 100 de milioane de persoane, este bine poziţionată pentru a răspunde acestor nevoi în creştere ale corporaţiilor. Ţările în care există o prezenţă robustă, de exemplu Polonia şi Romania, înregistrează adăugarea unor roluri tot mai avansate la gama de procese executate în centrele existente. În statele UE din regiune, accesibilitatea externă, conectivitatea internă şi infrastructura (transport şi imobiliare) s-au schimbat profund, în sens pozitiv, de la aderarea acestora la UE", a declarat directorul operaţional al JLL Europa Centrală şi de Est, John Duckworth.

Sectorul imobiliar în Europa Centrală şi de Est este în prezent bine plasat pentru a acoperi cerinţele celor care intră sau se extind în activităţile de tip call center, a afirmat şeful de cercetare al JLL pentru Europa Centrală şi de est, Kevin Turpin. Majoritatea pieţelor de birouri favorizează, în prezent, chiriaşii, a spus Turpin.

Pe prima poziţie la nivel global în topul destinaţiilor pentru proiecte din categoria call center se plasează Filipine, cu 72.444 de locuri de muncă create în perioada 2008-2012 de 115 proiecte de tip call center. După Filipine urmează India (64.370 locuri de muncă şi 105 proiecte), China (25.455 slujbe - 56 de proiecte), Marea Britanie (22.304 posturi - 95 de proiecte) şi Statele Unite (18.594 posturi - 78 de proiecte).

În randul ultimelor cinci locuri din top 10, diferenţele sunt mai mici. Pe poziţia a şasea se află Brazilia (13.964 locuri de muncă - 23 de proiecte), Polonia (13.476 posturi - 46 de proiecte), Mexic (11.515 slujbe - 18 proiecte), Romania (11.438 posturi - 40 proiecte) şi Costa Rica (8.878 posturi - 31 proiecte). Studiul a fost elaborat în colaborare cu Ernst& Young şi The Grafton Employment Group. 

 

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.