Economic

MOZAIC ECONOMIC: Noile modele Dacia, vandute cu preţuri cuprinse între 8.700 şi 13.600 euro

Condurache Rodica
18 sep 2012 2141 vizualizări
Automobilele Dokker şi Dokker Van sunt fabricate în uzina Tanger din Maroc

Constructorul auto Automobile Dacia, parte a grupului francez Renault, a lansat ieri pe piaţa romanească modelele Dokker şi Dokker Van, produse în uzina din Tanger, Maroc, la preţuri cuprinse între 8.700 şi 13.600 euro, TVA inclusă, în funcţie de motorizări şi dotări. Dacia Dokker este un combi cu 5 locuri destinat unei utilizări mixte atat în scop personal, cat şi profesional, iar Dacia Dokker Van este o furgonetă care vizează în principal micii comercianţi şi întreprinzători. Dacia Dokker va fi comercializată cu preţuri între 9.000 şi 13.600 de euro, inclusiv TVA. Preţurile Dacia Dokker Van au fost stabilite între 8.700 şi 11.500 euro, inclusiv TVA. Dacia Dokker şi Dokker Van au patru motorizări, două pe benzină şi două pe motorină.  Motorizarea pe benzină va include şi noul motor TCe de 1,2 litri şi 115 CP, iar propulsoarele diesel vor fi de 75 CP şi 90 CP. Dokker dispune de trei nivele de echipare - Basic, Ambiance şi Laureate. Preţurile variază între 9.000 de euro pentru Dokker Ambiance, echipat cu motorul pe benzină 1.6 MPI de 85 CP şi 13.600 de euro pentru varianta Dokker Laureate, cu motorul diesel 1.5 dCI de 90 CP. Dokker Van va avea două nivele de echipare, Basic şi Ambiance, şi va dispune de aceleaşi motorizări ca în cazul modelului Dokker.  Cu preţuri cuprinse între 8.700 de euro pentru versiunea Basic şi 11.500 de euro în cazul versiunii Laureate cu motorizare diesel de 90 CP, Dokker Van reprezintă o ofertă "imbatabilă" pentru clienţii aflaţi în căutarea unei utilitare cu o capacitate de încărcare foarte mare, de pană la 3,9 metri cubi, potrivit directorului comercial al Dacia, Thomas Dubruel. "În logica comercială, Dokker şi Dokker Van vor înlocui Logan MCV şi Logan Van. Nu pot să avansez un anumit termen, care ţine de strategia industrială a companiei. Cele două modele lansate vor fi produse în Tanger. La Mioveni, capacitatea de producţie a uzinei este încărcată 100%", a afirmat directorul comercial al Dacia. Cele două modele pot fi comandate în reţeaua autorizată Dacia începand de miercuri, 19 septembrie. Numele Dokker este derivat din cuvantul englezesc "dockworker", desemnand muncitorii care se ocupă de încărcarea şi descărcarea navelor în port. După lansarea Dacia Dokker şi Dokker Van, gama Dacia ajunge la nouă modele lansate în opt ani. Noile modele Logan 2 şi Sandero 2 vor fi lansate oficial cu ocazia salonului de la Paris pe 29 septembrie. Luni au apărut pe internet o serie de imagini cu cele două automobile.

Romanii, dispuşi să dea între 1.500 şi 8.000 lei pe amenajarea grădinii

Romanii sunt dispuşi să cheltuiască între 1.500 şi 8.000 de lei pentru amenajarea grădinii lor, iar interesul pentru întrebuinţarea practică a spaţiului verde de care dispun este în creştere, conform unor rapoarte ale retailerului Praktiker Romania. Există două trenduri majore la amenajările de grădină, şi anume foişoarele şi serele, potrivit sursei citate. în Bucureşti, de exemplu, există foarte multe cereri pentru foişoarele confecţionate din lemn. Atunci cand optează pentru sere, romanii au în vedere mai ales aspectul practic al acestora. Cultivarea legumelor şi fructelor în propriile gospodării este privită tot mai des ca o necesitate şi un hobby, deopotrivă.  Faţă de anii anteriori, în 2012 a crescut cererea de sere şi mini-sere deja confecţionate din polypropilenă sau plexiglass. Alături de acestea, romanii investesc şi în sistemele de irigare. "În perioada de vară, lunile iulie-august, amenajările exterioare deţin cea mai mare pondere din vanzările înregistrate de Praktiker Romania, fiind mult mai complexe şi mai solicitante decat cele interioare. Valoarea medie a cheltuielilor cu amenajarea şi întreţinerea grădinilor se situează între 1.500 şi 8.000 de lei, în funcţie de preferinţele şi hobby-urile clienţilor, dar şi de spaţiul de care aceştia dispun", a declarat marţi într-un comunicat Cornelia Gheorghe, director de achiziţii la Praktiker Romania. Cu 27 de magazine de bricolaj în ţară şi în Bucureşti, Praktiker comercializează peste 40.000 de produse, incluzand materiale de construcţii, decoraţiuni pentru interior şi exterior, produse sanitare, mobilă, electronice şi electrocasnice şi produse pentru grădinărit. Praktiker concurează în Romania cu Dedeman, Bricostore, BauMax, Hornbach şi OBI.

