Economic

ATFER: Privatizarea CFR Marfă se face

Ziarul de Vrancea
23 sep 2012 561 vizualizări
Vanzarea companiei de transport feroviar este una din condiţiile asumate de Guvern prin acordurile cu instituţiile internaţionale

Asociaţia Transportatorilor Feroviari din Romania (ATFER) consideră că privatizarea CFR Marfă se face "pe genunchi", iar procedura de vanzare a companiei de stat va crea prejudicii însemnate atat statului, cat şi operatorilor privaţi de transport. "Procedura de privatizare, precum şi Hotararea de Guvern privind privatizarea nu au fost supuse consultării patronatului din domeniu, aşa cum eronat s-a specificat în proiectul HG elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. În ultima procedură de privatizare publicată, pentru datoriile istorice ale CFR Marfă către bugetul statului şi cele către CFR SA (Infrastructura) s-a prevăzut conversia acestora în acţiuni, respectiv cesiunea şi compensarea parţială a datoriei catre CFR SA şi apoi conversia acesteia în acţiuni. Considerăm această procedură ca inechitabilă faţă de ceilalăţi operatori de transport, care în decursul timpului au fost penalizaţi pentru astfel de datorii, precum şi faţă de stat, caruia i se diminuează nejustificat bugetul de sănătate şi asigurari sociale. De asemenea, această procedură favorizează, prin efectul licitaţiei şi al negocierii, diminuarea acestor datorii în valoare absolută cu ocazia privatizării", se arată într-un comunicat transmis de ATFER. Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a declarat vineri că strategia de privatizare a CFR Marfă va fi aprobată săptămana viitoare în şedinţă de guvern. Ministerul Transporturilor va organiza marţi o dezbatere publică privind proiectul de hotărare de guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a companiei. Vanzarea companiei de transport feroviar este una din condiţiile asumate de Guvern prin acordurile cu instituţiile internaţionale. ATFER consideră că, în pofida declaraţiilor oficiale de intenţie cu privire la privatizarea CFR Marfă încă de acum 5 ani, în realitate procesul de privatizare a fost tot timpul în "adormire", neexistand o preocupare evidentă în realizarea acestuia. "Astfel, s-a ajuns în acest moment cand, ca urmare a condiţionarilor UE, privatizarea sa se facă în 2-3 luni, practic «pe genunchi». Vorbim de o companie care deţine circa 50% din piaţa de transport feroviar de marfă din Romania (30 de milioane de tone marfă transportată), care are mijloace fixe în valoare de circa 1,5 mld de euro şi aproximativ 11.000 de salariaţi", se spune în comunicatul ATFER. Asociaţia mai arată că înainte de privatizare trebuie clarificate anumite disfuncţionalităţi rezultate în urma restructurării sistemului feroviar din Romania care intră în contradicţie cu reglementările în domeniu ale UE privind liberalizarea pieţelor de transport feroviar, menţionand că CFR Marfă deţine majoritatea terminalelor de containere şi toate depourile de locomotive pentru transportul de marfă. ARFER reuneşte mai multe companii de transport feroviar, printre care Grup Feroviar Roman, Servtrans, Unifertrans, Transferoviar Grup.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.