Economic

Boieria de la companiile de stat din transporturi

Ziarul de Vrancea
19 feb 2012 899 vizualizări
Cîştigul mediul lunar la societăţile de stat din transporturi pe pierderi sau cu profituri mici va creşte în acest an cu pînă la 500 lei faţă de 2011

Cîştigul mediu lunar din companiile Ministerului Transporturilor va creşte în acest an cu pînă la 500 lei faţă de anul trecut, la care se adaugă bonificaţii în valoare de pînă la alte 500 lei, deşi în multe cazuri numărul angajaţilor nu scade comparativ cu 2011, iar profitul prognozat este mai mic. În acelaşi timp, la majoritatea acestor companii, valoarea contractului de mandat pentru directori rămîne la acelaşi nivel ridicat, de 80.000 lei, relevă proiectele de buget pentru acest an ale societăţilor. Astfel, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale bugetează acelaşi număr de angajaţi pe final de an ca şi în 2011, de 6.094 persoane, şi se remarcă prin creşterea cîştigului mediu lunar pe salariat, de la 2.185 lei la 2.250 lei, cîştig care ajunge la 2.468 lei incluzînd bonusurile. Valoarea contractului de mandat al directorului creşte de la 20.000 lei la 80.000 lei. Tarom îşi bugetează pentru anul acesta o pierdere de 187,2 milioane lei faţă de un minus de 252,1 milioane lei anul trecut, dar menţine cîştigul mediu lunar al angajaţilor la 4.967 lei şi îl lasă să urce pînă la 5.112 lei cu bonusuri, peste cîştigul cumulat de anul trecut. Numărul de angajaţi ai operatorului aerian nu va fi modificat, ci păstrat la 2.196 salariaţi. Contractul de mandat al directorului este fixat la 80.000 lei. Schema de personal de la compania ROMATSA va fi restrînsă în acest an de la 1.556 angajaţi la 1.545 persoane, iar cîştigul mediu lunar, unul dintre cel mai mare pe angajaţi din companiile aflate în portofoliul Ministerului Transporturilor, creşte de la 16.514 lei la 17.009 lei şi ajunge la 17.477 lei, influenţat de bonificaţiile şi bonusurile în lei şi/sau natură. Aşteptările sînt doar pentru o creştere uşoară a profitul brut, de la 58,8 milioane lei la 59 milioane lei. Registrul Auto Roman menţine numărul de angajaţi la 1.619 persoane şi creşte cîştigul mediu lunar de la 3.579 lei la 3.681 lei, în urcare pînă la 3.958 lei cu bonusuri, în timp ce profitul brut este estimat în scădere, de la 28,8 milioane lei la 18,4 milioane lei. Pentru director, contractul de mandat nu scade sub 80.000 lei. La CFR Marfă, numărul de angajaţi este indicat în creştere de la 8.212 persoane luate în calcul pentru anul trecut la 9.172 persoane la finele acestui an, în timp ce pierderile sînt estimate la 95 milioane lei. Anul trecut, compania a estimat pierderi de 79,5 milioane lei, dar ultimele date anticipează o pierdere de 133,5 milioane lei. Cîştigul mediu lunar pe salariat urcă de la 2.424 lei la 2.431 lei şi ajunge la 2.501 lei incluzînd bonusuri. Contractul de mandat al directorului este fixat la 80.000 lei. O parte dintre aceste companii sînt monitorizate de Fondul Monetar Internaţional din cauza rezultatelor economice slabe de-a lungul anilor şi sînt incluse pe lista realizată recent de Banca Mondială privind firmele de stat care acumulează pierderi ce ajung şi la sute de mii lei/angajat.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.