De la 1 august a început perioada de soldări în magazine
A doua perioadă de soldări, după cea din 15 ianuarie – 15 aprilie, a debutat pe 1 august şi va ţine pană pe 31 octombrie, interval în care produsele de primăvară-vară sunt supuse reducerilor de preţ. Reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) transmit că vânzările de soldare sunt însoţite sau precedate de publicitate şi anunţate sub denumirea de “soldare/soldări/solduri” şi, printr-o reducere de preţ, au ca efect vânzarea accelerată a stocului de mărfuri dintr-o structură de vânzare cu amănuntul, în scopul reînnoirii sezoniere a sortimentului de mărfuri. Produsele care pot fi supuse soldării sunt articolele de îmbrăcăminte, articolele de blănărie şi pielărie, confecţiile, tricotajele, inclusiv lenjeria, ţesăturile, marochinăria, încălţămintea şi articolele sezoniere de sport şi turism, alte produse stabilite ca facând parte din categoria produselor sezoniere. Stocul de produse propus pentru soldare trebuie să fie constituit în prealabil cu cel puţin 15 zile înainte de data de debut a vânzării de soldare şi nu va fi reînnoit după constituire sau în cursul vânzărilor de soldare. Listele cu produsele supuse soldării se notifică cu 15 zile înainte de debut la Primărie şi se afişează atât la sediul acesteia, precum şi în unitate pe toată perioada soldării. Indicarea preţurilor se poate face sub mai multe forme, dar respectând regula principală de a indica în cifre o reducere în raport cu preţurile de referinţă (preţul vechi tăiat/preţul nou alături sau „preţ vechi”/”preţ nou”, însoţite sau nu de procentul de reducere practicat), spun comisarii de la Protecţia Consumatorilor. “Nu trebuie să se confunde vânzările de soldare menţionate mai sus cu vânzările promoţionale. Acestea sunt vânzări de produse sau servicii care pot avea loc în orice perioadă a anului, fără să facă obiectul notificării, cu condiţia să nu fie efectuate în pierdere, să se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile ori la servicii prestate în mod curent. Produsele şi serviciile promovate trebuie să existe la vânzare pe durata întregii perioade anunţate a vânzărilor promoţionale sau comerciantul va informa consumatorii că oferta este valabilă numai în limita stocului disponibil”, informează cei de la CJPC Vrancea, care anunţă că vor sta cu ochii pe consumatori. (Sorin TUDOSE)