Semn bun: Numărul firmelor care au intrat în insolvenţă s-a redus!

Un număr de 11.068 de firme au intrat în insolvenţă în primele opt luni ale anului, în scădere cu 1,43% faţă de perioada similară a anului trecut, cand 11.230 de societăţi au ajuns în incapacitate de plată, potrivit datelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC). Firmele cu activităţi în comerţul cu amănuntul răman în continuare cele mai afectate de lipsa lichidităţilor, peste 3.180 intrand în insolvenţă de la începutul anului. Comparabil cu perioada corespunzătoare din 2011, în acest an numărul firmelor din comerţ ajunse în incapacitate de plată a crescut uşor. Comerţul este urmat de sectorul transporturilor şi depozitării, 2.085 de firme active în aceste domenii intrand sub incidenţa legii insolvenţei, şi de construcţii, caz în care 1.354 au ajuns în incapacitatea de a-şi plăti datoriile. Sectorul transporturilor şi depozitării a înregistrat o scădere a numărului firmelor cu probleme financiare faţă de 2011, iar cel al construcţiilor o uşoară creştere. În aceeaşi perioada, 16.866 de firme şi-au suspendat activitatea, cu 14,56% mai multe decat în perioada similară a anului trecut. Totodată, în primele opt luni au fost înfiinţate peste 91.000 de firme, faţă de 97.000 de societăţi în 2011. Astfel, la finele lunii august erau active peste 969.000 de firme

Înmatriculările de automobile noi au scăzut în august cu 42%

Înmatriculările de autoturisme noi din Romania au scăzut în luna august cu peste 42% faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut, la puţin peste 5.000 de unităţi, iar la nivelul primelor opt luni a fost înregistrat un declin de 9,4%, la aproximativ 44.000 unităţi. În luna august a anului trecut, în Romania au fost înmatriculate circa 8.700 de automobile noi, iar în perioada ianuarie-august aproape 50.000 de maşini, potrivit datelor prezentate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) şi Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Pe total piaţă, incluzand motociclete, mopede, autobuze, microbuze şi vehicule pentru transpotul mărfurilor, numărul înmatriculărilor din Romania a coborat în august cu 31% faţă de aceeaşi perioadă din 2011, la circa 7.500 de unităţi, potrivit DRPCIV. Înmatriculările de automobile Dacia au scăzut cu 52%, la puţin peste 1.000 unităţi, marca grupului Renault fiind urmată ca volum de Volkswagen, cu peste 750 unităţi (-26%), Skoda 574 unităţi (-32%), Ford 350 unităţi (-38%), respectiv Renault 278 unităţi (-65%). Potrivit unui comunicat transmis marţi de ACEA, înmatriculările de autoturisme noi din Romania au scăzut în primele opt luni ale anului cu 9,4%, de la 49.000 la circa 44.400 unităţi. Piaţa maşinilor pentru pasageri din UE s-a contractat în perioada ianuarie-august cu 7,1%, de la 8,9 milioane la 8,26 milioane înmatriculări, notează ACEA. La nivelul lunii august, înmatriculările de automobile noi din Uniunea Europeană săau redus cu 8,9%, de la circa 755.000 la 688.000 unităţi. În Cehia şi Polonia au fost înregistrate creşteri de aproximativ 3,6%, la 118.000, respectiv 188.000 unităţi. Ungaria şi Bulgaria au consemnat avansuri de circa 2%, la 35.000, respectiv 13.000 înmatriculări. Germania, cea mai mare economie europeană, a stagnat la 2,1 milioane de înmatriculări, în timp ce Franţa şi Italia au afişat contracţii puternice, de 13%, respectiv 20%, la 1,3 milioane şi 981.000 unităţi. în Spania a fost consemnat un declin de 8,5%, la 520.000 înmatriculări, iar piaţa din Marea Britanie a crescut cu 3,3%, la 1,26 milioane unităţi.

