Economic

Toyota nu vrea să lanseze un automobil ieftin

Ziarul de Vrancea
22 mar 2012 715 vizualizări
Grupul japonez Toyota nu vrea să lanseze maşini foarte ieftine pentru a-şi creşte vînzările pe pieţele emergente, deoarece ar pierde din profitabilitate, şi va continua să se concentreze pe clienţii atenţi la fiabilitate, a declarat ieri preşedintele companiei, Akio Toyoda, citat de Reuters.

Nisssan a anunţat miercuri revigorarea mărcii Datsun, care se va adresa pieţelor emergente prin vehicule cît mai ieftine. Grupul Volkswagen pregăteşte o mişcare strategică similară, potrivit presei germane. "Sîntem un constructor de automobile care se adresează tuturor segmentelor. Dar pentru a creşte în mod sustenabil trebuie să obţinem un anumit nivel de profitabilitate pe automobilele noastre, indiferent cît sînt de mari sau de mici. Poate Toyota să facă maşini de 500.000 yeni (6.000 de dolari), ca Tata Motors? Nu cred", a spus şeful companiei japoneze, făcînd referire la grupul indian care şi-a cîştigat renumele mondial prin lansarea celui mai ieftin automobil din lume, Tata Nano. Toyoda a subliniat că Toyota nu va risca să sacrifice calitatea pentru a se încadra într-un anumit plafon de preţ. Cererea de pe pieţele auto din ţările dezvoltate a ajuns la saturaţie, astfel că marii constructori auto, în căutare de o strategie care să le asigure creşterea, şi-au adaptat gamele de produse la condiţiile pieţelor emergente, urmărind să atragă în special clienţii care caută să cumpere pentru prima dată o maşină nouă, renunţînd la vehicule pe două roţi sau automobile la mîna a doua.

Modelul Ford B-Max va fi vîndut cu preţuri de la 13.400 euro

Modelul Ford B-Max, produs exclusiv la fabrica Ford de la Craiova, va putea fi comandat de vineri, la preţuri de la 13.400 euro, inclus TVA, însă comenzile vor fi onorate începînd cu 15 septembrie, iar compania estimează că va comercializa 500 de unităţi în acest an şi 2.000 de maşini anul viitor. "În 2013 estimăm că vom vinde 2.000 de vehicule B-Max şi că vom avea o cotă de piaţă de 1,7% pentru acest model (...) Nu cred că romanii vor considera că este un model scump. Nu vrem să vindem maşini «chele», ieftine, care nu beneficiază de tehnologie de ultimă oră", a declarat, într-o conferinţă de presă, directorul general al Ford Romania, Henrik Nenzen. El spus că pentru clienţii romani care comandă maşina pînă la data de 15 septembrie, cînd va fi lansată în showroom-uri, Ford acordă un pachet de opţiuni care valorează între 1.000 euro şi 2.500 euro, în funcţie de versiunea maşinii. Printre aceste opţiuni se numără aer condiţionat, radio CD cu MP3 player, senzori de parcare sau încălzirea parbrizului. Potrivit lui Nenzen, Ford poate acorda această reducere clienţilor romani deoarece costurile cu transportul sînt mai reduse faţă de alte state, ca urmare a faptului că maşina va fi produsă în Romania. "Putem acorda facilităţile pentru că vrem să fim foarte de succes şi să vindem mai mult decat prezice piaţa, dar şi pentru că maşina e produsă în inima Romaniei şi nu avem aceleaşi costuri de transport ca pentru alte ţări", a afirmat Nenzen. Modelul B-Max este disponibil în trei variante de echipare (Ambiente, Trend, Titanium) şi trei motorizări pe benzină şi două diesel. Propulsoarele pe benzină au o capacitate de 90 CP, 100 CP sau 120 CP, iar cele diesel dezvoltă 75 de CP şi 95 CP. Preţul de bază de 13.400 euro este disponibil pentru varianta Ambiente, în timp ce varianta Trend are un preţ de pornire de 14.150 euro, iar cea Titanium de16.150 euro. Noul model Ford prezintă un sistem original cu uşi clasice în faţă şi uşi glisante în spate, care integrează pilonii centrali. Astfel, maşina poate fi comandată începînd de vineri, urmînd ca în iulie să fie disponibilă pentru test drive, iar în septembrie pentru vînzare.

