Umbrărescu, dispărut în nămeţii pe care trebuia să-i cureţe de pe drumurile Vrancei
Dorinel Umbrărescu, omul care ar fi trebuit să se ocupe de deszăpezirea drumurilor naţionale a rămas, într-un final, la declararea stării de alertă, fără contractul pe care nu l-a onorat în Vrancea. Însă, de la începutul crizei zăpezii în Vrancea nimeni nu l-a întrebat “de sănătate” pe regele asfaltului înzăpezit. Umbrărescu nu a avut nici o reacţie pentru dezastrul pe care l-a lăsat pe drumurile naţionale din Vrancea, aşa cum nimeni nu l-a tras de mînecă pe Victor Roman, consilierul judeţean PSD, care a avut în grijă deszăpezirea pe drumurile judeţene şi pe care a făcut-o în mod neprofesionist. Cert este că incompetenţa autorităţilor judeţene, adică Prefectura şi Consiliul Judeţean Vrancea, lipsurile din contractele de deszăpezire cu firmele lui Umbrărescu şi Roman, dar şi uşurinţa cu care autorităţile tratează nerespectarea unor contracte pe bani publici au dus la realitatea de gheaţă din aceste zile, cînd mii de vrînceni au rămas cu drumurile necurăţate. Dorinel Umbrărescu a fost contactat telefonic de reporterii Ziarului de Vrancea, însă nu a răspuns.
Umbrărescu, înzăpezit pe drumul spre Podu Turcului?
În schimb, jurnaliştii de la Can Can au publicat zilele trecute un interviu eveniment cu Dorinel Umbrărescu, “regele asfaltului”, acum încununat cu un nou titlu, acela al “asfaltului înzăpezit”. Ironia soartei, şi drumul dintre Adjud spre Podu Turcului, acolo unde îşi are cartierul general Umbrărescu a fost închis circulaţiei, chit că afaceristul ar fi putut interveni măcar pe drumul spre casa lui. Dorinel Umbrărescu dezvăluie jurnaliştilor, într-o discuţie care a avut loc cu siguranţă înainte de ninsori, că una dintre mîncărurile sale preferate este “fasolea cu ceapă”. Răsfăţatul Ancăi Boagiu la contracte de asfaltare are o avere de 350 de milioane de euro, fiind unul dintre milionarii cu chirie în Vrancea. Umbrărescu a plecat din comuna Tănăsoaia, Vrancea, în 1989, pentru a se angaja tractorist la Podu Turcului. În afaceri spune că a intrat imediat după 1990, cînd s-a împrumutat cu 28.000 de mărci pentru a cumpăra două camioane. În 1993 a participat la prima licitaţie pentru contracte de infrastructură. De atunci şi pînă în prezent, Umbrărescu şi-a extins afacerea, ajungînd să deţină la ieşire din municipiul Adjud un adevărat domeniu, cu o valoare de 25 milioane euro. Umbrărescu are şi primul spital privat din ţară, unicul din mediul rural, la Podu Turcului, unitatea spitalicească avînd peste 200 de paturi. În comparaţie, la Spitalul Judeţean Focşani sînt peste 700 de paturi, iar la Adjud sînt 170 de paturi.
“Mănînc fasole cu ceapă de sting!”
“Sînt un om obişnuit şi singura mea avere este familia. Lucrez de la ora 4 dimineaţa pînă la 11 noaptea şi nu am timp de distracţii sau de hobby-uri. Am o Toyota cu peste 235.000 de kilometri la bord, iar deseori mănînc fasole cu ceapă, din plăcere. Şi pe şantier, cînd angajaţii mei îmi oferă fasole şi ceapă, nu mă dau în lături. Mănînc de sting!”, a spus Umbrărescu. Asfaltatorul deţine şi un elicopter Eurocopter 135, cu patru locuri, de 4 milioane de dolari, cu care ajunge pe şantierele din ţară. De altfel, la domeniul de la Adjud are şi o pistă de aterizare pentru elicopter. Averea imensă a lui Umbrărescu a crescut nu doar datorită contractelor de asfaltare, dar şi a celor pentru deszăpezire încheiate cu ministerul de resort, indiferent ce ministru a fost la putere. În acest an, ca de altfel şi iarna trecută, utilajele sale nu au făcut faţă nămeţilor din Vrancea. Umbrărescu s-a fofilat explicînd că utilajele s-au defectat şi a spus că din zăpadă nu scoate prea mulţi bani pentru că toate contractele se fac la deszăpezire pe metru pătrat, ori maşinile de intervenţie ar trebui să cureţe de mai multe ori aceeaşi porţiune de drum din cauza viscolului. În ciuda acestei “nemulţumiri”, Umbrărescu nu se dă în lături de la licitaţiile pentru deszăpezire. (Iulia CREŢU)
UMB-ul a pierdut contractul din Vrancea
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romania (CNADR) a reziliat contractual cu firma omului de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu, UMB Spedition, pentru deszăpezirea drumurilor naţionale din judeţ. În acest moment, deszăpezirea pe naţionalele din Vrancea a fost preluată de o firmă din Oradea, care însă nu a ajuns cu toate utilajele în Vrancea. Încheierea contractului cu societatea UMB, pe care în repetate rînduri însuşi prefectul Sorin Hornea a acuzat-o de intervenţie defectuoasă şi lipsă de utilaje, a produs şi primele probleme în judeţ. Imediat după aflarea veştii, omul de afaceri şi-a retras utilajele care acţionau în judeţ, lăsînd în voia sorţii, printre altele, şi drumul naţional 2N pe sectorul Jitia-Vintileasca, grav afectat de căderile de zăpadă din ultima săptămînă. După cum a declarat zilele trecute primarul municipiului Focşani, Decebal Bacinschi, se pare că firma avea o clauză în contract potrivit căreia maşinile de deszăpezire nu intervin pe şosele în timpul atenţionărilor de cod portocaliu, fapt care a dus la situaţia dificilă în care ne aflăm, cu zeci de drumuri închise sau blocate. (M. B.)