Economic

Mozaic economic: Fitch a retrogradat ratingul Nokia cu două trepte

Ziarul de Vrancea
22 iul 2012 570 vizualizări
Nivelul a ajuns la BB-, cu perspectivă negativă

Fitch Ratings a retrogradat vineri cu două trepte ratingul Nokia, aflat deja în categoria "junk" - nerecomandată investitorilor, la nivelul BB-, cu perspectivă negativă, după ce producătorul finlandez de telefoane mobile a anunţat cu o zi în urmă agravarea pierderilor în trimestrul al doilea.
Vanzările Nokia au scăzut cu 20% în trimestrul al doilea, la 7,5 miliarde euro, iar pierderile companiei au urcat de trei ori, la 1,41 miliarde euro, însă livrările smartphone-ului varf de gamă au depăşit estimările analiştilor. "Dacă pierderile nu vor fi inversate, sprijinul conferit ratingului de rezervele de capital ale Nokia se va eroda rapid, ceea ce ar putea duce la noi retrogradări", potrivit Fitch.
Ratingul de credit al Nokia a fost retrogradat la "junk" - categoria inveestiţiilor cu caracter speculativ - de către cele trei mari agenţii de evaluare financiară. Compania a avertizat că pierderile vor continua în acelaşi ritm şi în trimestrul al treilea. Directorul general Stephen Elop, aflat în funcţie din 2010, a anunţat peste 20.000 de concedieri şi a închis mai multe fabrici şi centre de cercetare-dezvoltare.

BCE va susţine euro pană în panzele albe

Euro este ireversibil, iar Banca Centrală Europeană (BCE) nu are vreun tabu cand este vorba să îl protejeze, inclusiv în reanalizarea unei opinii referitoare la creditorii băncilor cu probleme financiare, a declarat preşedintele instituţiei, Mario Draghi. "Nu va avea loc o explozie în zona euro. Este o neînţelegere a capitalului politic investit de liderii noştri în această uniune şi a susţinerii europenilor. Euro este ireversibil", a afirmat Draghi într-un interviu acordat publicaţiei Le Monde. El a adăugat că protejarea euro face parte din mandatul BCE, iar pentru a reuşi oficialii băncii sunt foarte deschişi şi nu au tabuuri.
Draghi a arătat că instituţia pe care o conduce a decis să reducă dobanda cheie la un nou minim record de 0,75%, iar inflaţia este aproape de 2%, ţinta fixată de instituţie. Preşedintele BCE a mai spus că BCE consideră că ar fi util ca în cazul falimentului unei bănci să fie implicaţi şi creditorii seniori, chiar dacă în trecut instituţia s-a opus, în special în cazul salvării băncilor irlandeze. "Trebuie protejaţi investitorii, dar creditorii trebuie să fie implicaţi în rezolvarea crizei pentru a limita impactul asupra contribuabililor, care au plătit deja prea mult", a explicat Draghi. În cazul lichidării unei bănci, acest mecanism constrange investitorii să-si asume pierderi asupra obligaţiunilor senior, cu prioritate la plată, pentru a uşura factura suportată de contribuabili.