Pachetul de ţigări se va scumpi cu 15 - 20 de bani de la 1 iulie

Preţul unui pachet de ţigări va creşte cu 15 - 20 de bani de la 1 iulie, odată cu majorarea accizei totale de la 76,6 euro/1.000 de ţigarete la 79,19 euro/1.000 de ţigarete, aşa cum este prevăzut în calendarul de aliniere a accizelor la tutun, stabilit pînă în 2017. Preţul mediu ponderat de vînzare cu amănuntul aferent anului 2011 este de 130,07 euro/1.000 ţigarete, respectiv 11,1863 lei/pachet.  Astfel, potrivit mecanismului de calcul reglementat, nivelul accizei specifice aferent perioadei 1 iulie 2012 - 30 iunie 2013 inclusiv, exprimat în euro/1.000 ţigarete, este de 53,18 euro/1.000 ţigarete, în condiţiile în care acciza ad valorem scade de la 21% la 20% din preţul mediu de vînzare. Acciza fixă creşte astfel cu 1,7 euro/1.000 de ţigarete, de la 51,49 euro, ceea ce echivalează cu un impact de 3,4 cenţi pe pachet (15 bani). De la 1 iulie, acciza minimă va fi de 76,5 euro/1.000 de ţigarete, cu 2,5 euro peste nivelul actual, de 74 de euro/1.000 de ţigarete. Potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică, preţul la tutun şi ţigări a crescut anul trecut cu 6,5%. Valoarea pieţei legale de ţigarete a fost anul trecut de peste 3,3 miliarde de euro, iar taxele plătite de industrie s-au ridicat la 2,75 miliarde euro. Pricipalii jucători sînt Japan Tobacco International, Philip Morris şi British American Tobacco.

Situaţia economică din zona euro s-a înrăutăţit dramatic

Situaţia economică din zona euro s-a înrăutăţit în luna martie dincolo de previziunile celor mai pesimişti analişti, din cauza unei scăderi puternice a activităţii din industria manufacturieră din Germania şi Franţa, potrivit unor sondaje în mediul de afaceri, citate de Reuters. Sondajele PMI au evaluat performanţele a mii de companii din fiecare dintre cele două ţări în lun martie, iar rezultatele zdrobesc practic orice speranţă că zona euro va mai reuşi să evite recesiunea. Cifrele arată că activitatea economică din Germania şi Franţa, cele mai mari economii europene, începe să scadă, iar numărul locurilor de muncă din zona euro afişează cea mai abruptă rată de reducere din ultimii doi ani. "Pare a fi un an foarte prost, dacă lucrurile vor continua astfel. Am avut o uşoară revenire la începutul anului, cînd am sperat că economia va prinde avînt, dar se pare că a obosit", comentează Chris Williamson, economisul şef al Markit, compania care a efectuat sondajele. El notează că rezultatele sondajelor reflectă o contracţie economică de aproximativ 0,1% în zona euro în primul trimestru, după scăderea de 0,3% din ultimele trei luni ale anului trecut. Astfel, blocul monetar ar fi deja în recesiune tehnică. Media estimărilor economiştilor contactaţi de Reuters indică o contracţie economică de 0,3% în zona euro în acest an, similară cu cifra înaintată în februarie de Comisia Europeană.

Următorul iPhone va avea ecran cu diagonala de 4,6 inci

Următoarea generaţie a Apple iPhone va avea un ecran mai mare decît modelele anterioare, cu diagonala de 4,6 inci (11,6 centimetri) şi va fi lansat în trimestrul al doilea, potrivit presei sud-coreene, preluată de Reuters. Apple a decis să echipeze următorul model iPhone cu un ecran mai mare şi a început să plaseze comenzi la furnizori, a declarat o sursă apropiată situaţiei pentru ziarul sud-coreean Maeil Business Newspaper. Noul display va fi similar, ca tehnologie, cu ecranul de înaltă rezoluţie al iPad 3. Modelul iPhone 4S, lansat în ultimul trimestru al anului trecut, are ecran cu diagonala de 3,5 inci. Contactaţi de Reuters, reprezentanţii celor mai mari furnizori de ecrane ai Apple, LG Display şi Samsung Electronics, au refuzat să comenteze informaţiile. Samsung, principalul concurent al Apple pe piaţa smartphone-urilor şi tabletelor, oferă deja mai multe telefoane echipate cu ecrane mari, de pînă la 5,3 inci.

Flanco lansează campania Black Week

Retailerul electro-IT Flanco anticipează vînzări de 35 milioane de lei în perioada campaniei de reduceri Black Week, care a început ieri, în prima oră înregistrîndu-se vînzări de şase ori mai mari decît într-o zi obişnuită. Cele mai vîndute produse au fost, la începutul campaniei, televizoarele LCD, notebook-urile şi echipamentele frigorifice. Pe perioada campaniei, care se va încheia marţi, retailerul vinde 2.000 de produse cu reduceri cuprinse între 10% şi 50%. în cazul jocurilor pentru calculator, reducerile pot ajunge pînă la 61%. În noiembrie 2011, o altă campanie de reduceri, Black Friday, a generat pentru Flanco încasări de 30 milioane lei pentru 60.000 de clienţi. Flanco Retail operează business-ul fostei companii Flanco International şi este unul dintre cei mai mari retaileri autohtoni de produse IT&C, electronice şi electrocasnice, cu 77 de magazine. Pentru acest an, obiectivul retailerului este atingerea unei cifre de afaceri de 140 milioane de euro, faţă de 110 milioane de euro în 2011.








În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.