Construcţia laserului ELI începe anul viitor

Ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban, a declarat că lucrările de construcţie la facilităţile laserului ELI-NP de pe platforma Măgurele, a cărui finanţare nerambursabilă de 180 milioane euro a fost aprobată marţi de Comisia Europeană, vor începe în prima parte din 2013. "Sperăm că undeva la începutul anului viitor să poată începe lucrările. Rămane de văzut cum se vor derula procedurile de achiziţii publice care sunt obligatorii", a declarat Orban. El a precizat că dezvoltarea proiectului va fi finanţată de către UE în două etape, în prima etapă 2013-2015, pentru care a fost aprobată marţi finanţarea, urmand să fie construite clădirile complexului ştiinţific, iar după 2015 este programată achiziţia de echipamente, inclusiv a celor necesare pentru asamblarea laserului. "Aprobarea de către Comisie a finanţării proiectului transmite un semnal important de încredere în ceea ce priveşte capacitatea autorităţilor romane de a duce pană la capăt, de a realiza acest proiect de mare importanţă", a apreciat Orban, adăugand că nu a fost deloc simplu procesul de pregătire tehnică a dosarului de finanţare, precum şi negocierea acestuia cu Comisia Europeană. Orban a arătat că proiectul, avand în vedere valoarea sa financiară, va "îmbunătăţi categoric rata de absorbţie în ceea ce fondurile destinate politicii de coeziune", însă va avea şi o influenţă benefică pentru dezvoltarea economic a regiunii Măgurele, precum şi un "impact formidabil" pentru comunitatea ştiinţifică din Romania.

In criza euro se vede luminiţa de la capătul tunelului

Ministrul german al Afacerilor Externe, Guido Westerwelle, a apreciat că ar fi "o lumină la capătul tunelului" în rezolvarea crizei euro, într-un interviu apărut ieri, relatează AFP. Şi, din acest motiv, trebuie continuate proiectele de reforme în UE, a apreciat ministrul în interviul acordat cotidianului german Süddeutsche Zeitung, publicat parţial, în stil indirect. "Trebuie să gandim dincolo de ziua de astăzi şi să purtăm acum o dezbatere angajată despre viitorul (Europei). Este important să îmbunătăţim Europa şi să creăm o nouă încredere în Europa", declară el. Westerwelle participa luni la o reuniune a unui grup de reflecţie asupra viitorului Europei. Grupul, compus din miniştri ai Afacerilor Externe din 11 ţări europene, se pregăteşte să prezinte o serie de recomandări preşedintelui Consiliului European, Herman Van Rompuy, şi preşedintelui Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, cele două organisme de putere europeană care nu sunt alese democratic. Germania, Polonia, Austria, Belgia, Danemarca, Franţa, Italia, Luxemburg, Olanda, Portugalia şi Spania participă la acest grup de reflecţie.

Investiţie de 50 milioane euro la Jucu într-o fabrică de cozonaci

Compania italiană Battistero va investi 50 de milioane de euro într-o fabrică de producere a cozonacului panettone, în Parcul Industrial Tetarom III din comuna clujeană Jucu, iar potrivit autorităţilor judeţene investiţia va crea peste 500 de locuri de muncă. Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Horea Uioreanu, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, că noua fabrică îşi va începe producţia în luna septembrie a anului viitor, contractul urmand să fie semnat în perioada următoare. "Compania italiană Battistero, producător de cozonaci panettone, va deschide o unitate de producţie în Parcul Industrial Tetarom III din comuna Jucu, investiţia ridicandu-se la circa 50 de milioane de euro. Noua fabrică se va înfiinţa pe un teren de 28 de hectare şi va crea peste 500 de locuri de muncă. Contractul va fi semnat săptămanile viitoare, este în linie dreaptă, iar partea italiană îşi doreşte ca în septembrie 2013 să înceapă producţia, astfel ca de Crăciun să avem posibilitatea să mancăm panettone de la Jucu. Fabrica va deservi întreaga zonă din Europa de Est şi ţările nordice", a spus Uioreanu, care a adăugat că Battistero nu a cerut ajutor de stat. Felice Moretti, proprietarul companiei Battistero, a precizat că a fost ales Clujul pentru această investiţie pentru aşezarea sa geografică.




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.