Cum se vede clientul roman din biroul directorului general Ford

Clientul roman şi-a schimbat atitudinea după venirea crizei, studiază şi testează oferta, fiind atent la raportul preţ-calitate, cheltuielile complementare, dar şi la gradul de siguranţă al maşinii, a declarat Zoltan Brassai, directorul general Ford Romania. "Clientul roman şi-a schimbat atitudinea, îşi face tema de-acasă, se uită mult mai mult şi studiază mult mai în detaliu înainte să ia decizia de cumpărare. El se uită nu numai la preţul maşinii, care este în continuare un element important în ceea ce priveşte decizia de cumpărare, dar şi la cheltuielile aferente, şi la taxa de înregistrare, şi la cheltuieli de service, cheltuieli de consum", a declarat Brassai.
Dacă în ţările dezvoltate din Europa de Vest clienţii deţin mai multe maşini pentru activităţi precum mersul în oraş, vacanţă sau legate de business, în Romania majoritatea familiilor au o singură maşină, care trebuie să poată fi folosită pentru toate acestea, a punctat el. Şeful Ford Romania a arătat că pentru romani siguranţa este foarte importantă, iar cei care au familie se uită mult mai atent la acest aspect, unul dintre motiv fiind legat şi de starea infrastructurii. "Viaţa nu are un preţ. Dacă ai făcut un accident, nu poţi să zici «da, dar am luat cu 500 de euro mai ieftin»", a adăugat el. El a spus că romanii nu caută neaparat cea mai ieftină variantă, ci un echilibru între calitate şi preţ, vizand, printre altele, garanţii extinse, piese de schimb cu livrare rapidă şi o zonă de service cu costuri previzibile.
Întrebat despre profilul cumpăratorului roman al modelului B-Max, primul lansat de Ford la fabrica din Craiova, Brassai a răspuns că deocamdată nu a fost realizată o cercetare dedicată pieţei locale. "Pe baza datelor din Europa, clientul are între 25 şi 35 de ani, cu hobby-uri, cu familie, cu copii, iar maşinile sunt conduse de ambii soţi. Maşina este folosită şi pentru vacanţă, dar mai mult pentru activităţile de sport, de familie sau cumpărături în oraş", a spus el. Brassai a apreciat că în Romania va fi folosită mai mult pentru vacanţă sau drumuri mai lungi, iar varsta va fi mai înaintată, luand în calcul puterea de cumpărare.

Nasdaq majorează compensaţiile în scandalul Facebook la 62 milioane dolari

Nasdaq OMX, al doilea mare operator bursier din SUA, a majorat oferta de compensare a brokerilor care au înregistrat pierderi la debutul ofertei publice iniţiale a Facebook, din cauza unei defecţiuni tehnice, cu 15,5%, la 62 milioane de dolari, în numerar.
Modificarea vine după criticile brokerilor de pe Wall Street la adresa planului iniţial. Nasdaq măreşte suma oferită pentru compensaţii de la nivelul iniţial de 40 de milioane de dolari şi elimină o propunere de creditare a majorităţii sumei prin reducerea costurilor de tranzacţionare, potrivit propunerii înaintate Comisiei americane pentru bursă şi valori mobiliare (SEC), relatează Bloomberg.
Primii care vor primi banii vor fi brokerii care au acordat despăgubiri clienţilor pentru pierderi. "Este o încercare a Nasdaq de a arăta că recunoaşte faptul că clienţii sunt foarte nemulţumiţi. Compensaţiile în numerar sunt mult mai acceptabile pentru autorităţile de reglementare şi concurenţă", a declarat Larry Harris, profesor de finanţe şi economie la University of Southern California din Los Angeles şi fost economist şef al SEC.
Defecţiunile tehnice produse la bursa Nadaq la listarea Facebook au provocat pierderi investitorilor şi au dus la declanşarea mai multor procese împotriva operatorului bursier. Între companiile care vor cere compensaţii se numără Knight Capital Group, care a raportat săptămana trecută o scădere de 79% a profitului în trimestrul al doilea, inclusiv o pierdere de 35,4 milioane de dolari legată de listarea Facebook. Compania de investiţii Citadel a înregistrat la randul ei pierderi de pană la 35 de milioane de dolari în acelaşi caz, potrivit unei surse apropiate situaţiei. După ce SEC va aproba planul Nasdaq, companiile vor avea la dispoziţie o săptămană pentru a cere compensaţii.
Financial Times relata în luna iunie că cererile totale de despăgubiri din partea brokerilor, inclusiv din partea Morgan Stanley, aranjorul principal al listării Facebook, s-ar situa la peste 100 de milioane de dolari. Problemele de soft de pe piaţa Nasdaq la listarea Facebook se află în centrul unei serii de investigaţii în privinţa listării de 16 miliarde de dolari a Facebook la mijlocul lunii mai.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.