Economic

BMW introduce vanzările online, pentru a ajunge la cat mai mulţi clienţi

Ziarul de Vrancea
25 iul 2012 550 vizualizări
Vanzările online vor fi de două ori mai ieftine decat cele prin showroom-uri

BMW a lansat în premieră pentru un mare producător vanzările de automobile direct de pe internet, în încercarea de a ajunge la cat mai mulţi clienţi prin costuri cat mai reduse, platforma online fiind rezervată pentru moment numai noii game de autoturisme electrice "I". Platforma directă de vanzări online va fi prima din industrie. Dincolo de cele cateva experimente de anvergură redusă, marii producători auto au lăsat pană acum astfel de tactici comerciale în seama dealerilor, transmite Bloomberg.
BMW a adoptat o gamă variată de strategii pentru comercializarea modelelor I, inclusiv o flotă flexibilă de vanzări construită în jurul unei reţele restranse de showroom-uri, reflectand dificultăţile ridicate de introducerea treptată a automobilelor electrice pe o piaţă auto în criză, după ani de investiţii masive în dezvoltare. "Există riscuri considerabile privind abordarea BMW faţă de promovarea mărcii I. Este riscul de imagine, dacă nu vor avea succesul aşteptat, şi riscul principal al costurilor, care poate fi soluţionat numai prin vanzări ridicate", comentează pentru Bloomberg Stefan Bratzel, directorul Centrului pentru management în sectorul auto al Universităţii de ştiinţe Aplicate din Bergisch Gladbach.
BMW deschide miercuri la Londra primul showroom destinat sub-mărcii I, care va prezenta iniţial numai automobile prototip şi materiale informaţionale, modelele de serie urmand să fie lansate anul viitor. Compania a investit aproximativ 3 miliarde euro în dezvoltarea automobilului cu baterii i3 şi supermaşinii hibrid i8, care se poate alimenta la priză, potrivit estimărilor Frost & Sullivan. Anul trecut, piaţa automobilelor electrice a avut vanzări de 43.000 de unităţi, puţin peste jumătate din volumul de 75.000 de livrări anticipat de Sarwant Singh, analist specializat în piaţa auto la compania de consultanţă.
Modelul i3, cu patru locuri, ar trebui să ajungă pe piaţă la sfarşitul anului viitor, la un preţ de aproximativ 40.000 euro, estimează Bratzel. Spre comparaţie, cel mai ieftin model BMW este în prezent Seria 1, care pleacă, pe piaţa germană, de la 23.850 euro. Modelul i8, programat pentru 2014, va costa peste 100.000 euro, potrivit directorului executiv de vanzări al BMW, Ian Robertson.
Detaliile privind modul în care va funcţiona relaţia dintre clienţi, pe de o parte, şi platforma online şi dealeri, pe de altă parte, nu au fost încă stabilite şi vor fi descrise ulterior, a declarat purtătorul de cuvant al BMW Linda Croissant. Strategia comercială se va concentra pe marile centre urbane ale lumii, a precizat aceasta.
Opţiunea de a cumpăra online se adresează clienţilor obişnuiţi cu achiziţiile pe internet şi va prezenta o interfaţă de configurare şi personalizare a automobilelor similară cu cele regăsite în magazine. Platforma online nu va "prinde" imediat, deoarece mulţi clienţi vor dori să vadă automobilul şi eventual să facă un test drive înainte de a-l cumpăra, crede Ian Fletcher, analist auto la IHS Global Insight. Totuşi, dacă va avea succes, strategia va reduce substanţial cheltuielile BMW, din moment ce vanzările pe internet generează mai puţin de jumătate din costul distribuţiei prin dealership-uri, potrivit unui expert al Universităţii Duisburg-Essen, din Germania. Astfel, automobilele vor fi cu pană la 7% mai ieftine pe internet decat în showroom.
Directorul general al BMW, Norbert Reithofer, a demarat "Proiectul I" la finele anului 2007, cand reglementările tot mai stricte privind emisiile poluante ameninţau viabilitatea maşinilor premium cu înclinaţii sport. BMW a decis să creeze o sub-marcă nouă de automobile electrice, cu caroseria construită din materiale uşoare, în principal fibră de carbon, compensand astfel pentru greutatea suplimentară a sistemului de baterii. Rivalul Mercedes-Benz, parte a grupului Daimler, a ales o strategie diferită, de a echipa modelele existente cu sisteme electrice de propulsie. Pentru un spor de atractivitate, marca Smart a grupului Daimler oferă clientului posibilitatea de a cumpăra bateria în leasing separat de automobil.
IHS estimează că i3 şi i8 vor fi probabil printre cele mai prost vandute modele BMW pană în 2024, alăturandu-se roadster-ului Z4. în 2014, primul an cand modelul i3 se va afla pe piaţă pe durata întregului exerciţiu financiar, BMW va vinde probabil 31.380 de unităţi, faţă de peste 500.000 de automobile Seria 3, cea mai bine vandută gamă a companiei, anticipează IHS.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.