Vincon arată ţării viile, cramele şi cele mai bune vinuri
Aflată într-o perioadă de ascensiune comercială cu vinurile din gama premium, Vincon SA Vrancea organizează în aceste zile o vizită ghidată cu peste 30 de jurnalişti din ţară în podgoriile, locaţiile de producţie şi cramele de învechire. “Suntem aici o echipă foarte bună, care munceşte foarte mult dar care vrea să comunice mai bine. Vrem să se ştie despre noi ce facem, cum facem şi cat facem”, a precizat Luchi Georgescu, preşedintele companiei, care a vorbit ieri, în prima zi a turului, despre evoluţia societăţii, provocările din 2012, planurile de viitor, infrastructura Vincon, produsele reprezentative şi premiile obţinute, dar şi despre piaţa vinului. Alături de Luchi Georgescu au stat directorul general Georgel Costache, cunoscut oenolog, dar şi ceilalţi directori, de la viticultură, vinificaţie pană la cei de dezvoltare şi marketing. Jurnaliştii au ocazia să urmărească paşii din procesul tehnologic prin care strugurii ajung vin, dar au acces şi în crame, pentru degustare. Vizita a început ieri în viile din ferma Grebanu, de pe Dealurile Ramnicului, unde se află una dintre plantaţiile etalon ale companiei. Ieri culesul la strugurii negri era în toi.
Viile de aici beneficiază de un sistem de irigare prin picurare, investiţie care face toţi banii ţinand cont de seceta care afectează regiunea. După amiază, jurnaliştii au vizitat centrul de vinificare de la Carligele, unde musturile sunt în plin proces de fermentaţie, însă au putut vedea şi cum se învechesc vinurile roşii în butoaie de stejar. Invitaţii au avut privilegiul de a degusta cele cinci vinuri din Gama Ambrosio, care vor fi lansate în reţeaua Horeca, în două luni. Este vorba despre un Muscat Otonel sec, Panciu, 2011, un Merlot, o Fetească neagră şi un Cabernet Sauvignon, producţie 2008 din podgoria Coteşti, dar şi o Tămaioasă romanească, din viile de la Huşi. Astăzi vor fi vizitate crama Paradis, unde se păstrează distilatele din vin, Beciul Domnesc dar şi o plantaţie de Chardonnay, unică în Vrancea. De altfel, Luchi Georgescu a dezvăluit că, după preluarea companiei în 1999, a decis să investească masiv în vii, profitand şi de programele de reconversie cu bani europeni. În plus, Vincon a renunţat să mai vandă vin vrac şi s-a investit pentru crearea propriilor branduri. Vincon este unul dintre cei mai mari producători de vin din România deţinând peste 1.580 de hectare de viţă de vie în podgoriile Odobeşti, Coteşti, Panciu şi Huşi. Vincon estimează pentru perioada 2013-2014, o investiţie de aproximativ 3 milioane de euro, ce vizează construirea unui Centru de Vinificaţie la Huşi. Compania preconizează o cifră de afaceri aproximativ egală cu cea de anul trecut, în contextul scăderii constante a consumului şi fragmentării pieţei vinului, menţinându-şi poziţia de cel mai mare producător de vin în cota volumică. Ca valoare, compania se află în primii trei-patru jucători de pe piaţă, potrivit lui Luchi Georgescu, cea care deţine prin firmele sale în jur de 80% din acţiunile Vincon. (Silvia VRÎNCEANU)